KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Norjassa kävin vasta ja ei kauheasti satasta kovempaa tee mieli ajaa, vakiovälit käytössä. Mittarinopeus 95 tuntuis ehkä optimaalisimmalta matkavauhdilta, menee sitä tärinöittä ja pienellä bensalla.
Toi 13,5 litran tankin riittävyys on päässyt kyllä yllättämään, sillä ajaa helposti sen 300 kilsaa ja enemmänkin jos jaksaa himmailla. Vaikeaa se himmailu kyl on.
Toi 13,5 litran tankin riittävyys on päässyt kyllä yllättämään, sillä ajaa helposti sen 300 kilsaa ja enemmänkin jos jaksaa himmailla. Vaikeaa se himmailu kyl on.
-
- Viestit: 2103
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Minulla on 15/48 välitykset ja niillä 110 km/h mittarivauhdin pitäminen on vielä ihan ok pitemmillä asfalttisiirtymillä. Matka-ajossa polttoaineen kulutus on joka tapauksessa pienempi kuin sorateitä räppäillessä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Tosiaan napista ei tapahdu yhtään mitään. Virrat päälle laitettaessa kaikki normaalia mutta ei edes yritä startata. Sitten kun lykkää vaihepäällä vähän et kone pyörähtää nii starttia painamalla käyntiin ja toimii siihen asti normaalisti kun sitä useemman tunnin seisottaa.B12 kirjoitti: ↑Ma Heinä 11, 2022 7:38 amEikö napista tapahdu mitään, vai eikö jaksa pyörittää? Vai pyörittää, mutta ei lähde käyntiin? Vai lyökö starttikytkin tyhjää?Teemu.T kirjoitti: ↑Su Heinä 10, 2022 4:02 pm Morjesta, tosiaan kyseessä ois tommonen vuoden 2008 ktm 690smc joka ei starttaa sen jälkeen kun se on esim yön seisonut.
sitten kun sitä lykkää vaihde päällä silleen et kone vähän pyörähtää niin starttaa ja käy normaalisti. pyörässä varashälytin joka ohitettuna tällähetkellä.
kellään vinkkiä mistä alkaa vikaa selvittelemään?
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Laita testiksi akku laturiin yöksi ja kokeile ladatulla akulla törähtääkö käyntiin. Siellähän voi olla vaikkpa akku vanhuuttaan väsynyt, joku piuha mennyt huonoksi tai startti puhdistuksen tarpeessa...
Re: KTM 690 Enduro (/R)
No niinhän siinä kävi ettei mitään tapahtunut lupauksista huolimatta. Vähän yli 2kk oli rahat sisässä ja peruin tilauksen, kun ei oikein saanut vastauksia. Kesti taas 2-3 viikkoa ja muutaman emailin jälkeen rahat palautui kortille n. 2,5kk rumba ja tavarat jäi saamatta. Ei tarvi tilailla mitään Nomadilta enää.Mänäk kirjoitti: ↑To Touko 19, 2022 10:17 amNo nii vähän kun uhitteli että perun tilauksen yms. ja pyydän luottokunnalta rahat takaisin, niin sai sentään vastauksen. Vastaili että saivat vihdoin ja viimein alumiinia maanantaina ja lähettävät panssarit tänään anodisointiin. Sitten menee anodisoinnissa pari viikkoa..._JPA_ kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:08 pmOnhan se omanlaisensa ennätys jos firmalla on kaikilla mantereilla huono maine.Justeeri kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 11:54 am Joo ei ole hätänen kaveri. Torni piti tulla kolmessa viikossa. Melkein 10 viikkoa kesti tuleminen.
Oli isä kipeänä, sitten se oli ite kipeänä, sitten oli eno kipeänä taisi olla kissakin välillä kipeänä. Valojen saatavuudessa oli ongelmia. Sitten oli naapurin kissa kipeänä.
Kaikenmaailman selitykset se keksi.
Laitoin sähköpostin että jos se paketti ei nyt lähde tulemaan soitan luottokuntaan ja pyydän rahojen palautusta.
Kas kummaa kaikki oli heti terveitä ja valotkin oli just saapunut ja paketti lähti seuraavana päivänä tulemaan.
Tekis mieli tilata sieltä seat conseptin jakkara kun se on sielä edullinen verrattuna muualle mutta taidan jättää ostamatta kun sen varmaan saisi vasta syksyllä.
Tuskin heillä on kovin paljon palaavia asiakkaita. Monella varmaan ensimmäinen ja viimeinen ostos samalla kertaa.
Tarakan ostin pari vuotta sitten ja sivulaukkuraudat kiinostaisi, mutta eipä huvita kokeilla tuuriaan.
En tiedä kävisikö muut tellingit tuon tarakan kanssa.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: KTM 690 Enduro (/R)
On kyllä käsittämätön firma miten he toimivat.Mänäk kirjoitti: ↑To Heinä 14, 2022 8:11 pmNo niinhän siinä kävi ettei mitään tapahtunut lupauksista huolimatta. Vähän yli 2kk oli rahat sisässä ja peruin tilauksen, kun ei oikein saanut vastauksia. Kesti taas 2-3 viikkoa ja muutaman emailin jälkeen rahat palautui kortille n. 2,5kk rumba ja tavarat jäi saamatta. Ei tarvi tilailla mitään Nomadilta enää.Mänäk kirjoitti: ↑To Touko 19, 2022 10:17 amNo nii vähän kun uhitteli että perun tilauksen yms. ja pyydän luottokunnalta rahat takaisin, niin sai sentään vastauksen. Vastaili että saivat vihdoin ja viimein alumiinia maanantaina ja lähettävät panssarit tänään anodisointiin. Sitten menee anodisoinnissa pari viikkoa..._JPA_ kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:08 pm
Onhan se omanlaisensa ennätys jos firmalla on kaikilla mantereilla huono maine.
Tuskin heillä on kovin paljon palaavia asiakkaita. Monella varmaan ensimmäinen ja viimeinen ostos samalla kertaa.
Tarakan ostin pari vuotta sitten ja sivulaukkuraudat kiinostaisi, mutta eipä huvita kokeilla tuuriaan.
En tiedä kävisikö muut tellingit tuon tarakan kanssa.
Tota samaa palautetta ne on saanut ympäri maailmaa ja mikään ei muutu.
Joku päivä saavat huomata että missä asiakkaat on kun ei tilauksia tule.
Minä en ainakaan viitsi toista kertaa tilata kun ei tiedä koska tavaran saa.
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Parin viikon Euroopan reissu takana.
On 130km/h aika maksimi jota voi motarilla ajaa, vaikka Rade fairing kit ja matala etulokkari helpottaa, on pyörä kuitenkin
niin kevyt että tuuli riepottelee.
McCruise mainio varuste. https://www.mccruise.com/
Motokanapy satula ainakin omaan ahteriin sopii hyvin,
mennessä ajettiin 2 >600km päivää ja paluun viimeinen
päivä n. 750km. En usko et Kotarin kakkosnelosella olis
onnistunut kuin väkisin. Motokanapy löytyy Facebookista.
Aikalailla ravistaa ruuvit irti jotka ei ole lukitteella kiini.
Mutta kyllä 690 matkapyörästä käy, yli 4000km tuli ajettua.
On 130km/h aika maksimi jota voi motarilla ajaa, vaikka Rade fairing kit ja matala etulokkari helpottaa, on pyörä kuitenkin
niin kevyt että tuuli riepottelee.
McCruise mainio varuste. https://www.mccruise.com/
Motokanapy satula ainakin omaan ahteriin sopii hyvin,
mennessä ajettiin 2 >600km päivää ja paluun viimeinen
päivä n. 750km. En usko et Kotarin kakkosnelosella olis
onnistunut kuin väkisin. Motokanapy löytyy Facebookista.
Aikalailla ravistaa ruuvit irti jotka ei ole lukitteella kiini.
Mutta kyllä 690 matkapyörästä käy, yli 4000km tuli ajettua.
jv
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Joo huomasin pohjoisen reissulla taas että kyllä 690 matkaa taittaa.
2600km ajettiin 5 päivään.
Ja viimeisenä päivänä 910km moottorimarssi kotio. Vakio penkillä
2600km ajettiin 5 päivään.
Ja viimeisenä päivänä 910km moottorimarssi kotio. Vakio penkillä
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su Kesä 10, 2018 10:27 am
- Pyörä: KTM 690 Enduro R 2012
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Viime kesänä Marinella teetin 690:lle 20tkm huollon ja oli tehty vähän liikaakin huoltomanuaalin mukaan... Hiilikuituinen staattorin kopan suojus irroitettu koneen YKK:lle kääntämistä varten. Huollon jälkeen sitten yritetty liimata tiivistesilikonilla(!) koppa takaisin. Pyörä seisoi mulla puolitoista päivää pihassa eikä yllättäen ollut kopan suojus kiinnittynuyt. Siinä sitten iltapäivän putsailin massoja pois kopasta ja liimailin mustalla Permatexillä takaisin.Ariel kirjoitti: ↑La Tammi 22, 2022 11:28 amSiellä juuri, Marinella.Vaajakoskella?
Vedin >30v kansainvälistä jälkimarkkinointi osastoa ja jonkinlainen käsitys on miten tämmöset
jutut voi hoitaa, me ihmiset ollaan sen verran outoja otuksia et tosi pienillä jutuilla oikeissa
paikoissa on käsittämättömän iso vaikutus.
Liikehän ei minkäänlaista korvausta suostunut asiasta antamaan, kun oli kuulemma "epästandardi asennus" suojakopan takia, ja siksi kampiakselin päähän ei päässyt käsiksi. Kuulemma "merkkiliike", niin ei mukamas voi vääntää takarenkaasta konetta YKK:aan, vaan tehtävä kirjan mukaan. Muualta toki olen leiman saanut huoltokirjaan, eikä hiilikuitusuojia ole revitty irti. Tai ainakaan niitä ei ole tarvinnut asiakkaan kiinnittää itse takaisin.
KTM 690 Enduro R 2012
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Taitaa vaan olla esimerkiksi Marinen suhteen niin ettei paikan johto eikä KTM Nordic ole lainkaan tietoinen näistä pikku jutuista, puitteethan on hienot.
Pitäisköhän laittaa viestiä sinne, vaikka pyörällä on mukava ajella, olis Marinelle matkaa alle 100 sivu, Orimattilaan
jossa homma toimii on 250 sivu.
Motopalvelua Orimattilassa voi varauksetta suositella.
Useammalta taholta olen kuullut ettei vaan löydy huoltoon
kavereita jotka ottaisi ns. homman haltuun. Koskee myös autokorjaamoja.
Pitäisköhän laittaa viestiä sinne, vaikka pyörällä on mukava ajella, olis Marinelle matkaa alle 100 sivu, Orimattilaan
jossa homma toimii on 250 sivu.
Motopalvelua Orimattilassa voi varauksetta suositella.
Useammalta taholta olen kuullut ettei vaan löydy huoltoon
kavereita jotka ottaisi ns. homman haltuun. Koskee myös autokorjaamoja.
jv
-
- Viestit: 2103
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kyselin täällä talvella kommentteja supermotovanteista, mikä poiki tarjouksen, johon tuli tartuttua. Ajelin alkukesästä ensi reilun 1000 km totutellen, kun minulla ei ole ollut ikinä mitään katupyörää. 690:stä kuoriutui niillä oikein kiva mutkatiepyörä, mutta vähän tuntuu vauhdit karkaavan, kun vauhti ei tunnu asfaltilla lähellekään siten kuin nappuloilla. Nyt laitoin ne toista kertaa alle ja suuntasin radalle, mikä oli tausta-ajatuksena koko hommassa. Kivaa hommaa sekin, mutta yllättävän vaikeaa. Pitää mennä toistekin, kun ajoaika jäi vähän lyhyeksi.
Setin mukana tuli 42 takaratas, mutta minulla on enskavanteissa 48 ja lenkin pidemmät ketjut, niin ketjut jäi pitkiksi tuolle 42:lle. Mittailin ja laskeskelin, että 44:lla säätövara vielä riittää, ja se myös toteutui. 17" katurenkaalla tulee aika tarkkaan sama välitys tuolla 44 takarattaalla kuin 48:lla 18" renkaan kanssa, ja se tuntuu sopivan ihan hyvin myös asfalttiajamiseen. Kesän ekat ajot ajoin enskavanteiden rataspakalla ja 48 rattaalla, mutta sillä välitykset jäi armotta lyhyeksi.
Ekalla kerralla, kun sumot oli alla, ABS meni vikatilaan ja se korjautui vasta, kun vaihtoi enskat takaisin alle. Tällä toisellakin kerralla kävi sama juttu, mutta yllättäen radalla ajaessa vikatila hävisi ja nyt ABS:t on toimineet normaalisti sen jälkeen jo parin päivän ajot. En ole säätänyt mittaristoa kummallakaan kerralla pienemmälle rengashalkaisijalle, kun GPS näyttää oikean nopeuden ja matkan, mutta ekan kerran vikatila ei näyttänyt olevan siitä kiinni.
SMC:n sivujalka tuntuu olevan juuri sopivan mittainen sumoille. Sillä pyörä jää sopivasti enemmän kallelleen kuin enskavanteilla originaalijalalla.
Setin mukana tuli 42 takaratas, mutta minulla on enskavanteissa 48 ja lenkin pidemmät ketjut, niin ketjut jäi pitkiksi tuolle 42:lle. Mittailin ja laskeskelin, että 44:lla säätövara vielä riittää, ja se myös toteutui. 17" katurenkaalla tulee aika tarkkaan sama välitys tuolla 44 takarattaalla kuin 48:lla 18" renkaan kanssa, ja se tuntuu sopivan ihan hyvin myös asfalttiajamiseen. Kesän ekat ajot ajoin enskavanteiden rataspakalla ja 48 rattaalla, mutta sillä välitykset jäi armotta lyhyeksi.
Ekalla kerralla, kun sumot oli alla, ABS meni vikatilaan ja se korjautui vasta, kun vaihtoi enskat takaisin alle. Tällä toisellakin kerralla kävi sama juttu, mutta yllättäen radalla ajaessa vikatila hävisi ja nyt ABS:t on toimineet normaalisti sen jälkeen jo parin päivän ajot. En ole säätänyt mittaristoa kummallakaan kerralla pienemmälle rengashalkaisijalle, kun GPS näyttää oikean nopeuden ja matkan, mutta ekan kerran vikatila ei näyttänyt olevan siitä kiinni.
SMC:n sivujalka tuntuu olevan juuri sopivan mittainen sumoille. Sillä pyörä jää sopivasti enemmän kallelleen kuin enskavanteilla originaalijalalla.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Onkos kenellekään vielä kokemuksia Euro5 pyörän oman ECUn optimoinnista?
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
- Ariel
- Viestit: 250
- Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
- Pyörä: RE Himalayan
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ihan pakko 2021 pyörän omistajana kysyä et miksi pitäis päästä ECU:a ropaamaan?Onkos kenellekään vielä kokemuksia Euro5 pyörän oman ECUn optimoinnista?
jv
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Euro5 mallien alavääntö on onneton verrattuna aiempiin. Itselläni ollut kolme vanhaa 2008-2010 smc ja niiden jälkeen viime vuonna 2021 Smc. Myin sen pois ja ostin 2020 enduro r koska alaväännön puute tekee pyöräStä hirveän vanhoihin verrattuna.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Turhat rajoitukset olisi kiva saada pois ja a/f-suhde kohdalleen koko kierrosalueelle. Säätö vastaamaan pyörän muihin muutoksiin.Ariel kirjoitti:Ihan pakko 2021 pyörän omistajana kysyä et miksi pitäis päästä ECU:a ropaamaan?Onkos kenellekään vielä kokemuksia Euro5 pyörän oman ECUn optimoinnista?
Erikoista ettei kukaan olisi vielä tuota operaatioita tehnyt. Viime vuonna en onnistunut löytämään suomesta ketään, joka olisi tuohon pystynyt. ECU olis pitänyt lähettää keskieurooppaan modaukseen.
Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla