BMW G650X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
viitsu
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Morjens,
Löysin ketjusta "MarkkuHoon" laittaman kuvan Slipstreamer HD-3 Tombstone-pleksistä. Oletteko laittanut x:ään jotain tuulenohjainta talviajoihin.
Kuvan pleksi olis aika ideaali, mutta taitaa mennä aika jumpaksi tilata sellainen jenkeistä.
Viuh
Viestit: 1677
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Tällainen on siinä pyörässä ollut.

http://www.parabrisascurtain.com/prosc ... llenge.htm
Avatar
viitsu
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Grazias Amigo! 8)

Just tollanen on riittävä. Hintakaan ei oo paha. Tullit tohon tulee mutta vois kokeilla tilata. :D
Avatar
viitsu
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Jahas,

Koronan takia verkkokauppa jäädytetty syksyllä 2020. Eli onnistu tuolta :(
Avatar
Go-Za
Viestit: 110
Liittynyt: La Huhti 04, 2015 8:09 pm
Pyörä: XChallenge
Paikkakunta: Sisu
Viesti:

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Go-Za »

uti kirjoitti: Su Marras 14, 2021 12:57 am 8mm (tai/vai 10mm) kuusiokolo, jos alkup. pultti.
Puhalla ja /tai kaiva paskat kk:n kolosta.
8mm mullekin sanottiin ensin faceryhmässä. Mutta 10mm on oikea koko!!!
Ja piti tosiaan putsata aika paljon ennen kuin sain kuusiokololle sopivan reiän näkyviin.
Mutta homma lähti lopulta rokkaamaan ja mulla on nyt Touratechin takaiskari pyörässä.

Edit. Menin idiotti laittamaan että se olisi ollut se 8mm tuohon videoon jonka julkaisin JuuTuubissa. Niin moni kysellyt ja väittänyt vastaan kaikkiin kokovaihtoehtoihin että tässä menee näköjään sekaisin itsekin!
Viimeksi muokannut Go-Za, Pe Tammi 14, 2022 9:48 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
uti
Viestit: 396
Liittynyt: To Syys 08, 2011 3:43 pm
Pyörä: Honda CB 500XA
Paikkakunta: Helsingin pitäjä

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja uti »

Hieno homma!

Viimeistään ens vuonna ajelemaan. :D
Avatar
Go-Za
Viestit: 110
Liittynyt: La Huhti 04, 2015 8:09 pm
Pyörä: XChallenge
Paikkakunta: Sisu
Viesti:

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Go-Za »

Tullu hankittua vähän muutakin pyörään.
Hepco & Beckerin laukkutelineet (toivottavasti istuu tuon SW Motechin takalaukkutelineen kanssa joka mulla jo on).
SW Motechin telineeseen tommonen iso ja leveä takalaukun teline sekä siihen suoraan sopiva SW Motechin
Tail Back kooltaan n. 30-40 L (laajennettavissa).
Sitten vihdoinkin SW Motechin kaatumaraudat jotka tulee yllättävän ylös mutta ovat varmaan kuitenkin paremmat kuin ei mitään.
Pientä rakentelua luvassa kevväämmällä.
Avatar
Ilmari
Viestit: 1058
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Puolipuristimen kilkkeet vaihdettu revisioituun osasiin. Silmämääräisesti en kyllä huomannu mitään eroa vanhoihin. Tieskö joku, mikä ero niissä pitäis olla?

-Ile-
Avatar
viitsu
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Moi, pyörän ollessa sivujalalla pohjapanssari kastuu vasemmalta puolelta ja tulee läntti lattiaan. Luulin talvella ajon jälkeen sen olevan sulamisvettä mutta nyt varmistui jäähdytysnesteeksi. Onko vain stefa/stefat menny.Mitä täytyy tilata vaihtoa varten? Onko työläs homma.
Avatar
IJiiJii
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Kesä 01, 2015 2:03 pm
Pyörä: Sertao

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja IJiiJii »

Taitaa Viitsu olla tän koneen tyyppivika :(
http://www.f650gs.crossroadz.com.au/WPumpRepair.html

Itse ostin vain tarvikestefat ja laskin osan nesteistä pois ja pyörä kyljelleen ja stefojen vaihto ja nesteet takaisin, korjaantu sillä itselläni.
Jos akseli näyttää kovin rivolta niin sitten korjaus settiä ebaystä..

Helppo homma, onnistui tälläiseltä lähes kädettömältä. Muista ilmata jäähdytyspiiri jos kaikki neste ei mahdu takaisin kiertoon (testattu).
T. IJiiJii

mopottimet
BMW G650GS Sertao
Honda CRF250L (ex)
Kawasaki KLE500 (ex)
Yamaha XT350 (ex)
Kawasaki KZ400 (ex)
Helkama Raisu (ex)
uti
Viestit: 396
Liittynyt: To Syys 08, 2011 3:43 pm
Pyörä: Honda CB 500XA
Paikkakunta: Helsingin pitäjä

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja uti »

Ei nyt niin helppo korjata vesipumppua X:n rungossa, sen verta isotöinen (F 650/Sertao1h töitä/G X- 4h), että samalla akseli vaihtaen(kuluu urille),
niin ei tarvi heti tehdä uusiksi. Tästä ketjusta löytynee ohjeet.

Omassa X:ssä meni n. 30tkm uusiks bmw:n tiskiltä tiivisteet + akseli n.60e.
Meni pyörä kaverille, mutta yli 80tkm ajettu eikä vielä vuotanut,ehkä auttanut tuo silikoonivoitelu välillä tiivisteille juorureijästä ruiskulla.
Avatar
viitsu
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Juu, googlettelin netistä että pitäis purkaa takasvingi pois että saa kytkinkopan purettua jotta pääsee käsiksi takimmaiseen stefaan. Ehkä siitä tuo 4h. Tarkoitus tilata koko setti akselin kanssa.
Avatar
Ilmari
Viestit: 1058
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

viitsu kirjoitti: Ma Huhti 18, 2022 10:30 pm Juu, googlettelin netistä että pitäis purkaa takasvingi pois että saa kytkinkopan purettua jotta pääsee käsiksi takimmaiseen stefaan. Ehkä siitä tuo 4h. Tarkoitus tilata koko setti akselin kanssa.
Tuo svingin irrotushan on todella helppo homma ja mun mielestä jopa kannattavaa. Ite Irrotan svingin joka toinen vuosi/ ketjun vaihdon yhteydessä. Siinähän tulee sitte putsattua/rasvattua ne laakerit. Kannattaa vaan varata sinne oikealle puolelle uudet M4 pultit ja mielellään oikean päiväsellä kuusiokolokannalla. Ihme kyllä, mulla tuo akseli ei oo vielä porsinut vaan eiköhän kohta tule eteen seki....

-Ile-
Avatar
viitsu
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 10:59 am
Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja viitsu »

Mitä tarkoitat "oikean päiväsellä" kuusiokolokannalla? :shock:
Avatar
Ilmari
Viestit: 1058
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Ne alkuperäset pultit on semmosia hassuja kupulakantaisia pultteja joista se kanta menee pilalle hyvin helposti. Eli siksi normi kk-pultit jotka kestää purkua/kasausta useemmanki kerran.
Vastaa Viestiin