Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Sitten kannattaa vielä huomata että Honukan(kin) service manuaalissa määritetään vanteen heiton service limiitiksi 2mm sekä sivu & pystyheiton suhteen. Eli tuota vähemmin heittävää vannetta ei huollon tarvitse rihdata tai vaihtaa.
Varsinkin pystyheiton suhteen tämä 2mm on suht paljon ja etupyörä saattaakin pompottaa vaikka (pysty) heitto jäis alle tuon service limitin.
Joten jos haluaa oikeasti pyöreät ja heitottomat vanteet eikä suunnilleen suorat, niin parempi käyttää ne jollain osaavalla rihtaajalla tai tehdä itse jos osaamista on.
Eli kyllä tässä nyt kummallakin vähän pointtinsa on...
Varsinkin pystyheiton suhteen tämä 2mm on suht paljon ja etupyörä saattaakin pompottaa vaikka (pysty) heitto jäis alle tuon service limitin.
Joten jos haluaa oikeasti pyöreät ja heitottomat vanteet eikä suunnilleen suorat, niin parempi käyttää ne jollain osaavalla rihtaajalla tai tehdä itse jos osaamista on.
Eli kyllä tässä nyt kummallakin vähän pointtinsa on...
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kiitos Hsippe, vihdoinkin taas asiaa niinkuin pitää ollakinHsippe kirjoitti: ↑La Touko 07, 2022 4:53 pm Sitten kannattaa vielä huomata että Honukan(kin) service manuaalissa määritetään vanteen heiton service limiitiksi 2mm sekä sivu & pystyheiton suhteen. Eli tuota vähemmin heittävää vannetta ei huollon tarvitse rihdata tai vaihtaa.
Varsinkin pystyheiton suhteen tämä 2mm on suht paljon ja etupyörä saattaakin pompottaa vaikka (pysty) heitto jäis alle tuon service limitin.
Joten jos haluaa oikeasti pyöreät ja heitottomat vanteet eikä suunnilleen suorat, niin parempi käyttää ne jollain osaavalla rihtaajalla tai tehdä itse jos osaamista on.
Eli kyllä tässä nyt kummallakin vähän pointtinsa on...
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
11kk odotus on ohi ja 300L tuli torstaina kotiin
Nyt ei tarvi ku opetella ajamaan oikeasti, viime kesänä jäi ajot aika vähäksi ja nyt ku oon vähän mieleen palautellu niin meleko ruosteessa on ne vähätkin taidot joilla kortin sain
Nyt ei tarvi ku opetella ajamaan oikeasti, viime kesänä jäi ajot aika vähäksi ja nyt ku oon vähän mieleen palautellu niin meleko ruosteessa on ne vähätkin taidot joilla kortin sain
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Eipä täysin heitotonta vannetta tai rengasta ole eikä tule, mutta mikäli joko etu tai takarengas täristää takuunalaisessa pyörässä niin että sen tuntee, joku asia on pielessä ja sen korjaaminen kuuluu takuunantajalle.
Pompottava rengas/pyörä on virhe tuotteessa, oli sitten valmistajan toleranssi mitä tahansa. Mikäli kyse ei ole pompottavasta renkaasta, vaan millivillen mittailuista, niin se on ihan eri juttu.
Olen ostanut viisi pinnavanteista moottoripyörää uutena vuosien saatossa, eikä yhdessäkään ole ollut pompottavia pyöriä.
Yksi muuttui pompottajaksi renkaan vaihdon yhteydessä. Vika ei ollut renkaan asennossa, tasapainotuksessa, eikä pinnauksessa, vaan uudessa renkaassa, vaikka mikä tahansa näistä voi olla ilmiöön syy.
Pompottava rengas/pyörä on virhe tuotteessa, oli sitten valmistajan toleranssi mitä tahansa. Mikäli kyse ei ole pompottavasta renkaasta, vaan millivillen mittailuista, niin se on ihan eri juttu.
Olen ostanut viisi pinnavanteista moottoripyörää uutena vuosien saatossa, eikä yhdessäkään ole ollut pompottavia pyöriä.
Yksi muuttui pompottajaksi renkaan vaihdon yhteydessä. Vika ei ollut renkaan asennossa, tasapainotuksessa, eikä pinnauksessa, vaan uudessa renkaassa, vaikka mikä tahansa näistä voi olla ilmiöön syy.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Siinäkin on eroja miten joku huomaa pompotuksen ja toinen ei. Tämä on todettu parin pyörän kanssa kun on valiteltu että etunen pompottaa, molemmissa sai ihan keskittyä että tunsi pompotuksen koska se oli niin huomaamatonta etten siihen juurikaan reagoinut mutta pyörän omistajan mielestä pompottaa selkeästi ja häiritsevästi.
Ei mulla ole yhdessäkään pyörässä ollut niin laadukkaita vanteita että olisi ollut tehtaan jäljiltä heitottomia, yleensä hitsisauman kohdalla vanteessa on jopa parin-kolmen millin heittoja. Siitä huolimatta ei ole omissa pyörissä ollut koskaan sellaista pompotusta mihin olisin kiinnittänyt huomiota, jos on ollut niin siitä on päässyt eroon tasapainottamalla renkaan uudestaan.
Mutta tosiaan, takuunalaisessa laitteessa vikojen korjaus on valtuutetun huollon homma, vaikka joskus pienemmän riesan tie on tehdä korjaus itse jos on siihen taitoa ja välineet.
Ei mulla ole yhdessäkään pyörässä ollut niin laadukkaita vanteita että olisi ollut tehtaan jäljiltä heitottomia, yleensä hitsisauman kohdalla vanteessa on jopa parin-kolmen millin heittoja. Siitä huolimatta ei ole omissa pyörissä ollut koskaan sellaista pompotusta mihin olisin kiinnittänyt huomiota, jos on ollut niin siitä on päässyt eroon tasapainottamalla renkaan uudestaan.
Mutta tosiaan, takuunalaisessa laitteessa vikojen korjaus on valtuutetun huollon homma, vaikka joskus pienemmän riesan tie on tehdä korjaus itse jos on siihen taitoa ja välineet.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Yllättävän kaun meni sinun Hondan toimituksessa. Pääasia että tuli. Kevät on ollut pitkä ajokelejä odottaessa.
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Ei ihan pelkkää Tarratuunausta
Viimeksi muokannut LateK, Ti Touko 10, 2022 7:17 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Nyt kun kesän ajelet ja haet tuntumaa niin kyllä sitä ajokautta kannattaa jatkaa läpi vuoden, kyllä tää on mainio mopo myös talvihommiin.MiaC kirjoitti: ↑Ti Touko 10, 2022 9:02 amSuomessa se oli jo joulukuussa, sovittiin myyjän kanssa että haen kun lumet alkaa olla pois haitoilta.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Sodankylässä työkeikalla. Lumet käytännössä lähtenyt ja lämmintäkin piisaa. Hittosoikoon, pitäisi Honda ottaa joku kerta tänne mukaan. Pomokairassa riittäisi surauteltavaa.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Löytyykös 300:sen omistajaa jolla olisi aikaisempaa kokemusta 690 tai 701 tai vastaavasta pyörästä ?
Jos löytyy niin mielelläni kuulisin kommenttia että onko tullut mielihaluja vaihtaa takaisin tehokkaampaan pyörään.
Itsellä kokemusta aikaisemmin Aprilian matkalehmä 1000 / BMW F800 sekä Yamahan T700 pyörästä. Viimeiseksi olleeseen T700 pyörään olin aika tyytyväinen, mutta vielä astetta kevyempää olisin seuraavaksi hakemassa. Käyttö pääasiassa olisi työmatkaa, sekä lähimaastossa ajelua ja kerran tai pari vuodessa joku pidempi parin päivän reissu suomessa.
Tämä CRF 300 vaikuttaisi kivalta, mutta väkisinkin mielessä pyörii että onko teho kuitenkaan riittävä enään siinä vaiheessa kun siirrytään metsäpoluilta ns. normaaliin liikenteeseen.
Kiitos jo etukäteen jakamistanne kokemuksista.
Jos löytyy niin mielelläni kuulisin kommenttia että onko tullut mielihaluja vaihtaa takaisin tehokkaampaan pyörään.
Itsellä kokemusta aikaisemmin Aprilian matkalehmä 1000 / BMW F800 sekä Yamahan T700 pyörästä. Viimeiseksi olleeseen T700 pyörään olin aika tyytyväinen, mutta vielä astetta kevyempää olisin seuraavaksi hakemassa. Käyttö pääasiassa olisi työmatkaa, sekä lähimaastossa ajelua ja kerran tai pari vuodessa joku pidempi parin päivän reissu suomessa.
Tämä CRF 300 vaikuttaisi kivalta, mutta väkisinkin mielessä pyörii että onko teho kuitenkaan riittävä enään siinä vaiheessa kun siirrytään metsäpoluilta ns. normaaliin liikenteeseen.
Kiitos jo etukäteen jakamistanne kokemuksista.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Minulla edellinen pyörä oli T700. CRF on paljon kevyempi, helpompi ja ennen kaikkea anteeksiantavampi ajaa. Tenerellä oli kiva ajella mutta jos meni huonommille teille niin virhemarginaali oli aika pieni. Huonommalla tiellä tarkoitan sellaista uraa mitä ei ainakaan ihan tavallisella autolla enää ajeta. Viime kesän Lapin reissulle osui sellaisia reittejä jotka olisin jättänyt Tenerellä ajamatta.
Pikitiellä Tenere voittaa ihan suvereenisti. CRFstä puuttuu sellainen moottoripyörämäinen kiihtyvyys mihin aiemmissa kapineissa on tottunut. Liikenteen mukana kyllä pysyy mutta satasen ajaminen kovin pitkään ei ole mukavaa. Ihan kuin itsestään tulee hakeuduttua pienemmille teille.
Vaihtaisinko takaisin? En varmaankaan. Aika täydellinen pyörä omaan käyttöön tämä nykyinen. Tosin jos tätä joskus saisi ihan vähän isommalla koneella...
Pikitiellä Tenere voittaa ihan suvereenisti. CRFstä puuttuu sellainen moottoripyörämäinen kiihtyvyys mihin aiemmissa kapineissa on tottunut. Liikenteen mukana kyllä pysyy mutta satasen ajaminen kovin pitkään ei ole mukavaa. Ihan kuin itsestään tulee hakeuduttua pienemmille teille.
Vaihtaisinko takaisin? En varmaankaan. Aika täydellinen pyörä omaan käyttöön tämä nykyinen. Tosin jos tätä joskus saisi ihan vähän isommalla koneella...
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Onhan se jo isonnettu 250->300...
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: La Kesä 11, 2011 9:54 am
- Pyörä: Husqvarna 701 enduro - 22
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Itse pähkäilin talven ihan saman asian kanssa, ollut Transalp( ei oikein millään tavalla sykähdyttänyt) , 950 Adventure ( kova kampe, painoa toki on pehmeässä käsitellä, varastettiin vuosi sitten), sitten oli viime kesänä vanha 750 Super tenere, ei sekään oikein antanut mitään.
Mietin Crf300, Ktm 690/ Husqvarna 701 ja toki T700 ja Uusi Aprilia Touareg.
Ajot pääsääntöisesti Kainuun metsäautoteillä ym. Halusin kuitenkin että on räväkkyyttä, hyvä alusta lähtökohtaisesti jo valmiina ja pyörä mitä voi rakennella myöhemmin sitten vaikka millaiseksi adventurepyöräksi.
Päädyin uuteen Husqvarna 701, enkä ole kyllä katunut, on älyttömän kevyt käsitellä pehmeässä, tehoa löytyy kyllä reilusti, alusta on hyvä, kulutus pieni.
Rally kittiä varmaan jossain vaiheessa.
Mietin Crf300, Ktm 690/ Husqvarna 701 ja toki T700 ja Uusi Aprilia Touareg.
Ajot pääsääntöisesti Kainuun metsäautoteillä ym. Halusin kuitenkin että on räväkkyyttä, hyvä alusta lähtökohtaisesti jo valmiina ja pyörä mitä voi rakennella myöhemmin sitten vaikka millaiseksi adventurepyöräksi.
Päädyin uuteen Husqvarna 701, enkä ole kyllä katunut, on älyttömän kevyt käsitellä pehmeässä, tehoa löytyy kyllä reilusti, alusta on hyvä, kulutus pieni.
Rally kittiä varmaan jossain vaiheessa.
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
On kokemusta myös 690, siinähän voimaa riittää joka paikkaan ja joka tilanteeseen, eli todella kiva laite. 300:nen on ihan eri pyörä, mulla Rally ja sillä on itseasiassa mukavampi ajaa sinne 80-90kmh kuin 690, mukavuudella tarkoitan leppoisuutta. Sitku ajetaan kovempaa kumpikaan ei oo mikään motaripyörä, 300 ei vakiona jaksa edes mennä rajottajalle 6-vaihteella, voima loppuu kun ilmanvastus kasvaa, mutta kyllä liikenteen rytmissä pysyy, asenne pitää olla eri kun 690:llä. 690:iä on ollut ikävä ainostaan talvella kun hetaan piiitkiä sladeja ja oikein aktiiviisessa soratieajossa, muuten 300 vie ”voiton”. Ikä on kohdallani vähentäny kummasti kaahaushaluja, ajelu ja maisemien katselu on tärkeämpää