Ducatin uudet "kurapyörät"

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
purgiaali
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 8:35 pm
Pyörä: F650GS
Paikkakunta: Hattula

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja purgiaali »

https://youtu.be/xm_kgRz6kRs

DesertX videoita on alkanut tulvia youtubeen. Tässä videossa tarinointia australian kielellä. Videossa oli myös kuva hihnakotelon sisältä ja jutustelua renkaanvaihdosta. Taka-akselin kiristysmomentti 186 nM.
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja talkku »

Ducati desert x :n ilmansuodattimen vaihto vaatii aika paljon purkamista. Entisessä Cagiva Elefantissa joka oli 90- luvulta joutui myös poistamaan tankin, mutta ei tarvinnut purkaa noin paljon.
https://www.youtube.com/watch?v=btBwVIVdhfs
Liitteet
IMG_0018 (2) cagiva.JPG
Peltsi
Viestit: 2824
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Huhhuh. Tuo saa kyllä 990A putsarin vaihdon kalpeneen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Isotöinen vaihto sopii huonosti adv tyyppiseen pyörään. Sellaista kun yleisesti käytetään pölyisissä olosuhteissa. Kumma juttu, streetfighterissäkin se on putkimainen ja sen voi vetää sivulle.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Hyvin paljon muistuttaa prosessina KTM 1190> malleista tutuksi tulleeseen ilmanpuhdistimen huoltoon.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
R100RS
Viestit: 15
Liittynyt: Su Elo 12, 2007 2:07 pm
Paikkakunta: Lohtaja
Viesti:

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja R100RS »

Ja hyvää päivää pitkästä aikaa.

Vuoskymmen sitten tuli hetki kurapyöräilijöissä notkuttua Tohtorin kanssa. Sen kohtaloksi koitui liian kova käyttö ja konerikko. Kurapyörät vaihtui katumalleihin, mutta nyt olisi sitten paluu huonommille teille.

Viime viikolla tuli haettu tuollainen DesertX tampereelta. Nyt ajellaan sitä sisälle maltillisesti kierrokset alle 6000rpm. Huonommat tiet vielä sen verta lumisia ja tilatut raudat vieläl malmina, niin maltetaan vielä vedellä parempi teitä..

Onhan tässä taas opettelua ja mitä muistikuvia on vanhasta tohtorista, niin onhan tää kampe eri planeetalta.. Tiete ei ihan samaa rääkkiä tämä tule saamaan ihan heti, mutta kyllä tutustutaan noihin lähipitäjän pienempiin polkuihin..

Ja ennen kuin kyseenalaistetaan miksi Ducati, niin tuo S2R1000 jätti semmosen taudin, että vaikee oli katsoa muun merkkisiä pyöriä. Ja se tuli aika kalliiks.

t. IsoA
Liitteet
Dessu.jpg
Ducati DesertX, Ducati S2R1000, MZ ETZ 250, BMW K100LT, MZ ES250
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Yhdessä tuubivideossa omistaja kommentoi laitettaan, löysi miinuksiakin, mutta kokonaisuus jäi kovasti plussalle. Sitä manasi että pinnavanteen putsaus ketjurasvasta on kovin työlästä.

Tossahan taitaa olla 525-ketju...mulla on V4S:ssä ollut Regina HPE nyt 22tkm. Rasvannut olen kahdesti, vuosi sitten tammikuussa ja taas eilen. Voisin antaa varovaisen puoltoäänen, ketjun hintakin on pudonnut kotimaassa lähes kolmanneksen siitä mitä se oli silloin kun ne itse hankin (tilaamalla).

Kyllä oli kiva ajella kun pyörän takaosa ei ollut rasvaisen pölyn peitossa. Vannekin putsaantui normipesulla ilman bräkleeniä (no kumminkin ilman liuottimia).

Pro-oiler on kyllä hankittuna mutta taitaa jäädä hyllyyn. En tarkistanut saako nyt muita kokoja kuin 525 mutta mitäpä sen on väliä.

Toisessa ööh... ketjussa (Regina HPE huoltovapaat ketjut?) on lisää tarinaa.
SF 1098S
MTS V4S
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja maja2 »

https://www.bike.fi/rajumpiin-kuraleikk ... rtx-rally/

Etupumppujen suojamuovit on ainakin korjattu riittävän korkeiksi...mutta etujarruletkujen reititys on aikas mielenkiintoinen: etteivät vaan haukkaisi nappularenkaan kylkeen maastossa?
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja mico »

Tuolla lokarilla syyläri paskana aika nopeesti
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Onneksi tuo syyläri on halvempi muin Multistradassa, alvin kanssa jää justiinsa alle 650€... :shock:
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
_JPA_
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Yli 500 € on 690 Kottaraisenkin syyläri. Ja se hajosi 2014 mallista aivan issekseen, ilman mitään osumaa.
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Suojaritilä syylärin edessä vaikka lokari ei ihan alas asti suojaakkaan. Niin se taitaa olla minulla Superissakin ja ei ole siitä kohti vielä syyläri hajonnut. Muuraa kyllä kuraa täyteen koko ala osan mutta se johtuu enemmän siitä suojaritilästä.
Onhan tuo aika pehtanan makean oloinen laite. Nimimerkki Gileran normi Dexua koitin pikkuisen ja ekan kerran tuli sitä fiilistä että joku on taas päässyt ysialkuisten LC8:ien kanssa samaan sarjaan. On voimaa mutta on tarkkuuttakin. Se kaasu on hassun viiveinen molempiin suuntiin ihan pikkukierroksilla mutta ei yritä stumppailla hidasajokikkailuissakaan niin ei niin haittaa. Ja onhan se nestekytkin kuitenkin ihan syystä kaikissa enskaksi tehdyissä pikkupyörissäkin vakiona.
Jani M
Viestit: 2105
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Ducatin uudet "kurapyörät"

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Desert X Rally sai suitsutusta Enduro21:n koeajossa, mikä on sikäli merkillepantavaa, että tuo on enemmänkin kisaenskoihin keskittynyt nettilehti.

https://enduro21.com/en/bikes/latest/te ... -like-this
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin