Honda XL750 Transalp

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja mek »

Muistaakseni CRF 1000 vauhtipyörää kevennettiin viimesille vuosille.

Matka
endurokäyttöä ajatellen sekä Honda että Suzuki tekivät kaksi mokaa kumpikin esim. Apriliaan, Bemariin, Kotariin ja Triumphiin verrattuna, eli kummastakin puuttuu Tubeless-vanteet ja vakionopeussäädin. Kaikki eivät niitä tarvitse, mutta lisäkustannus olisi ollut aika pieni. Monelle nuo ovat kynnyskysymys. No, ei niitä ole kyllä Yamahassakaan, mutta se onkin selvästi halvempi.
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja TLi »

mek kirjoitti: To Marras 10, 2022 10:17 am Matka[/b]endurokäyttöä ajatellen sekä Honda että Suzuki tekivät kaksi mokaa kumpikin esim. Apriliaan, Bemariin, Kotariin ja Triumphiin verrattuna, eli kummastakin puuttuu Tubeless-vanteet ja vakionopeussäädin. Kaikki eivät niitä tarvitse, mutta lisäkustannus olisi ollut aika pieni. Monelle nuo ovat kynnyskysymys. No, ei niitä ole kyllä Yamahassakaan, mutta se onkin selvästi halvempi.
Olen aivan samaa mieltä. Cruisea minulla ei vielä ole missään pyörässä ollut mutta ei olisi ollenkaan huono varuste. Tubelessa vanteiden puute sitten on minulle isompi asia. Muuten molemma pyörät on oikein kiinnostavia.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja mek »

Vakkari on matkapyörässä yhtä tärkeä kuin autossakin, vähintään. Kun siihen tottuu, sitä ei antaisi pois mistään hinnasta.
CorporalMike
Viestit: 49
Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
Paikkakunta: Oulu

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja CorporalMike »

mek kirjoitti:Vakkari on matkapyörässä yhtä tärkeä kuin autossakin, vähintään. Kun siihen tottuu, sitä ei antaisi pois mistään hinnasta.
Riippuu minkälaisia teitä ajelee. Mutkateillä ei kyllä vakkaria kaipaa.

Lähetetty minun M2007J22G laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Menee vähän offtopikin puolelle, mutta omilla retkillä on sekä siirtymää, mutkaa että soraa. Vakkaria käytän heti kun etenemistahtia ei voi itse valita. Peesaava vakkari on hyvä. Käsi ja olkapää tykkää lepuutuksesta. Sopii tämmöselle laiskalle ja heikkovoimaiselle ihmiselle.
SF 1098S
MTS V4S
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Yhdyn kuoroon. Itseasiassa ainoa lisävaruste mitä olen Superiin kaivannut on vakkari. Väkisin tulee sen verran ajoa kehäteillä ja muuten vaan liikennöidyillä alueilla että autolla ja vakkarillisilla lainamopoilla on melkein koko ajan päällä. Viimeksi kun olin juuri lainagessun palautettuani omalla pyörällä enskaradalle ajelemassa, aloin vaistomisesti räpeltää vakkaria päälle kun 60-alue alkoi :D
Avatar
timo
Viestit: 3012
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja timo »

Kai meillä kaikilla on kaksi kättä?
Eli vasen kyllä toimii kaasukätenä siinä missä oikeakin.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Onhan se vähä kun automaattivaihteisto autosa. Voihan sitä olla ilmanki, mutta ei halua kun tottuu.

Viime kesänä kun H2 Kawalla ajelin niin olin kyllä tyytyväinen vakkarista. Huono olin muuten pitään vauhdin sopivana
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koippa
Viestit: 136
Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
Pyörä: Yahama Tenere 700
Paikkakunta: Nummela

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja Koippa »

Vielä kun ois adaptiivisena vakkari, kuten autossa. Autossa se on ruuhkissa ja muussa yliveto.
CorporalMike
Viestit: 49
Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
Paikkakunta: Oulu

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja CorporalMike »

Koippa kirjoitti:Vielä kun ois adaptiivisena vakkari, kuten autossa. Autossa se on ruuhkissa ja muussa yliveto.
Jep, ja automaattiohjaus kuten teslassa.

Lähetetty minun M2007J22G laitteesta Tapatalkilla

Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja mek »

No useammassa uudessa pyörässä on jo adaptiivinen vakkari, mm. Multistradassa ja 1290 Kotarissa. Kovasti kehuvat jotka on kokeilleet.

(Tavallinen) Cruise ei ole mistään eikä keneltäkään pois pyörässä, jossa on ride by wire kaasu. Se ei paina oikeastaan mitään eikä kustannus ole suuri. Siksi on vaikea ymmärtää, miksi se on jätetty pois.
Avatar
Juice
Viestit: 797
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja Juice »

Jotenkin pliisu vaikutelma jää tästä, aivan kuten XL700 alpistakin. Ei jatkoon. Siellä on Hondan miehet palaveeraneet puoli vuotta ettei tämäkin vaan ole liian radikaalin näköinen :?
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Eläin
Viestit: 123
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja Eläin »

mek kirjoitti: Pe Marras 18, 2022 9:02 pm Cruise ei ole mistään eikä keneltäkään pois pyörässä, jossa on ride by wire kaasu. Se ei paina oikeastaan mitään eikä kustannus ole suuri. Siksi on vaikea ymmärtää, miksi se on jätetty pois.
Kyllä semmonen kuitenkin jotain koodinpätkää vaatii mitä ei vaan voi copypastella ottaa AT:n koodista.
Olisko sopivan nappulakotelon valmistamiseksi joutunu tekee uudeen ruiskupuristusmuotin tms. ??
Koko uuden pyörän mittakaavaan nähden pikkurahoja joo mutta kun pyörän myyntihinta pitää puristaa jonkin rajan alle niin sit tämmösiä karsintoja tulee.
Juice kirjoitti: Pe Marras 18, 2022 9:24 pm Jotenkin pliisu vaikutelma jää tästä, aivan kuten XL700 alpistakin. Ei jatkoon. Siellä on Hondan miehet palaveeraneet puoli vuotta ettei tämäkin vaan ole liian radikaalin näköinen :?
Samaa mieltä että tylsän näköinen mutta makuja on monia, joku voi tykätä että turhat kikkailut tai muodin seuraamiset jätetty pois.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Mielenkiintoista päästä kokeilemaan. Ennakko-odotus on että koneesta löytyy leikkisä alue 7000 k ja rajoittimen välistä.

Valuvanteet on halvemmat valmistaa kuin pinnavanteet, jos nyt ei takovanteisiin mennä.

Jos siitä tulis NT750 ensi vuonna. Siihen voisi kerätä "turhat" sähköhärpäkkeet ja 17/19 kiekot.
SF 1098S
MTS V4S
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda XL750 Transalp

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Moottori on aika epätyypillinen Hondalle. Lyhytiskuinen ja korkeakierroksinen sekä kokoisiinsa kilpailijoihin nähden tehokas. Tehoeroa AT:hen ei ole kuin 10 hp, eikä painoeroakaan perusmallin AT:hen ilman DCT:tä ole kauheasti, joten voi olla, että AT:llä on painetta kasvaa isommaksi, jotta pyörät eroavat riittävästi toisistaan. Toisaalta 650 Transalp ja 750 AT olivat myös aikanaan aika lähellä toisiaan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin