Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja B12 »

Jani M kirjoitti: Ti Joulu 01, 2020 5:29 pm Tässä on 37 kuutiota ja 0,3 hv enemmän kuin WR250R:ssä, sillä tämä on oikeasti 286 cc eikä 300 cc ja teho on 31 hv vastaan 30,7 hv. On siis varmasti hyvin WR:n kaltainen, mitä voimaan tulee.
Katoin useamman youtube-videon ja kaikissa oli 286cc ja 27hv. Iskua jatkettu himpun vs 250. Poraus sama. Kuulemma joustavampi ja vääntävämpi.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jos laittaa 305 bigboren niin saadaan 341cc moottori ja tehot 35-40hp välille putkiston ja säätöjen kanssa?

Se mitä katsoin aasian videoita niin mainostettu alustan päivitys ei ainakaan näy jousituksen jämäköitymisessä, 50-60kg kuivankesän oravalla takapää näyttää aika pehmeältä ihan paikallaan pompottaessa. Saisivat tehdä jonkun edition mallin missä olisi parempi jousitus jonka pystyisi järkevällä hinnalla toteuttamaan ettei hinta lähde lapasesta.

Iso plussa Rallyn kasvaneelle tankille ja range alkaa olla kohdallaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja B12 »

Koheltaja kirjoitti: Ke Joulu 02, 2020 7:06 am Jos laittaa 305 bigboren niin saadaan 341cc moottori ja tehot 35-40hp välille putkiston ja säätöjen kanssa?
Ei saata käydä strokeriin tuo 250 virityssarja. Mitä lie muuttaneet vs 250. Jos lohkoille ja sylinterille ei ole tehty mitään niin mäntä ainakin eri. Vai onko sylinteri korkeampi? Lohkoja tuskin on tehty uusia tai mistäpä senkään tietää.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Leka79
Viestit: 169
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 11:06 am
Pyörä: Milloin mikäkin
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Leka79 »

Koheltaja kirjoitti: Ke Joulu 02, 2020 7:06 am Se mitä katsoin aasian videoita niin mainostettu alustan päivitys ei ainakaan näy jousituksen jämäköitymisessä, 50-60kg kuivankesän oravalla takapää näyttää aika pehmeältä ihan paikallaan pompottaessa. Saisivat tehdä jonkun edition mallin missä olisi parempi jousitus jonka pystyisi järkevällä hinnalla toteuttamaan ettei hinta lähde lapasesta.
Tämähän itseänikin vähän mietitytti ennen tilausta. Voipi olla vakiona tekemätön paikka kun marjanpoimijan sijaan laitetaan vajaa satkun painava suomalainen keskivartaloläski puikkoihin.
No sehän nähdään, pääasia että on taas jotain odotettavaa 😀
Hullua on hyvä pitää jännityksessä 😂
-Noloo Enduro Team-
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

B12 kirjoitti: Ke Joulu 02, 2020 9:00 am
Koheltaja kirjoitti: Ke Joulu 02, 2020 7:06 am Jos laittaa 305 bigboren niin saadaan 341cc moottori ja tehot 35-40hp välille putkiston ja säätöjen kanssa?
Ei saata käydä strokeriin tuo 250 virityssarja. Mitä lie muuttaneet vs 250. Jos lohkoille ja sylinterille ei ole tehty mitään niin mäntä ainakin eri. Vai onko sylinteri korkeampi? Lohkoja tuskin on tehty uusia tai mistäpä senkään tietää.
Voi hyvinkin olla ettei käy suoraan mutta ei varmaan mene kauaa kun joku paja alkaa tekemään bigborea, joko nykyisestä pytystä tai kokonaan uutta.

Tämä ja alusta on pelkkää spekulaatiota, sitten sen näkee minkälainen pyörä on ja mitä siihen on tulevaisuudessa tarjolla.
Kylätason kurapyöräilijä.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja B12 »

40 hv voi olla turhan tiukassa, jos ei tee kannelle mitään ja vaihda nokkia. 35hv voisi olla sinnepäin putkella ja vastaavalla sipistelyllä. Jos tuo 27hv pitää paikkansa, litrateho on alle 100hv ja 341 kuutiota antaisi ehkä himpan päälle tai tasan 30hv, jos kalliita osia ei lähde uusimaan. Kuutioita lisäämällä litrateho tippuu, jos venttiilien ajoituksia ei muuteta.

Nyt Honda ja Kawa ovat isontamassa, koska 250 oli sittenkin liian aneeminen aikuisen alla. Yamaha seurannee perässä. Parin vuoden päästä tulee sitten 350 mallit?
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Jani M »

B12 kirjoitti: Ke Joulu 02, 2020 12:22 am
Jani M kirjoitti: Ti Joulu 01, 2020 5:29 pm Tässä on 37 kuutiota ja 0,3 hv enemmän kuin WR250R:ssä, sillä tämä on oikeasti 286 cc eikä 300 cc ja teho on 31 hv vastaan 30,7 hv. On siis varmasti hyvin WR:n kaltainen, mitä voimaan tulee.
Katoin useamman youtube-videon ja kaikissa oli 286cc ja 27hv. Iskua jatkettu himpun vs 250. Poraus sama. Kuulemma joustavampi ja vääntävämpi.
ADV Pulsessa oli mainittu tuo 31 hv, mutta virallisissa lähteissä näyttää tosiaan olevan 27 hv.
https://www.advpulse.com/adv-news/crf30 ... -thailand/

WR:n tehon katsoin motorcyclepecistä, jossa ei sielläkään ole aina aivan luotettavimmat tiedot tai sitten ei ole mainittu, onko kyseessä Euroopan vain Pohjois-Amerikan mallin tiedot.
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... R%2014.htm
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja B12 »

Tuo 3hv lisäys vs 250 on ihan linjassa ja viittaa siihen, että koneelle ei ole tehty mitään muuta kuin vähän stroukattu. Tahtoo myös kertoa siitä, että ala- ja keskikierroksilla muutos on luultavasti vähän isompi kuin huipputehon osalta. Nokat, ruisku ja putkisto ym luultavasti ennallaan.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Asphalt & Rubberissa luki näin:

"In addition to the extra cylinder displacement, the Honda CRF300 Rally sees a revised air intake, inlet cam timing, and a new exhaust system."

https://www.asphaltandrubber.com/bikes/ ... ly-europe/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Näyttäis olevan ennakkotilattavissa, 8790€+toim.kulut 400€. Vertailun vuoksi KTM 390 Adventure 7988€, siinä olis sentään 43hp. Ero on mielestäni merkittävä, ainakin kun siirrytään polulta edes jonkinlaiselle tieuralle.
Thaikku vs Intia, siinä on lähtökohdat.

Tuo kottarainen ei ole ehkä niin off-road, mutta voihan sitäkin modata. En vertaillut teknisiä tietoja sen tarkemmin, mutta alkaa tuossa hintaluokassa olla jo vaihtoehtoja tarjolla, hyvä niin.
SF 1098S
MTS V4S
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Perusmalli 250L on huomattavasti edullisempi 7190 €:n hinnallaan kuin tuo Rally. Toisaalta Rally on paremmin vertailukelpoinen muihin vastaaviin Suomessa myytäviin pieniin adventurepyöriin eli juuri tuo 390 Adventure, BMW G310GS (7550 €) ja Kawasaki Versys-X 300 (7290 €).

Nämä vastaavat spekseiltään aika hyvin 90-luvun yksisylinterisiä 600...650-kuutioisia, joita niitäkin pidettiin aikanaan ja pidetään edelleen oikein kelpoina matkaenskoina, joten miksei näitäkin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
nupanderi
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 2:49 pm
Pyörä: Yamaha

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja nupanderi »

Tässä hyttynen ajelee mopolla radalla.https://www.youtube.com/watch?v=TsN7poWFUZg
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Hyttysen alla näkee takapään vaimennuksen toimimattomuuden, pohjaamisia ja takakorkeita. Voi kuvitella mikä on käytös kun kuskiksi laittaan pohjoismaalainen ampiainen tai kimalainen. En millään jaksa uskoa että pyörän hinta olisi noussut jos takakeppi oltaisiin shimmattu uudestaan tömäkämmäksi, sitä ne thaimaan nyrkkipajat tekee jälkeenpäin eikä videoiden perusteella ainakaan huonommaksi mennyt.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
nupanderi
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 2:49 pm
Pyörä: Yamaha

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja nupanderi »

Joo varmaan joutuu kepit laittaa jos hyvän haluaa. Sääli kun ei valmiiksi voi tilaa painon ja käytön mukaan jo tehtaalta.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja B12 »

Nämä pikkuendurot on alunperin tarkoitettu arkipyöriksi aasian kehitysmaihin, jossa normijonne on aika hippiäinen ja ajo on arkiajelua. Moottoriurheilulaitteet erikseen.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Vastaa Viestiin