Suzuki DR 650 SE
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Suzuki DR 650 SE
Tuolta löytyy hyviä vinkkejä, vieläpä niin että hommat on kokeiltu ja mietitty. Netistä löytyy paljon ns mutujuttujakin. Tekijän muutkin videot kannattaa katsoa, hyvää viihdettäkin.
https://www.youtube.com/watch?v=rSNBa63UWx8
https://www.youtube.com/watch?v=rSNBa63UWx8
Taas lähti mopo käsistä
Re: Suzuki DR 650 SE
Joo nä oli hyviä pätkiä!! Mitä muutoksia alustaan jengi täällä suosii? Miten tällainen 78kg kuski pärjää vakioalustan kanssa? Kokemusta löytyy enska/crossiharrastuksesta jonkun verran mutta lähinnä pyörä tulisi soratie / polkuajoon sekä taajamaassa köröttelyyn ja ehkä joku tet reissukin kevyellä pakkauksella.
Re: Suzuki DR 650 SE
Kappas, tuoretta keskustelua aiheesta.
Mä maksoin omasta -96 SEstä 2600€ tuossa syksyllä. 97% alkuperäinen, siisti, ~40tkm ajettu, tuoreet ketjut, rattaat ja renkaa sekä huollettu alusta. Otin yhteyttä heti kun ilmeistyi myyntii ja lupasin maksaa pyyntihinnan parin kuvan ja tietojen perusteella.
Ei 3 kiloa mahdottomalle hyvästä kuulosta jos tämmöisen haluaa.
Keula on sitten alkuperäisenä todella onneton. Mulla on painoa ajokamojen kanssa hiukan yli 70kg ja tuo hakkaa pohjaan heti kun hiukan nostaa nopeutta. Laitoin omaani plex valvet ja hakenut jousten esijännityksellä itselleni sopivaa säätöä. Kyllä sillä pääsee mutta pitää tiedostaa sen rajat.
Takaiskari on mielestäni parempi kuin keula vakiona. Ainakin tämmöiselle köykäselle kaverille.
Mä maksoin omasta -96 SEstä 2600€ tuossa syksyllä. 97% alkuperäinen, siisti, ~40tkm ajettu, tuoreet ketjut, rattaat ja renkaa sekä huollettu alusta. Otin yhteyttä heti kun ilmeistyi myyntii ja lupasin maksaa pyyntihinnan parin kuvan ja tietojen perusteella.
Ei 3 kiloa mahdottomalle hyvästä kuulosta jos tämmöisen haluaa.
Keula on sitten alkuperäisenä todella onneton. Mulla on painoa ajokamojen kanssa hiukan yli 70kg ja tuo hakkaa pohjaan heti kun hiukan nostaa nopeutta. Laitoin omaani plex valvet ja hakenut jousten esijännityksellä itselleni sopivaa säätöä. Kyllä sillä pääsee mutta pitää tiedostaa sen rajat.
Takaiskari on mielestäni parempi kuin keula vakiona. Ainakin tämmöiselle köykäselle kaverille.
Re: Suzuki DR 650 SE
Mitä mieltä olet plex valvien toiminnasta? Oletko ollut tyytyväinen? Mitä muita ratkaisuja porukka on täällä käyttänyt?
Re: Suzuki DR 650 SE
Helppo (kallis?)päivitys jolla pääsee siitä pahimmasta painumisesta eroon. Lisäksi kun jaksaa testailla eri mittaisia holkkeja esijännitykseen niin lopputulos on kohtuullinen. Mulla taitaa olla nyt 4. holkkipari menossa. 10W öljy on ainakin kylmällä kelillä turhan jäykkää noiden kanssa, pitää kokeillla ohuempia öljyjä kesän tullen.
Jäykemmät jouset olisi seuraava päivitys. Onko siinä sitten enää järkeä kun samalla rahalla olisi voinut ostaa jonkun oikean enduron keulan...
Re: Suzuki DR 650 SE
Olisiko kellään jakaa toimivia Keihin FCR-MX 39 säätöjä?
Re: Suzuki DR 650 SE
Voin koittaa katsoa jos jostain kirjanpidosta löytyy, kaasaria en viitsi irrottaa vaan kurkatakseni suuttimia.
Ite noita joskus kuuklettelin kans, drriders.com ja thumpertalk.com löytyy jotain. Lopulta tilasin muistaakseni jonkun drz400 setin. En muista onko juuri tämä, https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/1502 mutta todennäköisesti noi koot on ainakin aika lähellä.
Ite noita joskus kuuklettelin kans, drriders.com ja thumpertalk.com löytyy jotain. Lopulta tilasin muistaakseni jonkun drz400 setin. En muista onko juuri tämä, https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/1502 mutta todennäköisesti noi koot on ainakin aika lähellä.
Re: Suzuki DR 650 SE
Terve, kiitoksia tästä tiedosta. Itse saan osia onneksi hommattua itselleni todella näppärästi. Lähinnä mietityttää vaan nuo Ameriikan kaasutinsäädöt että toimivatko ne täällä meillä myös? Ainakin Ausseissa sanovat että US säädöt ovat heidän olosuhteisiin / bensalle aivan liian rikkaat. Mutta Suomessa saattaisi toimia, en tiedä. Meillähän E10 tekee ainakin sen että kaasutinsäädöt joutuu laittamaan vähän rikkaammalle vs. bensalle ilman etanolia. Ehkä Ameriikassa nykyään myös etanolia seassa?
Re: Suzuki DR 650 SE
Tutkin suutinvarastoa, ja vahva veikkaus on että pääsuutin mulla olis 160 ja pilotti 45. Pilot airin tilalle ostin säädettävän. Neulasta ei ole varmuutta, jemmassa on uusi ncyr. Saattais olla ncvt tai elt, joiden pitäis olla samanlaiset keskenään. Jotenkin muistelisin että vois olla joku Hondan neula paikallaan, vai oliko toi elt just Hondan orggis...
Penkissä en ole käynyt, paremmaksi vois ehkä saada, mutta noilla ainakin toimii. 95:sta en oo käyttäny missään bensakäyttöisessä vekottimessa.
Penkissä en ole käynyt, paremmaksi vois ehkä saada, mutta noilla ainakin toimii. 95:sta en oo käyttäny missään bensakäyttöisessä vekottimessa.
Re: Suzuki DR 650 SE
Moi, NCVT on Hondan neula. Mulle tulossa NCVT ja 150 pääsuutin, 40 tyhjäkäyntisuutin. Vakioputkella nämä pitäisi olla OK, mutta jos putken vaihtaa niin ehkä pitää vähän isompaa pääsuutinta laittaa. Tai no, en vielä tiedä onko tuo 40 tyhjäkäynti meidän oloihin liian laiha vai olisiko 42,5-45 parempi.
Re: Suzuki DR 650 SE
Moi, eli nyt pyörässä NCVT, 150 pääsuutin ja 42,5 tk suutin. Hyvin tuntuu pelaavan.
Mistä saisi tähän jalkatappien siirtosarjan ja isommat jalkatapit? En haluaisi jenkeistä tilata mutta löytyykö euroopasta mistään?
Mistä saisi tähän jalkatappien siirtosarjan ja isommat jalkatapit? En haluaisi jenkeistä tilata mutta löytyykö euroopasta mistään?
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Suzuki DR 650 SE
Bosleyn tekemät jalkatapit on aina hyvä vaihtoehto ja laatua on enemmän kun hintaa ja vaihtoehtoja on useita: http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... &start=105
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Suzuki DR 650 SE
Kiitos, enpä sieltä oikein löytänyt kun normi jalkatappeja… enemmän tän tyylistä etsin: https://drriders.com/lowered-footpeg-br ... 16814.html