KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Sukke »

Vetoakselin stefa korkkas Levillä 2019 500 excf:stä. Huonosti tuntuu olevan saatavilla oikeaa kokoa täällä, 32 45 7 näyttäis olevan. Osanumero näyttää olevan 0760324571.


Sent from Tapatalk
Avatar
Hsippe
Viestit: 696
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Larssoni kirjoitti:Minkälainen moottorijarru on normaalisti 350 exc-f:ssä?
Itsellä se on todella voimakas ja ei ollenkaan mukava ns. leppoisessa ajossa.
Onkohan tämä millään ilveellä säädettävissä?
Juu 4T mopoissa on kyllä selvästi kovempi moottorijarru kuin 2T vehkeissä.
En itse oo huomannu että exc 350:ssä olis sen kovempi kuin muissakaan vastaavissa.
Säätää ei voi, vähän auttaa kun laittaa tyhjäkäyntiä korkeemmalle muttei sitäkään voi määräänsä enempää nostaa...
Sitten katu/supermoto puolella laitetaan luistokytkintä (Suter yms) mutta ei kurapuolella kukaan niitä käytä.
Automaattikytkin (Rekluse) vähän kyllä säädöstä riippuen vähentää ihan pienten kierrosten moottorijarrua, tai siis poistaa sen kokonaan kun mennään alle kytkeytymiskierrosten, mutta ei sekään isommilla kierroksilla vaikuta.
Sukke
Viestit: 641
Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
Paikkakunta: Raisio

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Sukke »

Tiaisen Karilta sain uuden stefan, nyt taas kovaa ajoa:-)


Sent from Tapatalk
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Asiaa loivasti sivuten... KTM käyttää nykyisissä 2t-ruisku TPI-malleissaan Synerject/Continental ECU-ruiskuhimmeliä. Sama kampe on 4t Shercoissa sekä Betoissa ja noissa voi säätää moottorijarrua jos on vaan softat siihen. Tuossakin tapauksessa moottorijarrun kevennys tehdään nostamalla hetkellisesti tyhjäkäyntiä, tosin sähköisesti ja ECUn käskyttämänä askelmoottorin avustuksella.

Jos olet ajanut Shercolla tai Betalla niin KTM:n, TM:n yms. moottorijarru on todella perinteinen ja voimakas niihin verrattuna.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2805
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: KTM 350 EXC-F
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Sammy123 kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Pyh, vika olikin vaan lomalla ja palasi taas.
Sain tarkennettua tällä kertaa, että ongelma on bensapumpun virransaannissa.
Pumpun johtoa heiluttamalla sain pumpun surahtelemaan "starttiherätyksessä" pätkien, pitää nyt alkaa tarkentamaan vikapaikkaa.
Mystistä on se, että taas kun vähän aikaa pelit jähtyy niin vikaa ei saa päälle.
Löytyikö tähän tapaukseen lopullista syytä?
Täällä toinen potilas saman tyylisillä oireilla.
eli 350 exc-f -19 alkoi sammuileen, noin 10-15 min ajon jälkeen jahka kunnolla lämpiää. Välillä ei yritäkään startata, välillä laiskasti pyörittää.
Nyt se vasta löytyi tämä tammikuusta asti temppuillut vika, kun annoin periksi ja tein ruumiinavauksen pääjohtosarjalle.
Sieltä löytyi litra mutavelliä ja useita rikkinäisiä johtoja. Signaalit olleet siellä miten sattuu ristissä.
Korjasin ite, mutta ei maha olla pitkäikäinen kun en saanut takaisin samanmalliseen nippuun, nyt hiertää entistä enemmän.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Sammy123
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2020 10:29 pm
Pyörä: Ktm Exc-f

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Sammy123 »

Jukka kirjoitti:
Sammy123 kirjoitti:
Jukka kirjoitti:Pyh, vika olikin vaan lomalla ja palasi taas.
Sain tarkennettua tällä kertaa, että ongelma on bensapumpun virransaannissa.
Pumpun johtoa heiluttamalla sain pumpun surahtelemaan "starttiherätyksessä" pätkien, pitää nyt alkaa tarkentamaan vikapaikkaa.
Mystistä on se, että taas kun vähän aikaa pelit jähtyy niin vikaa ei saa päälle.
Löytyikö tähän tapaukseen lopullista syytä?
Täällä toinen potilas saman tyylisillä oireilla.
eli 350 exc-f -19 alkoi sammuileen, noin 10-15 min ajon jälkeen jahka kunnolla lämpiää. Välillä ei yritäkään startata, välillä laiskasti pyörittää.
Nyt se vasta löytyi tämä tammikuusta asti temppuillut vika, kun annoin periksi ja tein ruumiinavauksen pääjohtosarjalle.
Sieltä löytyi litra mutavelliä ja useita rikkinäisiä johtoja. Signaalit olleet siellä miten sattuu ristissä.
Korjasin ite, mutta ei maha olla pitkäikäinen kun en saanut takaisin samanmalliseen nippuun, nyt hiertää entistä enemmän.
Pääasia kuitenkin että löysit vian :-)
Mun tapauksessa syy sammuiluun oli lopulta moottorissa. Öljypumpun ratas oli mennyt ja se oli sit siinä.
Osien saanti oli niin hidasta alkukesästä että pyörä ehti jo vaihtua saman merkin 2-tahtiseen.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Öljypumpun rattaan vaihoin varmuuden vuoksi männänvaihdon yhetydessä 250 FE - 19 Husseen. Siihen on tullut päivitetty osa joka kait vahvistettu...

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Sammy123
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2020 10:29 pm
Pyörä: Ktm Exc-f

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Sammy123 »

tertsu kirjoitti:Öljypumpun rattaan vaihoin varmuuden vuoksi männänvaihdon yhetydessä 250 FE - 19 Husseen. Siihen on tullut päivitetty osa joka kait vahvistettu...

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Juu pitää paikkaansa. Käsittääkseni ktm:llä ko. osa on päivitetty 250 ja 350cc nelareihin vuodet 2017-19. Hussen kaikista malleista en ole ihan varma, varmaankin samat.

Tuo ”oil pump idler gear” kannattaa kyllä vaihtaa hetimiten jos ei vielä ole tehty. Huonolla tuurilla voi tulla pirullisen kallis remontti.
timpen
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2012 5:32 pm
Pyörä: ktm 690R
Paikkakunta: Nummela

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja timpen »

Oletteko hommanneet vaimennettua takavannetta tavan makkaranpaisto enskailuun ja mistä?
Jonkun verran tulee ajeltua asvaltilla ja sorateillä, ajattelin että olis voimansiirrolle hieman ystävällisempi.
Ja melkein kahdet renkaat saisi olla.
Täysillä päälle ja paareilla pois.
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

timpen kirjoitti: Ma Syys 28, 2020 1:37 pm Oletteko hommanneet vaimennettua takavannetta tavan makkaranpaisto enskailuun ja mistä?
Jonkun verran tulee ajeltua asvaltilla ja sorateillä, ajattelin että olis voimansiirrolle hieman ystävällisempi.
Ja melkein kahdet renkaat saisi olla.
Itseäkin tämä kiinnostaisi. Ja että kuinka usein dual sport käytössä on porukka joutunu vaihteleen niitä kytkimen vaimennuskumeja?
an13
Viestit: 1087
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja an13 »

timpen kirjoitti: Ma Syys 28, 2020 1:37 pm Oletteko hommanneet vaimennettua takavannetta tavan makkaranpaisto enskailuun ja mistä?
Jonkun verran tulee ajeltua asvaltilla ja sorateillä, ajattelin että olis voimansiirrolle hieman ystävällisempi.
Ja melkein kahdet renkaat saisi olla.
Haan vaimennettu vanne motocross-shop.de:stä https://www.motocross-shop.de/motocross ... _id=922468
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

Tuli eilen ostettua muhokselta -18 250excf. Pikku koeajojen jälkeen tuntu heti hyvältä. En olisi ikinä uskonut, että pikku tuhnun laitan, mutta niin vain kävi. :)
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

250exc-f

Kuva

Kuva

Kuva

Ehkä piikin jälkeen hauskin vehje mitä on tähän asti ollut. :) Tuntuu, että uskaltaa ajaa tällä. Oli muutenkin melekonen reissu, tapasin kaksi ahmaa, joilla oli verinen reviiritaisto menossa. :shock:
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Arhippa
Viestit: 173
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Ohoh, missäspäin maata moinen valtakamppailu käytiin? Itekki oon ahmaan mopoillessa törmänny, ei kirjaimellisesti onneksi kuitenkaan.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Rymyäjä kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 12:36 am 250exc-f

Ehkä piikin jälkeen hauskin vehje mitä on tähän asti ollut. :) Tuntuu, että uskaltaa ajaa tällä.
Ei se voima ole aina tae hauskuudesta. Se on myös hauskaa, että pystyy oikeasti käyttämään pyörän voimavaroja, kun niitä ei ole ylimäärin. Ja enduropolulla on aika harvassa ne kuskit tässä maassa, joilta voima loppuu pikkunelarista kesken ajossa. Foorumeilla ja somessa useammaltakin :D .
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin