KTM 490 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
KTM 490 Adventure
Näyttäisi oleva tulossa kokonainen 490 sarja 2022.
Re: KTM 490 Adventure
Ilmeisesti twini. Jos saavat tuohon laitettua kunnon alustan ja jos on fyysisesti tarpeeksi iso niin tästähän joutuu varmaan kaupoille.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 490 Adventure
Twini pitäisi olla. n 60hv ja tehdään intiassa tai Kiinassa.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM 490 Adventure
Perustuu 390 moottoriin ja mallistoon, vai kokonaan uutta?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 490 Adventure
390 on yksipyttyinen. Nämä vissiin pienennetty 790/890. Huhujen mukaan tehty aasian markkinoille, mutta tuotaisiin Eurooppaankin. Siitä syystä vähän haiskahtaa, että ei kovin high end jousitus ym, vaan vähän kehitysmaamopo. Pienennetty ja halpuutettu 790.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: KTM 490 Adventure
Mikä ei ole huono asia. 790 on suorituskykyinen ja teknisesti edistyksellinen, mikä näkyy myös hintalapussa. 390 puolestaan halpa (ja myös kevyempi) ja varmaan käytännössä riittäisi monelle mutta koneen ja jousituksen suorituskyky kuitenkin sitten ostopäätöstä pohtiessa arveluttaa. Että sikäli malli näiden väliin tuntuu loogiselta. Se mikä ihmetyttää että miksi pitää tehdä uusi kone, miksei tee 690 Endurosta, konetta hieman miedontaa, leveämpi runko ja katteet niin se olis siinä.
(Sinällään että 490 ja kenties Husse Norden 501 tulee on ollut tiedossa jo pari vuotta, nehän olleet Pierer Mobilityn vuosikatsauksissa mukana https://www.pierermobility.com/en/inves ... esentation)
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 490 Adventure
690 enduro r maksaa yli 14000€ . Rallimalli olisi vähintään 17000.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: KTM 490 Adventure
Jossain arvailtiin että premiumia ois kuitenkin tuloillaan. Vähän vähemmänkin premium riittäisi, kunhan joustot ois riittävät ja tankki alhaalla sekä riittävän iso. Bensaahan tommonen ei varmastikaan juuri vie.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 490 Adventure
890 Adventure R on 20k€. 690 Adventure maksaisi 17k€. Premiumina kaksipyttyinen 490 olisi vähintään saman kuin yksipyttyinen 690. 60hv, paino tankattuna 190kg ja hintaa 17k€. Vahvasti menisi monella ostohalut Teneren puolelle. Intian kotareissa ollut oma osansa laatuongelmista.
Premiumista luopumalla pyörän saisi ehkä suunnilleen Tenere 700 hintaiseksi. 390 on enemmän stailattu Duke kuin vakavahenkinen maastokone.
Premiumista luopumalla pyörän saisi ehkä suunnilleen Tenere 700 hintaiseksi. 390 on enemmän stailattu Duke kuin vakavahenkinen maastokone.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 490 Adventure
Näistä on tosiaan ollut juttua jo pitkään ulkomaisissa verkkolehdissä perustuen Piererin (KTM:n pääjohtaja) haastatteluihin ja KTM muutaman kerran vuodessa julkaisemiin sijoittakatsauksiin, joissa luodataan tulevaisuutta eteenpäin.
490/501 tulevat olemaan premiumia Intian, Kiinan ja muun Aasian mittapuulla. Bajaj suunnittelee ja joko Bajaj tai CF Moto Kiinassa valmistaa, eli on
samaa kategoriaa kuin 125, 200, 250 ja 390 Duket, RC ja Adventure. Asettunee hinnaltaan luultavasti jonkun verran 390:n yläpuolelle.
KTM:ltä on tulossa myös CF Moton tekemät 790-perustaiset 750 Adve, Duke ja Supermoto, jotka asettuvat nykyisten 890:ien alle edullisemmaksi vaihtoehdoksi. 490/501 kurovat umpeen rakoa 390:n ja tulevan 750:n välissä sekä kuutiotilavuudessa että hinnassa.
490/501 koneessa voi olla jotain samankaltaisuutta 790/890 koneelle, mutta en usko että ne ovat sama peruskonetta, sillä mitä järkeä on yrittää laittaa 500 cc ja 900 cc kone samoihin lohkoihin varsinkin kun toinen on premiumia länsimarkkinoille ja toinen Aasian markkinoille ja läsimarkkinoille edullisemmaksi pyöräksi kuten Honda CBX 500.
Todennäköisesti 490/501 tulee olemaan oma moottorinsa, josta esitellään jatkossa joko isompi tai vähän pienempi versio tai sekä että samaan tapaan kuin ensin tuli 1190, joka jakaantui myöhemmin 1290:iin ja 1090:iin ja nyt viimeksi 790, joka kasvoi 890:ksi ja tulossa on 750. Jos spekuloida haluaa, niin 490:n kehitys joidenkin vuosien kuluessa voisi olla, että ensin se kasvaa 590:ksi ja sitten tulee 450 versio ja molemmat siis edelleen twinejä.
490/501 tulevat olemaan premiumia Intian, Kiinan ja muun Aasian mittapuulla. Bajaj suunnittelee ja joko Bajaj tai CF Moto Kiinassa valmistaa, eli on
samaa kategoriaa kuin 125, 200, 250 ja 390 Duket, RC ja Adventure. Asettunee hinnaltaan luultavasti jonkun verran 390:n yläpuolelle.
KTM:ltä on tulossa myös CF Moton tekemät 790-perustaiset 750 Adve, Duke ja Supermoto, jotka asettuvat nykyisten 890:ien alle edullisemmaksi vaihtoehdoksi. 490/501 kurovat umpeen rakoa 390:n ja tulevan 750:n välissä sekä kuutiotilavuudessa että hinnassa.
490/501 koneessa voi olla jotain samankaltaisuutta 790/890 koneelle, mutta en usko että ne ovat sama peruskonetta, sillä mitä järkeä on yrittää laittaa 500 cc ja 900 cc kone samoihin lohkoihin varsinkin kun toinen on premiumia länsimarkkinoille ja toinen Aasian markkinoille ja läsimarkkinoille edullisemmaksi pyöräksi kuten Honda CBX 500.
Todennäköisesti 490/501 tulee olemaan oma moottorinsa, josta esitellään jatkossa joko isompi tai vähän pienempi versio tai sekä että samaan tapaan kuin ensin tuli 1190, joka jakaantui myöhemmin 1290:iin ja 1090:iin ja nyt viimeksi 790, joka kasvoi 890:ksi ja tulossa on 750. Jos spekuloida haluaa, niin 490:n kehitys joidenkin vuosien kuluessa voisi olla, että ensin se kasvaa 590:ksi ja sitten tulee 450 versio ja molemmat siis edelleen twinejä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 490 Adventure
Tämän mukaan sekä Pierer että Trunckenpolz ovat sanoneet haastatteluissa, että 490 Adventure ja koko 490 mallisarja on kuopattu, koska se olisi ollut liian kallis valmistaa:
https://www.youtube.com/watch?v=SYukfRs_4M8
Kuulostaa vähän erikoiselta, kun Hondalla on jo pitkään ollut menestyksekäs 500 twini, jota myös kiinalaiset ovat kopioineet omiin pyöriinsä.
Tilalle olisi tulossa 790 perustainen 690 (rinnakkaistwini), jolloin samasta aihiosta olisi sitten 690, 790, 890 ja kohta myös 990 -versiot.
https://www.youtube.com/watch?v=SYukfRs_4M8
Kuulostaa vähän erikoiselta, kun Hondalla on jo pitkään ollut menestyksekäs 500 twini, jota myös kiinalaiset ovat kopioineet omiin pyöriinsä.
Tilalle olisi tulossa 790 perustainen 690 (rinnakkaistwini), jolloin samasta aihiosta olisi sitten 690, 790, 890 ja kohta myös 990 -versiot.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: KTM 490 Adventure
Vissiin sitten olis maksanut saman kuin 790, jos premiumina tehtäisiin, eli ihan liian kallis. 85hv 690 voi sitten hyvällä omallatunnolla laittaa 790 hinnan, kun sitä ei enää valmisteta.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18