Yamaha XT 660 R, Transalp vai ???
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Yamaha XT 660 R, Transalp vai ???
Moi,
Päätin minäkin rekisteröityä foorumille. Pitkään olen lueskellut viestejä.
Alkoi taas näin kevään korvalla pyöräkuume vaivaamaan, edellisen myin vuosi sitten. Aikaisemmin on ollut kyykkyjä ja kaksi matkaenduroa Transalp -88 ja DR 650 RS -91. Joskus myös CR 500 crossipyörä.
Nyt pitäisi ostaa uusi, siis -07 malli. Olen katsellut n. 10000 euron hintaluokkaa. XT:n saa esim. EE-speediltä alle 9000 ja TA:n samoihin hintoihin. Yksi voisi olla, vaikkei niin kurapyörä, V-strom 1000. Hinta menee tosin yli 11000. KTM on taas minulle aivan vieras. Varadero on liian kallis.
Ajan lähinnä yksin, mutta myös matkaa. Tuohon XT ei taida olla paras. XT:ssä viehättää nykyaikainen tekniikka ruiskulla, ja ulkonäkökin on OK. TA taas on samaa 80-luvun tekniikkaa kaasareilla. V-strom on taas nykyaikainen.
En etsi pyörää suohon upotettavaksi, enkä mönkijäurille ajeluun. Käyttö on asfaltti 70% ja soratietä loppu, metsäautotie on vaiken maasto. Sanotaan sellainen, millä on mukava kiertää Neste Ralli.
Saa ehdotella. (pyörää)
Päätin minäkin rekisteröityä foorumille. Pitkään olen lueskellut viestejä.
Alkoi taas näin kevään korvalla pyöräkuume vaivaamaan, edellisen myin vuosi sitten. Aikaisemmin on ollut kyykkyjä ja kaksi matkaenduroa Transalp -88 ja DR 650 RS -91. Joskus myös CR 500 crossipyörä.
Nyt pitäisi ostaa uusi, siis -07 malli. Olen katsellut n. 10000 euron hintaluokkaa. XT:n saa esim. EE-speediltä alle 9000 ja TA:n samoihin hintoihin. Yksi voisi olla, vaikkei niin kurapyörä, V-strom 1000. Hinta menee tosin yli 11000. KTM on taas minulle aivan vieras. Varadero on liian kallis.
Ajan lähinnä yksin, mutta myös matkaa. Tuohon XT ei taida olla paras. XT:ssä viehättää nykyaikainen tekniikka ruiskulla, ja ulkonäkökin on OK. TA taas on samaa 80-luvun tekniikkaa kaasareilla. V-strom on taas nykyaikainen.
En etsi pyörää suohon upotettavaksi, enkä mönkijäurille ajeluun. Käyttö on asfaltti 70% ja soratietä loppu, metsäautotie on vaiken maasto. Sanotaan sellainen, millä on mukava kiertää Neste Ralli.
Saa ehdotella. (pyörää)
Jos harrastat matkailua ja tykkäät myös ajaa soralla niin noista vaihtoehdoista valitsisin TransAlpin. V-Strom 1000 on liian painava samoin kuin Varadero. Varaderosta kokemusta kolmelta kesältä, kovalla soralla vielä pärjää mutta pehmeällä hiekalla raskas ajettava. V-Strom 650 myös yksi vaihtoehto, iso tankki matkailuun eikä turhan painava soralle.
Nykyiseen pyörääni olen tosi tyytyväinen, mutta näitä ei valitettavasti saa uutena.
Nykyiseen pyörääni olen tosi tyytyväinen, mutta näitä ei valitettavasti saa uutena.
Painoero jonku tonnisen ja 650sen välillä on niin pieni ettei voi olla pyörän hankinnan esteenä.
Katselin eilen kelkkauria "sillä silmällä" mut ei uskalla lähteä upottamaan 1200 kuutioista. Sen verran olen kaivanut pyörää hangesta että voin sanoa ettei 30kg kevyempi kovin paljon tositilanteessa vaikuta. Jos ajo on tietä ja 70% asfalttia niin iso pyörä alle. Soralla tehot riittää pienemmälläkin ja ihan mettään on sitten omat vehkeet.
Katselin eilen kelkkauria "sillä silmällä" mut ei uskalla lähteä upottamaan 1200 kuutioista. Sen verran olen kaivanut pyörää hangesta että voin sanoa ettei 30kg kevyempi kovin paljon tositilanteessa vaikuta. Jos ajo on tietä ja 70% asfalttia niin iso pyörä alle. Soralla tehot riittää pienemmälläkin ja ihan mettään on sitten omat vehkeet.
Katselin Moto Focuksen hinnastoa. 2007 mallien hinnat on XT 8990 ja TA 9390. TA:ssa tulee mukana peräteline, kahvasuojat, pohjapanssari (muovia) ja parempi kate. Lisäksi 2 pyttyinen kone ja minulle tuttu pyörä, koska sellaisen olen omistanut. Maahantuojan suositushintahan on 9990, ja Bike World tarjoaa nyt 5 vuoden takuuta ja on virallinen myyjä, eli jos tuon ostaa kannattaa harmaatuojat unohtaa. Bike World avaa nyt helmikuussa tänne Tampereellekin, kun Moto 10 lopetti ja omistaja siirtyi eläkkeelle.
Tietääkö kukaan manselainen minne Bike World tulee?
Tietääkö kukaan manselainen minne Bike World tulee?
- Per Saukko
- Pyörä: --?--
Transalppi on hyvä matkapyörä, jolla ajelee sorateitäkin hyvin, ainakin touring-tyyppisesti, sladitteluun löytyy varmasti parempiakin vaihtoehtoja!
Parasta siinä on mukavuus myös huonokuntoisilla teillä sekä kate, joka suojaa hyvin, samoin varmatoimisuus. V-Stromit voi mielestäni unohtaa, jos meinaa yhtään ajaa soralla! Onhan tietenkin BMW 650 dakarkin yksi vaihtoehto, tosin se on yksipyttyinen.
Parasta siinä on mukavuus myös huonokuntoisilla teillä sekä kate, joka suojaa hyvin, samoin varmatoimisuus. V-Stromit voi mielestäni unohtaa, jos meinaa yhtään ajaa soralla! Onhan tietenkin BMW 650 dakarkin yksi vaihtoehto, tosin se on yksipyttyinen.
-millähän nyt ajelis???
Pitää nyt antaa yksi ääni XT:llekkin. Se on hintaluokassaan varmasti ihan hyvä vaihtoehto ja kyllä silläkin lain sallimissa rajoissa voi hyvin asfalttia matkata. Rengastus lähinnä ratkaisee. Moottori ei tärise eikä värise juuri lainkaan yksipyttyiseksi. Se on ainakin tuohon 1000 Suzukiin verrattuna, jota olen ajanut, oikea enduro. Eli samaa mieltä tuon V-Stromin suhteen, että siinä on katupyörä vähän pystymmällä ajoasennolla, mutta ei mikään todellinen "allrounderi". Honda TA varmasti myös hyvä valinta. Käy kokeilemassa Yamahaa ja muitakin merkkejä niin tiedät hiukan mistä puhutaan, kaikkihan mainostaa omaa merkkiään...
Risto
Risto
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: Honda CRF1100L
Joo, kyllä nuo V-strom ja vastaavat jää pois laskuista. Kawasaki Versys menee samaan, eli katupyörä pystyllä ajoasennolla. Vuosi sitten myin 1000 cc kawan pois, koska kyllästyin etukenoon ajoasentoon. Se ottaa alle 120 km/h käsille. Nuo V-storm ym. eivät taas tuo helpotusta kuin siihen ajoasentoon ja tarkoitus olisi nähdä muutakin kuin asfalttitiet.
Harmittaa, kun uutta Kawasaki KLR 650 ei tuoda Suomeen. Se kiinnostaisi. BMW:n Dakar voisi olla yksi, mutta pitääkö se paikkansa, että sen valmistus on lopetettu? Kai perus 650 F on edelleen tuontiohjelmassa?
Harmittaa, kun uutta Kawasaki KLR 650 ei tuoda Suomeen. Se kiinnostaisi. BMW:n Dakar voisi olla yksi, mutta pitääkö se paikkansa, että sen valmistus on lopetettu? Kai perus 650 F on edelleen tuontiohjelmassa?
- Seppo Honkanen
- Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R
Miten ois KTM 950 Adventure? Uusia ylivuotisia lähtee käteisostajalle sopivasti ja varmasti on kaikki palikat kohdallaan. Sopii niin matka-ajoon kuin metsäteille, myös kovapohjaisessa maastossa kuin kotonaan.
En keksi yhtään järkisyytä olla tarkistamatta pyörää ks. http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=47841
T. Sepi
En keksi yhtään järkisyytä olla tarkistamatta pyörää ks. http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=47841
T. Sepi
Mikä?
Hintaluokassa alle 10K kyllä TransAlp on se joka voittaa kaikki muut. Jos siihen vielä saisi saman kardaanivedon mikä on omassa NTV:ssä ja kantavuden mikä on omassa AT:ssä niin täydellinen pyörä olisi keksitty. (Anteeksi BMW-kuskit). Joskus näitä tehtiin ilmajäähdytteisinä ( en muista mallia, 650cc), olisi ehkä kannattanut jatkaa vesijäähdytteisen koneen kanssa. NTV:n ja AT:n kone on peruspalikoiltaan sama. Ongelmavapaa peli kaikin puolin.
Niin, TA:n hinta on kyllä kohdallaan. Varmaan aika lailla kymppi varustettuna Ready To Go varustepaketilla. Siinähän on takalaukku, keskiseisontatuki, plexi ym. ja arvo on 695.
En ole ajanut kuin -88 mallilla, ja siinä oli minulle outo ajoasento. Olen 189 cm pitkä. Täytyy tutustua tarkemmin tähän uuteen. Täällä Tampereella ei vaan ole niitä missään. Varmaakin BW:n avautuessa sitten. XT on koeistuttu ja jotenkin jäi heppoinen ja mopomainen kuva. Suzukilla taas ei ole sellaista mallia joka iskisi. DR-Z voisi olla ainakin hintansa puolesta, mutta mitä noita foorumilla olevia tarinoita olen lukenut, niin sillä on aika tuskaa tehdä pidempää reissua.
En ole ajanut kuin -88 mallilla, ja siinä oli minulle outo ajoasento. Olen 189 cm pitkä. Täytyy tutustua tarkemmin tähän uuteen. Täällä Tampereella ei vaan ole niitä missään. Varmaakin BW:n avautuessa sitten. XT on koeistuttu ja jotenkin jäi heppoinen ja mopomainen kuva. Suzukilla taas ei ole sellaista mallia joka iskisi. DR-Z voisi olla ainakin hintansa puolesta, mutta mitä noita foorumilla olevia tarinoita olen lukenut, niin sillä on aika tuskaa tehdä pidempää reissua.
Osta uusi BMW F650 Dakar niin kauan kun niitä saa! Siinä yhtyy niin monta hyvää ominaisuutta, että parempaa pyörää on vaikeaa keksiä. Soratiesladittelussa se on erittäin tasapainoinen ja hauska,(ja sietää jopa kevyttä maastoakin) niinkuin myös kaupungissa ja mutkaisilla asfalttiteilläkin, renkaista riippuen. Teho/painosuhde ei vaikuta hääviseltä paperilla, mutta käytännössä se tuntuu paljon voimakkaammalta keskikierroksilla, pärjää hyvin 750-twineille. Sorateilä voimat riittävät mainiosti ,niinkuin lähes kaikessa sooloajelussa. Ainoastaan maantiellä 2 hengen kuormalla voi kaivata lisää potkua. Se on lähes värinätön, kestävä ja bensapihi(4-4,5l keskimäärin). Se kelpaa myös pitkille matkoille, on tilava ja mukava myös matkustajalle.
Mulla on ollut mm. DR600, KLE 500 ja Transalp, ja voin sanoa että se lyö helposti nämä kaikissa lajeissa. Muitakin pyöriä on kokeiltu, ja ainoastaan yksi on selvästi parempi: KTM 990 Adventure. Se on yhtä ketterä ja mukava kuin bemari, mutta huomattavasti voimakkaampi.
Huonoa sillä on, hinnan lisäksi, ainoastaan se, että se kasvattaa heikkoluonteiselle sarvia päähän niin nopeasti, ettei kauan pysyisi hengissä.
Mulla on ollut mm. DR600, KLE 500 ja Transalp, ja voin sanoa että se lyö helposti nämä kaikissa lajeissa. Muitakin pyöriä on kokeiltu, ja ainoastaan yksi on selvästi parempi: KTM 990 Adventure. Se on yhtä ketterä ja mukava kuin bemari, mutta huomattavasti voimakkaampi.
Huonoa sillä on, hinnan lisäksi, ainoastaan se, että se kasvattaa heikkoluonteiselle sarvia päähän niin nopeasti, ettei kauan pysyisi hengissä.