KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Kyllä nyt on mielestäni mahdollista laittaa uudet
jengat, helicoil tai insertti. Tyhjennys roppu on alhaalla
ja saat lastut huuhdottua ulos.
Sorry kun luulin et puhuit täyttö tulpasta.
jv
jhe
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja jhe »

Olen ymmärtänyt, että uusimmissa kuusysikympeissä on ongelmana vaisu alavääntö ja epätasainen, nykivä käynti matalammilla kierroksilla. Onko niin, että 2021 ja 2022 vuotisissa sytkäkarttaan ei pääse käsiksi millään ja tuota ominaisuutta korjaamaan? Vai onko sama tilanne jo 2020-mallissa? Vvai pääseekö sen sielunelämään käsiksi jotenkin, jotta moottorin luonne olisi parempi?
Onko 2020-mallin ja 2021-mallin välillä eroa elektronisissa avustimissa vai onko ne yksyhteen?
Mietinnässä Hussen päivitys tuoreempaan mutta ei viitsisi sen seuraajaksi valita luonteeltaan huonompaa vaihtoehtoa.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

2019 ja 2020 ovat Euro4 ja 2021 ja 2022 Euro5. Euro4:een voi laittaa Powercommanderin tai jotkut pajat pääsee myös suoraan säätämään sen ecua penkityksessä.

Euro4 vaatii offroad donglen, että takaa saa ABS:n pois ja luistonesto pysyy pois myös virtojen katkaisun jälkeen. Euro5:n offroad mode taitaa hoitaa nämä jo sellaisenaan.

2023 muuten julkaistiin juuri tänään. Muutokset vaikuttaa kosmeettisilta.

https://www.xracing.fi/uutinen/ktm-lc4- ... ta-parempi

https://ktm.com/en-fi/models/travel/ktm ... r2023.html
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
jhe
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja jhe »

Kiitos Jani.
Luinkin ketjua kauemmas taakse ja löysin kommenttisi myös sieltä.
gini
Viestit: 58
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 7:56 pm
Pyörä: 690 Enduro & Speed Triple 1050 Turbo
Paikkakunta: Uurainen

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja gini »

MCE Performance (Itävallassa) mainostaa pystyvänsä ohjelmoimaan myös euro 5 kotarit.
ECU pitää lähettää sinne tai lisähinnasta ostaa ohjelmointilaite omaksi.

FB sivu -> https://www.facebook.com/mcesuspensiondesign/
Avatar
PAH
Viestit: 924
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja PAH »

Jani M kirjoitti: Ke Marras 02, 2022 10:11 pm
Euro4 vaatii offroad donglen, että takaa saa ABS:n pois ja luistonesto pysyy pois myös virtojen katkaisun jälkeen. Euro5:n offroad mode taitaa hoitaa nämä jo sellaisenaan.
Euro5:n taka ABS pysyy offroad asetuksessa pois myös virran katkaisussa mutta luistonesto menee päälle uudelleen käynnistäessä.
Onneksi saa pois myös ajon aikana pari sekuntia nappia painamalla.
Heikki
jhe
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja jhe »

Onko luistonestossa kaksi asentoa on ja off vai vielä välimuotoja?
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Euro 4:ssa kartalla 1 eli street asetuksella luistonesto puuttuu todella herkästi ja kartalla 2 eli offroad asetuksella vähemmän herkästi, mutta minusta se puuttuu silti liikaa peliin, niin pidän donglella aina luistonestoa pois. Euro 4:ssa pitää käynnistyksen jälkeen ajaa pyörällä hiukan eteenpäin, jotta nopeus käy yli 5 km/h, ja tämän jälkeen painaa luistoneston nappia 5 sekunttia (ei yli eikä alle), jotta luistoneston saa pois. Minulle tämä oli raivostuttavan hankalaa, niin laitoin donglen. Donglen kanssakin voi ajaa luistonesto päällä, eli sitä voi käyttää esimerkiksi nappularenkailla sadekelillä asfalttisiirtymällä. Sen vaikutus luistonestoon on vain, että tila säilyy virtojen katkaisun yli.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
gini
Viestit: 58
Liittynyt: Su Marras 08, 2015 7:56 pm
Pyörä: 690 Enduro & Speed Triple 1050 Turbo
Paikkakunta: Uurainen

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja gini »

Euro 5 kun ei tosiaan muista luistoneston asetusta virrat katkaistessa, niin ihan lyhyissä pysähdyksissä olen sammuttanut tappokatkaisijalla ja jättänyt virran päälle jolloin ei tarvitse painella TC-nappia kun lähtee liikkeelle
jhe
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja jhe »

Missäs vaiheessa kuusysikymppiin tuli quick-shifteri? Toimiiko se tolkusti?
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Quick shifter tuli 2019 mallissa. Pienillä vaihteilla se ei oikein pelaa, mutta kolmosesta ylöspäin se on ihan käyttökelpoinen.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
TommiV
Viestit: 44
Liittynyt: To Touko 14, 2020 1:42 pm
Pyörä: Beta ALP 4.0

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja TommiV »

Tällainen 690 (tai 350 - 500 4t exc) on alkanut kutkuttelemaan Beta Alpilla köröttelyn sijaan.. Mutta yksi oleellinen kysymys: ovatko kaikki 690 enskapelit rekisteröity kahdelle? Tulee lapsien kanssa ajeltua silloin tällöin ja tästä en haluaisi luopua..

/Tommi
Avatar
PAH
Viestit: 924
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja PAH »

TommiV kirjoitti: Ke Marras 16, 2022 3:26 pm ovatko kaikki 690 enskapelit rekisteröity kahdelle?

/Tommi
Kyllä ainakin minulla -21 mallin rekisteriotteessa lukee "istuimien lukumäärä 2"
Ei ole tosin takajalkatappeja eikä kyytiläisen kiinnipitokahvoja paikallaan kun niiden kiinnitysreiät on tarakan ja laukkurautojen käytössä.
Heikki
Avatar
klrp
Viestit: 45
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:05 pm
Pyörä: 690 enduro r
Paikkakunta: Vantaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja klrp »

Itsellä myös otteessa (vm -12) lukee istuimien määräksi 2.
690 Enduro R -12
TommiV
Viestit: 44
Liittynyt: To Touko 14, 2020 1:42 pm
Pyörä: Beta ALP 4.0

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja TommiV »

Kiitos vastaajille, kait ne kaikki on rekattu kahdelle, kuvista vaan melkein kaikista puuttuu matkustajan tapit ja kahvat, niin epäilytti.. Luin jo pari pidempää matkakertomustakin tyyliin pari kk tien päällä 690:llä🙂

Halujen kohde on nyt virallisesti vaihtunut Tenerestä 690:een.

/Tommi
Vastaa Viestiin