KTM 790/890 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pallisti
Viestit: 104
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Suomi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Sekoitin sitten Bemareihin. Mielenkiintoinen hinnoittelumalli joka tapauksessa.
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Ja eikös tää Kiinan moottori koskenut vaan rivi-kakkosia?
Boxerit taidetaan tehdä Saksassa, ei tästä varmuutta.

Kiina on siinäkin mielessä hankala arvioida, sieltä tulee
ihan huippulaatua ja sit totaali skeidaa.

Mulla on myös Intiassa tehty pyörä ja on erittäin hyvin tehty.
jv
Avatar
kimbyyri
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Pyörä: 1200gs lc
Paikkakunta: Los Hollolakses

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

Pallisti kirjoitti:Sekoitin sitten Bemareihin. Mielenkiintoinen hinnoittelumalli joka tapauksessa.
Ariel kirjoitti:Ja eikös tää Kiinan moottori koskenut vaan rivi-kakkosia?
Boxerit taidetaan tehdä Saksassa, ei tästä varmuutta.

Kiina on siinäkin mielessä hankala arvioida, sieltä tulee
ihan huippulaatua ja sit totaali skeidaa.

Mulla on myös Intiassa tehty pyörä ja on erittäin hyvin tehty.
Hei! Nyt tarkkana siellä!
ktv org
Timsa
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2016 1:48 pm
Pyörä: Tenere T7

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Timsa »

Moi
Saako 790/890 korkeampaa plexiä. Onko kukaan kaivannut.
Eläin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Eläin »

vakiona on siis R-mallin pienempi ja ei-R-mallin korkeampi

Tarvikevalmistajilta löytyy esim.

Givi: 3 eri mallia
https://www.givi.it/my-motorcycle/bike/ ... ure-19--20
Huom. itse lasin lisäksi pitää tilata kiinnikkeet
Jos ei oo lähikaupan valikoimissa niin esim carpimoto toimittaa

Puigilta löytyy kahta mallia
https://puig.tv/en/bybike/ktm_890-adventure_2021

varmaan monia muitakin valmistajia on

suosittelen myös opiskelemaan olisko pelkkä lisälippa oikotie onneen, esim.
https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja ... -katelasi/
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
am77
Viestit: 6
Liittynyt: Su Elo 07, 2022 2:32 am
Pyörä: KTM 790 adventure

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja am77 »

Timsa kirjoitti: Ke Tammi 04, 2023 3:19 pm Moi
Saako 790/890 korkeampaa plexiä. Onko kukaan kaivannut.
Mulla henk koht auttoi se lisälippa alkuperäisen päälle. Löytyi jostain halvalla semmonen ettei tarvinnu reikiäkään porata vaan puristuu siihen visiirin yläreunaan kiinni.

Toisaalta se tuo painoa visiirin yläreunaan, mikä jo muutenkin väpättää ja tärisee. Onkohan tämmöseen olemassa jotain valmiita palikoita sen etumaskin tukevoittamiseen?
Samppahoo
Viestit: 34
Liittynyt: Su Elo 25, 2019 10:41 pm
Pyörä: Ktm 890 adv R, Hva fe 350
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Samppahoo »

Minulla on samoin pieni Mra:n lisälippa R:n lasiin puristamalla kiinnitettynä. Toimii ihan hyvin, kun vaan on melko pystyssä kulmassa.

Värinän poistoon laitoin kokeeksi isomman prikan kiinnityspultin alle. Nyt pultin laippa painaa lasia kireälle. Normisti pultin "olkapää" pohjaa ennenkuin lasi kiristyy.

174 cm pitkänä kuskina pidän lisälipalla lasia yleensä matalammassa kiinnityskolossa.
maxxsteri
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 28, 2013 9:17 pm
Pyörä: pv suzna , 890 Adv
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja maxxsteri »

Millaisia kokemuksia foorumilaisilla cooberista? ja/tai powercommander6.sta?

https://www.coober.eu/product/ktm-890-adv-lm-ecu/

Vakiona 890.n kaasu on mielestäni hieman tunnoton. Pääasiassa pelaa ok, mutta välillä miettii ja rykii. Pienemmissä vauhdeissa sais olla parempi tuntumá kaasussa. Isommilla avauksilla on/off kerroin kyllä toimii ja hauskaa piisaa.

Tuossa cooberissa lupailevat parempaa kaasuun vastaavuutta "improved 0-1/2 throttle performance and better throttle response" onko kokemuksia , millaiseksi kaasuunvastaavuus muuttuu ilman cooberia vs cooberin kanssa?



https://www.rottweilerperformance.com/d ... adventure/
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Perkules, huomenna pitäis hakea uusi 890 ärrä talliin, lopputalvi voi tuntua pitkältä. :)
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
maxxsteri
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 28, 2013 9:17 pm
Pyörä: pv suzna , 890 Adv
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja maxxsteri »

Sauli kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 7:32 am Perkules, huomenna pitäis hakea uusi 890 ärrä talliin, lopputalvi voi tuntua pitkältä. :)
Onnittelut uudesta pyörästä!

tuleeko millaista varustelua? vielä ehtii ennen ajokauden alkua
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

maxxsteri kirjoitti: Su Helmi 26, 2023 8:07 am
Sauli kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 7:32 am Perkules, huomenna pitäis hakea uusi 890 ärrä talliin, lopputalvi voi tuntua pitkältä. :)
Onnittelut uudesta pyörästä!

tuleeko millaista varustelua? vielä ehtii ennen ajokauden alkua
Kiitoksia. Eilen rakentelin sampan tabletille paikan navitelineeseen. Korkean satulan jätin vanhasta pyörästä. Laukkusysteemi mietinnässä, menossa pehmeiden suuntaan. Nomadin valmistamat raudat pehmeille laukuille, näyttäytyy omiin silmiin aika tasapainoisilta.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
klrp
Viestit: 45
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:05 pm
Pyörä: 690 enduro r
Paikkakunta: Vantaa

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja klrp »

Sauli kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 7:32 am Perkules, huomenna pitäis hakea uusi 890 ärrä talliin, lopputalvi voi tuntua pitkältä. :)
Sopiiko kysyä miksi vaihdoit 21 -> 23? Oliko 21 jo hyvin sisäänajettu? :)
690 Enduro R -12
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

klrp kirjoitti: Ma Helmi 27, 2023 8:30 am
Sauli kirjoitti: Ti Helmi 21, 2023 7:32 am Perkules, huomenna pitäis hakea uusi 890 ärrä talliin, lopputalvi voi tuntua pitkältä. :)
Sopiiko kysyä miksi vaihdoit 21 -> 23? Oliko 21 jo hyvin sisäänajettu? :)
Sopii, ehdin -21:een rullata jo sen 24 tonnia mittariin, niin se oli sopiva kohta vaihtaa. Ehkä jos ei olis tullu faceliftiä, olisin saattanu kesän vielä rullata.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
am77
Viestit: 6
Liittynyt: Su Elo 07, 2022 2:32 am
Pyörä: KTM 790 adventure

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja am77 »

am77 kirjoitti: Ma Loka 03, 2022 4:55 pm
am77 kirjoitti: Ma Elo 15, 2022 9:26 pm Tuli nyt hommattua -19 vuoden 790s. Etujarru pumppaa. Sen verran guuglannu tätä et taitaa olla aika yleinen ongelma. Mitä tämän kans ny pitäis tehdä...?
Reklamoin tästä liikkeeseen josta pyörän ostin ja ehdottivat että vien korjaamolle levyjen vaihtoon ja lasku heille, tai 500 euroa lapaan hyvitystä. Päädyin ottamaan rahat, ja tutkailen talven aikana ite ton etuvanteen keskiön ja mietin levyjen vaihtoa sit sen jälkeen.

Uutena ominaisuutena ny ilmaantunu jäähdytysnesteen vuotoa..
Täytyy jatkaa nyt tätä omaa aikasempaa juttua sen verran että otin nyt eturenkaan irti ja levyt pois, ja mittailin heittokellolla niitä navassa olevia levyn kiinnityspintoja. Kyllä se niin on että napa on koneistettu vituilles, eikä levyissä mitään vikaa ole. Ymmärrän kyllä että takuuaika mennyt umpeen, mutta eikö maahantuojalla ole mitään vastuuta tämmösestä??? Aivan selkeä tekovika ollut alusta asti....
XL250R
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Myyjän ( mikäli toimii ammattimaisesti ) virhevastuu ei katkea takuun päättymiseen.
Mikäli pyörä on ostettu liikkeestä, niin yhteys ensin sinne ja vaatimus vian korjaamisesta. Kuluttajakaupassa kuluttajaneuvoja tai riitalautakunta voivat ottaa asian käsittelyyn, mikäli liike ei kanna vastuutaan.
Maahantuojaa tai valmistajaa eivät suomalaiset kuluttajariitaviranomaiset uskalla vaivata, vaan myyjäliike vastaa käytännössä kaikesta niin kauan kuin mitä vikaantuneen tuotteen yleinen kestoikä edellyttää.
Navan pitäisi kestää koko pyörän käyttöiän.

Yksityiseltä ostettuna kannattaa kysyä asiaa maahantuojalta, mutta ellei se ole halukas tarjoamaan uutta osaa, niin kannattaa kaivaa omaa lompakkoa ja jatkaa ajamista.
Vastaa Viestiin