Moto Guzzilta tulee Mandello johdannainen uusi 1042 kuutoinen Stelvio ja sen esituotanmalli oli päätynyt jo Cycle Worldin koeajoon.
https://www.cycleworld.com/motorcycle-r ... de-review/
https://www.motoguzzi.com/en_EN/landing-page/stelvio/
Moto Guzzi Stelvio 2024
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 2111
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Moto Guzzi Stelvio 2024
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Moto Guzzi Stelvio 2024
Pyörähän on hieno ja italialaiseen tapaan varmasti loistava ajettava alppiteillä. Vanhana Guzzi-miehenä ei voi kuin ihailla Mandellon uutta taidonnäytettä. Mutta, mutta..tuntuu että tuonkin pyörän speksit on jo nähty aikaisemmin: 115 hp, 19/17 rengastus ja märkäpaino lähes 250 kg ilman pakollisia lisävarusteita eli osapuilleen samat kuin Super Teneressä, jonka jo dumppasin liian painavana.
Joka tapauksessa Bemari saa nyt kunnon kilpailijan ADV-luokkaan. Luonnettahan Guzzeissa on aivan eri tavalla kuin bemareissa...
Joka tapauksessa Bemari saa nyt kunnon kilpailijan ADV-luokkaan. Luonnettahan Guzzeissa on aivan eri tavalla kuin bemareissa...
Re: Moto Guzzi Stelvio 2024
No, semmoseksi reaalimaailman teiden kunnon huomioivaksi matkapyöräksi tuo on tarkoitettukin, kevyet pyörät on erikseen. Eikä se ekan sukupolven Stelvio sekään ollut mikään keijukainen.
Ulkonäkö on tyylikäs, mikä varmasti auttaa myyntiponnisteluissa, kaikki eivät sulata omituista ulkonäköä tyyliin uuden GS:n etulamppu.
Kootaanko tämä (ja V100) yhä Mandellossa?
Ulkonäkö on tyylikäs, mikä varmasti auttaa myyntiponnisteluissa, kaikki eivät sulata omituista ulkonäköä tyyliin uuden GS:n etulamppu.
Kootaanko tämä (ja V100) yhä Mandellossa?
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Re: Moto Guzzi Stelvio 2024
Arvoin aikoinani Stelvion ja Super Teneren välillä mutta päädyin kuitenkin Tenereen, koska arvioin sen luotettavammaksi kuin Stelvion. Tähän oli vankat epäilyt kahden Guzzin ja lähes 200K kilometrin perusteella. Toisaalta mulla oli myös 40K kokemus käytetystä XTZ660:stä, joka oli täysin perseestä.
Kävin myös saman kaltaisen painiottelun itseni kanssa kun dumppasin Super Teneren viime keväänä. Vaakakupissa oli Guzzin V85TT ja Tenere 700. Taas päädyin Jammuun.
Mandellossahan Guzzit tehdään jatkossakin. Vanhan tehtaan yhteyteen ollaan rakentamassa uusia tuotantolinjoja ja muuta sälää. Usko Guzziin on vahva.
https://www.motoguzzi.com/en_EN/the-mot ... he-future/
Kävin myös saman kaltaisen painiottelun itseni kanssa kun dumppasin Super Teneren viime keväänä. Vaakakupissa oli Guzzin V85TT ja Tenere 700. Taas päädyin Jammuun.
Mandellossahan Guzzit tehdään jatkossakin. Vanhan tehtaan yhteyteen ollaan rakentamassa uusia tuotantolinjoja ja muuta sälää. Usko Guzziin on vahva.
https://www.motoguzzi.com/en_EN/the-mot ... he-future/
Re: Moto Guzzi Stelvio 2024
Guzzi-kerhon tiedotteen mukaan on toiveita saada Stelvio koeajettavaksi toukokuussa RE-Motorsille Pietarsaareen. Odotan mielenkiinnolla ...
- HessuL
- Viestit: 286
- Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 4:11 pm
- Pyörä: R1200GS Rallye, R80GS
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Moto Guzzi Stelvio 2024
Uutta Stelviota koeajettu nyt kahden päivän ja 460 kilometrin verran Kreetan upeilla mutkateillä. Olin ainakin Kreetan, ilmeisesti jopa koko Kreikan ensimmäisen myydyn uuden Stelvion ensimmäinen vuokraaja, pyörän mittarissa vain 200 km kun sen otin ajoon
Puheet Bemarin haastajasta adventure luokassa voidaan kyllä unohtaa kättelyssä, ainakin jos sorapinnalla ajoa on tähtäimessä, sen verran onneton oli ainakin tämän pyörän jousitus huonommalla alustalla! Asiaa ihmettelivät sitä säätäneet vuokraamon pitäjätkin, aikovat kysellä asiaa maahantuojalta. Meillä rouvan kanssa kaksi päällä ei meinannut kantavuus riittää ja yksin ajaessa takajousitus oli säädettävä pehmeimmilleen kun oli muuten niin pintakova. Kovalla ja kivikkoisella soralla/betonitien rippeillä se olikin sitten aivan toivottoman tuntuinen täristin Guzzin V85TT:n jousitusta taas vuokraamon ammattilaiset kehuivat hyväksi, siitä ei ole omia kokemuksia.
Hyväkuntoisella assulla ajettaessa kuitenkin ihan mukava kapine. Ajoasento omille 184 cm mitoille aivan nappiin, satula mukavan napakka eikä kahden päivän istunnot saaneet hanuria puutumaan. Rouva viihtyi myös kyydissä ja kiitteli takatiloja.
Moottori positiivisen pirteä, vanhaan 1100 Quotaan verrattuna erinomaisen hyvin kaasuun vastaava ja vääntävä. Serpentiinien hitaistakin mutkista väänsi vielä hyvin kakkosella tai kolmosella kakistelematta vauhtiin. Käynti tasaista, ei havaittavia tärinöitä tai tutinoita millään kierroksilla. Painoa tietysti on mutta sitä nyt ei tiellä juurikaan huomaa, hyvin ketterän tuntuinen pyöritellä ja jotenkin siron ja solakan tuntuinen laite. No tämä arvio pitää suhteuttaa omaan ajokkiini eli 1200 gessuun jonka rinnalla kaikki tuntuvat siroilta
Kytkin melko jäykkä kun paljon joutuu käyttämään, vaihteisto toimi tarkasti mitä nyt paikallaan ykkösen kytkeminen aiheutti melkoisen kolahduksen tyyliin H-D. Äänimaailmasta vielä sen verran että kerrankin uusi moottoripyörä kuulostaa moottoripyörältä, vakiovaimenninta ei ole tulpattu liian hiljaiseksi.
Sähkösäätöinen pleksi suojaa ihan hyvin ja napista sai korkeuden sovitettua haluamalleen korkeudelle, +27 asteessa välillä oli ihan kiva saada ilma kiertämään kasvoilla.
TFT näytössä oli ihan tarpeeksi tietoa, kierrosluvun ja polttoaineen palkit huonosti luettavissa, en tiedä saako sen ulkoasua muutettua valikoista. Ajomoodeja (Road, Sport, Tour, Rain ja Offroad) voi muokata mieleisekseen, minä menin ihan tehdas asetuksilla.
Eli kyllä tuollaisella mielellään assulla ajelee ja hei - onhan tuo nyt vain hemmetin hyvän näköinen pyörä
Puheet Bemarin haastajasta adventure luokassa voidaan kyllä unohtaa kättelyssä, ainakin jos sorapinnalla ajoa on tähtäimessä, sen verran onneton oli ainakin tämän pyörän jousitus huonommalla alustalla! Asiaa ihmettelivät sitä säätäneet vuokraamon pitäjätkin, aikovat kysellä asiaa maahantuojalta. Meillä rouvan kanssa kaksi päällä ei meinannut kantavuus riittää ja yksin ajaessa takajousitus oli säädettävä pehmeimmilleen kun oli muuten niin pintakova. Kovalla ja kivikkoisella soralla/betonitien rippeillä se olikin sitten aivan toivottoman tuntuinen täristin Guzzin V85TT:n jousitusta taas vuokraamon ammattilaiset kehuivat hyväksi, siitä ei ole omia kokemuksia.
Hyväkuntoisella assulla ajettaessa kuitenkin ihan mukava kapine. Ajoasento omille 184 cm mitoille aivan nappiin, satula mukavan napakka eikä kahden päivän istunnot saaneet hanuria puutumaan. Rouva viihtyi myös kyydissä ja kiitteli takatiloja.
Moottori positiivisen pirteä, vanhaan 1100 Quotaan verrattuna erinomaisen hyvin kaasuun vastaava ja vääntävä. Serpentiinien hitaistakin mutkista väänsi vielä hyvin kakkosella tai kolmosella kakistelematta vauhtiin. Käynti tasaista, ei havaittavia tärinöitä tai tutinoita millään kierroksilla. Painoa tietysti on mutta sitä nyt ei tiellä juurikaan huomaa, hyvin ketterän tuntuinen pyöritellä ja jotenkin siron ja solakan tuntuinen laite. No tämä arvio pitää suhteuttaa omaan ajokkiini eli 1200 gessuun jonka rinnalla kaikki tuntuvat siroilta
Kytkin melko jäykkä kun paljon joutuu käyttämään, vaihteisto toimi tarkasti mitä nyt paikallaan ykkösen kytkeminen aiheutti melkoisen kolahduksen tyyliin H-D. Äänimaailmasta vielä sen verran että kerrankin uusi moottoripyörä kuulostaa moottoripyörältä, vakiovaimenninta ei ole tulpattu liian hiljaiseksi.
Sähkösäätöinen pleksi suojaa ihan hyvin ja napista sai korkeuden sovitettua haluamalleen korkeudelle, +27 asteessa välillä oli ihan kiva saada ilma kiertämään kasvoilla.
TFT näytössä oli ihan tarpeeksi tietoa, kierrosluvun ja polttoaineen palkit huonosti luettavissa, en tiedä saako sen ulkoasua muutettua valikoista. Ajomoodeja (Road, Sport, Tour, Rain ja Offroad) voi muokata mieleisekseen, minä menin ihan tehdas asetuksilla.
Eli kyllä tuollaisella mielellään assulla ajelee ja hei - onhan tuo nyt vain hemmetin hyvän näköinen pyörä
Sora/lumipyöräilijä
"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."
"Boxerin valinta ei merkitse lyhytaikaisten muotivirtausten perässä juoksemista, vaan se tehdään tietoisina ihmisen ja moottoripyörän välisestä erikoissuhteesta."