KTM 790/890 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 790/890 Adventure
Laukkuraudat ylimääräisenä jos jollakin tarvetta. Niihin löytyy myös LOMOn laukut.
Laukkujen ja rautojen tarve loppui kun perheenlisäystä tuli helmikuun lopulla.
Lähiretket ja ajot mitä ehtii ajaan menee hienosti pienemmillä nyssäköillä.
Ilmoitus myyntipalstalla.
Laukkujen ja rautojen tarve loppui kun perheenlisäystä tuli helmikuun lopulla.
Lähiretket ja ajot mitä ehtii ajaan menee hienosti pienemmillä nyssäköillä.
Ilmoitus myyntipalstalla.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: Su Huhti 28, 2013 9:17 pm
- Pyörä: pv suzna , 890 Adv
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 790/890 Adventure
[/quote]Tuli ostettua R ilman koeajoa, enkä ollut koskaan nähnyt moista livenäkään. S-mallin päällä kävin istumassa ja hyvälle vaikutti.
Nyt R.llä ekan 250km.n jälkeen pitää todeta, että vakiopenkki on persiistä. Lyhytjalkanen luuperse ei yllä vakio setupissa maahan kuin toisella kengänkärjellä. Lisäksi se on niin kova, vaikka sen muotoilis matalammaksi, niin siitä ei taida saada mukavaa matka-ajoon.
Matka-ajoon olen tekemässä penkkiä.
Siispä powerparts penkki kysymys, että osais ottaa oikean kerralla.
-Matala penkki , onko myös kova?
-Korkea penkki , mitä materiaalia onko pehmeämpi?
-Ergopenkit yksittäiset lieneen pehmeimmät? Onko kokemuksia?
wilipedia muotoili asiallisen penkin ja vois itsekkin tehdä saman ja sinne vois upottaa geelipehmikkeen, jos tarvii
Yksittäisistä ergopenkkistä en löydä keltään Suomesta tuota matkustajan penkkiä. Kuskin penkkejä kyllä. Matala yhtenäinen penkki löytyy myös myynnistä.
Tai sitten muotoilis alkuperäisen ja upottaa siihen pehmeämmän osion, mutta sen päällinen vaikuttaa heikolta..
Mikä noista myynnissä olevista penkinpäällisistä ois kestävä?, jos muokatessa tuhoutuu penkin alkuperäinen päällinen.
Nyt R.llä ekan 250km.n jälkeen pitää todeta, että vakiopenkki on persiistä. Lyhytjalkanen luuperse ei yllä vakio setupissa maahan kuin toisella kengänkärjellä. Lisäksi se on niin kova, vaikka sen muotoilis matalammaksi, niin siitä ei taida saada mukavaa matka-ajoon.
Matka-ajoon olen tekemässä penkkiä.
Siispä powerparts penkki kysymys, että osais ottaa oikean kerralla.
-Matala penkki , onko myös kova?
-Korkea penkki , mitä materiaalia onko pehmeämpi?
-Ergopenkit yksittäiset lieneen pehmeimmät? Onko kokemuksia?
wilipedia muotoili asiallisen penkin ja vois itsekkin tehdä saman ja sinne vois upottaa geelipehmikkeen, jos tarvii
Yksittäisistä ergopenkkistä en löydä keltään Suomesta tuota matkustajan penkkiä. Kuskin penkkejä kyllä. Matala yhtenäinen penkki löytyy myös myynnistä.
Tai sitten muotoilis alkuperäisen ja upottaa siihen pehmeämmän osion, mutta sen päällinen vaikuttaa heikolta..
Mikä noista myynnissä olevista penkinpäällisistä ois kestävä?, jos muokatessa tuhoutuu penkin alkuperäinen päällinen.
Re: KTM 790/890 Adventure
Perstuntumalla ainakin tuo powerparts korkeampi suora penkki on mukavampi ja pehmeämpi matkata. Tuskin tulee vakio penkkiä laitettua paikalleen.
Re: KTM 790/890 Adventure
Seat Concepts on parissakin eri pyörässä ollu kyllä hyvä (miten pelaa 790:ssä ei kuitenkaan kokemusta ).
Tulee kyllä hintoihinsa kun jostain syystä tähän malliin myyvät vaan kokonaista penkkiä eikä ite laitettavaa päällystesarjaa
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Re: KTM 790/890 Adventure
Uusimmassa TM:ssä oli keskikokoisten Adv-pyörien vertailu. Hussen Norden 901 oli ylivoimainen. Sehän lienee teknisesti aika sama laite kun oranssi siskonsa. Sitä kävinkin alkukesässä koeajamassa kun oli Marinella tilaisuus. Tykkäsin kovasti. Jos nyt olisin laitetta vailla niin kyllä Norden olisi listalla kärkipäässä, jossen väärin muista niin siinä oli myös vakkari.
Erinomainen moottori. Toimii puhtaasti koko kierroslukualueella, ja kierrosten noustessa into nousee kuljettajaa ilahduttavalla tavalla. Arvelen että meikän käytössä olisi paljon parempi vaihtoehto kuin superadve.
Vertailussa pisti silmään erityiseti GS 850:n paino, yli 240 kg. Tuo massa ei kyllä 90hv:llä kovin räväkästi liikahda.
Erinomainen moottori. Toimii puhtaasti koko kierroslukualueella, ja kierrosten noustessa into nousee kuljettajaa ilahduttavalla tavalla. Arvelen että meikän käytössä olisi paljon parempi vaihtoehto kuin superadve.
Vertailussa pisti silmään erityiseti GS 850:n paino, yli 240 kg. Tuo massa ei kyllä 90hv:llä kovin räväkästi liikahda.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: KTM 790/890 Adventure
Mittaristo uusittiin takuuseen vm. 2019 790 S-malliin. Mittaristoa odoteltiin puolitoista vuotta ja nyt kesäkuussa se pyörään laitettiin. Se vaihto-operaatio itsessäänkin oli aika shöw (onnistuivat hävittämään quickshifterin...).
Eikä tuo mittaristo paremmaksi tullut. Aika kosteaa on tämän uudenkin sisällä. Jaksaiskohan sitä vielä uudestaan pistää saman ruljanssin pyörimään vai antaisiko vain olla.
Eikä tuo mittaristo paremmaksi tullut. Aika kosteaa on tämän uudenkin sisällä. Jaksaiskohan sitä vielä uudestaan pistää saman ruljanssin pyörimään vai antaisiko vain olla.
Re: KTM 790/890 Adventure
Tuli nyt hommattua -19 vuoden 790s. Etujarru pumppaa. Sen verran guuglannu tätä et taitaa olla aika yleinen ongelma. Mitä tämän kans ny pitäis tehdä...?
Re: KTM 790/890 Adventure
Samanlainen pyörä täällä ja sama vika. Perusteelliset tutkimukset ja putsaukset teetetty huollossa eikä vikaa ole löytynyt. Suorat levyt. Muistaakseni joillain on maailmalla ongelma korjaantunut vaihtamalla tarvikelevyt. Sellaista aion kokeilla itsekin jossain vaiheessa.
Re: KTM 790/890 Adventure
Onko tämmösillä jarrulevyillä joku takuu? Molemmissa etulevyissä heittoa. Toisessa vähemmän, mut toinen ihan silmin nähden kiero. Niitit putsattu ja ne pyörivät, eli ne ei jumita. Täytyy huomenna lainata heittokello töistä. Pyörä siis mallia 2019 ja 11tkm mittarissa...
Re: KTM 790/890 Adventure
Huomenta. Minulla jo toiset levyt menossa takuuseen ja asiasta keskusteltiin että joku niitä levyjä syö.
Melko varma aiheuttaja löytyi etunavasta jossa on kahenkympin sorviheitto, jolloin levy ei koskaan pyöri suoraan.
Asia on vielä kesken kun samaan käyntiin katsottiin äänekäs nokkaketju ja selvisi että kanteen ei oo menny tarpeeksi öljyä ja nokat sekä keinut ym pitää vaihtaa ja selvittää juurisyy miksei öljy oo kiertäny. 2021 890 ärrä kyseessä ja matkamittarissa on +23tkm, takuu kattaa onneksi.
Melko varma aiheuttaja löytyi etunavasta jossa on kahenkympin sorviheitto, jolloin levy ei koskaan pyöri suoraan.
Asia on vielä kesken kun samaan käyntiin katsottiin äänekäs nokkaketju ja selvisi että kanteen ei oo menny tarpeeksi öljyä ja nokat sekä keinut ym pitää vaihtaa ja selvittää juurisyy miksei öljy oo kiertäny. 2021 890 ärrä kyseessä ja matkamittarissa on +23tkm, takuu kattaa onneksi.
Viimeksi muokannut Sauli, Ke Elo 17, 2022 10:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 790/890 Adventure
Heittokellolla tänään mittailin noita etulevyjä, ja heitot luokkaa 0,22 milliä molemmilla jarrulevyillä. Saman heiton saa myös mitattua siitä jarrulevyn laipasta joka kiinni vanteessa, eli niissäkin heitto 0,2 milliä molemmilla puolilla. Eli heitto ei sit välttämättä jarrulevystä johdukaan.
Re: KTM 790/890 Adventure
Jep, ja siksipä se kalliimpien jarrulevyjenvaihto ei välttis ole kun hetkellinen ensiapu. Napa sorviin ja heitot pois.am77 kirjoitti: ↑Ke Elo 17, 2022 7:11 pm Heittokellolla tänään mittailin noita etulevyjä, ja heitot luokkaa 0,22 milliä molemmilla jarrulevyillä. Saman heiton saa myös mitattua siitä jarrulevyn laipasta joka kiinni vanteessa, eli niissäkin heitto 0,2 milliä molemmilla puolilla. Eli heitto ei sit välttämättä jarrulevystä johdukaan.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 790/890 Adventure
Minun tapauksessani tommonen napakorjaus tarkoittaisi vientiä huoltoon, koska itse en osaa näiden kanssa roplata. Eli huolto tutkisi, onko navassa vikaa ja sitten korjaisivat (jos osaavat?). Ja jos navasta ei mitään löytyisikään, niin laskua tulisi silti. Takuuta ei enää ole.
Tämä 790 Adv on kyllä ominaisuuksiltaan just passeli meikäläiselle, mutta laatuvaikutelma on huono. Ja mitä kuulee juttua vaikka Husse 901:stä (mahdollisesti minulle vielä tätäkin parempi pyörä), niin ei ole vakuuttanut oikein sekään.
Tämä 790 Adv on kyllä ominaisuuksiltaan just passeli meikäläiselle, mutta laatuvaikutelma on huono. Ja mitä kuulee juttua vaikka Husse 901:stä (mahdollisesti minulle vielä tätäkin parempi pyörä), niin ei ole vakuuttanut oikein sekään.
Re: KTM 790/890 Adventure
Sitähän se on, en tiedä voisko jos keulan nostaa ylös ja tukee hyvin, niin heittokellolla vois nähdä heiton navassa ihan paikoillaankin ollessa. Toki heiton poisto vaatii sitten vanteen käyttämisen irti ja sorvilla heiton poisto.mikkark kirjoitti: ↑To Elo 18, 2022 5:02 pm Minun tapauksessani tommonen napakorjaus tarkoittaisi vientiä huoltoon, koska itse en osaa näiden kanssa roplata. Eli huolto tutkisi, onko navassa vikaa ja sitten korjaisivat (jos osaavat?). Ja jos navasta ei mitään löytyisikään, niin laskua tulisi silti. Takuuta ei enää ole.
Tämä 790 Adv on kyllä ominaisuuksiltaan just passeli meikäläiselle, mutta laatuvaikutelma on huono. Ja mitä kuulee juttua vaikka Husse 901:stä (mahdollisesti minulle vielä tätäkin parempi pyörä), niin ei ole vakuuttanut oikein sekään.
Ja mitä laatuvaikutelmaan tulee niin osien toimittajilta ottavat varmasti halvinta kuraa mitä saa, jotta hinta pysyisi edes nykyisellä tasolla. Jos 790 lähtöhinta olis vaikka 26 tonnia, olis voinu ostaa kalliimpia ja parempia osia, ehkä. Mutta kyllähän 790/890 on vaan kaikesta huolimatta parasta mitä löytyy, alusta, moottori, tasapaino ja luonne yhteensä. Saa paiskoa ja ajaa niinku olis varastettu, sitä paremmin menee mitä enempi käskee. Ainakin minulta loppuu kunto enneku 890:stä menohalut.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Re: KTM 790/890 Adventure
Joo, on oikein mainio pyörä omaan käyttöön. Harmittavan vähän se saa ajoaikaa, kun pitää fillaroidakin, mutta eilen vietin taas 6 tuntia tämän laitteen kanssa Jyväskylän ja Jämsän välissä ja vähän kauempanakin. Ouninpohjakin tuli ajettua ja muuta paljon paljon kapeampaa vuoristorataa. Silloin kun tämä pyörä toimii - ja kyllähän se yleensä toimii - niin meno on hemmetin maittavaa. Seuraavaksi pitänee laittaa alle oikeat nappulat (TKC80 tms) nykyisten Mitasten sijaan, jotka on kyllä nekin minun ajossani olleet ihan hyvät. Ja vaikka laatu kismittääkin, niin siitä huolimatta ei oikein kiinnosta mikään muu pyörä, kuin 890 Adv (mahdollisesti R).