Sivu 3/4

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: To Marras 10, 2022 10:17 am
Kirjoittaja mek
Muistaakseni CRF 1000 vauhtipyörää kevennettiin viimesille vuosille.

Matka
endurokäyttöä ajatellen sekä Honda että Suzuki tekivät kaksi mokaa kumpikin esim. Apriliaan, Bemariin, Kotariin ja Triumphiin verrattuna, eli kummastakin puuttuu Tubeless-vanteet ja vakionopeussäädin. Kaikki eivät niitä tarvitse, mutta lisäkustannus olisi ollut aika pieni. Monelle nuo ovat kynnyskysymys. No, ei niitä ole kyllä Yamahassakaan, mutta se onkin selvästi halvempi.

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: To Marras 10, 2022 10:26 am
Kirjoittaja TLi
mek kirjoitti: To Marras 10, 2022 10:17 am Matka[/b]endurokäyttöä ajatellen sekä Honda että Suzuki tekivät kaksi mokaa kumpikin esim. Apriliaan, Bemariin, Kotariin ja Triumphiin verrattuna, eli kummastakin puuttuu Tubeless-vanteet ja vakionopeussäädin. Kaikki eivät niitä tarvitse, mutta lisäkustannus olisi ollut aika pieni. Monelle nuo ovat kynnyskysymys. No, ei niitä ole kyllä Yamahassakaan, mutta se onkin selvästi halvempi.
Olen aivan samaa mieltä. Cruisea minulla ei vielä ole missään pyörässä ollut mutta ei olisi ollenkaan huono varuste. Tubelessa vanteiden puute sitten on minulle isompi asia. Muuten molemma pyörät on oikein kiinnostavia.

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: To Marras 10, 2022 10:45 am
Kirjoittaja mek
Vakkari on matkapyörässä yhtä tärkeä kuin autossakin, vähintään. Kun siihen tottuu, sitä ei antaisi pois mistään hinnasta.

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: To Marras 10, 2022 9:54 pm
Kirjoittaja CorporalMike
mek kirjoitti:Vakkari on matkapyörässä yhtä tärkeä kuin autossakin, vähintään. Kun siihen tottuu, sitä ei antaisi pois mistään hinnasta.
Riippuu minkälaisia teitä ajelee. Mutkateillä ei kyllä vakkaria kaipaa.

Lähetetty minun M2007J22G laitteesta Tapatalkilla


Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: Pe Marras 11, 2022 1:21 pm
Kirjoittaja Hanski T
Menee vähän offtopikin puolelle, mutta omilla retkillä on sekä siirtymää, mutkaa että soraa. Vakkaria käytän heti kun etenemistahtia ei voi itse valita. Peesaava vakkari on hyvä. Käsi ja olkapää tykkää lepuutuksesta. Sopii tämmöselle laiskalle ja heikkovoimaiselle ihmiselle.

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: Pe Marras 11, 2022 2:44 pm
Kirjoittaja skuikka
Yhdyn kuoroon. Itseasiassa ainoa lisävaruste mitä olen Superiin kaivannut on vakkari. Väkisin tulee sen verran ajoa kehäteillä ja muuten vaan liikennöidyillä alueilla että autolla ja vakkarillisilla lainamopoilla on melkein koko ajan päällä. Viimeksi kun olin juuri lainagessun palautettuani omalla pyörällä enskaradalle ajelemassa, aloin vaistomisesti räpeltää vakkaria päälle kun 60-alue alkoi :D

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: Pe Marras 11, 2022 11:14 pm
Kirjoittaja timo
Kai meillä kaikilla on kaksi kättä?
Eli vasen kyllä toimii kaasukätenä siinä missä oikeakin.

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: La Marras 12, 2022 11:07 am
Kirjoittaja Peltsi
Onhan se vähä kun automaattivaihteisto autosa. Voihan sitä olla ilmanki, mutta ei halua kun tottuu.

Viime kesänä kun H2 Kawalla ajelin niin olin kyllä tyytyväinen vakkarista. Huono olin muuten pitään vauhdin sopivana

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: Pe Marras 18, 2022 9:40 am
Kirjoittaja Koippa
Vielä kun ois adaptiivisena vakkari, kuten autossa. Autossa se on ruuhkissa ja muussa yliveto.

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: Pe Marras 18, 2022 5:30 pm
Kirjoittaja CorporalMike
Koippa kirjoitti:Vielä kun ois adaptiivisena vakkari, kuten autossa. Autossa se on ruuhkissa ja muussa yliveto.
Jep, ja automaattiohjaus kuten teslassa.

Lähetetty minun M2007J22G laitteesta Tapatalkilla


Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: Pe Marras 18, 2022 9:02 pm
Kirjoittaja mek
No useammassa uudessa pyörässä on jo adaptiivinen vakkari, mm. Multistradassa ja 1290 Kotarissa. Kovasti kehuvat jotka on kokeilleet.

(Tavallinen) Cruise ei ole mistään eikä keneltäkään pois pyörässä, jossa on ride by wire kaasu. Se ei paina oikeastaan mitään eikä kustannus ole suuri. Siksi on vaikea ymmärtää, miksi se on jätetty pois.

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: Pe Marras 18, 2022 9:24 pm
Kirjoittaja Juice
Jotenkin pliisu vaikutelma jää tästä, aivan kuten XL700 alpistakin. Ei jatkoon. Siellä on Hondan miehet palaveeraneet puoli vuotta ettei tämäkin vaan ole liian radikaalin näköinen :?

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: La Marras 19, 2022 3:07 pm
Kirjoittaja Eläin
mek kirjoitti: Pe Marras 18, 2022 9:02 pm Cruise ei ole mistään eikä keneltäkään pois pyörässä, jossa on ride by wire kaasu. Se ei paina oikeastaan mitään eikä kustannus ole suuri. Siksi on vaikea ymmärtää, miksi se on jätetty pois.
Kyllä semmonen kuitenkin jotain koodinpätkää vaatii mitä ei vaan voi copypastella ottaa AT:n koodista.
Olisko sopivan nappulakotelon valmistamiseksi joutunu tekee uudeen ruiskupuristusmuotin tms. ??
Koko uuden pyörän mittakaavaan nähden pikkurahoja joo mutta kun pyörän myyntihinta pitää puristaa jonkin rajan alle niin sit tämmösiä karsintoja tulee.
Juice kirjoitti: Pe Marras 18, 2022 9:24 pm Jotenkin pliisu vaikutelma jää tästä, aivan kuten XL700 alpistakin. Ei jatkoon. Siellä on Hondan miehet palaveeraneet puoli vuotta ettei tämäkin vaan ole liian radikaalin näköinen :?
Samaa mieltä että tylsän näköinen mutta makuja on monia, joku voi tykätä että turhat kikkailut tai muodin seuraamiset jätetty pois.

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: Su Marras 20, 2022 11:25 am
Kirjoittaja Hanski T
Mielenkiintoista päästä kokeilemaan. Ennakko-odotus on että koneesta löytyy leikkisä alue 7000 k ja rajoittimen välistä.

Valuvanteet on halvemmat valmistaa kuin pinnavanteet, jos nyt ei takovanteisiin mennä.

Jos siitä tulis NT750 ensi vuonna. Siihen voisi kerätä "turhat" sähköhärpäkkeet ja 17/19 kiekot.

Re: Honda XL750 Transalp

Lähetetty: Ma Marras 21, 2022 8:01 pm
Kirjoittaja Jani M
Moottori on aika epätyypillinen Hondalle. Lyhytiskuinen ja korkeakierroksinen sekä kokoisiinsa kilpailijoihin nähden tehokas. Tehoeroa AT:hen ei ole kuin 10 hp, eikä painoeroakaan perusmallin AT:hen ilman DCT:tä ole kauheasti, joten voi olla, että AT:llä on painetta kasvaa isommaksi, jotta pyörät eroavat riittävästi toisistaan. Toisaalta 650 Transalp ja 750 AT olivat myös aikanaan aika lähellä toisiaan.