KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

Enskapena kirjoitti:
bisti kirjoitti:Tietääkö joku varmasti mitkä on 2017 six days exc mallien tangon (Neken) speksit? En ole näitä varmuudella löytänyt mistään. Ai miksikö haluaisin nämä tietää? Koska isot pojat kertoivat että orkkistangon taivutukset on ihan per-Cstä ja aiheuttaa ranteisiin kipua ja vannoivat Renthal 999:n nimeen. Itse kun kokeilin pyörää jossa tuollainen supertanko on niin en kyllä taivutuksessa huomannut mitään eroa. Mutta taidankin olla epänormaali kun ei minulla tuolla Nekenin tangollakaan ole ranteet tulleet kipeäksi...
Aja sillä mikä tuntuu itselle hyvältä!
Ei kun mä ajan sillä mihin pelimerkit riittää, eli siis vakiolla :mrgreen:
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Avatar
pmw
Viestit: 650
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja pmw »

Nonniin. EXC 300 TPI '17 täällä ja ei pysy enää käynnissä. Starttaa hyvin, mutta lyö lennosta virrat säppiin ja mopo jää siihen. Ihan täysin kuolee.

Huomasin että penkin alla näyttää tältä:
Kuva

Mikähän tuo violetti piuha on? En jaksanut vielä purkaa pidemmälle kun palo päreet näiden halpatuotantojen kanssa. Oli kirjaimellisesti Kiva Työntää Metsässä.

Toinen juttu. Mielestäni on aika uskomatonta että nämä vehkeet tulee tehtaalta niin, että kickstart on täysin turha. Jos akku kuolee, pyörää ei voi saada enää käyntiin. Ilmeisesti ruisku vaatisi jonkun pienen lisävirran akun lisäksi. Onko joku tehnyt tähän jotain vippaskonsteja? Tuntuu kohtuu hölmöltä ostaau uusi päheä kickstartillinen enduro, joka jää mettään kun akku sippasee..

Ja porukka on varmaan uusinut näihin jo johtosarjoja, onko jotain tiettyä hyvää tuotetta korvaajaks, vai vaan originaali?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
Ranezki
Viestit: 204
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
Pyörä: 500EXC, 990ADV
Paikkakunta: Tuusula

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Näissä ominaisuuksissa auttaa ennakointi. Suojaa johtosarjan paremmin ennen kun se hajoaa, akun vaihtaa ennen kun se hajoaa jne....
Avatar
pmw
Viestit: 650
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja pmw »

Ranezki kirjoitti:Näissä ominaisuuksissa auttaa ennakointi. Suojaa johtosarjan paremmin ennen kun se hajoaa, akun vaihtaa ennen kun se hajoaa jne....
Näinhän se on. Japsimaailmasta kun tuleepi, ei osaa ennakoida tällasia ennakointeja. :lol:
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
_Mikko_1
Viestit: 175
Liittynyt: To Tammi 08, 2015 3:36 am
Pyörä: EXC

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja _Mikko_1 »

Niin onko sulla -17 exc vaiko tuoreempi exc tpi? Tipitiit tulivat vasta -18 alkaen.

Mulla on vähän toista kokemusta. -14 350 exc-f oli kaikenlaista sähköjen kanssa. -17 300 exc myös aika paljon sähköjumppaa 60-170h välillä. Nykyisellä -19 250 exc tpi ei 115h aikana ole (vielä) ilmennyt juurikaan mitään murheita.

Tuskin osien laatu on parantunut, mutta ehkä ollut meitsillä vähän parempi tuuri tällä kertaa. :D
Endurokemooni
Viestit: 1
Liittynyt: Su Huhti 26, 2020 11:22 am
Pyörä: KTM 250 TPI 2018

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Endurokemooni »

Tyhjäkäyntiruuvi muutoksesta. Ruuvi vaihdettu, kuinka paljon olette aukaissut ilmaruuvia kiinniasennosta? Oma 250 tpi -18 mallinen. Viime treeneissä pyörittelin sitä alkuasetus oli n. 2,5 kierrosta kiinniasennosta. Nyt siinä on jotain 1,5 kierrosta kiinniasennosta, en kyllä huomannut mitään vaikutusta.
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Olet näkojään jättänyt tuo uusi tyhjäkäyntiinruuvi melkein saman paikka kun tuo vakio liimattu ruuvi.
Onko miettinyt minkä takia sä vaihdot tuo ruuvi? Toimiiko pyörä huonosti ennen tämä muutos?
Jos halua rikkampi seos niin TPS anturi eli kaasu läppä pitäis olla enemmän auki. Sitä varten tuo uusi ruuvi ylensä tule laitettu.
Tuo vanha tyhjäkäyntiin (ilmaruuvi oikea termi) ruuvi pitäis olla kiinni tai ehkä max puoli kierros auki... Kokeile mikä on paras...
Jusevaan
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 13, 2019 12:55 pm
Pyörä: Ktm exc-f

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Jusevaan »

Mistä Husqvarna Te 300 vm. 2017 pyörään virtalukko jonka vakuutusyhtiökin hyväksyy?
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Mikä vakuutus vaatii virtalukon? Eikö muu lukitus riitä?
Kura lentää...
Jusevaan
Viestit: 4
Liittynyt: Su Loka 13, 2019 12:55 pm
Pyörä: Ktm exc-f

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Jusevaan »

No olishan se virtalukko kätevin tapa lukita pyörä niin että vakuutuskriteerit täyttyy.

Vai miten te lukitsette valkokilpisen vaikkapa kahvilla käynnin ajaksi kylillä pyöriessä?
Avatar
tertsu
Viestit: 2857
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Eipä tuu lukittua mitenkään, mutta lähtisin kyseleen virtalukkoa ihan marmoritiskiltä. Esim 690 enduro malleissa oleva voi hyvinki käydä suoraan jne.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
an13
Viestit: 1088
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja an13 »

Vanhemman vuosimallin aiempaa keskustelua virtalukosta tuolla: viewtopic.php?f=6&t=37938
Hookala
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Loka 10, 2007 1:03 pm
Pyörä: KTM 250 SIX DAYS 2020 & 350 SX-F
Paikkakunta: Huittinen

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja Hookala »

Moi! Mitä öljyä käytätte vaihteistossa? Itse mennyt Motulilla (en nyt muista tarkempia speksejä), mutta sen saatavuus täällä suunnalla heikko, ja ajattelin josko löytyisi korvaavaa tuotetta joka toimisi vaihteiston ja kytkimen kanssa? Nykyinenkin toiminut kyllä hyvin, viiden tunnin välein oon pruukannut öljyt vaihtaa.
Nanhian Tunkit Enduro Team!
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja bisti »

Hookala kirjoitti:Moi! Mitä öljyä käytätte vaihteistossa? Itse mennyt Motulilla (en nyt muista tarkempia speksejä), mutta sen saatavuus täällä suunnalla heikko, ja ajattelin josko löytyisi korvaavaa tuotetta joka toimisi vaihteiston ja kytkimen kanssa? Nykyinenkin toiminut kyllä hyvin, viiden tunnin välein oon pruukannut öljyt vaihtaa.
Motorex Gear Oil 10w30, sillä ajettu reilut 200h ja kytkin/vaihteet toimii edelleen kuin uutena https://www.storm-motor.fi/moottoripyor ... -10w30-1l/
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
mikko73h
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: KTM/Husqvarna 2T endurot 2017->

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

Hookala kirjoitti:Moi! Mitä öljyä käytätte vaihteistossa? Itse mennyt Motulilla (en nyt muista tarkempia speksejä), mutta sen saatavuus täällä suunnalla heikko, ja ajattelin josko löytyisi korvaavaa tuotetta joka toimisi vaihteiston ja kytkimen kanssa? Nykyinenkin toiminut kyllä hyvin, viiden tunnin välein oon pruukannut öljyt vaihtaa.
Delvacilla ajelin noin 300h, kunnes meni pyörä vaihdossa uudempaan. Ei ollut ongelmia.
Keep calm and love fossil fuels.
Vastaa Viestiin