KTM SX 50 Junior Pro vaiko Kiinan serkku...?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

KTM SX 50 Junior Pro vaiko Kiinan serkku...?

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Jammun PW50 jää vanhemmalta pojaltani (7-vee) kevään aikana pieneksi. Isompaa mopotinta olen pikku hiljaa katsellut, tuo KTM SX 50 voisi olla passeli laite. Uutena sillä on hintaa 2550 euroa, käytetyt 1500 eurosta ylöspäin. Kiinan kopio esim. Savenmaalla 500 euroa http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... mopo_xtr50
Tekeeköhän tuolla mitään vai joutuuko pelkästään remonttiosastolle? Onko kellään kokemuksia?
Uutta alkuperäistä en osta. Sen hinta putoaa liikkeestä ulostuotaessa tuon kopion hinnan verran. Käytetty orkkis pitää hintansa varmasti varsin hyvin, mutta tuo kopio joutaisi vaikkapa talitintin pyydykseksi, jos se molemmilla pojilla parikin vuotta kestäisi suht vähillä murheilla.

Kipa

tuossa vielä esimerkiksi original SX 50:
http://www.nettimoto.com/423281
Seppo Honkanen
Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Mä hommasin toiseksi mopoksi meidän penskoille KTM Senior Adventuren. Se on fyysisesti isompi, mutta ei vielä löylyä liikaa. Hyvin tuntuu pelittävän, ei tarvi muuta kuin laittaa bensaa tankiin ja pestä välillä.

T. Sepi
Juppe

Viesti Kirjoittaja Juppe »

Ainoo järkevä "kiinalainen" vehje taitaa olla thumpstar. Nää kaikki masait ja muut paskat kannattaa kyllä jättää kauppaan. Siitä se vasta poru nousee, jos pyörä on mutta se ei toimi.
aka
Pyörä: KTM

Viesti Kirjoittaja aka »

Ja samanmoista taistelu itsekin kävin kun juniorille eka pärpätintä hommasin.
Päätyen loppujen lopuksi käytettyyn Suzuki DS80
Kun vielä löytyi kohtuun hintaan lähes ajamattomat piikki pyörät niin kyllä on hauskaa riittänyt.

-Arto
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mun lapsilla on kiinanihme samurai 110cc ja se on pelannut ihan hyvin. Ajo on ollut kyllä varovaista. Mielestäni hintansa väärtti.
Kipa

Seppo Honkanen kirjoitti:Mä hommasin toiseksi mopoksi meidän penskoille KTM Senior Adventuren. Se on fyysisesti isompi, mutta ei vielä löylyä liikaa. Hyvin tuntuu pelittävän, ei tarvi muuta kuin laittaa bensaa tankiin ja pestä välillä.

T. Sepi
Toi Senior Adve oli ensin ykkösajatus, mutta MP-näyttelyssä KTM-osastolla Valon Pekan kanssa juteltuani tulin SX-aatoksiin. Siinä saa tehoja rajoitettua eikä potku lopu sitten missään vaiheessa, välttämättä ei kyllä ehkä Advessakaan. Nuoremmalla on ollut vuoden verran kiinanihme-mönkijä Whizz 50 (monkeyn koneesta kopio), joka on toiminut kyllä hyvin. Käynti- ja käyntiinlähtöongelmat loppuivat, kun vaihdoin oikuttelevan kiinankynttilän tilalle NGK:n. Takarunkoa on hitsattu 2 kertaa, nyt sekin kestää.
Startin solenoidi kuoli pari viikkoa sitten, korvattu NSR:n toimivalla. Vuosi sitten Whizz maksoi 600 euroa, nyt samaa laitetta saa 350 eurolla.... Elämä on. Tosin hupia on nuoremmalla pojalla ollut jo koko rahan edestä.

Kipa
Kipa

TomiKoo kirjoitti:Isän vaatimattomuus kaunistaa... On siinä sen verran potkua, ettei Veijosta ollut mun Dertsillä ohi menijäksi sänkikrosseissa... :lol: :wink:
Toihan on kuin suoraan Kummelista, kun äijät ottivat Tallinnassa Lada-merkkisen taksin. Hetken aikaa matkustettuaan he kysyivät kuljettajalta, etteivätkö he voisi edetä hieman nopeammin, johon kuljettaja vastasi, että " kyllä, mutta siinä tapauksessa auto pitää jättää tähän" :D
Miten tulikin mieleen Vepan kuristettu kakssatanen meidän sängellä....

Kipa
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Kipa kirjoitti:
TomiKoo kirjoitti:Isän vaatimattomuus kaunistaa... On siinä sen verran potkua, ettei Veijosta ollut mun Dertsillä ohi menijäksi sänkikrosseissa... :lol: :wink:
Toihan on kuin suoraan Kummelista, kun äijät ottivat Tallinnassa Lada-merkkisen taksin. Hetken aikaa matkustettuaan he kysyivät kuljettajalta, etteivätkö he voisi edetä hieman nopeammin, johon kuljettaja vastasi, että " kyllä, mutta siinä tapauksessa auto pitää jättää tähän" :D
Miten tulikin mieleen Vepan kuristettu kakssatanen meidän sängellä....

Kipa
No mutta prkl, kyllä ne täällä v*tuillee :D Mies etenee kykyjensä mukaan, tuskin se täystehonen ois karannu muualle kuin reittiviittaan :D :D Kipa, joko mun entinen mopo tuli AVK:lle Pirkkalaan? Eikös olekin siisti paketti?

-mopo-Veijo
njurmi

Viesti Kirjoittaja njurmi »

mä hommasin klopille tollasen thumpin.kantavuus 125 kg ja kuutioita 110.saa ittekki välis koittaa :D
Vastaa Viestiin