Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ralli Se Riffi
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Loka 26, 2022 10:26 pm
Pyörä: CRG300 Rally

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Ralli Se Riffi »

pauli kirjoitti: La Joulu 31, 2022 9:59 pm Moi! Itse tilasin EJK tuolta Hollannista https://gegshop.nl/en/?fbclid=IwAR0OhZR ... Ss-YgpNNnE
Vaihdoin myös katittoman sliparin ja avarsin vähän ilmansaantia .Helppo säätää Ejk-palikkaa ja muutoksen kyllä huomaa! Youtubessa on useita ohjeita miten säätää!
Tuolta tuli EJK tilattua ja vielä testiajot tekemättä.

Minkä sliparin laitoit?
Voitko laittaa kuvan.
Kiitos
Mäd RÄKSÄ: "I am just here for the gasoline"
pauli
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 04, 2005 10:29 pm
Pyörä: Xt 660R
Paikkakunta: Veikkola

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja pauli »

Avatar
Patched Bandit
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2023 6:42 pm
Pyörä: Tenere700 ja CRF300L
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Patched Bandit »

HYVIÄ UUTISIA rapakon takaa!

550Performance ECU on tulossa Europyöriin lähiaikoina!

Kuva

Ostan tämän heti, kun se on saatavilla ja teen videomatskua tubettimeen. Linkit allekirjoituksessa.
Viimeksi muokannut Patched Bandit, To Tammi 26, 2023 10:07 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
andreask
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja andreask »

Patched Bandit kirjoitti: To Tammi 26, 2023 9:40 am HYVIÄ UUTISIA rapakon takaa!

550Performance ECU on tulossa Europyöriin lähiaikoina!

Kuva

Ostan tämän heti, kun se on saatavilla ja teen videomatskua tubettimeen. Linkit allekirjoituksessa.
Hyvä homma, vois itsekin tilaa. Tullit yms tietysti nostaa tämänkin hintaa.
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Avatar
MiaC
Viestit: 20
Liittynyt: Su Elo 30, 2020 9:16 pm
Pyörä: Honda CRF300L

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja MiaC »

Postipoika toi tänään RallyRaidin takaiskarin Kuva lyhyelle kuskille level1, kun ei meinaa vakioiskarillakaan yltää jalat maahan Kuva Täytyypä muuten kehaista että heidän kanssaan oli ilo asioida https://www.adventure-bike-shop.com/webshop/

Aiemmin tulin laittaneeksi Adventure Specin sivulaukkujen tuet, hyvin nekin istuu paikoilleen. Kuva
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

"Muru" :)

Muutos ajettavuudessa on varmaankin huomattava, varsinkin kampsujen kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
zmoke
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja zmoke »

MP messuilla tuli renkuttua CRF300 päällä.
Varsinkin takajousitus oli aivan järkyttävän löysä, tällainen 70kg heppu sai pyörän notkumaan aivan hervottomasti ihan siinä paikallaan.
En ymmärrä miten tuollaisen hyppykepin voi päästää kauppoihin?
Omassa maastopyörässäkin on jousitus valovuoden edellä.
Veikkaan että Betan enduromopoissakin on paremmpi alusta kuin tuossa Hondassa vakiona.

Tuon vakio CRF.n vieressä oli musta puolustusvoimille varusteltu malli jossa oli alustaa laitettu uusiksi, se tuntui ihan normaalilta mp.n alustalta oikean suuntaisilla jousilla sekä toimivalla iskunvaimennuksella.
EtelänKurat
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Helmi 21, 2023 8:28 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja EtelänKurat »

Moikka,

Tuli hommattua Honda CRF 300 Rally ja nyt pohdinnassa ennen ajokauden alkua hyväksi havaitut päivitykset.

- jousitus, ainakin aiempien kommenttien mukaan jousitus ois hyvä päivittää. Maastofillarien jousituksesta tiedän jonkin verran mutta prätkistä en mitään. ☺️ Kommenttien pohjalta Öhlins tai jokin muu vastaava hyvä ja helppohoitoinen kannattaisi laittaa alle, mikä? Painoa kuskilla 75 kg + ajokamat.

- putki, jostain lukaisin että se kannattaa päivittä, tälläin sähköautoilijana tykkään äänettömyydestä, eli ei lisää ääntä. 😀

- Tangot ja käsisuojat, onko jotain hyviä ja toimivia ideoita tähän.

- pitkän viikonlopun pehmeät sivulaukut ja ehkä tarakka. Vaihtikis liikaa, toimivat ideat otetaan ilomielin vastaan.

Kiitokset kommenteista, nähdään poluilla. 😁
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Öhlinsin takaiskari on hyvä valinta, tilaat sen MP-Racing Hyvinkäältä niin saat sen oikealla jousella ja sun painolle käytölle säädettynä. MP-Racing on Öhlinsin maahantuoja ja iskariseppä on yksi parhaista mitä maailmalta löytyy.

Käsisuojissa vahva ääni Barkbusterseihin joka on pomminvarma valinta. Ohjaustangon jos vaihdat niin Renthalin myös takuuvarma valinta ja valikoimasta löytyy eri sweepeillä ja korkeuksilla tankoja.

Enduristanilta ja Mosko Motolta löytyy hyviä pehmeitä nyssäköitä päivä- ja viikonloppu reissuihin eikä välttämättä tarvitse tarakkaa.

Jos arvostat hiljaisuutta niin älä vaihda alkuperäistä vaimenninta, äänekkäämmällä vaimentimella saa vähän vääntöä lisää koneeseen mutta meteli kasvaa selkeästi. Jos taas äänekkään absorptio vaimentimen tekee hiljaiseksi niin samalla menettää sillä saavutetut edut moottorin toiminnassa, ainoa plussa on pienempi paino vakio vaimentimeen verrattuna. Poikkeuksia toki on mutta noin se yleensä menee.
Kylätason kurapyöräilijä.
Ju33i
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Helmi 22, 2023 7:41 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Ju33i »

Piti oikein rekisteröityä että pääsee kysymään arvon raadilta että mistä löytyisi CRF 300 Rally ABS -21 mopoon supermoto vanteet? Omasta mielestä olen kovasti kysellyt suomesta ja saksasta niitä mutta toistaiseksi ei ole ottanut osumaa.
andreask
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja andreask »

@zmoke voi olla, että se OEM-taka-iskari voisi olla sun painollesi ihan ok. Kannattaa ainakin ajella sillä ennen kuin päivittää, ettei sitten vaadi päivittämistä. Kiristä jousi ääripäähän.

Yleisesti ottaen, Rally on aika valmis ajettavaksi. Tämä päivittämisen kulttuuri on vähän sellaista, että some vaikuttaa päätöksiin paljon, etenkin siihen, mitä "joutuu hommaa".

https://www.youtube.com/watch?v=uawssK3r9yM Nämä kaverit ajavat ihan vakio-iskareilla ja se näyttää toimivan hyvin. Toki, jos katsoo tarkasti videota, niin keula ja takapää hyppivät paljon ja pitoa menetetään, mutta pitää muistaa, että L- ja Rally-mallit eivät ole R-malleja, joita Honda on tarkoittanut ajettavan enduro-tyyliin.

Omat päivitykseni perustuvat painooni, joka on 90 kg plus tavarat, ja siihen, mihin käyttöön pyörä on tarkoitettu.

Päivitykseni L-malliin:
  • Yoshimura RS-4: kokoputkisto on tulossa (lähti juuri tulemaan Italiasta Suomeen). Tarvitsin hieman lisää tehoa alapäähän. (Hinta noin 790 euroa.)
  • K-tech jousitukset: etupään sekä taka-iskari ovat tulossa ja työssä Salossa RR-Partsilla. Vakio keula ja takapää olivat minulle aika huvittavat. Ne pomppivat niin pirusti, eikä maastosta tuntunut löytyvän pitoa. (Hinta 1480 euroa töineen.)
  • DNA ilmansuodatin: Jos tekee putkiston, kannattaa myös vaihtaa ilmansuodatin, jotta se hengittää paremmin. (Hinta 120 euroa.)
  • Fatbar timeless ja adapterit: Pystympää ajoa varten. (Hinta 60 euroa kappaleelta.)
  • Kriega OS-BASE HONDA CRF300L / CRF300 RALLY sekä laukut Laukut retkeilyä varten. ( 200e yht)
  • Barkbuster käsisuojat ja pidikkeet. Suojaa käsiä oksilta yms. ( 190e pidikkeineen )
  • Overland bensakanisteri ja lukitus. Jotta pääseen pitemälle ilman välitankkauksia ( 100e yht )
Kauppa mistä hommasin noita niin https://www.motokaup.ee/ ( ei maksettua mainontaa )

Lisäksi nyt hieman mietin et olisko ralli tornille käyttöä. Sellaisen saisi portugalista noin alle 400e joka on osittain 3D tulostettua PLA muovia.
Jos olis enemmän aikaa voisin itse suunnitella ja printtaa, mut kun jostain pitää tinkiä niin ajasta :D
Pohja ja linkki panssari harkinnassa.


Toivottavasti tästä oli jotain apua
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

andreask kirjoitti: To Helmi 23, 2023 2:54 pm @zmoke voi olla, että se OEM-taka-iskari voisi olla sun painollesi ihan ok. Kannattaa ainakin ajella sillä ennen kuin päivittää, ettei sitten vaadi päivittämistä. Kiristä jousi ääripäähän.
Kannattaa lukea sivu 17, MiaC mittaili takapään painumia vakiojousella . Sen perusteella Hondaan on laitettu aivan väärän pituinen ja väärällä jousivakiolla oleva jousi, perä painuu 80mm pyörän omalla painolla kun painuma pitäisi olla luokkaa 20mm. Valitettavasti takaiskari on mallia fillarinpumppu joten pelkällä jousen vaihdolla ei selviä.

Voi sillä toki ajella mutta jos meno on jotain muuta kun kioskilla käyntiä pikitietä pitkin niin vahva suositus takaiskarin/jousen päivitykselle. Takapään päivityksen jälkeen voi olla että keula tarvitsee huomiota, vähintään jousi vaihtoon tai/ja sisäkalujen päivitys kitti. Toimivalla alustalla 300 on hauska peli ajella eikä tarvitse arastella röykkyisiä reittejä.
Kylätason kurapyöräilijä.
andreask
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja andreask »

Itselläni on Motool Slacker V4 jolla saa hyvin noita mittoja otettua itselläni jäi hyvin vähän painaumaa.
Pointtini kans oli, et millaiseen ajoon pyörä tulee niin sen mukaan päivittää. Kyllä mä niillä vakio keuloilla ja taka-iskarilla olisin helposti ajellut kioski-rallia. Iskareilla noita pyöriä kuitenkin ajetaan, et siihen laittaisin kyll rahaa ensimmäisenä.
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

andreask kirjoitti: To Helmi 23, 2023 11:01 pmIskareilla noita pyöriä kuitenkin ajetaan, et siihen laittaisin kyll rahaa ensimmäisenä.
Sekä jousilla, jos on väärä jousivakio, kuten 300:ssa lähtökohtaisesti on, niin hyväkään iskari ei toimi toivotulla tavalla.
Kylätason kurapyöräilijä.
andreask
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 19, 2021 7:51 am
Pyörä: Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Paikkakunta: Espoo

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally

Viesti Kirjoittaja andreask »

Koheltaja kirjoitti: Pe Helmi 24, 2023 8:38 am
andreask kirjoitti: To Helmi 23, 2023 11:01 pmIskareilla noita pyöriä kuitenkin ajetaan, et siihen laittaisin kyll rahaa ensimmäisenä.
Sekä jousilla, jos on väärä jousivakio, kuten 300:ssa lähtökohtaisesti on, niin hyväkään iskari ei toimi toivotulla tavalla.
Kyllä ja yleensä ne kannattaa vaihtaa samalla.
Honda CRF1100L Adventure Sport 2021
Honda CRF300L 2022
Vastaa Viestiin