Honda XL750 Transalp
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Honda Africa Twin CRF750L (Transalp)
Vielähän se tosta ehtii nousemaan!
AT:n hintakin pomppas kolmisen tonnia, en tosin muista oliko niitä edukkaammalla hinnalla Nettimotossa myynnissä.
EDIT: oli myynnissä Nettimotossa ennen lopullista hintakorotusta > viewtopic.php?p=382472#p382472
AT:n hintakin pomppas kolmisen tonnia, en tosin muista oliko niitä edukkaammalla hinnalla Nettimotossa myynnissä.
EDIT: oli myynnissä Nettimotossa ennen lopullista hintakorotusta > viewtopic.php?p=382472#p382472
Viimeksi muokannut JuhaL, Ti Marras 08, 2022 5:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Re: Honda Africa Twin CRF750L (Transalp)
Tuohon kun pannaan kolme varustepakettia, niin kakkosella alkaa.
Re: Honda Africa Twin CRF750L (Transalp)
Eikös tuo nyt oo samaa luokkaa Tenere WR mallin kans. Hinnaltaan. Tietenki kaikki pistää varusteisiin rahaa sen kun tarpeelliseksi näkee.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Honda Africa Twin CRF750L (Transalp)
Paperilla hyvät speksit, toivottavasti hauskuutta ei ole tapettu liian raskaalla vauhtipyörällä ja ylipitkillä välityksillä, kuten oli ensimmäisten vuosimallien CRF1000L. Kilpailijat, T7, 890 ja Aprilian 660 on kyllä kovia.
Re: Honda Africa Twin CRF750L (Transalp)
Mjoo, mielenkiintoinen pelihän tuo on. Eivät alkaneet tukkimaan konetta, vaan on samat säädöt kuin hornetissa. Mahtaa tulla samalla koneella vielä sporttisempi versio cbr tyyliin.
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Honda XL750 Transalp
Ei ole vakiona pohjapanssaria ja katti on moottorin alla. Katalysaattorin lisäksi alimpana on muusta öljypohjasta alaspäin tuleva hainevä. Iskareissa ei taida olla myöskään mitään säätöjä, kun niistä ei ole mitään mainintaa missään.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Honda XL750 Transalp
Eiköhän tuo oo ihan kelpo ajanmukaisilla varusteilla varustettu "järkevä" käyttöpyörä suurkaupunkiin, Alppien mutkapätkille ja kovapintaisille sorateille. Eikä pelkästään tylsän järkevä sillä onhan 95 hp teho / 208 kg paino tankattuna suht pirteä vaikka ei nyt mikään raju tietenkään. Vielä paremmin istuis tuohon konseptiin jos olis cruise ja tubeless-vanteet mutta varmaan hintaa on pitänyt pitää kurissa.
Viimeksi muokannut Eläin, Ke Marras 09, 2022 12:06 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Re: Honda XL750 Transalp
XL750: noin 90hv, CRF1100: noin 100hv. Päivittyyköhän CRF moottori, samalla litrateholla olisi noin 130hv jos laskin oikein.
Re: Honda XL750 Transalp
Hinta paha pettymys. Toivoin, että olisi halvempi kuin perusmallin Tenere.
Mielestäni tämä on spekseiltä lähempänä sitä kuin kalliimpaa World Raid mallia.
Mielestäni tämä on spekseiltä lähempänä sitä kuin kalliimpaa World Raid mallia.
XR650R 2001
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Honda XL750 Transalp
Taitaa A2 optio rajoittaa kaikkien näiden keskikastin mallien tehoja. No kai tuollakin eteenpäin pääsee
Re: Honda XL750 Transalp
Enemmän hevosvoima veroa kun Teneresä. Olettas ainaki että tuo moottori ois virkumpi kun teneren.Jur1 kirjoitti:Hinta paha pettymys. Toivoin, että olisi halvempi kuin perusmallin Tenere.
Mielestäni tämä on spekseiltä lähempänä sitä kuin kalliimpaa World Raid mallia.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Honda XL750 Transalp
Tuohon vaikuttaa niin moni asia. Vauhtipyörän paino, ruiskun säätö ja toiminta ja ennen kaikkea välitukset. Teneren kone on numeroihin nähden erittäin pirteä, tuntumatta kuitenkaan hermostuneelta. Tuntui koeajossa paljon pirteämmältä, kuin 2016 CRF1000L, jonka omistin kolme vuotta. Se tuntui lussulta ja jotenkin vastahakoiselta, loppukin ilo oli tapettu pitkillä välityksillä. Päinvastainen tapaus on KTM 790, joka omaan makuuni oli jo vähän hermostuneen yli-innokas.Peltsi kirjoitti:Enemmän hevosvoima veroa kun Teneresä. Olettas ainaki että tuo moottori ois virkumpi kun teneren.
Re: Honda XL750 Transalp
Tietenki honda on voinu pilata tuonki noilla edellä mainituilla jutuilla. Sopii toivoa että ousivat tuosta ekaan crf1000 laimeudesta ottanu oppia. Crf1100 lienee kuitenkin dynaamisempi. Sitä en oo ajanu pl. pihasa siirrot.mek kirjoitti:Tuohon vaikuttaa niin moni asia. Vauhtipyörän paino, ruiskun säätö ja toiminta ja ennen kaikkea välitukset. Teneren kone on numeroihin nähden erittäin pirteä, tuntumatta kuitenkaan hermostuneelta. Tuntui koeajossa paljon pirteämmältä, kuin 2016 CRF1000L, jonka omistin kolme vuotta. Se tuntui lussulta ja jotenkin vastahakoiselta, loppukin ilo oli tapettu pitkillä välityksillä. Päinvastainen tapaus on KTM 790, joka omaan makuuni oli jo vähän hermostuneen yli-innokas.Peltsi kirjoitti:Enemmän hevosvoima veroa kun Teneresä. Olettas ainaki että tuo moottori ois virkumpi kun teneren.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Honda XL750 Transalp
No nyt on Honda oikealla asialla. Kyllä seiskapuokistakin fun factoria löytyy kun annetaan sen kiertää vähän ylemmäs. Mielenkiintoista seurata onko alakierrosvääntö saatu säilytettyä.
Painokin on saatu pidettyä tolkullisena. Tankki olis kyllä voinut olla isompi, vaikka kotarin mallin mukaan.
Olisko tulossa vielä NT750 17" pyörin? Tai 19"/17" rengastuksella matkamalli pienemmällä maavaralla ja vaikka valuvantein...vakkarit kehiin niin saataisiin varsin yleispätevä laite.
Painokin on saatu pidettyä tolkullisena. Tankki olis kyllä voinut olla isompi, vaikka kotarin mallin mukaan.
Olisko tulossa vielä NT750 17" pyörin? Tai 19"/17" rengastuksella matkamalli pienemmällä maavaralla ja vaikka valuvantein...vakkarit kehiin niin saataisiin varsin yleispätevä laite.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S