Suzuki DR 650 SE
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
DR SE tehot penkissä vakiokuntosena oli Biken testissä n 4 hp vähemmän kuin vanhemmissa pitkäiskusissa täryjyrissä..
1998 mallissa on kiinteä startin väliratas, muissa monihampainen räikkämalli tms...kts www.kientech.com siellä kuva räikkämallista.
Suomessa maksaa räikkämalli ratassarja n 160 eur ja kiinteä malli n 120 eur...(RM Heino v 2005)
1998 mallissa on kiinteä startin väliratas, muissa monihampainen räikkämalli tms...kts www.kientech.com siellä kuva räikkämallista.
Suomessa maksaa räikkämalli ratassarja n 160 eur ja kiinteä malli n 120 eur...(RM Heino v 2005)
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
- Rapakko
- Viestit: 988
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
- Paikkakunta: Kokkola
Tässä on kuva missä vaihdoin tuon kapian välirattaan 98-vuosimallin SE:ssä tuohon leviämpään nystyrämalliin, joka estää lohkon "kiinnityspaikkojen" lohkeamisen. Tais olla 98-99 malleissa tuo kapiampi ja sen jälkeen siirtyivät takaisin tuohon leviämpään, koska tuo kapiampi aiheutti joskus sammuttaessa vaurioita. Kuvat taitaa olla aika isoja.
- Liitteet
-
- IMG_0913.JPG
- (1023.97 KiB) Tiedosto ladattu 265 kertaa
-
- IMG_0917.JPG
- (890.7 KiB) Tiedosto ladattu 282 kertaa
-
- IMG_0912.JPG
- (409.39 KiB) Tiedosto ladattu 387 kertaa
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Koeajoa nyt parikymmentä kilometriä alla uusilla välityksillä. Kyllä taas hymyilyttää kuin pikkupoikaa. Nyt vetää niinkuin olisi hevosia tullut lisää eikä kuitenkaan välitykset lyhentyneet häiritsevästi taajama-ajoonkaan.mti kirjoitti:Nyt on istutettu paikalleen 47 takalätkä ja 14 etulätkä 520 ketjulle. Huomenna ketjut paikalleen ja testaamaan kuinka metsässä meno maistuu. Alkaa tää SE lähentelemään jo enemmän metsäpeliä kun on karsittu ja modifioitu niin paljon. Seuraava projekti keulan vaihto ja takajousituksen parantminen.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Maalis 24, 2005 9:01 am
- Pyörä: Ktm 690 2013, Suzuki dr 650se -99 +muut
- Paikkakunta: KURU
Omat välitykseni se:ssä on 15/44 metsässä 18" takavanteella ja soralla tai matka-ajossa( jossa 17" vanne) 15/43.
Kokeilin joskus 14 eturatasta, muistaakseni vanha Kawa kx 250 jossa 525 ketjut sopi dr:n akselille. Omassa on Öhlins takana, edessä 250 crossin keula jäykemmillä jousilla, mutta oma keula on kohtuullinen jos vaihtaa jäykät jouset ja öljyksi öhlinsin 10. Oma takaiskari on kyllä vakiona onneton. Nyt voi lehmällä myös lentää hyppyreistä, eikä pohjaa alastuloissa.
Kokeilin joskus 14 eturatasta, muistaakseni vanha Kawa kx 250 jossa 525 ketjut sopi dr:n akselille. Omassa on Öhlins takana, edessä 250 crossin keula jäykemmillä jousilla, mutta oma keula on kohtuullinen jos vaihtaa jäykät jouset ja öljyksi öhlinsin 10. Oma takaiskari on kyllä vakiona onneton. Nyt voi lehmällä myös lentää hyppyreistä, eikä pohjaa alastuloissa.
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Mistä pyörästä sulla toi keula on ja joutuiko paljon modifioimaan että sai istutetuksi SE:hen. Mitenkäs tuo 18" takavanne...onko se pinnattu SE:n kesiölle vai kävikö jonkun muun pelin vanne suoraan?arska kirjoitti:Omat välitykseni se:ssä on 15/44 metsässä 18" takavanteella ja soralla tai matka-ajossa( jossa 17" vanne) 15/43.
Kokeilin joskus 14 eturatasta, muistaakseni vanha Kawa kx 250 jossa 525 ketjut sopi dr:n akselille. Omassa on Öhlins takana, edessä 250 crossin keula jäykemmillä jousilla, mutta oma keula on kohtuullinen jos vaihtaa jäykät jouset ja öljyksi öhlinsin 10. Oma takaiskari on kyllä vakiona onneton. Nyt voi lehmällä myös lentää hyppyreistä, eikä pohjaa alastuloissa.
Lainaan topiccia kun en viitsi aloittaa turhaan uutta ketjua. Viittisiko joku mitata/tietääkö joku kuinka korkea on pyörä kahvoihin saakka niin tietäisi kun pitäisi varmaan lähteä la tai su katsomaan yhtä kyseistä pyörää mahtuisiko se peräkärryyn kuomun kanssa vai jätänkö suosista kuomun pois.
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Saksasta uitettu suomeen 23.12.07 ...on tuos yks toinen vaihto ehto myös saksan maalla mutta kyseinen saksan maan pyörä tulisi suomeen tammikuun puoles välissä. Jos toi on sellainen mikä kiinnostaa niin ostan poisRistoH kirjoitti:Onkos nyt sitten kyseessä suomipeli vai uitettu? Tais epäonnistua nuo sun kaupat ulkomaan pyöristä.aleksi kirjoitti:...katsomaan yhtä kyseistä pyörää...
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Maalis 24, 2005 9:01 am
- Pyörä: Ktm 690 2013, Suzuki dr 650se -99 +muut
- Paikkakunta: KURU
Tässä olis tietoa Dr:ni muutoksista.
Keula on säädettävä 90-luvun kawan 250, johon tuli WP jäykemmät jouset. Kawan T-kappaleet johon vaihdettu ohjausakseli dr:stä(joutui vähän sorvaileen akselin alapäätä että sopi T-kappaleeseen). Alapäähän sovituskappaleet, että sopi dr:n etupyörän akseli, välikappale jarrusatulalle kun dr:ssä isompi jarrulevy. Sitten vielä paikat virtalukolle ja ajovalolle yms. Luulisin että jonkun vuosimallin RM:n keula sopisi helpommin, mutta kun sain tämän halvalla. Halusin käyttää dr:n vanteita kun on niitä kaksi sarjaa.
Toisen takavanteen pinnasin 18". Jostain löytyi DID:n 18" kehä, pinnat olikin vähän hankalat, pituus, halkaisia ja taitto on erikoinen. Muistaakseni orkkis oli 3,8 mutta porasin navan reiät 4,0mm pinnalle. Kokeilin ensin stormin tarvike pinnoja, johon tein taiton itse mutta ne ei kestäneet enduroa. Pitkän etsinnän jälkeen TM:n supermoton pinnan pituus sopi rattaan puolelle ja TM enduron pinna toiselle.Taittoa joutuu vähän lisäämään.
Nyt yhtään pinnaa ei ole nyt katkennut .
Maanvara nousi noin 20-30mm ja kun pyörä ei niiaile niin syvlle, se auttoi paljon metsässä, kun ei keiku joka kiven ja kannon päällä pohjalevyn varassa.
Keula on säädettävä 90-luvun kawan 250, johon tuli WP jäykemmät jouset. Kawan T-kappaleet johon vaihdettu ohjausakseli dr:stä(joutui vähän sorvaileen akselin alapäätä että sopi T-kappaleeseen). Alapäähän sovituskappaleet, että sopi dr:n etupyörän akseli, välikappale jarrusatulalle kun dr:ssä isompi jarrulevy. Sitten vielä paikat virtalukolle ja ajovalolle yms. Luulisin että jonkun vuosimallin RM:n keula sopisi helpommin, mutta kun sain tämän halvalla. Halusin käyttää dr:n vanteita kun on niitä kaksi sarjaa.
Toisen takavanteen pinnasin 18". Jostain löytyi DID:n 18" kehä, pinnat olikin vähän hankalat, pituus, halkaisia ja taitto on erikoinen. Muistaakseni orkkis oli 3,8 mutta porasin navan reiät 4,0mm pinnalle. Kokeilin ensin stormin tarvike pinnoja, johon tein taiton itse mutta ne ei kestäneet enduroa. Pitkän etsinnän jälkeen TM:n supermoton pinnan pituus sopi rattaan puolelle ja TM enduron pinna toiselle.Taittoa joutuu vähän lisäämään.
Nyt yhtään pinnaa ei ole nyt katkennut .
Maanvara nousi noin 20-30mm ja kun pyörä ei niiaile niin syvlle, se auttoi paljon metsässä, kun ei keiku joka kiven ja kannon päällä pohjalevyn varassa.
Paljonko yleensä tuollaisen dr 650se tankillisella ajaa?
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Mulla kääntyy varatankille noin 150-170km kohdalla...sillon menee yleensä n 10 litraa ja siä on se noin 3 jäljellä...
n 6l/100km on nyt keskikulutus kun suoravetokaasari kiinni sekalaisella ajolla, vakiokaasarilla kulutti enemmän, nyt en ole tuon uusimman puoliavoimen Spess putken kanssa mitannut tarkkaan... n 200km varmaan on käytännön toimintasäde vakiokuntosena ja sopivilla säädöillä viritettynä.
n 6l/100km on nyt keskikulutus kun suoravetokaasari kiinni sekalaisella ajolla, vakiokaasarilla kulutti enemmän, nyt en ole tuon uusimman puoliavoimen Spess putken kanssa mitannut tarkkaan... n 200km varmaan on käytännön toimintasäde vakiokuntosena ja sopivilla säädöillä viritettynä.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
- mti
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 2:31 pm
- Pyörä: Ural 650 -93, Dnepr MT-11, AT RD07 Rally
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Lapin reissulla muistaakseni meni matka-ajossa (100-120km/h) varalle siinä 140-150 km. Metsätiepätkillä sitten kulutus kummasti kasvoi ja vartankki tuli vastaan jo jossain 130 tienoilla. Avara putki, factoryn suutinsatsi 147 pääsuuttimella ja 15/43 välityksillä sekä karkeilla MT21 renkailla ja tietty kuormaa oli perälaukun, repun sekä 10l kanisterin verran. Tankki on kyllä aika nafti ja itsellä on suunnitelmista, kunhan tilipussi karttuu, tilata hessleriltä 15l acerbis-tankki. Kyllähän se kulutus riippuu siitä kuskista aika paljon. Meikäläisen ajotapa kun ei ole mitenkäään pyörää saati luontoa säästävää.