Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

andreask
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja andreask »

Pitäis hommaa toinenen vannesarja pikkirenkaisiin. Onko kokemusta mistä löytää oikein kokoiset vanteet?
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

andreask kirjoitti: Su Joulu 11, 2022 4:59 pm Pitäis hommaa toinenen vannesarja pikkirenkaisiin. Onko kokemusta mistä löytää oikein kokoiset vanteet?
Sama homma. En ole kyllä nyt aktiivisesti niitä etsinytkään. Pitäisikö nöyrtyä ja hankkia alkuperäiset, asiassa voi olla jo kiire jos meinaa saada, ehkäpä jo myöhästä.
Honda ollut nämä välikelit tyhjässä makuuhuoneessa ja saattaa olla siellä kevääseen asti, saa nähdä.
Avatar
Ralli Se Riffi
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Loka 26, 2022 10:26 pm
Pyörä: CRG300 Rally

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Ralli Se Riffi »

https://youtu.be/mofYKmy82tc

Ekalta nastarallilta lyhyet fiilistelyterkut.

ABS ON/OFF namiskuukkeli toimii just niinku projekti puolelle kirjoittelin.

Imuääniä tuli ehkä hiukan lisää kun avarsin snorkkelia vaikka siinä avarammassa
mutkassa nyt onkin esisuodatin. Vaikea sanoa vaikuttiko se muuhun kuin että helpotti putsarin huoltoa. Tuskin ainakaan paljoa.
Mäd RÄKSÄ: "I am just here for the gasoline"
pauli
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 04, 2005 10:29 pm
Pyörä: Xt 660R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja pauli »

Onko kuvaa siitä avarammasta snorkkelista?
Petska
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2019 12:19 pm
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Petska »

Vanteista sen verran että näkyy noi vanteet olevan Excel merkkiset ja edessä 21x1.60 Dot 561 ja takana 18x2.15 Dot 561

Eikös noita vanteta joku suomalainen toimija saisi hommattua jos ostajia olis tai sitten Haan Wheels on toinen vanne merkki

Viikko sitten väänsin piikkiset pyörät alle niin aika nätisti vaihtui lienee mopon kanssa jumpattu 30v sitten renkaiden kanssa sen verran että homma käy laatuun :)

Moto-hämeestä kyselin toisia vanteita niin aikoivat selvitellä asiaa ja laittaa s-postia
XL250R
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Mikäli nastalliset ovat rungoltaan pehmeät ja talvikumiseosta ( pehmeä ) menevät ne helposti päälle ja pois pikkuhondan rengaskoossa.

Mitaksen pehmeäseos etunen meni paikalleen melkein sormivoimin. Helpoin renkaanlaitto ikinä.
Petska
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2019 12:19 pm
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Petska »

Ei ne orkkis renkaat paljoa ahistaneet ja kyllähän ne pienempi tuumaiset renkaat ovat aina paljon työläämpiä
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Petska kirjoitti: Pe Joulu 16, 2022 2:09 pm Vanteista sen verran että näkyy noi vanteet olevan Excel merkkiset ja edessä 21x1.60 Dot 561 ja takana 18x2.15 Dot 561

Eikös noita vanteta joku suomalainen toimija saisi hommattua jos ostajia olis tai sitten Haan Wheels on toinen vanne merkki

Viikko sitten väänsin piikkiset pyörät alle niin aika nätisti vaihtui lienee mopon kanssa jumpattu 30v sitten renkaiden kanssa sen verran että homma käy laatuun :)

Moto-hämeestä kyselin toisia vanteita niin aikoivat selvitellä asiaa ja laittaa s-postia
Ymmärsinkö että alkup. vanteet ovat mainitsemasi Excel merkkiset?.
Ilmoittele kun tiedät Moto-Hämeen tilanteen.
Petska
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2019 12:19 pm
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Petska »

Excel niissä luki...
Avatar
Ralli Se Riffi
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Loka 26, 2022 10:26 pm
Pyörä: CRG300 Rally

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Ralli Se Riffi »

pauli kirjoitti: To Joulu 15, 2022 9:30 am Onko kuvaa siitä avarammasta snorkkelista?
...tossa alla vierekkäin...
Liitteet
Muistaakseni toi on Suzuki VS1400 imukaula. Isompi halkaisija jäi sisällepäin ja kolo muokkaa sen tiiviiksi ovaaliksi.
Muistaakseni toi on Suzuki VS1400 imukaula. Isompi halkaisija jäi sisällepäin ja kolo muokkaa sen tiiviiksi ovaaliksi.
Mäd RÄKSÄ: "I am just here for the gasoline"
RR80
Viestit: 3
Liittynyt: La Joulu 31, 2022 6:35 pm
Pyörä: CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja RR80 »

Mistäs porukat on tilaillut EJK boksia? Kannattaako edes harkita avarampaa sliparia ilman EJK:ta?
pauli
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 04, 2005 10:29 pm
Pyörä: Xt 660R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja pauli »

Moi! Itse tilasin EJK tuolta Hollannista https://gegshop.nl/en/?fbclid=IwAR0OhZR ... Ss-YgpNNnE
Vaihdoin myös katittoman sliparin ja avarsin vähän ilmansaantia .Helppo säätää Ejk-palikkaa ja muutoksen kyllä huomaa! Youtubessa on useita ohjeita miten säätää!
RR80
Viestit: 3
Liittynyt: La Joulu 31, 2022 6:35 pm
Pyörä: CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja RR80 »

pauli kirjoitti: La Joulu 31, 2022 9:59 pm Moi! Itse tilasin EJK tuolta Hollannista https://gegshop.nl/en/?fbclid=IwAR0OhZR ... Ss-YgpNNnE
Vaihdoin myös katittoman sliparin ja avarsin vähän ilmansaantia .Helppo säätää Ejk-palikkaa ja muutoksen kyllä huomaa! Youtubessa on useita ohjeita miten säätää!
Pitikö poiketa paljon EJK:n stage1 oletussäädöistä ja nousiko kulutus? Saattaa olla merkitystä ainakin L mallin pienen tankin kanssa...

Asiasta enempää tietämättä pohdin myös miten EJK mahtaa toimia matalilla kierroksilla, jossa pyörän lampda säätelee seosta. EJK antaa lisää soppaa ja pyörän lampda pyytää ECUa vähentämään soppaa... tuloksena loputon kilpajuoksu eikä positiivisia vaikutuksia closed loop alueella (?)

k.s ADDITIONAL STEP FOR O2 SENSOR EQUIPPED VEHICLES
https://www.electronicjetkit.com/EJK-installations.asp
"Attempting to make fuel adjustments while the vehicle is in closed loop mode can create erractic drivability as the stock system continually tries to trim back to the desired AFR."
Viimeksi muokannut RR80, Ma Tammi 02, 2023 10:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Itseä ei viritykset kiinnosta. Toistaiseksi on hyvin riittänyt teho. Jos alkaa kovin jossain vaiheessa ärsyttään, niin hommaan sitten jonku tehokkaamman. Honda kuitenkin jää talouteen loppuiäksi. Mukava katsella hondaa huoneen nurkassa eläkkeellä :D
pauli
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 04, 2005 10:29 pm
Pyörä: Xt 660R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja pauli »

Mun ejk säätöni oli viime ajokaudella olivat 1.5 , 2.5 , 5 , 4.5, 3, 3.5, jotka toimivat minun käytössä hyvin. Alavääntöä tuli lisää ja keskialuekin parani .Huippukierroksilla en yleensä pitkään aja johtuen varmaan iästä.Kulutus ei juurikaan noussut,mutta pakoputkisto ei kuumentunut niin paljoa
kun katti oli poistettu! Olen tyytyväinen muutokseen!
Vastaa Viestiin