Meinasitko päivittää saman setin?LateK kirjoitti: ↑Ke Elo 10, 2022 1:40 pmMulla 10tkm ja tykkään kyllä !pauli kirjoitti: ↑Ti Elo 09, 2022 9:48 am Nyt saatiin Lapin Tour päätökseen! Viikko sitten lähettiin Veikkolasta Rallyllä itärajaa pitkin Lentiiraa,iso-syöte,salla,hossa,rautavaara ,sumiainen. Honda jakso mennä yllättävän hyvin teltan ja laukkujen kanssa. Kulutus oli siinä 3L luokkaa. Kilometrejä tuli 2850km. Nyt on total 12450km. Pitäis viedä 12000km huoltoon varmaan Frank Nymannille! Todella kummallinen sirinä tulee koneesta 4000 ja 5000 rpm kohdalla? Onko muilla tätä sirinän ääntä? Paljonko muilla on km ajettu?
Tuossa videossa noin 18min kohdalla on selitys tuohon kilinään, räminään
https://youtu.be/GMTa0a_Dn8E
Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
- Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Honda CRF300L 2022
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
”Meinasitko päivittää saman setin?”
Tätä vähän Paulin kanssa makusteltiin…
Hmm… Paljonkohan noi tarvittavat osat maksais…
Tätä vähän Paulin kanssa makusteltiin…
Hmm… Paljonkohan noi tarvittavat osat maksais…
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Onko kokemuksia iskaripäivityksistä?
Takaiskari painuu aika alas jo kuskin painosta (80kg)..
Miettinyt kannataako vaihtaa jousi vai koko iskari (esim yss, hagon).
Onkohan käytännössä pakko päivittää myös etuiskareiden sisuskalut.
Onko suosituksia?
Takaiskari painuu aika alas jo kuskin painosta (80kg)..
Miettinyt kannataako vaihtaa jousi vai koko iskari (esim yss, hagon).
Onkohan käytännössä pakko päivittää myös etuiskareiden sisuskalut.
Onko suosituksia?
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Taakse uusi iskari sopivalla jousella ja eteen kokeilua eriviskositeettisilla öljyillä määrää vaihdellen, mikäli sag ei alunperin mene kuskin painolla ihan pieleen.
Iskari-/keulaöljyissä ei voi viskositeettimerkintää vertailla kuin yhden öljymerkin puitteissa. Yhden viskositteetti 7.5 voi olla toisella 10 tai 15.
Ohuemmalla viskositeetilla saadaan lisää alkuherkkyyttä ja öljymäärän pienellä lisäyksellä vaimennuksen progressiivisuutta.
Iskari-/keulaöljyissä ei voi viskositeettimerkintää vertailla kuin yhden öljymerkin puitteissa. Yhden viskositteetti 7.5 voi olla toisella 10 tai 15.
Ohuemmalla viskositeetilla saadaan lisää alkuherkkyyttä ja öljymäärän pienellä lisäyksellä vaimennuksen progressiivisuutta.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Iski laiskuus, ja ei jaksa kahlata läpi koko ketjua, että onko tästä ollut jo miten paljon puhetta, mutta mitä muita pyöriä pidätte hyvinä/parempina vaihtoehtoina CRF 300L Hondalle ?
Kyseessä dualsport-tyyppinen ajo. Ei mitään hard enduroa, ja missä sillä pyörällä ajetaan sinne metsälenkeille ja takas tyyliin 20-40 km yhteen suuntaan. Ajokokemusta n. 20v takaa YZ250-enskalla 4 kesää + tietty perus mopoilut yläasteella. Pituutta 188 ja paino 85 kantturoissa.
Kyseessä dualsport-tyyppinen ajo. Ei mitään hard enduroa, ja missä sillä pyörällä ajetaan sinne metsälenkeille ja takas tyyliin 20-40 km yhteen suuntaan. Ajokokemusta n. 20v takaa YZ250-enskalla 4 kesää + tietty perus mopoilut yläasteella. Pituutta 188 ja paino 85 kantturoissa.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
No ei varmaan ihan 1:1 vaihtoehto, mutte KTM 690 Enduro /Husku 701 on varmaan se ultimate dual sport tänä päivänä. Hintaa tuplasti, mutta kaikkea muutakin sitten tuplasti tai enemmän.mlau kirjoitti: ↑Ti Elo 23, 2022 9:17 am Iski laiskuus, ja ei jaksa kahlata läpi koko ketjua, että onko tästä ollut jo miten paljon puhetta, mutta mitä muita pyöriä pidätte hyvinä/parempina vaihtoehtoina CRF 300L Hondalle ?
Kyseessä dualsport-tyyppinen ajo. Ei mitään hard enduroa, ja missä sillä pyörällä ajetaan sinne metsälenkeille ja takas tyyliin 20-40 km yhteen suuntaan. Ajokokemusta n. 20v takaa YZ250-enskalla 4 kesää + tietty perus mopoilut yläasteella. Pituutta 188 ja paino 85 kantturoissa.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 2106
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Paitsi painossa ei ole suurta eroa (CRFL vähän kevyempi kuin 690/701 ja Rally suunnilleen saman painoinen).
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
KLX250S ja WR250R olisi ollut lähimpänä mutta niitä ei tuoda maahan joten 300L on nyt hallitsevassa roolissa tuon kokoluokan pyörissä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Hintaansa ja takuuaikaan (4v.) se on oikein hyvä pyörä. KTM, Husqvarna ei ole vertailukelpoisia tässä hintaluokassa. Takaiskaripäivityksen se tarvii, mutta ei siitä sen enempää.mlau kirjoitti: ↑Ti Elo 23, 2022 9:17 am Iski laiskuus, ja ei jaksa kahlata läpi koko ketjua, että onko tästä ollut jo miten paljon puhetta, mutta mitä muita pyöriä pidätte hyvinä/parempina vaihtoehtoina CRF 300L Hondalle ?
Kyseessä dualsport-tyyppinen ajo. Ei mitään hard enduroa, ja missä sillä pyörällä ajetaan sinne metsälenkeille ja takas tyyliin 20-40 km yhteen suuntaan. Ajokokemusta n. 20v takaa YZ250-enskalla 4 kesää + tietty perus mopoilut yläasteella. Pituutta 188 ja paino 85 kantturoissa.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kiitoksia vastauksista. Näin olen vähän pähkäillyt itsekin, että ei siinä paljoa ole vaihtoehtoja, ennen kuin sitten menee tuonne n. 700 kuutioisiin.
Eiköhän tuosta Hondasta saa ihan toimivan pelin, kun päivittelee vähän. Ilmeisesti taakse kunnon iskari ja eteen paremmat jousetko ?
Ja tehoja saanee tarvittaessa ruuvattua lisää jollain ecu-virityksellä ?
Jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin tykkään pitää kyllä vauhtia yllä metässä, että siinä mielessä tuo iskunvaimennusosasto noussee jonkinlaiseen rooliin. Näyttänyt jonkin verran karsealta alustan toiminta, mitä on katsonut YT ajovideoita vakiona.
Ompas muuten yllättävän pitkä takuuaika... iskarimuutokset tuskin rikkoo takuuta, mutta ecuilu pitää varmaan jättää vähemmälle ?!
Eiköhän tuosta Hondasta saa ihan toimivan pelin, kun päivittelee vähän. Ilmeisesti taakse kunnon iskari ja eteen paremmat jousetko ?
Ja tehoja saanee tarvittaessa ruuvattua lisää jollain ecu-virityksellä ?
Jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin tykkään pitää kyllä vauhtia yllä metässä, että siinä mielessä tuo iskunvaimennusosasto noussee jonkinlaiseen rooliin. Näyttänyt jonkin verran karsealta alustan toiminta, mitä on katsonut YT ajovideoita vakiona.
Ompas muuten yllättävän pitkä takuuaika... iskarimuutokset tuskin rikkoo takuuta, mutta ecuilu pitää varmaan jättää vähemmälle ?!
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Tuo ECU-homma on muistaakseni toistaiseksi vielä hankalampi homma, olikohan niin, että ECU joka antaisi hiukan enempi tehoa, ei sovi liittimiltään euroopan vientimalleihin.mlau kirjoitti: ↑Ke Elo 24, 2022 10:25 am Kiitoksia vastauksista. Näin olen vähän pähkäillyt itsekin, että ei siinä paljoa ole vaihtoehtoja, ennen kuin sitten menee tuonne n. 700 kuutioisiin.
Eiköhän tuosta Hondasta saa ihan toimivan pelin, kun päivittelee vähän. Ilmeisesti taakse kunnon iskari ja eteen paremmat jousetko ?
Ja tehoja saanee tarvittaessa ruuvattua lisää jollain ecu-virityksellä ?
Jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin tykkään pitää kyllä vauhtia yllä metässä, että siinä mielessä tuo iskunvaimennusosasto noussee jonkinlaiseen rooliin. Näyttänyt jonkin verran karsealta alustan toiminta, mitä on katsonut YT ajovideoita vakiona.
Ompas muuten yllättävän pitkä takuuaika... iskarimuutokset tuskin rikkoo takuuta, mutta ecuilu pitää varmaan jättää vähemmälle ?!
Itse en ole vielä kaivannut juurikaan lisätehoa. Iskaripäivitys pitää tehdä jossain vaiheessa, todennäköisesti silloin kun ajokelit ovat surkeimmillaan ennen kunnon talventuloa.
Monenlaista minulla on tuohon suunnittelussa, mutta katsotaan mitä saa aikaiseksi, mm.lisävaloja.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Onhan tuo aika tuhnu YZ:aan verrattuna. Joku viissatanen kisanelari vois olla vastaava.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kolmesatku CRF on varmasti pätevä laite moneen tilanteeseen, mutta mikäli lähtökohtaisesti pikkukoneen voima tuntuu vaatimattomalta ( on sitä oikeasti yli 80 km/h vauhdissa ), niin kannattaa suosiolla hankkia suoraan tehokkaampi.
Kun lähtökohtana on pienitilavuuksinen käyttöpyörän moottori, niin putkilla ja ecuilla ei saa oikeana lopputuloksena kuin viritysyrittämisen ilon.
Kun lähtökohtana on pienitilavuuksinen käyttöpyörän moottori, niin putkilla ja ecuilla ei saa oikeana lopputuloksena kuin viritysyrittämisen ilon.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Vaimolla on Vespa 300 sillä tehokkaimalla hpe-koneella. 24hv ja painoa n 150kg, eli samoissa hehtaareissa. Variaattorilla irtoaa viivalta hyvin ja tuntuu suht pirteältä jonnekin sinne 80 hujakoille. Maantiellä voi helposti ajaa satasta. Huiput rajoitettu 120.
Samoilla tehoilla ja painolla dual sport varmasti riittää hyvin normaaliin maisema-ajeluun, mutta sen sportin voisi kyllä jättää pois. mieltymyksiä ja tarpeita on monia, mutta mitä joskus aikoinaan kokeilin kavereiden DR 600-750 tms., niin siellä 40-50hv paikkeilla menee minulle aika minimivaatimus. Toki tuollainen 70hv Kotari on minun taidoille ihan riittävä tai ylikin. Silla saa satasen vauhdista vielä perän irti.
Samoilla tehoilla ja painolla dual sport varmasti riittää hyvin normaaliin maisema-ajeluun, mutta sen sportin voisi kyllä jättää pois. mieltymyksiä ja tarpeita on monia, mutta mitä joskus aikoinaan kokeilin kavereiden DR 600-750 tms., niin siellä 40-50hv paikkeilla menee minulle aika minimivaatimus. Toki tuollainen 70hv Kotari on minun taidoille ihan riittävä tai ylikin. Silla saa satasen vauhdista vielä perän irti.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kävin mopoliikkeessä. 5800e. tarjottiin hyvitystä uuteen KTM 690 ENDURO R mopoon. En tarttunut. Yllätys oli kotarin korkeus. Olen 182cm pitkä ja varpaat hipoi vain lattiaa.