Uskomattoman huonoa tuuria meikäläisellä tämän super adventuren kanssa. Norjan reissulla vähän ennen Trondheimiä katosi pyörästä TAAS!! lataus. Mobility servicen turvin saatiin pyörä paikallisen KTM servicen huomaan. Mutta tästä oikeastaan vaikeudet vasta alkavat. Pyörä siis perjantaina aamulla dealirille, kaikki tuntui olevan paikassa ok. Ongelmana oli aikataulu, pojan pitäisi olla maanantaina töissä ja lautta Kapellskäristä lähtisi sunnuntai aamulla. Huoltajan mukaan osia joutuu tilaamaan ja arvio saatavuudesta 3-7vrk, tästä johtuen nokka kohti lähemmäs lähtösatamaa kaksipäällä pojan pyörällä. Ajettuamme n 500km tuli viesti "your bike is ready, ktm". Soitto heti perään että mikä homma. Vastattiin että liitin oli löysällä (epäilytti jo silloin, liittimissä lukitukset). Tässä oli tehtävä kova päätös, ollaan lähimmässä hotellissa yö ja palataan aamulla hakemaan ehjä pyörä mukaan.
Aamulla ajo takaisin Trondheimiin suurin odotuksin hakemaan pyörä mukaan. Oli lauantai ja pyörän tuli luovuttamaan joku kesäpoika. Pistin pyörän käymään ja huomasin heti että volttimittari näyttää n. 12V eli ei puhettakaan latauksesta. Ketutus alkoi saavuttamaan äärirajoja. Kesäpoika soitteli huoltomiehelle ja kommentti oli että kyllä se eilen latasi. Jos staattori mennyt TAAS!! niin tietenkin tilaustavaraa ja arvioitu toimitus elokuun lopussa. Taas oli tehtävä kovia päätöksiä. Pyörä jätettävä tänne ja lähdettävä äkkiä kohti lauttaa. Matkaa edessä tällä kertaa 800km/10h ja tietenkin kaksi päällä. Omistaja soitteli perään ja oli kovin pahoillaan, kovasti lämmitti mieltä siinä vaiheessa. Tämän yhteyden jälkeen koko firmaan ei ole saanutkaan enään mitään yhteyttä, puhelimella, viesteillä, maililla. Ilmeisesti laadukasta KTM palvelua norjalaisittain.
Nyt tänään mennyt 4 arkipäivää umpeen (viikonloppu välissä) ja mobility servicen mukaan toimimaton pyörä voitaisiin toimittaa monirahtina kotia lähimpään merkkiliikkeeseen. Mutta edelleenkään ei ole mitään tietoa tullut KTM dealerilta että mikä pyörän tilanne. Poika koitti tänään vielä soitella toimarin numeroon, hän pisti numeron estoon. Keskuksessa vastaa joku nainen ja yhdistää eteenpäin, mutta katkaistaan hetken päästä. Kun saan tämän homman jotenkin päätökseen otan yhteyttä KTM Nordiciin ja pyrin heidän kauttaan saamaan palautteen täysin luokattomasta palvelusta. Nyt en edes halua että tämä Norjalainen firma koskee edes pyörään.
Nyt tehtiin taas kova päätös. Mobilty service lupasi kustantaa lauttamatkat edestakaisin pyörän hakua varten. Onhan sekin jotain. Rahti kotio ei olisi ollut mitenkään selvä, olisin joutunut maksamaan sen kokonaisuudessaan ja siitä olisi vähennetty lentolipun hinta ja jotakin muuta merkityksestöntä. ja aikataulusta ei mitään hajua kelläkään eli haen itse pyöräni pois. Perjantaina aamulla olen liikkeessä tapaamassa tätä "asiakaspalvelun huippuosaajaa" silmätysten. Luultavasti yllättyy pahemman kerran, tarvii vaan jotenkin itse rauhoittua ettei tule itselle mitään korvausvaatimuksia.
ja sitten tämä lataus härdelli. Pyörä siis SAR vm-20 ajettu 22tkm, huollettu täydellisesti merkkiliikkeessä. Nimenomainen lataus staattori vaihdettu (osa takuuna, itse maksoin työt) 7/22 kilometrit silloin n. 14,5tkm eli jos tämä osa TAAS! mennyt rikki niin se kesti tarkalleen 12kk 3pv/6500km. Toisaalta en vielä tarkalleen tiedä onko kyse taas samasta osasta, mutta jos on, niin laatu on täyttä kuraa. Jos tämä pyörä on vielä minulla ensi vuonna niin ilmeisesti pitää olla koko ajan staattori taskussa mukana. Osan takuuta onkin taas mielenkiintoista kysellä maahantuojalta. Siinähän on vuoden takuu. Sori, meni 3 päivällä yli.
Mutta pääasia tässä on että saan pyörän takaisin omaan talliin ja saan rauhassa tutkia yleismittarilla mikä on rikki. Norjassa näin KTM huollossa yleismittarin mutta ilemisesti liian vaikea käyttää