KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
geeXLV
Viestit: 171
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:22 pm
Pyörä: HVA 701LR
Paikkakunta: Kangasala

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja geeXLV »

Mulla on silmälasit ajaessa päässä (piilarit ei käy) ja en ole oikein tottunut niitten päälle ajolaseihin. Ajanut pari päiväreissua krossipotalla ja tuplalinssillisillä ajolaseilla (+ne #€%:n silmälasit) ja ei kyllä tunnu hyvältä. Ne silmälasit jotenkin pilaa sen jutun, eikä ilmankaan uskalla ajaa..
TiuSo
Avatar
Pturu
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Offtopicia meinaa olla, mutta Pinlockista visiirissä on omalla kohdalla hyviä kokemuksia kahdessa eri kypärässä. Ei itsellä kyllä huurru Suomen kesäkelissä koskaan. Sitten kun lämpötilat alkaa mennä nollan alle, niin tuotakin joutuu hieman raollaan pitämään jos oikein räntäsateessa ajelee, ettei mene huuruun. Ennen kun itselläkin oli silmälasit, niin silmälasit meni aina aiemmin huuruun kuin Pinlockilla varustettu visiiri. Onneksi itse pääsin laseista eroon leikkauksella.
Pallisti
Viestit: 103
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Laittelin orkkisänkkärin paikalleen Arrowin tilalle, voi veljet että muuttui mopo helpolla aika paljon miellyttävämmäksi. Nyt voi ajella vaikka ilman tulppia eikä harmita yhtään laittaa yöllä parkkihallissa käyntiin. Wingsiä silent kitillä sitten vaan kunhan polttaa ensin ittensä tai kamat tuohon kamiinaan :D
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Pallisti kirjoitti: Pe Heinä 01, 2022 2:12 am Laittelin orkkisänkkärin paikalleen Arrowin tilalle, voi veljet että muuttui mopo helpolla aika paljon miellyttävämmäksi. Nyt voi ajella vaikka ilman tulppia eikä harmita yhtään laittaa yöllä parkkihallissa käyntiin. Wingsiä silent kitillä sitten vaan kunhan polttaa ensin ittensä tai kamat tuohon kamiinaan :D
Itse ajelin tuolla Arrowin äänen"vaimentajalla" ilman tulppia ja ei se mielestäni siihen kuskin paikalle ollut mitenkään häiritsevän kovaääninen. Tosin edellinen 690 oli tyhjällä akran kokoputkella, joten se oli oma vertailukohta. Olen aina pitänyt äänekästä pyörää turvallisena, kun muut tienkäyttäjät tietävät tulostani hyvissä ajoin. Ton 350 betan kanssa joutuu välillä ihan kuuntelemaan, että vieläkö se on käynnissä tuolla jalkojen välissä :) No makuasioitahan nämä on.
jmm
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 19, 2020 6:25 pm
Pyörä: gas gas ec300 & ktm690

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja jmm »

Joo nyt on n. 4 tkm takana tällä pelillä ja kyllä on mukava turruutella kun ei tarvi liiallisten pörinöiden takia korvat luimussa ajella, vaikka vähän lähemmäs asutusta joskus sattuu tie viemään.
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Juu makuasioita, mutta vakio änkkärin lähelle ei kannatta laukkuja laittaa. Ne sulaa takuuvarmasti.
Avatar
klrp
Viestit: 45
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:05 pm
Pyörä: 690 enduro r
Paikkakunta: Vantaa

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja klrp »

Vikakoodia pukkaa, intake air temperature too low/high. Liittimen johdot oli aivan irti ja liitin/pinnit ihan sököt. Tilasin uuden liittimen ja laitoin kiinni, sama vikakoodi vieläkin. Vielä en mitannut itse anturin arvoa, mutta mitähän huoneen lämmössä pitäisi näyttää vastukseksi? En googlailemalla löytänyt apuja..

EDIT: NTC thermistor resistance varies with Temp -20ºC (18.8K) and +40ºC (1.136 K). Mine was about 2K at about +20ºC dropping to 0.2K with a heat gun. Löyty tieto ja anturi toimii. Vika löytyi johtoja seuraamalla, siellä edellisen tekemö liitos joista toinen piuha irti. Nyt pääseekin sitten tuneeculla säätämään, kunhan saan vielä yhteyden ecuun. :mrgreen:
690 Enduro R -12
Avatar
Jimb0
Viestit: 28
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 5:57 pm
Pyörä: KTM 690 ENDURO R

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jimb0 »

Ajelin tuossa juhannuksen tienoilla yhtenä päivänä seitsemän tuntia pääasiassa kestopäällysteellä (Mitas E-07). Etuhaarukan napsuttelin Comfort-asentoon piruuttani... Kädet tärisee vieläkin :D

Oli toki poikkeuksellinen reissu, mutta saako tuota tärinää miten vaimennettua / poistettua? Tuntuu ainakin mun käsissä selvästi muutenkin.
Pallisti
Viestit: 103
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Manuaalissa on väärinpäin ne jotkut säädöt, myötäpäivään ja vastapäivään sekaisin useammassa kohdassa. Saattaa vaikuttaa?
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Oletteko mittailleet lämpötiloja ja latausjännitettä?

Mulla on Trail Tech aparaatti ja mittaan veden lämpöä moottorin yläosasta
lähtevästä letkusta, ei siitä joka tulee termarille.
Ihmeellisiä lukemia; kaupunki ajossa 98 - 100C, mutta maantiellä kun on
17C ulkoilman niin vesi 70C - 73C, aika viileetä.

Latausjännitteen mittasin ihan mittarilla ja se ei kiivennyt kuin max 13,8V,
kommentoin huollossa ja nyt jännite on max 14,2V. On vielä aika matala.

Mutta kyllä on hieno pyörä! Mä oon kyl modannut omaa aikalailla, mutta
mukava ajella. Suurimmat ajoon vaikuttavat jutut on se matala etulokkari.
Ei ota tuulen mielestäni lainkaan ja vakkari ( https://www.mccruise.com ),
ei ihan halpa, mutta mulla puutuu oikea käsi niin tässä on siihen lääke.
jv
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

^^^Renkaan tasapainotus auttaa myös tärinään.
Kylätason kurapyöräilijä.
Teemu.T
Viestit: 2
Liittynyt: Su Heinä 10, 2022 3:45 pm
Pyörä: Ktm 690 smc

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Teemu.T »

Morjesta, tosiaan kyseessä ois tommonen vuoden 2008 ktm 690smc joka ei starttaa sen jälkeen kun se on esim yön seisonut.
sitten kun sitä lykkää vaihde päällä silleen et kone vähän pyörähtää niin starttaa ja käy normaalisti. pyörässä varashälytin joka ohitettuna tällähetkellä.
kellään vinkkiä mistä alkaa vikaa selvittelemään?
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja B12 »

Teemu.T kirjoitti: Su Heinä 10, 2022 4:02 pm Morjesta, tosiaan kyseessä ois tommonen vuoden 2008 ktm 690smc joka ei starttaa sen jälkeen kun se on esim yön seisonut.
sitten kun sitä lykkää vaihde päällä silleen et kone vähän pyörähtää niin starttaa ja käy normaalisti. pyörässä varashälytin joka ohitettuna tällähetkellä.
kellään vinkkiä mistä alkaa vikaa selvittelemään?
Eikö napista tapahdu mitään, vai eikö jaksa pyörittää? Vai pyörittää, mutta ei lähde käyntiin? Vai lyökö starttikytkin tyhjää?
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Minkäslaista matkavauhtia olette pitäneet 690 ja vakiovälityksillä?
Onnistuuko 130km/h pitempiä siivuja? Nouseeko pa-kulutus kovasti?
jv
pepe750
Viestit: 262
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 9:46 pm
Pyörä: XRV 750 ,VFR1200, 690 R, Vespa 200 Cosa.
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja pepe750 »

Just kävin Lapissa 690R.llä. Kyllä ilman vastuksen takia n:110km/h on mulle max matkavauhti. Silloin kulutus n:4,5l pyörä kyllä kulkee kevyesti 130. Mutta nappularenkailla voblaus taipumus kasvaa rajusti kun nopeus nousee.
Vastaa Viestiin