11 vuotta kasiGessulla ajelua takana ja nyt on alkanut houkutteleen pyörän vaihto..
Paikallisessa autoliikkeessä olis tuommoinen Kotari myynnissä:
https://www.nettimoto.com/ktm/1050/2788497
Miten tuommoisella pärjää joustomatkojen puolesta sorateillä?
Eihän se varmasti huonompi ole ku Gessussa mutta käyttäjäkokemuksia kaipailen.
Onko noissa vielä yhtä hätäinen kaasukahva kuin vanhemmissa?
Plussia ja miinuksia kyseisestä pyörämallista otetaan mielellään vastaan
KTM 1050 Adventure ABS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: Trek Roscoe 6
- Paikkakunta: Ylivieska
KTM 1050 Adventure ABS
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
Re: KTM 1050 Adventure ABS
Hei!
Ei ole kokemusta, mutta ei tuo ainakaan huonompi ole kun 8gs.
Kerran ajanut 1190R ja toista kertaa en ole uskaltanut koittaa..
Eikun ostohousuja jalkaan jos siltä tuntuu
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... e%2015.htm
Ei ole kokemusta, mutta ei tuo ainakaan huonompi ole kun 8gs.
Kerran ajanut 1190R ja toista kertaa en ole uskaltanut koittaa..
Eikun ostohousuja jalkaan jos siltä tuntuu
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... e%2015.htm
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Re: KTM 1050 Adventure ABS
Aikoinaan oli 1190S ja kerran oli tuollainan 1050 huollon sijaispyöränä. Yllättävän paljon kevyempi ja herkempi kääntymään kuin 1190 vaikka ulospäin ei isoa eroa huomaa.
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: Trek Roscoe 6
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: KTM 1050 Adventure ABS
Facebookki-ryhmässä sai kuvan että melkoinen välimallin pyörä, tiedä sitte...
Koeajolla kai se selviää...
Koeajolla kai se selviää...
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
- Pyörä: KTM 1090 Adventure R
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: KTM 1050 Adventure ABS
Kyllä tuo taisi jonkinlainen "välimalli" olla. Tehoja rajoitettu (joskin riittävät), valuvanteet, pienemmät joustovarat (ei R-mallia erikseen), ei iskarien säätöjä (jos oikein muistan). Jos haetaan pelkästään monikäyttöpyörää, varmasti oiva valinta. Jos halutaan hieman maastokelpoisempaa, valinta kääntyisi esim uudempiin tai vanhempiin R-malleihin. Kokeilemalla selviää mitä ominaisuuksia itse arvostaa ja mistä on valmis maksaan...
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04