KTM 790/890 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mikkark
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Huhti 29, 2016 5:25 pm
Pyörä: KTM 790 Adventure S 2019

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja mikkark »

Mika TA-91 kirjoitti: Ma Helmi 01, 2021 12:00 pm Ja tuolta valmis teline 50€ halvemmalla: https://www.motokeidas.com/shop/tuottee ... 3512912044
Kiitoksia vinkistä!

Laukuissa ei ole varmaan tapahtunut semmoista kehitystä, etteikö tänään ostetut telineet sopisi vuoden 2017 Touratechin laukkuihin? Kuvassa laukuissa on merkinnät "ZEGA PRO/ZEGA PRO2/Mundo", jos siitä voi jotain päätellä.
Avatar
Ariel
Viestit: 250
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 12:11 am
Pyörä: RE Himalayan
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Ariel »

Jos meinaat Holanilta jotain ostaa, maksa luottokortilla
niin sinulla joku ruuvi josta kääntää. Kamat suht OK mutta
se kaikki vääntö mitä niitten kanssa riittää, ulosmittaa täysin
sen hieman halvemman hinnan. Mun laukut tuli osina ja osa
osista tuli myöhemmin. Mihinkään posteihin ei vastattu kun
erehdyin maksaa kaiken pankkisiirrolla.

En ikinä osta sieltä mitään kuten aika moni muukin, zekkaa
mitä ADV palstalla kirjoitellaan.
jv
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

890 ärriä rupeaa rantautumaan vasta maaliskuussa ja kaikki maahan tulevat liene myyty jo kevään osalta... Loppukesälle saa vielä. :shock:
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Niitä menisi varmaan enemmänkin kaupaksi, jos vaan saataisiin isompi erä maahan. 790R:n kanssa oli sama tilanne ainakin 2019.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Varmasti menis enempi. Onko sitten maahantuojan arkuus vai valmistajan paukut ei riitä isompiin määriin. Onhan totuus ettei Itävaltaa hirveästi kiinnosta ku Suomen maahantuoja menee paikalle ja sanoo että me TARVITAAN 25kpl kotareita. Australiasta soitetaan että me otetaan niitä semmoinen 1000kpl erä näin alkuun...
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Veikkaan kanssa, että R-mallia ei vaan saada tänne enempää isompien markkinoiden jyrätessä. KTM-kauppiaat on harvemmin olleet arkoja ottamaan pyöriä myyntiin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
anttina
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Touko 11, 2016 3:09 pm
Pyörä: CRF300L
Paikkakunta: Kuopio

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja anttina »

Millaisia kokemuksia ihmisillä on 790 advesta matkustajan kanssa? Nyt kävi nimittäin niin kivasti/ikävästi että takapenkille olisi tulossa matkustaja mukaan. Ajatus olisi ajaa päällysteellä pitempiä reissuja kahdestaan ja yksin sitten rymytä pienempiä sorateitä. Vai kannattaako suosiolla katsella 1090 tai vielä isompaa pyörää?
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

anttina kirjoitti: Ke Helmi 10, 2021 6:15 pm Millaisia kokemuksia ihmisillä on 790 advesta matkustajan kanssa? Nyt kävi nimittäin niin kivasti/ikävästi että takapenkille olisi tulossa matkustaja mukaan. Ajatus olisi ajaa päällysteellä pitempiä reissuja kahdestaan ja yksin sitten rymytä pienempiä sorateitä. Vai kannattaako suosiolla katsella 1090 tai vielä isompaa pyörää?
Ei se huono ole, tosi hyvin tilaa olla kyytiläisenkin kanssa. Kulkupuoli riittää Suomeen.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Sauli kirjoitti: Ke Helmi 10, 2021 6:17 pm
anttina kirjoitti: Ke Helmi 10, 2021 6:15 pm Millaisia kokemuksia ihmisillä on 790 advesta matkustajan kanssa? Nyt kävi nimittäin niin kivasti/ikävästi että takapenkille olisi tulossa matkustaja mukaan. Ajatus olisi ajaa päällysteellä pitempiä reissuja kahdestaan ja yksin sitten rymytä pienempiä sorateitä. Vai kannattaako suosiolla katsella 1090 tai vielä isompaa pyörää?
Ei se huono ole, tosi hyvin tilaa olla kyytiläisenkin kanssa. Kulkupuoli riittää Suomeen.
Oma kokemus on, että kyytiläisen kanssa riittäisi 30 konia. Yksinään saa hyvinkin olla nelinkertainen määrä, ainakin junttiasvaltilla.
SF 1098S
MTS V4S
Amaz
Viestit: 34
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 12:06 pm
Pyörä: 790 Adventure R
Paikkakunta: Häme

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Amaz »

Tulevalle kaudelle on pientä päivitystä vielä tehtävänä. Talven mittaan on tavaraa kerääntynyt nurkkiin, Power parts heavy duty vanteet jarrulevyillä ja ABS rinkuloilla, toinen vetopakka, välityksiä vähän lyhyemmäksi (47 taakse), rally jalkatapit, 640 kuraläppä.
Näillä nyt alkuun. Samsungin activetab on kiinni mutta ei itsäni miellyttävällä tavalla, haluan saada sen pystyyn jotta kartan seuraaminen ja tiekirjan selamminen on luontevampaa.

Nestekytkin on käynyt mielessä, Maguralla on valmis sarja. Onko tästä kokemuksia?
WP PRO alusta himottaisi myös, mutta hinta ei. Samoin Aurora Rally kit.
Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Amaz kirjoitti: Ma Helmi 15, 2021 10:03 am Tulevalle kaudelle on pientä päivitystä vielä tehtävänä. Talven mittaan on tavaraa kerääntynyt nurkkiin, Power parts heavy duty vanteet jarrulevyillä ja ABS rinkuloilla, toinen vetopakka, välityksiä vähän lyhyemmäksi (47 taakse), rally jalkatapit, 640 kuraläppä.
Näillä nyt alkuun. Samsungin activetab on kiinni mutta ei itsäni miellyttävällä tavalla, haluan saada sen pystyyn jotta kartan seuraaminen ja tiekirjan selamminen on luontevampaa.

Nestekytkin on käynyt mielessä, Maguralla on valmis sarja. Onko tästä kokemuksia?
WP PRO alusta himottaisi myös, mutta hinta ei. Samoin Aurora Rally kit.
Itsekin oon miettyny tuota active Tabin pystyyn asentamista. Kunhan joskus pyörä saapuu, täytyy sitä suunnitella.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
An77i
Viestit: 36
Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 7:38 pm
Pyörä: BMW R1250GSA Trophy
Paikkakunta: Helsinki

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja An77i »

anttina kirjoitti: Ke Helmi 10, 2021 6:15 pm Millaisia kokemuksia ihmisillä on 790 advesta matkustajan kanssa? Nyt kävi nimittäin niin kivasti/ikävästi että takapenkille olisi tulossa matkustaja mukaan. Ajatus olisi ajaa päällysteellä pitempiä reissuja kahdestaan ja yksin sitten rymytä pienempiä sorateitä. Vai kannattaako suosiolla katsella 1090 tai vielä isompaa pyörää?
Kyllä molemmat omistaneena sanoisin että 2 päällä esim 1090 on paljon parempi reissukaveri ja ei yksin ajaessakaan häviä kun painossa. Molemmissa tehot riittää kyllä kortin polttamiseen vaikkei kummassakaan sitä liikaa ole 8)
Amaz
Viestit: 34
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 12:06 pm
Pyörä: 790 Adventure R
Paikkakunta: Häme

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Amaz »

Ajokausi sieltä jo hiljalleen pilkistää.
Tosin pyörää on purettu vaan lisää. Jousitus lähti pajalle, jos siihen keulaan keksittäisi jotain tuotekehitystä.
Ajatuksena saada molemmat putket samanlaisiksi. Comp säätimet alas ja reboundit korkkiin.
Taakse riittää simmitys ja männän vaihto.

Laukuille pitäisi vielä raudat hitsailla.
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Amaz kirjoitti: Ti Maalis 02, 2021 12:09 pm Ajatuksena saada molemmat putket samanlaisiksi. Comp säätimet alas ja reboundit korkkiin.
Ymmärtämättömän tyhmä kysymys, miksi? Siis ymmärrän jousituksen parantelun, mutta miksi tuo muutos?
Mika TA-91
Amaz
Viestit: 34
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 12:06 pm
Pyörä: 790 Adventure R
Paikkakunta: Häme

Re: KTM 790/890 Adventure

Viesti Kirjoittaja Amaz »

Mika TA-91 kirjoitti: Ti Maalis 02, 2021 12:59 pm
Amaz kirjoitti: Ti Maalis 02, 2021 12:09 pm Ajatuksena saada molemmat putket samanlaisiksi. Comp säätimet alas ja reboundit korkkiin.
Ymmärtämättömän tyhmä kysymys, miksi? Siis ymmärrän jousituksen parantelun, mutta miksi tuo muutos?
Juuri tämän parantelun johdosta. Säädettävyys näissä Xplor iskareissa on melko huono ja säätöalue on kapea.
Lisäksi Comp putki ei käytännössä tee juuri mitään, rebound hoitaa suurimman osan menovaimennuksesta.
Hankalan siitä tekee se että näissä 790 alajaloissa ei ole isoa reikää kuten enskoissa, näissä on M10 pultti jonka taakse pitäisi comp säädin sovittaa.
Eihän tästä avoimesta järjestelmästä koskaan saada niin herkkää kuin closed cartridge olisi, toisaalta hintakin jää kauaksi siitä.
Jos vaan hommassa onnistutaan.
Vastaa Viestiin