BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Bensa haisee , osa tulee huohottaen korkista ja osa tullee jostain muualta. Bensaletkun kunto täytyy tarkistaa. Olisiko muita varteenotettavia tarkistuskohteita. Jätin varmuuden vuoksi pyörän yöksi ulos.
Viimeksi muokannut oppeS, Ke Heinä 28, 2021 6:01 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: BMW G650X
Bensiinin kiehumispiste on kovin alhainen, saattaa kiehua jo noin 40 celsiusasteessa jolloin haihtuminen on nopeaa ja alkaa herkästi tuoksahtaa. Joskus helteellä minulla bensiini on kiehunut moottorisahan tankissa. Kun koetin sormella kuplivaa bensiiniä ei se ollut juuri käden lämpöistä kummemmpaa.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Se selittääkin kaiken. Olinkin eilen Mustassalahdessa ja pyörä oli koko illan bensasäiliön musta kylki aurinkoon päin.
Puhdistin nyt satulan alta näkyviä bensatankin / letkun osia ja käytin pyörää hetken näin sateen jälkeen. Ei ollut ollenkaan niin voimallinen haju kuin eilen illalla/ yöllä
Puhdistin nyt satulan alta näkyviä bensatankin / letkun osia ja käytin pyörää hetken näin sateen jälkeen. Ei ollut ollenkaan niin voimallinen haju kuin eilen illalla/ yöllä
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
Mistä olette ostaneet uudet kumit (8 kpl) satulan alle? Bemarilta ei enää saa. Suzuki mopossa näyttäisi olevan samannäköiset, mutta mitoista en tiedä.
Töötti meni rikki ja jos haluaa heti uuden tuntuu täällä Tampereen seudulla olevan tosi vaikeaa. Biketeam, RM Heino mukaanlukien ei pidä varastossa ja tilaamalla ehkä saa. Motonetista saa, mutta mitään kiina-tilpehööriä en osta muutamalla eurolla. Joku raja sentään täytyy olla!. Stormilla oli pari mallia, joista toinen auttamattomasti liian suuri D=90 mm ja myös liian paksu ja toinen kromattu pienemmällä halkaisijalla, joka taas mietitytti meneekö kurakelillä tukkoon ulkokuoren takia.
Lopulta löysin Yamahalta Nikko- merkkisen E3 hyväksytyn 12 V , koodilla 3MX-83371-11 (K080328A) pienihalkaisijaisen n 66 mm) töötin. Hintaahan sillä oli tuplat Stormin tuotteeseen. Toimii ja ääntä tuntui hyvin lähtevän.
Töötti meni rikki ja jos haluaa heti uuden tuntuu täällä Tampereen seudulla olevan tosi vaikeaa. Biketeam, RM Heino mukaanlukien ei pidä varastossa ja tilaamalla ehkä saa. Motonetista saa, mutta mitään kiina-tilpehööriä en osta muutamalla eurolla. Joku raja sentään täytyy olla!. Stormilla oli pari mallia, joista toinen auttamattomasti liian suuri D=90 mm ja myös liian paksu ja toinen kromattu pienemmällä halkaisijalla, joka taas mietitytti meneekö kurakelillä tukkoon ulkokuoren takia.
Lopulta löysin Yamahalta Nikko- merkkisen E3 hyväksytyn 12 V , koodilla 3MX-83371-11 (K080328A) pienihalkaisijaisen n 66 mm) töötin. Hintaahan sillä oli tuplat Stormin tuotteeseen. Toimii ja ääntä tuntui hyvin lähtevän.
Viimeksi muokannut oppeS, Ma Elo 29, 2022 4:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 870
- Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
- Pyörä: no bike only Solifer
- Paikkakunta: -Suomi
Re: BMW G650X
uutta bemariosaa seuraavassa sekä ajovarusteita: https://www.bmw-motorrad-bohling.com/bm ... ories.html
valitettavasti XChallengeen ei näyttänyt olevan montaa
valitettavasti XChallengeen ei näyttänyt olevan montaa
Re: BMW G650X
Kiitos näistä vihjeistä!uti kirjoitti: ↑To Heinä 08, 2021 11:33 pm 9.10.13 n.20tkm mittarissa HyperPro BM06-1AD XP alle.
17.6.17 47.800km mehut ulos, huoltoon.
8.7.21 n. 77.5 tkm ajettu.
EDIT:
15.7.21 n.79.500 km ajettu. 5pvää 2220km
( Kyllähän keppi varoitta muutamilla tipoilla vuodosta, ennen isompaa)
Toi kai vastaava (puuttu XP lopusta, mikä ero?)
https://www.webshop-hyperpro.com/de/mot ... k/BM06-1AD
Lähteekö Puolan pojilta halvemmalla, tekevätkö "mittojen mukaan" ?
ADVsta lainaus X-Challenge 1.7.21:
Thanks everyone, ordered Hyperpro shock.
If someone in Europe needs - Ordered from Hyperpro dealer in Poland - http://www.grandysduo.com/
Basic version - 327,20 EUR + VAT
Fully adjustable - 492 EUR + VAT
Re: BMW G650X
Ei mun aikana. Ostinn2018, ajettu n. 7tkm. Mitä tolle iskarille tehdään huollossa??
- Ilmari
- Viestit: 1058
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Joskus olisin lukenu mutta enainakaan näin enshätään löytäny...
Eli tuo tyhjäkäynti on Challengerissa alkanu pänniin ihan tosissaan. Yleensä jää liian korkealle ja aaltoilee, räkii pakoputkessa. Korjaantuu yleensä "kotiresetillä" eli virta pois/päälle ja kaasukapula auki-kiinni.
Mutta oliko tohon aaltoiluun nyt juurisyy tiedossa? Syysseisakissa pitäis avata ja silmämääräisesti tarkistaa se "venttiilli" vai mikä lie murkula siellä onkaan?
-Ile-
Eli tuo tyhjäkäynti on Challengerissa alkanu pänniin ihan tosissaan. Yleensä jää liian korkealle ja aaltoilee, räkii pakoputkessa. Korjaantuu yleensä "kotiresetillä" eli virta pois/päälle ja kaasukapula auki-kiinni.
Mutta oliko tohon aaltoiluun nyt juurisyy tiedossa? Syysseisakissa pitäis avata ja silmämääräisesti tarkistaa se "venttiilli" vai mikä lie murkula siellä onkaan?
-Ile-
Re: BMW G650X
En tiedä venttiileistä/ murkuloista. Mullakin on kerran reissun päällä hävinnyt tyhjäkäynti, oli hieman hankalaa kun sammui koko ajan kun ei ollut kaasua ja painoi kytkimen pohjaan.... En tiennyt tämän pyörän olevan herkkä moiselle!Ilmari kirjoitti: ↑Ke Loka 13, 2021 5:32 pm Joskus olisin lukenu mutta enainakaan näin enshätään löytäny...
Eli tuo tyhjäkäynti on Challengerissa alkanu pänniin ihan tosissaan. Yleensä jää liian korkealle ja aaltoilee, räkii pakoputkessa. Korjaantuu yleensä "kotiresetillä" eli virta pois/päälle ja kaasukapula auki-kiinni.
Mutta oliko tohon aaltoiluun nyt juurisyy tiedossa? Syysseisakissa pitäis avata ja silmämääräisesti tarkistaa se "venttiilli" vai mikä lie murkula siellä onkaan?
-Ai niin, uus iskari hankittu!! Touratech jäykemmällä jousella tulee. Toivottavasti toimii pitkäääään...
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: BMW G650X
Näyttäisi purkukuvan mukaan tyhjänkäyntiventtiili tuossa olevan. ECU ohjaa noita yleensä pulssinleveysmodulaatiolla, eli naputtaa eri pituista jännitepulssia solenoidiin jolloin se hitautensa takia asettuu eri asentoon, riippuen kuinka pitkään virtaa annetaan per pulssi.
Tämmöinen menee sekaisin jos venttiili alkaa jumia ja siihen siksi tulee lisää hitautta. Ei mopossa mutta 325i Bemmissä joskus humppasi juuri vastaavan järjestelmän kanssa tyhjäkäynti holtittomasti. Venttiilin puhdistus auttoi, annoin sille 12V jännitettä jolla liikuttelin solenoidia ja työnsin samalla jarrukliineriä läpi niin kauan kun vaan likaa tuli.
Mitä todennäköisimmin tuotakin ohjataan 12V:llä, jos epäilyttää että kestääkö, mittaa vastus ja laske kuinka paljon tulee tehoa silllä vastuksella @12V jos se, sanotaanko alle 20W pysyy, ei pitäisi käämin pahasti kuumeta vaikka pidät sitä vähän aikaa kerrallaan auki.
Tämmöinen menee sekaisin jos venttiili alkaa jumia ja siihen siksi tulee lisää hitautta. Ei mopossa mutta 325i Bemmissä joskus humppasi juuri vastaavan järjestelmän kanssa tyhjäkäynti holtittomasti. Venttiilin puhdistus auttoi, annoin sille 12V jännitettä jolla liikuttelin solenoidia ja työnsin samalla jarrukliineriä läpi niin kauan kun vaan likaa tuli.
Mitä todennäköisimmin tuotakin ohjataan 12V:llä, jos epäilyttää että kestääkö, mittaa vastus ja laske kuinka paljon tulee tehoa silllä vastuksella @12V jos se, sanotaanko alle 20W pysyy, ei pitäisi käämin pahasti kuumeta vaikka pidät sitä vähän aikaa kerrallaan auki.
Re: BMW G650X
Moro,
Pitkästä aikaa lueskelen tätä foorumin puolta ja näyttäis et edelleen löytyy xch-kuskeja liikenteestä myös Suomesta
78 600 km on omaan mopoon tullu mittariin ja ite niistä rullannu 75 400 km, toisinaan mietin et pitäiskö vaihtaa mut sit taas usein fiilikset ku ajelee et "aivan huippu pyörä" ja harvinainen sellanen !
Samat ajankohtaiset kun muilla, jarrulevyjä pitäis tilailla uusia ja myös takaiskaria olis tarkotus päivitellä jälkiasennettuun talven aikana... Onko jollain tietoa venttiilien säätö/tarkastusvälistä ? On käyny viimeks 30 tkm kohdalla tarkastuksessa jolloin ei ollut tarvetta säädölle...
Jos joku haluaa talvella päivitellä pyörää pakoputken osalta niin löytyy nurkista Ixil sove-slipari, ajettu n. 900 km sillä eli lähes uutta vastaava kunto ja huomattavasti kevyempi mitä alkuperäinen... on omaan makuun aavistuksen liian äänekäs mut hinta mallia tarjoa niin katsotaan, sijainti Uudellamaalla
Pitkästä aikaa lueskelen tätä foorumin puolta ja näyttäis et edelleen löytyy xch-kuskeja liikenteestä myös Suomesta
78 600 km on omaan mopoon tullu mittariin ja ite niistä rullannu 75 400 km, toisinaan mietin et pitäiskö vaihtaa mut sit taas usein fiilikset ku ajelee et "aivan huippu pyörä" ja harvinainen sellanen !
Samat ajankohtaiset kun muilla, jarrulevyjä pitäis tilailla uusia ja myös takaiskaria olis tarkotus päivitellä jälkiasennettuun talven aikana... Onko jollain tietoa venttiilien säätö/tarkastusvälistä ? On käyny viimeks 30 tkm kohdalla tarkastuksessa jolloin ei ollut tarvetta säädölle...
Jos joku haluaa talvella päivitellä pyörää pakoputken osalta niin löytyy nurkista Ixil sove-slipari, ajettu n. 900 km sillä eli lähes uutta vastaava kunto ja huomattavasti kevyempi mitä alkuperäinen... on omaan makuun aavistuksen liian äänekäs mut hinta mallia tarjoa niin katsotaan, sijainti Uudellamaalla
- Ilmari
- Viestit: 1058
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: BMW G650X
Tsekkasin just huoltokirjan. Tarkistin viimeksi venttiilit lukemalla 71400km eikä säätämisen tarvetta ilmennyt.Heljoona kirjoitti: ↑Ma Loka 18, 2021 10:41 pm
Samat ajankohtaiset kun muilla, jarrulevyjä pitäis tilailla uusia ja myös takaiskaria olis tarkotus päivitellä jälkiasennettuun talven aikana... Onko jollain tietoa venttiilien säätö/tarkastusvälistä ? On käyny viimeks 30 tkm kohdalla tarkastuksessa jolloin ei ollut tarvetta säädölle...
Re: BMW G650X
Tukivarressa on oikealla puolella reikä jonka sisällä pitäisi olla pultti jonka päässä 8mm kuusiokolo.
Mutta minä en ole oikeastaan millään työkalulla löytänyt mitään vastakappaletta, eli saanut otetta pultin päästä.
Ja kun taskulampin kanssa reikään kurkkaa niin ei siellä näyttäisi olevankaan sitä kuusiokololle sopivaa reikää??
Mikä työkalu sinne sitten sopii??
Iskarin alapään mutteri aukesi helposti mutta nyt on tilanne se että pultti ja mutteri pyörivät tyhjää:
https://www.youtube.com/watch?v=VZipdUi4SQ4
Mutta minä en ole oikeastaan millään työkalulla löytänyt mitään vastakappaletta, eli saanut otetta pultin päästä.
Ja kun taskulampin kanssa reikään kurkkaa niin ei siellä näyttäisi olevankaan sitä kuusiokololle sopivaa reikää??
Mikä työkalu sinne sitten sopii??
Iskarin alapään mutteri aukesi helposti mutta nyt on tilanne se että pultti ja mutteri pyörivät tyhjää:
https://www.youtube.com/watch?v=VZipdUi4SQ4
-
- Viestit: 396
- Liittynyt: To Syys 08, 2011 3:43 pm
- Pyörä: Honda CB 500XA
- Paikkakunta: Helsingin pitäjä
Re: BMW G650X
8mm (tai/vai 10mm) kuusiokolo, jos alkup. pultti.
Puhalla ja /tai kaiva paskat kk:n kolosta.
L-mallin irtotyökalu varsi sisäänpäin ja toinenpää yläviistoon niin ylettää.
Pidä tongeilla kiinni ja pyöritä mutteria aluksi, kun vähän löystyy pitäs jo pystyä kk:lla pyörittämään.
Laita joku tulppa reikään, niin ens kerran helpompi availla. ( korkki jossa rautalanka/ kumia/solumuovia)
Puhalla ja /tai kaiva paskat kk:n kolosta.
L-mallin irtotyökalu varsi sisäänpäin ja toinenpää yläviistoon niin ylettää.
Pidä tongeilla kiinni ja pyöritä mutteria aluksi, kun vähän löystyy pitäs jo pystyä kk:lla pyörittämään.
Laita joku tulppa reikään, niin ens kerran helpompi availla. ( korkki jossa rautalanka/ kumia/solumuovia)