KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Uutena ne matkustajan jalkatapit ja kiinnipitokahvat tulee pahvilaatikossa pyörän mukana, eikä muoveihin ole porattu edes reikiä valmiiksi kahvoille. Harva niitä taitaa kiinni laittaa missään vaiheessa, ellei ole tarvetta juuri tuollaiselle lasten kuskaamiselle.

Vinkkinä, että jos on tarvetta matkustajan kahvoille ja tarakalle yhtäaikaa, niin 3D-Moton tarakkaan on integroitu kahvat.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Pallisti
Viestit: 104
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Venakopan tiiviste 2019+, onko kestävä kuminen vai joka kerta vaihdettava?
Avatar
PAH
Viestit: 929
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja PAH »

Pallisti kirjoitti: Ti Marras 22, 2022 2:55 pm Venakopan tiiviste 2019+, onko kestävä kuminen vai joka kerta vaihdettava?
Vuoden 2017 701:ssä sama moottori. Kolme kertaa käytettiin auki minulla ollessa venttiilejä tarkistaessa eikä kertaakaan vaihdettu tiivistettä.
Ei alkanut vuotaa.
Heikki
hiiliteräs
Viestit: 28
Liittynyt: To Heinä 11, 2019 10:48 am
Pyörä: KTM 690 -21

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja hiiliteräs »

Vähän yllättävä ja ärsyttäväkin piirre tullut esiin tässä marraskuun myötä, vaatii tosi pitkän sahauksen ja useamman yrityksen ekaan käynnistykseen muutaman asteen pakkasessa vietetyn yön jäljiltä. Pikkusen kun kääntää kaasua auki, niin käynnistyy paremmin. Tallista lämpimästä lähtee toki taas nätisti. Tekeeköhän euro viitonen ja ilmeisen laihalla käyvä kone tuon ilmiön, millaisia kokemuksia muilla -21 tai -22 malleista?
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja an13 »

KTM 890:ssä raportoivat ADVriderillä samaa että pitää aukaista kaasua hieman kylmänä startatessa. Liekö KTM moottorinohjauksen setuppi sitten euro5 kanssa hieman epäoptimaalinen kylmälle.
Avatar
PAH
Viestit: 929
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja PAH »

hiiliteräs kirjoitti: Ti Marras 29, 2022 10:33 amTekeeköhän euro viitonen ja ilmeisen laihalla käyvä kone tuon ilmiön, millaisia kokemuksia muilla -21 tai -22 malleista?
Minulla on -21 malli ja kylmänä samat oireet.
Aavistuksen kun avaa kaasua niin lähtee yleensä ensi startilla.
Heikki
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Onko jollain täällä Rade Garagen lisätankkia asennettu?
Minulla on 2021 mallissa ja se kierrekorkki on likipitäen mahdoton käyttää.
Hitonmoinen äheltäminen että sen saa oikeille jengoille, ne vaan sopii huonosti toisiinsa.
En ole kiertänyt väärille jengoille ja pilannut jengoja.

On niin vaikea käyttää että olen suunnittelemassa orkkis korkkiin toista korkkia tai jotain.
jv
Avatar
PAH
Viestit: 929
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja PAH »

Ariel kirjoitti: Ma Joulu 05, 2022 8:04 pm Onko jollain täällä Rade Garagen lisätankkia asennettu?
701:ssä oli Raden lisätankki ja siihen tuli vielä alumiininen korkki joka oli tosi hankala saada kierteille eikä ilmaventtiilikään kestänyt paikallaan. Nykyisin korkki taitaa olla muovinen kuvien perusteella.
Tilasin Acerbisin muovisen korkin joka oli helpompi laittaa mutta huolellinen siinäkin piti olla. Tankin kierteet tuntuu jotenkin väljiltä että korkki menee helposti vinoon ja takertuu.
Heikki
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Kävin katsomassa Rade sivuilta ja nythän korkki on harmaata muovia, pitää hommaa sellainen.
Jäi se tankki oikeastaan käyttämättä kun niin hankala saada korkki paikalleen.
Muuten kyllä loistava pyörä, huvitti kun Italiassa parkkeerasin 790 Adv Rally pyörän viereen
ja kaveri kysyi huuli pyöreenä: tulitsä tolla Suomesta! Hyvin sillä taittaa matkaa.
jv
aakoo
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Syys 25, 2009 11:43 am
Pyörä: Kaikki käy

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja aakoo »

Tankin korkista: itselläni ei ole tuosta lisätankista kokemusta, mutta juutuupissa törmäsin videoon jossa näytettiin tankin korkin toiminta. Ensin kierretään vastapäivään, kunnes kierre asettuu oikeaan asentoon ja sitten kierretään normaalisti kiinni päin. Sori jos turha tieto, mutta itselleni oli ihan uusi kokemus.
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Erittäin hyvä kommentti, mutta tuttu.
Kuvailemaasi menetelmää on hyvä aina käyttää kun ruuvaa
johonkin pehmeeseen, kuten muoviin takaisin ruuvin.
Huomaa selvästi kun ruuvi ikäänkuin ”putoaa” kun kierteet
on kohdallaan.
Vähän hankala selittää, mutta kun tätä kokeilee, ymmärtää
mitä tarkoitetaan. Näin kun tekee ei ruuvi myöskään tee uutta
kierrettä pehmeeseen materiaaliin.
jv
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Ihmeiden aika ei ole ohitse...

Kun PAH kertoi et nyt on ilmeisesti korkki on muovia, otin Rade yhteyttö ja kyselin korkkia.
Lähettivät uuden tankin ja siihen toimivan korkin. Mukaan vielä se banjo liitin tankin pohjassa
ja eristematon pala. Loistava juttu.

Jos ole ostanut kyseisen lisätankin ja korkki toimii huonosti, otahan yhteyttä Rade.
En tiedä missä kaikissa vuosimalleissa on tämä ongelma.
jv
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Onko kokemusta Rottweilerin fueling donglesta 2019-20 -malleissa? Olisi ainakin edullinen viritys, mutta auttaako kuinka paljon?

https://www.rottweilerperformance.com/r ... ng-dongle/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Pallisti
Viestit: 104
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Pitäisi keksiä laukkuraudat alulaukuille, Bumot ja Mosko Moto aika saman hintaisia. Oisko mitään suosituksia aiheeseen?
Jani M kirjoitti: Pe Joulu 16, 2022 9:04 pm Onko kokemusta Rottweilerin fueling donglesta 2019-20 -malleissa? Olisi ainakin edullinen viritys, mutta auttaako kuinka paljon?

https://www.rottweilerperformance.com/r ... ng-dongle/
Mulla on ilmeisesti juurikin tuo '19 mallisessa kiinni, mutta en ole ilman testannut. Avarammalla putkella oli välillä vähän laihan oloista menoa, mutta orkkiskamiinalla ei ole tuntunut enää siltä että saisi liian vähän bensaa.

PAH:ille kiitos venakopan tiivisteinfosta, tarpeet laajaan määräaikaishuoltoon ois nyt hankittuna eli tekemistä vailla. Takaiskarin huollon ostan, siihen pitää vaihtaa samalla irrotuksella edellisen sukupolven 80 N/mm vakijousi.
Viimeksi muokannut Pallisti, To Joulu 22, 2022 5:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Mulla Outback Motortek raudat ja ihan OK.
Jostain syystä Rade ei tee enään rautoja.
jv
Vastaa Viestiin