Suzuki DR 650 RSE 1997

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

Moro.

Otsikon mukaisen papattimen uusi omistaja ilmoittautuu.

Mistähän löytäisi owners manuaalin tai repair manuaalin?
SE:hen tais löytyä mut mitä eroa sillä on RSE:hen muuta kuin ulkonäkö?

Ois mukavempi tehdä huoltoa kun ois manuaali.
Mhuttu
Viestit: 61
Liittynyt: La Kesä 09, 2018 8:20 am
Pyörä: Tenere 700 2021
Paikkakunta: Oulu

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Mhuttu »

Multa löytyy SE:n manuaali mutta onhan niissä paljonkin eroja RSE:n kanssa
Urpo
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV, LC4-MIL M-M Kanguro
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Urpo »

Onko tuo vuosimalli oikea, eikö RSEn valmistus loppunut ennen SEn tuloa?
Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Tarkoittaako nuo lyhenteet jotain? Rally Sport Enduro! Ois hienoa!

Lähetetty minun ELE-L29 laitteesta Tapatalkilla
Urpo
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV, LC4-MIL M-M Kanguro
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Urpo »

E tarkoitaa että on RS:n neitimalli
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

Tarkista tuosta vuosimalli.
Liitteet
img027.jpg
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

E tarkoittaa sähköioimista puolipuristinta.
Se tarkoittaa myöskin nykyaikaa. En ole vuosikymmeniin nähnyt autojakaan veivattavan käyntiin (vm. -44)
Urpo
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV, LC4-MIL M-M Kanguro
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Urpo »

vanhakääpä kirjoitti:E tarkoittaa sähköioimista puolipuristinta.
Se tarkoittaa myöskin nykyaikaa. En ole vuosikymmeniin nähnyt autojakaan veivattavan käyntiin (vm. -44)
Nykyajan 2-pyöräisessähän ei ole myöskään pinnapyöriä eikä manuaalilaatikkoa...
Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

Kyllä käsittääkseni vuosimalli on oikea. Vai onko tuo sit pelkkä RS?

Löysin 1996 vuoden SE:n manuaaleja. Kai niistäkin onnistuu soveltaan?

Aika nihkeesti näyttäs olevan osia Suomen maalla. Mistä ootte hommanneet?

Ja minkälaisia tyyppivikoja näissä vanhemmissa on?
Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

Tuollainen mulla on. Googlekin sanoo että 1997 ja RSE.

https://images.app.goo.gl/ZeXLHgrkYyAHrUgm7
Avatar
smppa
Viestit: 275
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja smppa »

Ysikutosia on molempia, RSE:tä ja SE:tä. Jos on 97, niin se on joku varastossa seissyt ysikutonen.
SE on täysin eri pyörä, sen korjausoppaalla et tee mitään.

En nyt ulkoa muista mistä latasin korjausoppaan, koitan jossain vaiheessa tutkia.
Tuolta löytyy hyvin dr infoa: http://dr650.zenseeker.net/

Osia esim.
www.hessler-motorsport.de/drbigshop/
www.motorcyclespareparts.eu
Dirtyracer
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 07, 2020 11:54 am
Pyörä: Suzuki DR 650 RSE

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Dirtyracer »

Okei. Kiitos.

Mä jostain kans löysin et toi E, tarkottaa sähköstarttia. Ja että -97 RSE ois vielä joku viimeinen välimalli ennen SE:tä.

Täytyy siis RS mallilla kaivella osia. Hirveemmin ei kai 96 vuoden RS moottori eroa 97 vuodesta?
Avatar
smppa
Viestit: 275
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja smppa »

RS ja RSE erot on kampiakseli, magneeton puolelle tuleva välipalikka kopan alle, startin hammaspyörät ja tietysti startti (ja sen sähköt). Puolipuristimesta en ole varma. Sähköllä lähtee käyntiin ilmankin.
Muuten kone on sama. Ja kone on periaatteessa sama myös vanhemmissa DR600:ssa.

Katopa vielä valmistenumeron perusteella se vuosimalli. Ei sitä RSE:tä ole tehty enää 97...

Monesta paikka löytyy helpommin osat, kun laittaa vuosimalliksi 95. 96:siin tarjotaan lähinnä vaan SE:n osia.
vanhakääpä
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:32 pm
Pyörä: suzuki

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja vanhakääpä »

SEn syl. D on isompi ja iskun pituus pienempi. Tasapainoakseli hammaspyörä käyttöinen. "Puolipuristin" itsetoiminen. Iskunvaimentimet erillaiset, etujarrulevy suurempi. Runko heikompi. Tankki pienempi. CDI unit on erilainen ja on yhdellä syt.puolalla.
Urpo
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV, LC4-MIL M-M Kanguro
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Suzuki DR 650 RSE 1997

Viesti Kirjoittaja Urpo »

RSE:n puolipuristin kannessa sama kuin RS:n vaijerivetoinen. RSEssä vaijeria vetää aikaohjattu solenoidi. Nyt on puhe solenoidista, vaikka usein starttirelettä solenoidiksi kutsutaankin.
Vastaa Viestiin