Yamaha XT660Z Tenere 2008

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Huolletuilla ja hyvin pidetyillä koneilla ajaa helposti +100tkm mutta eipä näistä koskaan tiedä. Tuoa alkaa olla hinnoissa ylärajalla koska vähän kalliimmalla saa täysin ehjiä pyöriä ilman kuluneisuutta ja ruuvinreikiä samoilla kilsoilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Kovat on vaatimukset käytetylle pyörälle, uuden veroinen ja puoli-ilmainen. :| Löytyyhän noita.
carpenter
Viestit: 164
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2014 3:17 pm
Pyörä: Polkupyörä
Paikkakunta: oulu

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja carpenter »

Aika kovaan hintaan meni tenere tiedä sitten missä kunnossa pyöä on
https://huutokaupat.com/1461771
Avatar
kenobiitti
Viestit: 248
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
Pyörä: XT660RR
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja kenobiitti »

carpenter kirjoitti:Aika kovaan hintaan meni tenere tiedä sitten missä kunnossa pyöä on
https://huutokaupat.com/1461771
Kohta se on nettimotossa 6500€ hintalapulla :-D

Viisi vuotta sitten 2009 mallista ei olisi saanut tota hintaa (siis tota huutohintaa) vaikka kilometrejä oli kolmasosa.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Roiske »

En olisi kyllä 5 vuotta sitten myynytkään tuohon hintaan.
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Mä voisin nyt myydä tuohon hintaan,samat kilsat. :wink:
NemoMoney
Viestit: 1
Liittynyt: To Syys 26, 2019 8:20 pm
Pyörä: Yamaha xtz660

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja NemoMoney »

Noonii 09 Tenere tallissa ja forumille rekisteröitynä. Siisti pyörä kaikenpuolin, mutta vaihteita vaihtaessa kakkoselle ja kolmoselle kolahtaa aika ilkeesti. Koitin vaihtaa vähä öljyäkin, en huomannu vaikutusta. Normaalia vaiko ei? Vaikea sanoa kun ei ole samanlaisesta pyörästä kokemusta.

Jotkut yamalubet näytti huoltokirjan mukaan olevan, vaihdoin Castrolin 10w-40.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Melko normaalilta kuulostaa, joillakin öljyillä kolahtaa vähemmän kuin toisilla.
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Olikos joku tehnyt vetopakan laakerinvaihtoa tuplariviseen? Mikähän laakeri olisi yleinen koko ja kohtuuhintainen. SKF4304-2RC 20mm x52mm x(21mm syvä) löytyi, mutta harvinaisena aika arvokas. Menisi 6mm lisäsorvauksella. Aiemmin tässäkin topikissa oli linkki johonkin avriderin tai 660r keskusteluun, mutta ainakin siinä oli linkitetty vääränkokoiseen 25mm akselille sopivaan laakeriin, onkohan XT660R pyörässä sitten erilainen akseli.
Olisi järkevää tehdä muutos jollekin yleisesti saatavilla olevaan kokoon, kun kerran sorvailemaan joka tapauksessa joutuu.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Itse kun etsin erikoisen kokoista takapyöränlaakeria, löysin sen täältä: https://www.123roulement.com
Ranskassa putiikki, hyvin toimitti Suomeen. Kun katsoin heidän sivuilta haulla "4304" ainakin jotain se antoi vastaukseksi.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pakan kumit on liian pienet ja pakka pääsee elämään ihan helvatisti joka suuntaan ja syö laakerin nopeasti, tilkityillä kumeilla, tai isommilla uretaanikumeilla ei pääse elämään ja lakru kestää. Tenessä ja XTR:ssä loppui vetopakan laakerin väljistyminen noiden operaatioiden jälkeen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Roiske »

DOMI kirjoitti:Olikos joku tehnyt vetopakan laakerinvaihtoa tuplariviseen? Mikähän laakeri olisi yleinen koko ja kohtuuhintainen. SKF4304-2RC 20mm x52mm x(21mm syvä) löytyi, mutta harvinaisena aika arvokas. Menisi 6mm lisäsorvauksella. Aiemmin tässäkin topikissa oli linkki johonkin avriderin tai 660r keskusteluun, mutta ainakin siinä oli linkitetty vääränkokoiseen 25mm akselille sopivaan laakeriin, onkohan XT660R pyörässä sitten erilainen akseli.
Olisi järkevää tehdä muutos jollekin yleisesti saatavilla olevaan kokoon, kun kerran sorvailemaan joka tapauksessa joutuu.
Mulla muistaakseni juuri tuo 4304, tais maksaa jotain 40e vaan hyvin on ajanut asiansa eikä ole tarvinnut sen perään kumeja uusia. 25 mm reikäiselle laakerille pitää vaan sorvata uusi väliholkki, sitten se käy.

Edit: Saattoi kuitenkin olla 25mm sisäreikä laakerissa. Samat halkaisijat kuin alkuperäisessä, mutta kaksirivinen. Vetolevystä pesän syvennys ja väliholkin olakkeesta saman verran pois.
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Roiske kirjoitti:
DOMI kirjoitti:Olikos joku tehnyt vetopakan laakerinvaihtoa tuplariviseen? Mikähän laakeri olisi yleinen koko ja kohtuuhintainen. SKF4304-2RC 20mm x52mm x(21mm syvä) löytyi, mutta harvinaisena aika arvokas. Menisi 6mm lisäsorvauksella. Aiemmin tässäkin topikissa oli linkki johonkin avriderin tai 660r keskusteluun, mutta ainakin siinä oli linkitetty vääränkokoiseen 25mm akselille sopivaan laakeriin, onkohan XT660R pyörässä sitten erilainen akseli.
Olisi järkevää tehdä muutos jollekin yleisesti saatavilla olevaan kokoon, kun kerran sorvailemaan joka tapauksessa joutuu.
Mulla muistaakseni juuri tuo 4304, tais maksaa jotain 40e vaan hyvin on ajanut asiansa eikä ole tarvinnut sen perään kumeja uusia. 25 mm reikäiselle laakerille pitää vaan sorvata uusi väliholkki, sitten se käy.

Edit: Saattoi kuitenkin olla 25mm sisäreikä laakerissa. Samat halkaisijat kuin alkuperäisessä, mutta kaksirivinen. Vetolevystä pesän syvennys ja väliholkin olakkeesta saman verran pois.
Alkuperäisessä SKF6304-2RSH/C3 on 20mm sisäreikä, kuten akselin ulkohalkaisija. Jos väliholkista sorvataan paksumpi, 25mm sisähalkaisijalle, niin eikös laakeri tule heikommaksi ja laakeri kiinnittyy holkin päälle akselin sijasta, kuulat ainakin pienenee onko sitten käytännössä sillä sitten mitään merkitystä.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Alunperin akseli on 17mm ja rakenne tosiaan noin, että laakeri ei tule suoraan akselille, vaan väliholkki on siinä välissä. Sitä kun yrittää vuosien takaisia juttuja muistella, niin saattaa mitat heittää
pekkas
Viestit: 507
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: Yamaha XT660Z Tenere 2008

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Kaksirivinen laakeri pakkaan
SKF 5303 2rs mitat 20x52x22.2
Pakan pesää sorvattava 7.2mm syvemmäksi.
Aikoinaan kahteen tein ja loppui kumien ja laakereiden syönti,eikä keiku pakka.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Vastaa Viestiin