Sivu 602/617

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ti Elo 30, 2022 9:06 pm
Kirjoittaja Jani M
Onnistuuko 2021=> Euro5:een karttojen modaus Powercommanderilla? Kun kyselin vastaavaa taannoin 2019 Euro4:een, niin ensisijaisesti tarjottiin Powercommanderia ja penkitystä, sillä sen säätäminen penkissä on kuulemma helpompaa ja nopeampaa kuin oman ecun. Hintaa tulee tosin vähän lisää itse laitteesta.

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ti Elo 30, 2022 9:09 pm
Kirjoittaja KN76
JMS kirjoitti: Ti Elo 30, 2022 8:47 pm
Ariel kirjoitti:
Onkos kenellekään vielä kokemuksia Euro5 pyörän oman ECUn optimoinnista?
Ihan pakko 2021 pyörän omistajana kysyä et miksi pitäis päästä ECU:a ropaamaan?
Turhat rajoitukset olisi kiva saada pois ja a/f-suhde kohdalleen koko kierrosalueelle. Säätö vastaamaan pyörän muihin muutoksiin.
Erikoista ettei kukaan olisi vielä tuota operaatioita tehnyt. Viime vuonna en onnistunut löytämään suomesta ketään, joka olisi tuohon pystynyt. ECU olis pitänyt lähettää keskieurooppaan modaukseen.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
Ootko Gatemaniasta kysynyt? Ainakin noita uudempia LC8:ja säätävät omaan ECU:n
https://gatemania.fi/

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ti Elo 30, 2022 9:29 pm
Kirjoittaja JMS
Kyllä mä muistelisin Gatemaniaankin soittaneeni. Sivujen mukaan ei ainakaan noilla niiden softilla pääse tuohon kiinni.
PCn näen ylimääräisenä vikaantuvana osana joka vain huijaa ECUa. Mieluummin suoraan säätö ECUun. 2020 asti onnistuu useammassa paikkaa. EURO5 on se haaste.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla


Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: La Syys 10, 2022 11:48 pm
Kirjoittaja aandi
Jani M kirjoitti: Ti Elo 30, 2022 9:06 pm Onnistuuko 2021=> Euro5:een karttojen modaus Powercommanderilla? Kun kyselin vastaavaa taannoin 2019 Euro4:een, niin ensisijaisesti tarjottiin Powercommanderia ja penkitystä, sillä sen säätäminen penkissä on kuulemma helpompaa ja nopeampaa kuin oman ecun. Hintaa tulee tosin vähän lisää itse laitteesta.

Ei onnistu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 05, 2022 10:05 am
Kirjoittaja Pallisti
Suunnitteilla 20 tkm huolto 2019-malliseen, mitäs manuskan huoltokohteiden lisäksi ois syytä tsekata?
Mites SAS-järjestelmän tai muiden vastaavien poisto, onko suositeltavaa vai nollahyöty?

Etupamppuihin oli ainakin ajatus vaihtaa 2,5W öljyt, linkun laakerit tsekkailla ja takaiskariin voisi laitella sen helpomman esijännityksen säädön. Takaiskarin huollattaminenkaan ei varmasti tekis pahaa, mutta moottoripyörän iskarihuolto tuntuu jostain syystä olevan sikahintaista kun vertaa vaikkapa kelkkojen iskunvaimentimiin.

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 05, 2022 12:19 pm
Kirjoittaja Ariel
Ootsä kysyny Motopalvelusta jos viet irroitetut iskarit sinne?
Takaiskari ei ihan kotikonstein onnistu jos ei oo niit paineistus
työkaluja.

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 05, 2022 12:36 pm
Kirjoittaja Pallisti
Ariel kirjoitti: Ke Loka 05, 2022 12:19 pm Ootsä kysyny Motopalvelusta jos viet irroitetut iskarit sinne?
Takaiskari ei ihan kotikonstein onnistu jos ei oo niit paineistus
työkaluja.
En oo ehtinyt vielä kyselemään mistään mitään. Hyvähän noi takaiskaritkin ois opetella itse tekemään, mutta ei typpipulloja viitsisi kuitenkaan vielä näillä fasiliteeteilla ostella. Pieksämäellehän tuo varmaan huoltoon lähtee ellei jostain löydy parempaa vaihtoehtoa, sen esijännityskikkareen laittelee itekin toki.

E: Rovaniemellä huollettaisiin näköjään WP 65 eurolla sisältäen matkahuollon kulut...

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 05, 2022 2:04 pm
Kirjoittaja Jani M
Minä tuosta SASista kyselin joku aika takaperin ja ymmärsin, että se tuuppaa vain tuoretta ilmaa pakosarjaan katalysaattorin nopeamman lämpenemisen toivossa, eli ei siitä kai varsinaisesti ole juuri haittaa siihen verrattuna, että se kierrättäisi pakokaasuja imuilman sekaan. Ominaisuus on tietty turha sen jälkeen, kun vaihtaa änkkärin villavaimentimeen.

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 05, 2022 4:43 pm
Kirjoittaja Pallisti
Eli olkoot noin, Wingsiin ei raaski sijoittaa :roll:

Oon pari reissua jo tehnyt vakioänkkäri lämmittämässä Enduristanin Blizzardeja, jotenkin tuntuisi tän perusteella siltä että liiasta lämpenemisestä voisi jossain muussa ilmastossa olla laukuille tai katteelle haittaa, mutta ainakaan vielä ei ole mitään merkkejä moisesta kunhan vaan pitää huolen että laukut on katteen päällä eivätkä ota äänenvaimentimeen kiinni.

Arrowin sliparista luovuttuani myös polttoaineen kulutus on noussut muutamalla desillä, mahtaako johtua rikkaammasta seoksesta vai siitä että nyt kehtaa vääntää kahvaa ihan eri lailla :lol:

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 12, 2022 2:46 pm
Kirjoittaja KooT82
Onko kenelläkkään ollut ongelmia öljypropun jengojen kanssa? Siis moottorin puolen kierteistä kysymys.
Edellisessä öljynvaihdossa irtosi varmaankin pari kierrettä ja koska ei jäänyt aivan pitäväksi, laitoin itse proppuun putkiteippiä nyt talven ajaksi. Tänään sitten lähti hiukan lisää kierrettä matkaan eikä saa oikein enää pitävksi mitenkään ja proppu pyörii ihan sormineen paikallaan.

Saako tuohon tehtyä uudet kierteet ilman että koko konetta tarvitsee halkaista tms? :shock:

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 12, 2022 3:05 pm
Kirjoittaja Ariel
Erikoinen ropleema. Ei kait sulla ole semmonen eloxoitu alumiini roppu?
Orkkis roppu on muovia, sillä tuskin saa kierteitä rikottua. AL-ropun
jos kiristää liian tiukkaan, on vaarana että valussa olevat kierteet
antautuu kuvaamallasi tavalla. Se momenttiavain!

Jos jengat kadonnut, semmonen "pirkka" niksi vois olla veneen pohja proppu.
Sehän on kartio mallinen ja kumia ja kiristämällä kumi laajenee.

Voi olla aika vaikea tehdä uusia kierteitä siten että lastut saisi ulos.
Jos ylipäänsä siin on matskua mihin tehdä uudet kierteet. Onnistuisko jos saat
pyörän autonosturille ja kyljelleen siten et se reikä sojottais hieman alaviistoon.
Kyl mä laittaisin sen kumitulpan ja ostaisin momenttiavaimen jos sitä ei olis.

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 12, 2022 5:02 pm
Kirjoittaja Koheltaja
Momenttiavain ei auta jos proput laitetaan kiinni vanhoilla tiivisteillä, jää vuotamaan ja väänetään proppua tiukemmalle ettei vuoto loppuu. Siispä momenttiavaimen lisäksi vaihdetaan ne propun tiivisteet joka kerta, ei voi oll rahasta kiinni tiivisteen vaihto kun ne ei montaakymmentä senttiä maksa kappaleelta.

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 12, 2022 5:06 pm
Kirjoittaja Ariel
Totanoin... Kyllä se momenttiavain auttaa koska kun vedät ropun momenttiin ja vielä vuotaa,
tiedät että nyt on viimeistään aika vaihtaa tiiviste. Mutta, olet oikeassa, tiiviste olisi syytä vaihtaa
joka kerta tai jos kuparia, hehkuttaa. Nyt en jaksa raahautua pyörän luokse, mutta eikös 690 täyttö
tulpassa ole O-rengas?

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 12, 2022 5:55 pm
Kirjoittaja PAH
Ariel kirjoitti: Ke Loka 12, 2022 5:06 pm Nyt en jaksa raahautua pyörän luokse, mutta eikös 690 täyttö
tulpassa ole O-rengas?
Sain KooT82:n viestistä sen käsityksen että rikki on tyhjennysropun moottorinpuoleiset kierteet.

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Lähetetty: Ke Loka 12, 2022 6:31 pm
Kirjoittaja KooT82
PAH kirjoitti: Ke Loka 12, 2022 5:55 pm
Ariel kirjoitti: Ke Loka 12, 2022 5:06 pm Nyt en jaksa raahautua pyörän luokse, mutta eikös 690 täyttö
tulpassa ole O-rengas?
Sain KooT82:n viestistä sen käsityksen että rikki on tyhjennysropun moottorinpuoleiset kierteet.
Juurikin tyhjennyspuolella ongelma onkin. Ja myönnän että on vuosikausia tullut käytettyä samaa kuparitiivistettä eikä momenttiavainta :?
Toiminut kylläkin melkein kymmenen vuotta tohon malliin, nyt ei näyttävästi enää.
Pohjatulppa-konsti vaikuttaa kyllä aika jännältä, mutta juurikin se että miten tuohon saisi koneistettua uusia jengoja ilman että lastut päätyvät öljytilaan, on melko hankala