Rieju Aventura 500

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Rieju Aventura 500

Viesti Kirjoittaja mek »

No nyt riittää toimintasäde pitkän matkan ajoonkin. CB500 X:n kone ja melkein 40 litran tankit, joilla pääsee 1000 km.
https://www.bike.fi/seikkailupyorien-uu ... illisella/
Avatar
jiknnn
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Rieju Aventura 500

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Tämähän näyttäis oikealta järkipyörältä. Tuolla toimintasätellä uskaltaa käväistä oudommillakin poluilla...
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Rieju Aventura 500

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Vähän liiankin järkikone, mut hondastahan se on kiinni. En ole tota 500 konetta koeajanut, mutta jos se kiertäisi vähän ylemmäs, irtoaisi siitä helposti 65-70hp, samassa suhteessa kuin uudessa transalpissa (750cc/92hp). Olis paree jos sattuu lapsettamaan.

Joka tapauksessa ilahduttava tulokas ja koeajo kiinnostais.
SF 1098S
MTS V4S
Urpo
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV, LC4-MIL M-M Kanguro
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Rieju Aventura 500

Viesti Kirjoittaja Urpo »

jiknnn kirjoitti: Pe Marras 25, 2022 10:33 am Tämähän näyttäis oikealta järkipyörältä. Tuolla toimintasätellä uskaltaa käväistä oudommillakin poluilla...
Jos olisi entiset ajat, niin tuollahan menisi viikon Venäjän reissu kolmella tankkauksella, eikä tarvis pakosta ottaa sitä 80 oktaanista. Tai yhdellä jos rajat ylittää mennessä täydellä ja palatessa tyhjällä tankilla 8)
zmoke
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: Rieju Aventura 500

Viesti Kirjoittaja zmoke »

Hyvin se markkinatalous pyrkii tuottamaan sitä mikä myy.
Rieju merkkisenä tämän kiinnostavuus on euroopassa varmasti parempi kuin alkuperäisellä Chongqing Hengjian HJ500-8 mallinimellä.
Moottori taitaa olla Hondan imitaatio, vai käyttääköhän Honda nykyään myös Loncinin moottoreita?

Sinänsä nykyään on helpompi hypätä myös vähän oudomman merkin kelkkaan kunhan heittää Moskon Recklesin/GiantLoopin tarakalle ja ottaa naville virrat niin siinähän.
Mutta jos ryhdytään harrastamaan ihan urakalla niin aftermarket osien saanti sattaa rajoittaa varustelua tai vaatii enemmän omatoimisuutta.
Varaosien ja kulutusosien saatavuus on myös yksi aspekti, mutta ehkä niiden tarve on kovin vähäinen.
Vastaa Viestiin