Apua vanhan enskan ostoon?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Texbuxer
Pyörä: Tuareg 660

Apua vanhan enskan ostoon?

Viesti Kirjoittaja Texbuxer »

Olen etsinyt 500-600:sta nelarienskaa ja hinta pitäis olla halpa. Vaihtoehtoina olis Honda XL Yamaha XT, Kawasaki KLR tai Suzuki DR. Suomen tarjonnasta ei budjetilleni löydy sopivia, ainakaan helposti. Olen katsellut 80-90 vuosimallin pyörää, hinnoiltaan 500-1200, halvimmat on yleensä rempan tarpeessa. Verot alle 400€ ja tuontikulut ja katsastus samaa luokkaa. Pyörän pitäisi olla sellainen että sillä pääsee 2 mukavasti matkaa ja yksin vähän pahemmassakin maastossa. Olen varautunut ruuvailemaankin, tekniikka ei ole ongelma mutta ei tietenkään tarvitse olla sellainen että joka kesä tehdään 500€ koneremppa. Toisaalta halvimmaksi tulisi varmaan täystehoinen piikkienska mutta...
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

No tuolla Saksassa ei näytä olevan kovin vanhoja pyöriä edes myynissä.
Mutta kannattaa katsoa. Etsin Kawasakit.

Pitkän pitkä linkki

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Texbuxer

http://www.motoscout24.autoscout24.de/P ... bzwotwdbii
tuossa jotain syttyvikaa
http://www.motoscout24.autoscout24.de/P ... =itirkooob
ei mitään hajua kunnosta?
Virosta löytyy -88 xt600 n.1200€ ehjä, ja toisi halvemmilla kuluilla kuin saksasta, tohtis vaan hakia itte.
Nettimotossa olis rikkinäinen KLR600, remontin hinta arvoitus

Hankalaa, pyöräkuume on kova ja kevääksi pitäis saada ajoon.
VesaLaun
Pyörä: gsxr excf
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VesaLaun »

Noita kun kattelee, niin jos kulut ovat saksantuontilaitteissa 1000e luokkaa kokonaisuudessaan ja tonnillakin saattaa ostaa pelkän pommin, niin ei suomen hintataso kovin paha noilla laitteilla ole.

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=421839

Tuollainen sopii kuvailemaasi käyttöön kaksipäälläkin ihan ok, ja vika on melko varmasti halpa. Kaikkein parasta, että pääsee vielä katsomaan paikanpäällä missä kunnossa renkaat, ketjut, vaijerit, kahvat yms. ovat. Koko setin uusiminen 'halpaan' laitteeseen tekee ruoskasta kalliin ruoskan.
Texbuxer

750 on jo kooltaan niin iso että en osaa pitää sitä endurona. Ja se että budjetti on sen verran pieni että pitää ajatella läyttökustannuksia vakuutukset mukaan lukien. Alle 2000€ pitäis saada pyörä ajoon että saa ostettua vähän ajovarusteitakin.
jaket
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

jos kesällä haluat ajaa, niin osta ehjä, älä mitään tonnin romua.

esim suomesta saa jotain 95vm dominaattoreita reiluun kolmeen tonniin, semmoisella voisi olla jotain toivoa kivasta kesästä. Voit jopa ajaa kaksipäällä, mukavasta nyt en tiedä, mutta kyllä se XL:n pätkiin kaksi päällä.

JT
Creature
Pyörä: Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja Creature »

Katopa vaikka Speedermanin sivuilta käytetyistä. Harvinaisen asiallisen oloinen DR 600 rekisteröitynä reilu pari tonnia.
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mutta mutta. Noilla yks mukisilla poislukien ehkä just tuo dr750 ja 800 ei ole tosiaan hääviä ajaa matkailua 2 päällä. Mulla on noin 15tkm kokemus KLR Kawasta tuosa hommassa ja se ei ollu muutakuin tuskaa. Kone vie jotenkuten mutta alusta ei kanna yhtään. Kyytiläinen saa roikkua kuskissa kiinni. Mullakin oli takalaukku pultattuna suoraan runkoon kiinni että siihen sais vähä nojata.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Peltsi kirjoitti:Mutta mutta. Noilla yks mukisilla poislukien ehkä just tuo dr750 ja 800 ei ole tosiaan hääviä ajaa matkailua 2 päällä. Mulla on noin 15tkm kokemus KLR Kawasta tuosa hommassa ja se ei ollu muutakuin tuskaa. Kone vie jotenkuten mutta alusta ei kanna yhtään. Kyytiläinen saa roikkua kuskissa kiinni. Mullakin oli takalaukku pultattuna suoraan runkoon kiinni että siihen sais vähä nojata.

Kyll se 650 dr,älläkin onnistuu se matkanteko,matka on aina elämys ja kyll sen aina saa menemän ilman sen kummempia tuskia.
Jopa 2 päällä.
Mutt jokaisellahan omansa ja hyvä niin 8)
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Onhan se toki paljon kuskista ja kyytiläisen koosta kiinni. Ite olin tieten siinä neuvolassa punnittavan ja aikamiehen välimaastossa sillon ja vaimo painoi kai jotaki 65 tai semmosta.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Peltsi kirjoitti:Onhan se toki paljon kuskista ja kyytiläisen koosta kiinni. Ite olin tieten siinä neuvolassa punnittavan ja aikamiehen välimaastossa sillon ja vaimo painoi kai jotaki 65 tai semmosta.

Niinhän se on.
Itellä pituutta sopivasi,painoa liikaa :lol:
marko.virkajarvi

Viesti Kirjoittaja marko.virkajarvi »

[quote="jaket"]jos kesällä haluat ajaa, niin osta ehjä, älä mitään tonnin romua.

Tässä on totuus melko lyhyesti sanottuna:tonnin pyörään olet parin vuoden päästä upottanut rahaa ostohinnan lisäksi 2-3 tonnia etkä saa siitä myydessä juuri mitään. Tässä voi sanoa että kokemusta on :(
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Joo kyllä Virkajärvi on oikeessa mutta.
Kurkkaas http://www.mwheels.com/. Sieltä löyty mun yhel kaveril -91 Suzuki 650 dr
hinta oli parin tonnin paikkeil ja pyörä oli jo Suomen kilvissä. Dr on toiminu , kun junan vessa ja muutenkin kaikinpuolin siisti yksilö. Sitä en tiedä onks kyseessä vaan pirun hyvä tuuri mut eiks noi dee ärrät o melkein ikiliikkujii ,ku muistaa hiukan rasvoi vaihdella.
Viimeksi muokannut RiiMi, Ke Tammi 24, 2007 10:25 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Texbuxer

Olen lähdössä hakemaan Kawasaki KLR:ää, jos pyörä vastaa sitä mitä omistaja kertoi. Koneremonttia joutuu toki tekemään mutta pyörä on juuri sellainen mitä olen etsimässä. Kiitos vinkeistä kuitenkin, mutta budjetti ei riitä noihin parin tonnin pyöriin. Voihan sitä sitten myöhemmin päivitellä...
Harri*

Viesti Kirjoittaja Harri* »

Onnea vaan kawan hankinnasta jos siihen päädyt! :D

Se on aivan loistava pyörä pikkusurautteluun metsäteillä ja tukikohdan lähistöllä. Pitempään reissuun ei ainakaan omastani ole, varsinkaan kaks päällä. Emäntä kyydissä ajettiin 15km pätkä kestopäällysteellä ni ei kuulemma ollut tuntoo jaloissa enään perillä. Sen verran täristi... :?
Vastaa Viestiin