Honda XL750 Transalp
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Honda XL750 Transalp
Muistaakseni CRF 1000 vauhtipyörää kevennettiin viimesille vuosille.
Matkaendurokäyttöä ajatellen sekä Honda että Suzuki tekivät kaksi mokaa kumpikin esim. Apriliaan, Bemariin, Kotariin ja Triumphiin verrattuna, eli kummastakin puuttuu Tubeless-vanteet ja vakionopeussäädin. Kaikki eivät niitä tarvitse, mutta lisäkustannus olisi ollut aika pieni. Monelle nuo ovat kynnyskysymys. No, ei niitä ole kyllä Yamahassakaan, mutta se onkin selvästi halvempi.
Matkaendurokäyttöä ajatellen sekä Honda että Suzuki tekivät kaksi mokaa kumpikin esim. Apriliaan, Bemariin, Kotariin ja Triumphiin verrattuna, eli kummastakin puuttuu Tubeless-vanteet ja vakionopeussäädin. Kaikki eivät niitä tarvitse, mutta lisäkustannus olisi ollut aika pieni. Monelle nuo ovat kynnyskysymys. No, ei niitä ole kyllä Yamahassakaan, mutta se onkin selvästi halvempi.
Re: Honda XL750 Transalp
Olen aivan samaa mieltä. Cruisea minulla ei vielä ole missään pyörässä ollut mutta ei olisi ollenkaan huono varuste. Tubelessa vanteiden puute sitten on minulle isompi asia. Muuten molemma pyörät on oikein kiinnostavia.mek kirjoitti: ↑To Marras 10, 2022 10:17 am Matka[/b]endurokäyttöä ajatellen sekä Honda että Suzuki tekivät kaksi mokaa kumpikin esim. Apriliaan, Bemariin, Kotariin ja Triumphiin verrattuna, eli kummastakin puuttuu Tubeless-vanteet ja vakionopeussäädin. Kaikki eivät niitä tarvitse, mutta lisäkustannus olisi ollut aika pieni. Monelle nuo ovat kynnyskysymys. No, ei niitä ole kyllä Yamahassakaan, mutta se onkin selvästi halvempi.
Re: Honda XL750 Transalp
Vakkari on matkapyörässä yhtä tärkeä kuin autossakin, vähintään. Kun siihen tottuu, sitä ei antaisi pois mistään hinnasta.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
- Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
- Paikkakunta: Oulu
Re: Honda XL750 Transalp
Riippuu minkälaisia teitä ajelee. Mutkateillä ei kyllä vakkaria kaipaa.mek kirjoitti:Vakkari on matkapyörässä yhtä tärkeä kuin autossakin, vähintään. Kun siihen tottuu, sitä ei antaisi pois mistään hinnasta.
Lähetetty minun M2007J22G laitteesta Tapatalkilla
Re: Honda XL750 Transalp
Menee vähän offtopikin puolelle, mutta omilla retkillä on sekä siirtymää, mutkaa että soraa. Vakkaria käytän heti kun etenemistahtia ei voi itse valita. Peesaava vakkari on hyvä. Käsi ja olkapää tykkää lepuutuksesta. Sopii tämmöselle laiskalle ja heikkovoimaiselle ihmiselle.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Honda XL750 Transalp
Yhdyn kuoroon. Itseasiassa ainoa lisävaruste mitä olen Superiin kaivannut on vakkari. Väkisin tulee sen verran ajoa kehäteillä ja muuten vaan liikennöidyillä alueilla että autolla ja vakkarillisilla lainamopoilla on melkein koko ajan päällä. Viimeksi kun olin juuri lainagessun palautettuani omalla pyörällä enskaradalle ajelemassa, aloin vaistomisesti räpeltää vakkaria päälle kun 60-alue alkoi
Re: Honda XL750 Transalp
Kai meillä kaikilla on kaksi kättä?
Eli vasen kyllä toimii kaasukätenä siinä missä oikeakin.
Eli vasen kyllä toimii kaasukätenä siinä missä oikeakin.
Re: Honda XL750 Transalp
Onhan se vähä kun automaattivaihteisto autosa. Voihan sitä olla ilmanki, mutta ei halua kun tottuu.
Viime kesänä kun H2 Kawalla ajelin niin olin kyllä tyytyväinen vakkarista. Huono olin muuten pitään vauhdin sopivana
Viime kesänä kun H2 Kawalla ajelin niin olin kyllä tyytyväinen vakkarista. Huono olin muuten pitään vauhdin sopivana
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 136
- Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
- Pyörä: Yahama Tenere 700
- Paikkakunta: Nummela
Re: Honda XL750 Transalp
Vielä kun ois adaptiivisena vakkari, kuten autossa. Autossa se on ruuhkissa ja muussa yliveto.
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
- Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
- Paikkakunta: Oulu
Re: Honda XL750 Transalp
Jep, ja automaattiohjaus kuten teslassa.Koippa kirjoitti:Vielä kun ois adaptiivisena vakkari, kuten autossa. Autossa se on ruuhkissa ja muussa yliveto.
Lähetetty minun M2007J22G laitteesta Tapatalkilla
Re: Honda XL750 Transalp
No useammassa uudessa pyörässä on jo adaptiivinen vakkari, mm. Multistradassa ja 1290 Kotarissa. Kovasti kehuvat jotka on kokeilleet.
(Tavallinen) Cruise ei ole mistään eikä keneltäkään pois pyörässä, jossa on ride by wire kaasu. Se ei paina oikeastaan mitään eikä kustannus ole suuri. Siksi on vaikea ymmärtää, miksi se on jätetty pois.
(Tavallinen) Cruise ei ole mistään eikä keneltäkään pois pyörässä, jossa on ride by wire kaasu. Se ei paina oikeastaan mitään eikä kustannus ole suuri. Siksi on vaikea ymmärtää, miksi se on jätetty pois.
Re: Honda XL750 Transalp
Jotenkin pliisu vaikutelma jää tästä, aivan kuten XL700 alpistakin. Ei jatkoon. Siellä on Hondan miehet palaveeraneet puoli vuotta ettei tämäkin vaan ole liian radikaalin näköinen
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Re: Honda XL750 Transalp
Kyllä semmonen kuitenkin jotain koodinpätkää vaatii mitä ei vaan voi copypastella ottaa AT:n koodista.
Olisko sopivan nappulakotelon valmistamiseksi joutunu tekee uudeen ruiskupuristusmuotin tms. ??
Koko uuden pyörän mittakaavaan nähden pikkurahoja joo mutta kun pyörän myyntihinta pitää puristaa jonkin rajan alle niin sit tämmösiä karsintoja tulee.
Samaa mieltä että tylsän näköinen mutta makuja on monia, joku voi tykätä että turhat kikkailut tai muodin seuraamiset jätetty pois.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Re: Honda XL750 Transalp
Mielenkiintoista päästä kokeilemaan. Ennakko-odotus on että koneesta löytyy leikkisä alue 7000 k ja rajoittimen välistä.
Valuvanteet on halvemmat valmistaa kuin pinnavanteet, jos nyt ei takovanteisiin mennä.
Jos siitä tulis NT750 ensi vuonna. Siihen voisi kerätä "turhat" sähköhärpäkkeet ja 17/19 kiekot.
Valuvanteet on halvemmat valmistaa kuin pinnavanteet, jos nyt ei takovanteisiin mennä.
Jos siitä tulis NT750 ensi vuonna. Siihen voisi kerätä "turhat" sähköhärpäkkeet ja 17/19 kiekot.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Honda XL750 Transalp
Moottori on aika epätyypillinen Hondalle. Lyhytiskuinen ja korkeakierroksinen sekä kokoisiinsa kilpailijoihin nähden tehokas. Tehoeroa AT:hen ei ole kuin 10 hp, eikä painoeroakaan perusmallin AT:hen ilman DCT:tä ole kauheasti, joten voi olla, että AT:llä on painetta kasvaa isommaksi, jotta pyörät eroavat riittävästi toisistaan. Toisaalta 650 Transalp ja 750 AT olivat myös aikanaan aika lähellä toisiaan.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14