KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kaaleppi1
Viestit: 21
Liittynyt: La Kesä 11, 2011 9:54 am
Pyörä: Husqvarna 701 enduro - 22
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi1 »

Talvi pähkäilty pyörävalinnan kanssa, eilen tuli käteltyä kaupat Husqvarna 701 pyörästä. Alkaa vähissä olemaan pyörät liikkeistä 690 ja 701.

Jos jollain on varusteita jäänyt niin voi tarjota yv.

Kahvalämppärit, paremman pohjapanssarin otin liikkeestä mukaan .


.
Jani M
Viestit: 2109
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Laitoin Puigin pleksin 2019 malliin. Käytin jatkomutteriviritystä välipalana, jotta se tulee tarkoitettua pystympään, että saan paremmin tilaa tabletille. Nyt se tuli aika lailla lampun linjaan. Vähentää mukavasti ajoviiman painetta vartalossa eikä varsinkaan vastatuuleen ajaessa tarvitse nojata niin paljon ajoviimaa kohti. Tuo myös sopivasti suojaa alkukevään viileille keleille. Ekan päivälenkin ajoin vaahtomuovitulppien kanssa, jolloin kypärämelu mielestäni kasvoi viime kesään mennessä, mutta se jälkeen on tullut ajettua valetuilla tulpilla, eikä melusta ole ollut haittaa. Tekee myös tuulisella kelillä keulasta ehkä vähän levottomamman, mutta vaikea verrata viime kesään.
20220424_134646_copy.jpg
20220424_144556_copy.jpg
20220506_142214.jpg
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
JakeJii
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Touko 13, 2022 7:12 pm
Pyörä: KTM 690 enduro
Paikkakunta: Lappi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja JakeJii »

Moikka, piti rekisteröityä kun ei muuallakaan tunnu kukaan tietävän mitään. Aloitetaan sillä, että olen lukenu koko ketjun, tune ecu ketjun ja ADV riderin ketjun...

Ostin pyörän syksyllä koeajamatta ja nyt keväällä on päässy (joutunu) jakari kourassa vääntään pyörän kanssa useamman viikon.

Oireina on nykivä meno tasakaasulla, joskus enempi joskus vähempi. Sen verran kuitenkin, että ei huvita ajella. Kerran olen saanut pyörän toimimaan kohtalaisen hyvin, mutta sekin oli map-anturi irroitettuna, joten ei liene kovin kestävä korjausmetodi.

Vartin sopeutus menee aina läpi, eikä pyörä stumppaile ajossa tai sammu risteyksiin, ellei ite oo perseilly karttojen ja sopeutuksen kanssa.

Outoja juttuja?
Map-anturin voltit heittelee tyhjäkäynnillä 1,25v-2,85v, mutta paineet aika tasan 490hpa vaikka nostais kierroksiaki.

Apad ja thad on säädöissä kun liittimen irroittaa. Throttle grip position sensorin voltit tippuu pois alueelta kun ajelee jonkin aikaa ja kun liittimen ottaa irti, on voltit 0,71 eli säädöissään. Jostain kumman syystä minkäänlainen resetointi ei auta, vaan kun liittimen kiinnittää, poistaa vikakoodit ja vaikka mappais uudestaan, ne on pois alueelta kun virrat kytkee päälle.
Tämä vissii on normaalia ku lämpenee ja resistanssit muuttuu. Kylmänä nuoki hiipii kohillensa.

Tune ecussa vissiin pitäs palaa vihreä laatikko tps kohdalla alhaalla, no ei pala?

Mitä tämän kans vois vielä tehä ilman, että ostelee silmät kiinni erilaisia osia.

KTM 690 Enduro -08

Modit:
Sas pois ja tulpattu
Evo filtterikansi
Akra slipari
Evo1 ruiskutuskartta, o2 pois, sas pois
Aman kahvakartta

Tehtyjä:
Uus oem jännitteensäädin (vanha oli rikki)
Uus jäähdytin (vanha oli reikänen)
Uus tulppa
Lyhennetty sytkäjohtoa
Akku laturissa
15min ja kahvan sopeutus
Suuttimen väärinpäin huuhtelu ja sumun tarkastus
Apad ja thad säädetty 0,71 ja 0,51
Kytkinanturin tarkastus
Jalaksen ohitus
Puhistettu iat anturi
Runkomaa putsattu alhaalta
Koitettu erilaisia FI karttoja, muutettu f/l switchiä jne

Räjäytetään kotari tai myydään projekti :twisted:
miikkis
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 04, 2020 11:04 pm
Pyörä: ktm 690 enduro

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja miikkis »

Kysyn kanssa jos joku on vaihtanut jännitteensäätimen mosfet malliseen? Jos on niin mihin ja mistä ostettu? Onko plug and play vai pitääkö johdottaa uudestaan? Vai onko parempi ostaa alkuperäinen oem osa?

Ongelmana siis kesken ajon menee vikatilaan ja fi valo vilkkuu 9 kertaa.. advrider sivulla ja muuallakin oli että johtuu säätimestä.
miikkis
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 04, 2020 11:04 pm
Pyörä: ktm 690 enduro

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja miikkis »

JakeJii kirjoitti: Pe Touko 13, 2022 7:42 pm Moikka, piti rekisteröityä kun ei muuallakaan tunnu kukaan tietävän mitään. Aloitetaan sillä, että olen lukenu koko ketjun, tune ecu ketjun ja ADV riderin ketjun...

Ostin pyörän syksyllä koeajamatta ja nyt keväällä on päässy (joutunu) jakari kourassa vääntään pyörän kanssa useamman viikon.

Oireina on nykivä meno tasakaasulla, joskus enempi joskus vähempi. Sen verran kuitenkin, että ei huvita ajella. Kerran olen saanut pyörän toimimaan kohtalaisen hyvin, mutta sekin oli map-anturi irroitettuna, joten ei liene kovin kestävä korjausmetodi.

Vartin sopeutus menee aina läpi, eikä pyörä stumppaile ajossa tai sammu risteyksiin, ellei ite oo perseilly karttojen ja sopeutuksen kanssa.

Outoja juttuja?
Map-anturin voltit heittelee tyhjäkäynnillä 1,25v-2,85v, mutta paineet aika tasan 490hpa vaikka nostais kierroksiaki.

Apad ja thad on säädöissä kun liittimen irroittaa. Throttle grip position sensorin voltit tippuu pois alueelta kun ajelee jonkin aikaa ja kun liittimen ottaa irti, on voltit 0,71 eli säädöissään. Jostain kumman syystä minkäänlainen resetointi ei auta, vaan kun liittimen kiinnittää, poistaa vikakoodit ja vaikka mappais uudestaan, ne on pois alueelta kun virrat kytkee päälle.
Tämä vissii on normaalia ku lämpenee ja resistanssit muuttuu. Kylmänä nuoki hiipii kohillensa.

Tune ecussa vissiin pitäs palaa vihreä laatikko tps kohdalla alhaalla, no ei pala?

Mitä tämän kans vois vielä tehä ilman, että ostelee silmät kiinni erilaisia osia.

KTM 690 Enduro -08

Modit:
Sas pois ja tulpattu
Evo filtterikansi
Akra slipari
Evo1 ruiskutuskartta, o2 pois, sas pois
Aman kahvakartta

Tehtyjä:
Uus oem jännitteensäädin (vanha oli rikki)
Uus jäähdytin (vanha oli reikänen)
Uus tulppa
Lyhennetty sytkäjohtoa
Akku laturissa
15min ja kahvan sopeutus
Suuttimen väärinpäin huuhtelu ja sumun tarkastus
Apad ja thad säädetty 0,71 ja 0,51
Kytkinanturin tarkastus
Jalaksen ohitus
Puhistettu iat anturi
Runkomaa putsattu alhaalta
Koitettu erilaisia FI karttoja, muutettu f/l switchiä jne

Räjäytetään kotari tai myydään projekti :twisted:
Voiskohan bensapumppu vaihtaminen auttaa? Itsellä kyllä sammuili ajossa. Mutta uudella pumpulla myös pienillä nopeuksilla ajo parani huomattavasti.

Toki hinnoissaan kun kaikki koittaa 😞
JakeJii
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Touko 13, 2022 7:12 pm
Pyörä: KTM 690 enduro
Paikkakunta: Lappi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja JakeJii »

miikkis kirjoitti: La Touko 14, 2022 12:52 am Kysyn kanssa jos joku on vaihtanut jännitteensäätimen mosfet malliseen? Jos on niin mihin ja mistä ostettu? Onko plug and play vai pitääkö johdottaa uudestaan? Vai onko parempi ostaa alkuperäinen oem osa?

Ongelmana siis kesken ajon menee vikatilaan ja fi valo vilkkuu 9 kertaa.. advrider sivulla ja muuallakin oli että johtuu säätimestä.
Mulla oli sama vika ja latausvirrat heitteli. 4.5k kierrosta ja alko humpaamaan. Uus jännitteensäädin, ni alko sen osalta toimimaan. Yks uus tarvike tuossa ois hyllyssä jos kolvaa/liittää liittimen kii. Saat viielläkympillä jos haluat heti :D

Mosfettiin pitää vaihtaa liitin pyörään ja säätimeen tai vanhasta säätimeen, eikä taida sopia alkuperäiselle paikalle ainakaan alkuperäisiin reikiin. Ovat noita vaihelleet ja olleet kuulemma tyytyväisiä.

Tuosta bensapumpusta, on mulla sellainenkin hyllyssä, mutta kun ilman map-anturia toimii, niin epäilen pumppua.
miikkis
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 04, 2020 11:04 pm
Pyörä: ktm 690 enduro

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja miikkis »

Itsellä vika tulee kun ajaa hissukseen, sitten kun ajaa kovempaa niin ei ongelmaa. Mitä luin niin lämpenee liikaa ja sitten toimii miten sattuu... FH020 ja FH008EH malleja ovat vaihdelleet tilalle mutta huonosti on löytynyt miten kytkennät pitäisi tehdä.
JakeJii
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Touko 13, 2022 7:12 pm
Pyörä: KTM 690 enduro
Paikkakunta: Lappi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja JakeJii »

Saman vikakoodin se mullaki anto, vissiin se vuotaa läpi ja antaa eculle sitten liikaa virtaa tms ja saattaa tulla vaikka mitä häröjä.

Tässä ainaki yks threadi.

https://www.advrider.com/f/threads/690- ... n.1210183/
miikkis
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 04, 2020 11:04 pm
Pyörä: ktm 690 enduro

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja miikkis »

Juu noita on tullut kahlattua. Löysin https://www.carmo.nl/index.php?main_pag ... anguage=en ja ymmärtääkseni pitäisi ollu plug and play. Laitoin vielä kyselyä että meneekö suorilta ilman kikkailua vanhan tilalle. Menee varmaan maanantaihin että saa vastauksia.
JakeJii
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Touko 13, 2022 7:12 pm
Pyörä: KTM 690 enduro
Paikkakunta: Lappi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja JakeJii »

Ainaki liittimien ja johtojen pituuksien puolesta näyttäis menevän. Omassa oli liian lyhyillä piuhoilla tuo keltajohtoinen liitin, niin pätkin sitten sen vuoksi. Jäi tosin muista syistä laittamatta pyörään kiinni. Harmi ku en tuota mosfettia löytäny, vaikka pari päivää googlasinkin. Noh, mennään orkkiksella ja onpahan yks pahan päivän varalle vielä.
to.
Viestit: 10
Liittynyt: Su Elo 08, 2021 2:25 pm
Pyörä: 690

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja to. »

Nyt kelpaisi hyvät vinkit kestävämmiksi takavilkuiksi. Akran puhallus sulatti alkuperäisversion ja mietin että varrettomat mallit tilalle voisi olla verrattomat?
Avatar
Happi
Viestit: 2875
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Happi »

miikkis kirjoitti: La Touko 14, 2022 4:16 pm Juu noita on tullut kahlattua. Löysin https://www.carmo.nl/index.php?main_pag ... anguage=en ja ymmärtääkseni pitäisi ollu plug and play. Laitoin vielä kyselyä että meneekö suorilta ilman kikkailua vanhan tilalle. Menee varmaan maanantaihin että saa vastauksia.
Mulla on -15 mallisessa ollu ko. tuote käytössä viime juhannuksesta lähtien n. 8 tkm. Hyvin pelaa ja sopii ilman kikkailuja paikalleen.

Happi
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Kovasti on juttua KTM orkkis jännitteen säätimestä tai sen huonoudesta.
Pitäiskö vaihtaa -21 pyörään samantien tämmöseen MosFet versioon?
Olen aika laiska reissussa tehdä remonttia, mielummin teen sen tallin lämmössä...
jv
miikkis
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 04, 2020 11:04 pm
Pyörä: ktm 690 enduro

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja miikkis »

Happi kirjoitti: Su Touko 15, 2022 9:51 am
miikkis kirjoitti: La Touko 14, 2022 4:16 pm Juu noita on tullut kahlattua. Löysin https://www.carmo.nl/index.php?main_pag ... anguage=en ja ymmärtääkseni pitäisi ollu plug and play. Laitoin vielä kyselyä että meneekö suorilta ilman kikkailua vanhan tilalle. Menee varmaan maanantaihin että saa vastauksia.
Mulla on -15 mallisessa ollu ko. tuote käytössä viime juhannuksesta lähtien n. 8 tkm. Hyvin pelaa ja sopii ilman kikkailuja paikalleen.

Happi
Laitetaan siis tilaukseen, kiitti.
Pallisti
Viestit: 105
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Työkalusarjaa ei ilmeisesti enää uusissa pyörissä mukana tule? Ainakin vasemman etumuovin takana oli tyhjä paikka sellaiselle, pitänee kasata siihen oma.
Ariel kirjoitti: La Maalis 12, 2022 11:27 am Tässä muutama kuva miten sopii mun pyörään, ei mene edes poliisi menetelmällä.
Selvitin KTM, tankin varaosanumero on muuttunut, mutta se johtuu toimittajavaihdosta.

Ei mitään mahdollisuutta että tämä sopisi, olisiko jollain tämmönen irrallaan ja voisi
mitata reikien etäisyydet? Maksoi kuitenkin 109€.
Tää samainen Raden tarakka meni 2019-malliseen aivan ongelmitta, vähän jopa liian helposti. Eroja vissiin sitten on vuosimallien välillä, vaikka ei pitäisi.
Vastaa Viestiin