KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Vetoakselin stefa korkkas Levillä 2019 500 excf:stä. Huonosti tuntuu olevan saatavilla oikeaa kokoa täällä, 32 45 7 näyttäis olevan. Osanumero näyttää olevan 0760324571.
Sent from Tapatalk
Sent from Tapatalk
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Juu 4T mopoissa on kyllä selvästi kovempi moottorijarru kuin 2T vehkeissä.Larssoni kirjoitti:Minkälainen moottorijarru on normaalisti 350 exc-f:ssä?
Itsellä se on todella voimakas ja ei ollenkaan mukava ns. leppoisessa ajossa.
Onkohan tämä millään ilveellä säädettävissä?
En itse oo huomannu että exc 350:ssä olis sen kovempi kuin muissakaan vastaavissa.
Säätää ei voi, vähän auttaa kun laittaa tyhjäkäyntiä korkeemmalle muttei sitäkään voi määräänsä enempää nostaa...
Sitten katu/supermoto puolella laitetaan luistokytkintä (Suter yms) mutta ei kurapuolella kukaan niitä käytä.
Automaattikytkin (Rekluse) vähän kyllä säädöstä riippuen vähentää ihan pienten kierrosten moottorijarrua, tai siis poistaa sen kokonaan kun mennään alle kytkeytymiskierrosten, mutta ei sekään isommilla kierroksilla vaikuta.
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Tiaisen Karilta sain uuden stefan, nyt taas kovaa ajoa:-)
Sent from Tapatalk
Sent from Tapatalk
-
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Asiaa loivasti sivuten... KTM käyttää nykyisissä 2t-ruisku TPI-malleissaan Synerject/Continental ECU-ruiskuhimmeliä. Sama kampe on 4t Shercoissa sekä Betoissa ja noissa voi säätää moottorijarrua jos on vaan softat siihen. Tuossakin tapauksessa moottorijarrun kevennys tehdään nostamalla hetkellisesti tyhjäkäyntiä, tosin sähköisesti ja ECUn käskyttämänä askelmoottorin avustuksella.
Jos olet ajanut Shercolla tai Betalla niin KTM:n, TM:n yms. moottorijarru on todella perinteinen ja voimakas niihin verrattuna.
Jos olet ajanut Shercolla tai Betalla niin KTM:n, TM:n yms. moottorijarru on todella perinteinen ja voimakas niihin verrattuna.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2805
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: KTM 350 EXC-F
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Nyt se vasta löytyi tämä tammikuusta asti temppuillut vika, kun annoin periksi ja tein ruumiinavauksen pääjohtosarjalle.Sammy123 kirjoitti:Löytyikö tähän tapaukseen lopullista syytä?Jukka kirjoitti:Pyh, vika olikin vaan lomalla ja palasi taas.
Sain tarkennettua tällä kertaa, että ongelma on bensapumpun virransaannissa.
Pumpun johtoa heiluttamalla sain pumpun surahtelemaan "starttiherätyksessä" pätkien, pitää nyt alkaa tarkentamaan vikapaikkaa.
Mystistä on se, että taas kun vähän aikaa pelit jähtyy niin vikaa ei saa päälle.
Täällä toinen potilas saman tyylisillä oireilla.
eli 350 exc-f -19 alkoi sammuileen, noin 10-15 min ajon jälkeen jahka kunnolla lämpiää. Välillä ei yritäkään startata, välillä laiskasti pyörittää.
Sieltä löytyi litra mutavelliä ja useita rikkinäisiä johtoja. Signaalit olleet siellä miten sattuu ristissä.
Korjasin ite, mutta ei maha olla pitkäikäinen kun en saanut takaisin samanmalliseen nippuun, nyt hiertää entistä enemmän.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Bruce Lee
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Pääasia kuitenkin että löysit vianJukka kirjoitti:Nyt se vasta löytyi tämä tammikuusta asti temppuillut vika, kun annoin periksi ja tein ruumiinavauksen pääjohtosarjalle.Sammy123 kirjoitti:Löytyikö tähän tapaukseen lopullista syytä?Jukka kirjoitti:Pyh, vika olikin vaan lomalla ja palasi taas.
Sain tarkennettua tällä kertaa, että ongelma on bensapumpun virransaannissa.
Pumpun johtoa heiluttamalla sain pumpun surahtelemaan "starttiherätyksessä" pätkien, pitää nyt alkaa tarkentamaan vikapaikkaa.
Mystistä on se, että taas kun vähän aikaa pelit jähtyy niin vikaa ei saa päälle.
Täällä toinen potilas saman tyylisillä oireilla.
eli 350 exc-f -19 alkoi sammuileen, noin 10-15 min ajon jälkeen jahka kunnolla lämpiää. Välillä ei yritäkään startata, välillä laiskasti pyörittää.
Sieltä löytyi litra mutavelliä ja useita rikkinäisiä johtoja. Signaalit olleet siellä miten sattuu ristissä.
Korjasin ite, mutta ei maha olla pitkäikäinen kun en saanut takaisin samanmalliseen nippuun, nyt hiertää entistä enemmän.
Mun tapauksessa syy sammuiluun oli lopulta moottorissa. Öljypumpun ratas oli mennyt ja se oli sit siinä.
Osien saanti oli niin hidasta alkukesästä että pyörä ehti jo vaihtua saman merkin 2-tahtiseen.
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Öljypumpun rattaan vaihoin varmuuden vuoksi männänvaihdon yhetydessä 250 FE - 19 Husseen. Siihen on tullut päivitetty osa joka kait vahvistettu...
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Juu pitää paikkaansa. Käsittääkseni ktm:llä ko. osa on päivitetty 250 ja 350cc nelareihin vuodet 2017-19. Hussen kaikista malleista en ole ihan varma, varmaankin samat.tertsu kirjoitti:Öljypumpun rattaan vaihoin varmuuden vuoksi männänvaihdon yhetydessä 250 FE - 19 Husseen. Siihen on tullut päivitetty osa joka kait vahvistettu...
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Tuo ”oil pump idler gear” kannattaa kyllä vaihtaa hetimiten jos ei vielä ole tehty. Huonolla tuurilla voi tulla pirullisen kallis remontti.
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Oletteko hommanneet vaimennettua takavannetta tavan makkaranpaisto enskailuun ja mistä?
Jonkun verran tulee ajeltua asvaltilla ja sorateillä, ajattelin että olis voimansiirrolle hieman ystävällisempi.
Ja melkein kahdet renkaat saisi olla.
Jonkun verran tulee ajeltua asvaltilla ja sorateillä, ajattelin että olis voimansiirrolle hieman ystävällisempi.
Ja melkein kahdet renkaat saisi olla.
Täysillä päälle ja paareilla pois.
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Itseäkin tämä kiinnostaisi. Ja että kuinka usein dual sport käytössä on porukka joutunu vaihteleen niitä kytkimen vaimennuskumeja?
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Haan vaimennettu vanne motocross-shop.de:stä https://www.motocross-shop.de/motocross ... _id=922468
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Tuli eilen ostettua muhokselta -18 250excf. Pikku koeajojen jälkeen tuntu heti hyvältä. En olisi ikinä uskonut, että pikku tuhnun laitan, mutta niin vain kävi.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
250exc-f
Ehkä piikin jälkeen hauskin vehje mitä on tähän asti ollut. Tuntuu, että uskaltaa ajaa tällä. Oli muutenkin melekonen reissu, tapasin kaksi ahmaa, joilla oli verinen reviiritaisto menossa.
Ehkä piikin jälkeen hauskin vehje mitä on tähän asti ollut. Tuntuu, että uskaltaa ajaa tällä. Oli muutenkin melekonen reissu, tapasin kaksi ahmaa, joilla oli verinen reviiritaisto menossa.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Ohoh, missäspäin maata moinen valtakamppailu käytiin? Itekki oon ahmaan mopoillessa törmänny, ei kirjaimellisesti onneksi kuitenkaan.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM/Husqvarna nelarienskat 2017->
Ei se voima ole aina tae hauskuudesta. Se on myös hauskaa, että pystyy oikeasti käyttämään pyörän voimavaroja, kun niitä ei ole ylimäärin. Ja enduropolulla on aika harvassa ne kuskit tässä maassa, joilta voima loppuu pikkunelarista kesken ajossa. Foorumeilla ja somessa useammaltakin .
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14