Suzuki DR 650 SE
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Suzuki DR 650 SE
Liitytään runkonsa murtaneiden kerhoon, saman lailla
kuin Vastahangalla väriä myöden.
kuin Vastahangalla väriä myöden.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Suzuki DR 650 SE
Moro.
Kakkospyöräksi B-kingin rinnalle kiinnostaisi hommata tämmöinen 650 DR ja nimenomaan tää 96-> SE-malli.
690 smc:tä kävin Syksyllä kokeilemassa ja olihan se piristettynä varsin miellyttävä peli. Harmi vaan, että 5,5-6 tonnia saa maksaa hyvästä. DR:n sais 2,5 tonniin ja ylläpitokin halvempaa.
Ei oikein opiskelijana toista kallista pyörää pidetä rinnalla, vaikka töissä jatkuvasti käydäänkin.
Pönttö, ilmanputsari&ilmanotto, pumppukaasari. Paljonko noilla irtoo lisäheppoja vakio 43hv nähden? Onko 50hv koneteho realistinen, mikäli säädöt on kohdallaan?
Kakkospyöräksi B-kingin rinnalle kiinnostaisi hommata tämmöinen 650 DR ja nimenomaan tää 96-> SE-malli.
690 smc:tä kävin Syksyllä kokeilemassa ja olihan se piristettynä varsin miellyttävä peli. Harmi vaan, että 5,5-6 tonnia saa maksaa hyvästä. DR:n sais 2,5 tonniin ja ylläpitokin halvempaa.
Ei oikein opiskelijana toista kallista pyörää pidetä rinnalla, vaikka töissä jatkuvasti käydäänkin.
Pönttö, ilmanputsari&ilmanotto, pumppukaasari. Paljonko noilla irtoo lisäheppoja vakio 43hv nähden? Onko 50hv koneteho realistinen, mikäli säädöt on kohdallaan?
Soralle // Ktm Sxc 625, Suzuki Dr 600
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Kadulle // Suzuki Gsx1300 B-K
Re: Suzuki DR 650 SE
Mulla oli tuollainen -97 vuoden DR65SE, jonka myin sitten kaverille. Kuvia löytyy varmaan tästä topicista.Maekine kirjoitti:Pönttö, ilmanputsari&ilmanotto, pumppukaasari. Paljonko noilla irtoo lisäheppoja vakio 43hv nähden? Onko 50hv koneteho realistinen, mikäli säädöt on kohdallaan?
Ostin sen vakiona ja tein siihen lähes kaikki tarvittavat modaukset:
- Öhlins takaiskari
- WP 43mm USD keula
- Mikuni TM40 pumppukaasari
- ilmanputsarimodit
- pakokäyrästä palko pois
- GSXR:n vaimennin ym.
Noista tehoista en olisi huolissani, koska ainakin noilla modauksilla kaasuun vastaavuus parani huomattavasti ja pyörästä tuli ihan räväkkäkäytöksinen ja mukava ajettava hintaluokassaan.
Ilman alustamodauksia ei noista moottorimodeista juuri iloa ole, koska vakioalusta on niin surkea.
Pyörä ollut kaverilla vähällä ajolla ja varmasti kaupan. Vähän huoltoa se ehkä kaipaa, mutta muuten pitäisi olla iskussa.
Laita yv:llä yhteystietojasi, jos kiinnostaa. Välitän ne kaverille, josko pääsisitte kauppoihin
Kuva pyörästä kun se vielä oli mulla:
Re: Suzuki DR 650 SE
Tietääkö kukaan, sopiiko vanhempaan DR:ään SE:n jalkatapit?
-
- Viestit: 496
- Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
- Pyörä: suzuki
Re: Suzuki DR 650 SE
Ei sovi.
Re: Suzuki DR 650 SE
Tuli ostettua pienellä riskillä DR650 vm -94. Nyt näyttää että riski taisi realisoitua, vaikka onneksi hinta oli sangen kohtuullinen.
Vehje siis lähtee hienosti käyntiin, vedot on tallella, mutta moottorin yläpäästä kuuluu aika ruma ylimääräinen naputus. Kone oli kuullemma leikannut kesäkuumalla moottoritiellä kiinni ja sitten joku tutun kummin kaima sen laittoi läjään käytetyillä varaosilla tms... "Varmaan vaan venttiilit säätämättä". Juu juu, ja lehmätkin lentää... Mutta ostin silti kun en voinut itseäni hillitä
Pikainen venttiilien säätö ei muuttanut ääntä sen kummemmaksi, joten rupesin availemaan enemmän. Venttilikopan poistamisen jälkeen totesinkin että ei taida ennen juhannusta päästä ajelemaan.
Sekä nokassa että keinuvivun liukupinnassa tuntuu sormella aika selvät urat.
Mitäs nyt? Purkaamolta uusi kansi, vai pelkkä nokka + keinuvivut vai mitä ja miten? Viimeksi rassannut kaksipyöräisiä reilu parikymmentävuotta sitten, joten vinkkejä otetaan vastaan...
-Janne
Vehje siis lähtee hienosti käyntiin, vedot on tallella, mutta moottorin yläpäästä kuuluu aika ruma ylimääräinen naputus. Kone oli kuullemma leikannut kesäkuumalla moottoritiellä kiinni ja sitten joku tutun kummin kaima sen laittoi läjään käytetyillä varaosilla tms... "Varmaan vaan venttiilit säätämättä". Juu juu, ja lehmätkin lentää... Mutta ostin silti kun en voinut itseäni hillitä
Pikainen venttiilien säätö ei muuttanut ääntä sen kummemmaksi, joten rupesin availemaan enemmän. Venttilikopan poistamisen jälkeen totesinkin että ei taida ennen juhannusta päästä ajelemaan.
Sekä nokassa että keinuvivun liukupinnassa tuntuu sormella aika selvät urat.
Mitäs nyt? Purkaamolta uusi kansi, vai pelkkä nokka + keinuvivut vai mitä ja miten? Viimeksi rassannut kaksipyöräisiä reilu parikymmentävuotta sitten, joten vinkkejä otetaan vastaan...
-Janne
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Suzuki DR 650 SE
Uusi/käytetty nokka ja seuraajat, sillä se matka taas jatkuu eikä tule kalliiksi. Tiivistesilikonista tuli mieleen, en tiedä miten DR:än koneess on yläkerran voitelu järjestettu, kuljettaako nokkaketju öljyt yläkertaan vai onko pytyssä/kannessa öljykanava. Sitä vaan että jos on öljykanava niin tarkista ettei sitä ole tukittu silikonilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Suzuki DR 650 SE
Ja jos ei löydy, GT-Motor täytehitsaa ja hioo noita yhä. Kaverin vanhan hondan kiikut käytettiin vasta siellä. En nyt tarkkaan muista hintaa mutta olisiko ollut jokusen kympin per liukupinta. Jälki oli hyvää.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Suzuki DR 650 SE
Niinjuu, ketjun mukana taitaa tuossa tulla öljy kanteen. Öljypumpun imusiivilää kannattaa putsata ahkeraan kun on noin paljon hölvätty tiivisteliimaa. Sieltä ne ylimääräiset löytyy.
60€/liukupinta oli kuulemma Hondan kiikut. Nokat hiotuttaa myös, mutta ei tarvinne täyttää.
60€/liukupinta oli kuulemma Hondan kiikut. Nokat hiotuttaa myös, mutta ei tarvinne täyttää.
Re: Suzuki DR 650 SE
Sain viimein aikaiseksi kannen irroituksen, eipä paljon mielialat kohentuneet.
Melkoisen optimisti on ollut tuo edellinen "korjaaja" kun on tuon laittanut kiinni. Toisaalta kyllähän tuossa ihan yritystä on ollut, yksi venttiilikin vaihdettu ja jotain koneistuksen tapaista ilmeisesti tehty, kone sentään lähti käyntiin ja oli ihan vedot tallella jne... Tilanne on kuitenkin se että tähän ns. pre-96 -mallin DR:ään ei kansia saa uutena enään mistään. Käytettyjäkään ei useiden tuntien/päivien selvittelyn jälkeen ole löytynyt yhtään. Kyllähän tuonkin varmaan joku täyttää ja koneistaa mutta mahtanee hinta olla mielenkiintoinen...?
Eli mitäs nyt? Jos jostain kiven alta saisi kaivettua edes suurinpiirtein ehjän kannen niin se auttaisi. Irto-osia (venat, nokka, keinuvivut) saa vielä uutena, joten pahasti kulunutkaan kansi ei ole ongelma kunhan nyt ei tuosta vaan joudu ehjää enää yrittämään...
Vai haluaako joku ostaa "pikkuvikaisen" Tohtorin?
Melkoisen optimisti on ollut tuo edellinen "korjaaja" kun on tuon laittanut kiinni. Toisaalta kyllähän tuossa ihan yritystä on ollut, yksi venttiilikin vaihdettu ja jotain koneistuksen tapaista ilmeisesti tehty, kone sentään lähti käyntiin ja oli ihan vedot tallella jne... Tilanne on kuitenkin se että tähän ns. pre-96 -mallin DR:ään ei kansia saa uutena enään mistään. Käytettyjäkään ei useiden tuntien/päivien selvittelyn jälkeen ole löytynyt yhtään. Kyllähän tuonkin varmaan joku täyttää ja koneistaa mutta mahtanee hinta olla mielenkiintoinen...?
Eli mitäs nyt? Jos jostain kiven alta saisi kaivettua edes suurinpiirtein ehjän kannen niin se auttaisi. Irto-osia (venat, nokka, keinuvivut) saa vielä uutena, joten pahasti kulunutkaan kansi ei ole ongelma kunhan nyt ei tuosta vaan joudu ehjää enää yrittämään...
Vai haluaako joku ostaa "pikkuvikaisen" Tohtorin?
-
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
- Pyörä: X-ADV 750, CRF 300L
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Suzuki DR 650 SE
Moro,
Kun en ikinä heitä mitään roskiin, niin pitäisi olla tallella nokkavikanen 93-mallisen kansi. Viikonlopun jälkeen voin laittaa kuvan kun/jos löydän. Ei maksa kun postikulut, jos on avuksi.
Mulla kävi niin, että vaihdoin syksyllä Saksasta tuotuun öljyt, saattoi olla synteettiset hyvin pesevät, enkä ajanut ennenkuin keväällä 20 km ja talven liuenneet moskat oli lähtenyt liikkeelle. Tain näin oletan.
Kun en ikinä heitä mitään roskiin, niin pitäisi olla tallella nokkavikanen 93-mallisen kansi. Viikonlopun jälkeen voin laittaa kuvan kun/jos löydän. Ei maksa kun postikulut, jos on avuksi.
Mulla kävi niin, että vaihdoin syksyllä Saksasta tuotuun öljyt, saattoi olla synteettiset hyvin pesevät, enkä ajanut ennenkuin keväällä 20 km ja talven liuenneet moskat oli lähtenyt liikkeelle. Tain näin oletan.
Re: Suzuki DR 650 SE
Jos kansi ei ole halki tai saman näköinen kuin tuo nykyinen niin kyllä siitä ihan setelirahaakin maksan postikulujen lisäksi. Aika lailla vierähti kivi sydämeltä jos tosiaan löytyisi tuota nykyistä parempi aihio yläpään remonttiin.
Laitoin yksityisviestin.
-Janne
Laitoin yksityisviestin.
-Janne
Re: Suzuki DR 650 SE
Tuli 90000km täyteen, käy ja kulkee hyvin. Talvella
tehty rungonhitsaus on kestänyt.
tehty rungonhitsaus on kestänyt.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Suzuki DR 650 SE
Nyt noin 91000km ajettuna alkoi kytkin luistaa, alkuperäinen...ei ole aiemmin uusittu osia.
Keskellä olevassa yhdestä massalevystä puuttui pinnat toiselta puolen kokonaan ja reunoilla olevat melko ok.
Välilevyt hieman vaihtanu väriä ja lieviä väsymismurtumia nähtävissä, osa kulunut reunoilta.
Jouset kaikki tasamittaiset.
Kruunu ja keskiö melko hyvät, lievää kulumaa, levyt liikkuu kuitenkin hyvin.
Ainakin kaikki jouset ja osa levyistä vaihtoon, uusi ei ole enää enkä uutta ajatellut tehdäkään.
Keskellä olevassa yhdestä massalevystä puuttui pinnat toiselta puolen kokonaan ja reunoilla olevat melko ok.
Välilevyt hieman vaihtanu väriä ja lieviä väsymismurtumia nähtävissä, osa kulunut reunoilta.
Jouset kaikki tasamittaiset.
Kruunu ja keskiö melko hyvät, lievää kulumaa, levyt liikkuu kuitenkin hyvin.
Ainakin kaikki jouset ja osa levyistä vaihtoon, uusi ei ole enää enkä uutta ajatellut tehdäkään.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Suzuki DR 650 SE
Mahtaisiko täältä löytyä keneltäkään uudemman SE mallin paperillista runkoa?