Dominaattorin vaihto isompaan

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

masala

Dominaattorin vaihto isompaan

Viesti Kirjoittaja masala »

Terve,

Eli omistan tällä hetkellä Dominaattorin, vuosimallia –92. Pari kesää ajeltuani kutkuttaisi vaihtaa uudempaan/isompaan. Lähinnä olen ajatellut 90-luvun lopun ST:tä tai AT:ta.

AT – ST-vertailuja on tainut jo ollakin, mutta kysymys onkin, että kannattaako vaihtaa Dominaattori ko. pyöriin. En ole ajanut kumpaakaan pyörää, etten voi mennä sanomaan eroa domiin. Miten ominaisuudet muuttuvat domin ja isompien pyörien välillä?

Tulevana kesänä ajot on tosin suurimmaksi osaksi 300-500 km asfalttiajoa viikottain. Sorat jää vähemmälle, mutta kurapyörässä aion silti pysyä. Niin ja yksi uljas dominaattori on tulossa lähiaikoina myyntiin lähes uudenveroisilla nastarenkailla höystettynä.

Ei tällä asialla sinänsä kiire ole, vasta iltapäivällä ajattelin lähteä pyöräostoksille. Kiitos.
PAH
Pyörä: 890 R

Viesti Kirjoittaja PAH »

Jokos kävit pyöräostoksilla ja mihin päädyit? Dominaattorista ja SuperTenerestä ei ole kokemuksia, mutta AfricaTwinistä jotain. Paperilla Domiin verrattuna paino tietysti lisääntyy, samoin tehot, suurempi tuulisuoja, isompi tankki. AT:n kulutus matka-ajossa 5,2l/100km = 440km/tankillinen. Eräällä toisella foorumilla on käynnissä väittely matkaenduroista ja joku kirjoitti niiden olevan pahimman luokan kompromisseja jotka ei ole hyviä missään. Itse olen samaa mieltä toisen kirjoittajan kanssa joka sanoi ettei ne ole ihan HUONOJA missään. Joka lajiin löytyy oma erikoispyöränsä, mutta yleispyöränä matkaenduro on minusta paras. Itse kysymykseen," kannataako vaihtaa" , ainahan vaihtelu piristää.
Vastaa Viestiin