Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
- Paikkakunta: Alajärvi
Re: Yamaha Ténéré 700
Sain tarjousta Tenere 700 World Raid:stä. Ainoa ongelma on istumakorkeus, mutta tarvikkeena löytyy madalluspalikoita 25mm tai 45mm (laitteen perästä mitattuna).... eli esim. 25mm madallus istumakohdasta saattaa olla vain 15mm? Alkoi kiinnostamaan jonkin verran .
Tavarateline; kannattaako sellaista ottaa jos ei vielä tiedä millaiset laukut pyörään joskus laittaa vai onko asialla merkitystä vain pehmeiden laukkujen osalta enemmänkin? Esim. pehmeitä tyyliin tällaiset: https://sw-motech.com/Produkte/Gepaeck/ ... 041178.htm tai kovia laukkuja... mitä tahansa?
Keskiseisontatuki olisi varmaan "must" valita? Helpottaahan se elämää monella tavalla ja noiden madalluspalikoiden asennus on kuulemma helpompaa. Mielestäni WR:n paketit on suht' kalliita siihen nähden mitä tavaraa niihin saa, mutta makuasia....
Koska itsellä ei ole koskaan ollut tämän tyylistä pyörää vaan 6 kpl katulaitteita 125cc - 1300cc niin voi olla, että kyselen tyhmiä . Mutta vastailkaa (ja vinoilkaa) jos ehditte.
Tavarateline; kannattaako sellaista ottaa jos ei vielä tiedä millaiset laukut pyörään joskus laittaa vai onko asialla merkitystä vain pehmeiden laukkujen osalta enemmänkin? Esim. pehmeitä tyyliin tällaiset: https://sw-motech.com/Produkte/Gepaeck/ ... 041178.htm tai kovia laukkuja... mitä tahansa?
Keskiseisontatuki olisi varmaan "must" valita? Helpottaahan se elämää monella tavalla ja noiden madalluspalikoiden asennus on kuulemma helpompaa. Mielestäni WR:n paketit on suht' kalliita siihen nähden mitä tavaraa niihin saa, mutta makuasia....
Koska itsellä ei ole koskaan ollut tämän tyylistä pyörää vaan 6 kpl katulaitteita 125cc - 1300cc niin voi olla, että kyselen tyhmiä . Mutta vastailkaa (ja vinoilkaa) jos ehditte.
Re: Yamaha Ténéré 700
tenere myös raidi-versiona on / tulee olemaan maailmalla niin suosittu pyörä että sille erilaista härpekettä tuottavia pajoja maailmalla on kait kymmerniä
tarkoittaa että jos nyt ei ole varma laukkurautojen / keskistondiksen / muun tarpeesta, niin ei huolta, ne voi hankkia myöhemminkin joko yamahalta tai tarvikevalmistajalta. ehkä uuteen pyörään voisi saada kaikki kerralla kokonaisedullisena pakettina mutta taas toisaalta ei kerralla kirpaise niin paljoa kun hankkii ajan kanssa. valintojen maailma
linkkaamasi laukku lienee sinänsä asiallinen mutta huomaa että kuramopo on korkeampi, perä korkeamalla kuin katuvehkeessä. 70 litraan tulee jo helposti sujautettua kaikenlaista painavaa mukaan ja vaikutuksen ajettavuuteen huomaa.
piireissä jossain määrin suositaan giant loop ja 21bros -tyyppisiä hevosenkenkiä mutta eivätpä kaikki noista tykkää.
ylipäätään laukuista kovat vs pehmeät on ikuisuusaihe. antoisia lukuhetkiä aiheen parissa esim tubesta löytyy vertailuja
ja edelleen keskiseisontatuesta. perinteisissä touring-piireissä sitä tosiaan pidetään must -juttuna ketjun voitelun helppouden, yleisen tallissa huoltamisen ja rengasrikkoriskin takia.
haastajat puolestaan ihmettelevät että eikö herran vuonna 2023 kaikilla jo ole ketjunvoitelijat? Tallissa nostimet. Ja jos reissussa rengasrikko tulee, niin sitten toimitaan tilanteen vaatimalla tavalla, imporovisoidaan.
ei ole tyhmiä kysymyksiä
tarkoittaa että jos nyt ei ole varma laukkurautojen / keskistondiksen / muun tarpeesta, niin ei huolta, ne voi hankkia myöhemminkin joko yamahalta tai tarvikevalmistajalta. ehkä uuteen pyörään voisi saada kaikki kerralla kokonaisedullisena pakettina mutta taas toisaalta ei kerralla kirpaise niin paljoa kun hankkii ajan kanssa. valintojen maailma
linkkaamasi laukku lienee sinänsä asiallinen mutta huomaa että kuramopo on korkeampi, perä korkeamalla kuin katuvehkeessä. 70 litraan tulee jo helposti sujautettua kaikenlaista painavaa mukaan ja vaikutuksen ajettavuuteen huomaa.
piireissä jossain määrin suositaan giant loop ja 21bros -tyyppisiä hevosenkenkiä mutta eivätpä kaikki noista tykkää.
ylipäätään laukuista kovat vs pehmeät on ikuisuusaihe. antoisia lukuhetkiä aiheen parissa esim tubesta löytyy vertailuja
ja edelleen keskiseisontatuesta. perinteisissä touring-piireissä sitä tosiaan pidetään must -juttuna ketjun voitelun helppouden, yleisen tallissa huoltamisen ja rengasrikkoriskin takia.
haastajat puolestaan ihmettelevät että eikö herran vuonna 2023 kaikilla jo ole ketjunvoitelijat? Tallissa nostimet. Ja jos reissussa rengasrikko tulee, niin sitten toimitaan tilanteen vaatimalla tavalla, imporovisoidaan.
ei ole tyhmiä kysymyksiä
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Heinä 11, 2019 10:48 am
- Pyörä: KTM 690 -21
Re: Yamaha Ténéré 700
Mursun pohdintaan omana mielipiteenäni sanoisin, että ei kannata ottaa tavaratelinettä eikä keskiseisontatukea liikkeestä. Kaikenlaista tarvikevalmistajaa on pilvin pimein ja tässä talvi hyvin aikaa surffailla netissä ja miettiä omia valintoja. Tenere on simppeli rakenteeltaan ja varusteiden lisääminen ei mitään erityisosaamista sinänsä vaadi.
Itsellä on Mosko Moton Reckless 80 laukut käytössä ja niiden laatu sekä toimivuus on mielestäni erittäin hyvät. Mutta makuja on monia. Ajattelisin niin, että jos on aikomus pääosin matkailla "ihmisten ilmoilla" niin lukittavat, kovat laukut ovat eduksi. Jos taas suuntautuu enempi kurapuolelle niin ilman muuta pehmeää laukkua. Kaatoja tulee ihan varmasti ja hyvä pehmeä laukku kestää ne ongelmitta, toimien samalla pyörän suojana.
Samaa ajatusta soveltaisin myös keskiseisontatukeen. Maastossa se on vain turha lisäpaino ja rengasrikon kohdalle sattuessa täytyy improvisoida. Sitten taas jos mennään enempi kadulla, niin onhan se nätti kiskaista pyörä tuelle ja öljytä ketjut päivän päätteeksi, ennen kypäräkaljaa
Itsellä on Mosko Moton Reckless 80 laukut käytössä ja niiden laatu sekä toimivuus on mielestäni erittäin hyvät. Mutta makuja on monia. Ajattelisin niin, että jos on aikomus pääosin matkailla "ihmisten ilmoilla" niin lukittavat, kovat laukut ovat eduksi. Jos taas suuntautuu enempi kurapuolelle niin ilman muuta pehmeää laukkua. Kaatoja tulee ihan varmasti ja hyvä pehmeä laukku kestää ne ongelmitta, toimien samalla pyörän suojana.
Samaa ajatusta soveltaisin myös keskiseisontatukeen. Maastossa se on vain turha lisäpaino ja rengasrikon kohdalle sattuessa täytyy improvisoida. Sitten taas jos mennään enempi kadulla, niin onhan se nätti kiskaista pyörä tuelle ja öljytä ketjut päivän päätteeksi, ennen kypäräkaljaa
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Varusteiden kanssa olen ottanut tavaksi että ajan pyörällä vähän aikaa ja mietin siinä mitä ja minkälaista varustetta tarvitsen. Pyörää ostaessa mulla oli pitkä varustelista mitä siihen haluan ja onneksi en ostanut samalla koska tarpeet muuttui kun tutustui pyörään ja lista oli aivan toisenlainen.
Mitä? Vieläkö joku rasvailee ketjuja tippakannulla ja sprayppullolla?
Olisko aika siirtyä käyttämään OSCO ketjurasvaria joka on yksi parhaista ellei paras mekaaninen rasvari ja toimii aina kun sitä tarvitsee. Kymmenen vuoden aikana oli eri rasvareita pyörissä ja OSCO oli kiistatta paras sen yksinkertaisuuden ja luotettavuuden osalta. Ei tulisi mieleenkään rasvailla ketjua jollain muulla kun pyörässä kiinni olevalla ketjurasvarilla joka hoitaa ketjut ajon aikana.
Fillarissakin olen laiska rasvaamaan ketjuja ja siirryin siinä ketjujen uppovahaukseen keväällä eikä ole paluuta tippapulloihin.
Mitä? Vieläkö joku rasvailee ketjuja tippakannulla ja sprayppullolla?
Olisko aika siirtyä käyttämään OSCO ketjurasvaria joka on yksi parhaista ellei paras mekaaninen rasvari ja toimii aina kun sitä tarvitsee. Kymmenen vuoden aikana oli eri rasvareita pyörissä ja OSCO oli kiistatta paras sen yksinkertaisuuden ja luotettavuuden osalta. Ei tulisi mieleenkään rasvailla ketjua jollain muulla kun pyörässä kiinni olevalla ketjurasvarilla joka hoitaa ketjut ajon aikana.
Fillarissakin olen laiska rasvaamaan ketjuja ja siirryin siinä ketjujen uppovahaukseen keväällä eikä ole paluuta tippapulloihin.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
- Paikkakunta: Alajärvi
Re: Yamaha Ténéré 700
Samoja asioita pohtinut ja en ole keksinyt pehmeistä laukuista mitään huonoa puolta edes "ihmisten ilmoilla" paitsi ehkä helpommat rosmon tyhjentää teräaseen tmv. avulla jos nyt paskaiset vaatteet jotain ihmeellisesti kiinnostaa. Mutta en oikein ole telineiden ystävä... siksikin joku pehmeä banaani tmv. taakse houkuttelee nyt.hiiliteräs kirjoitti: ↑Ke Syys 28, 2022 8:34 am Itsellä on Mosko Moton Reckless 80 laukut käytössä ja niiden laatu sekä toimivuus on mielestäni erittäin hyvät. Mutta makuja on monia. Ajattelisin niin, että jos on aikomus pääosin matkailla "ihmisten ilmoilla" niin lukittavat, kovat laukut ovat eduksi. Jos taas suuntautuu enempi kurapuolelle niin ilman muuta pehmeää laukkua. Kaatoja tulee ihan varmasti ja hyvä pehmeä laukku kestää ne ongelmitta, toimien samalla pyörän suojana.
Pitää kiertää katsomassa noita laukkuja ym. varustetta jos nyt WR:stä kauppoihin pääsee... tai pääsee jos 174cm vartta ja varpaat kannattelee pyörää pystyssä . Vuolee sitten vaikka kepeksistä vähän palaa .
Re: Yamaha Ténéré 700
Hienoa jos on reserviä mistä vuolasta!
Koska T7 takajousitus on linkuilla, niin vaihtoehtoisena metodina uskallan ehdottaa jousituksen madallusta eri mittaisilla ns. koiranluilla.
esim. https://www.rally-raidproducts.co.uk/ya ... -link-40mm
Koska T7 takajousitus on linkuilla, niin vaihtoehtoisena metodina uskallan ehdottaa jousituksen madallusta eri mittaisilla ns. koiranluilla.
esim. https://www.rally-raidproducts.co.uk/ya ... -link-40mm
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Re: Yamaha Ténéré 700
Moi, voisiko joku kertoa mistä World Ride ajovalon säätö löytyy
En ole sitä onnistunut löytämään
En ole sitä onnistunut löytämään
Re: Yamaha Ténéré 700
Heti näytön alapuolella on 2 reikää. Niistä pitkällä 4 mm kuuskulma avaimella säätö.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
- Paikkakunta: Alajärvi
Re: Yamaha Ténéré 700
Päivitystä tähän. En sitten hankkinutkaan Tenere 700 WR:ia, koska madalluslinkut olisi olleet hieman hankala asia takuussa esim. jousituksen ja rungon osalta ja mm. sivujalka ei ehkä olisi enää ollut täysin sopiva siihen. Ei nyt mitään vakavia juttuja, mutta en halunnut monimutkaisia asioita.mursu kirjoitti: ↑Ti Syys 27, 2022 3:01 pm Sain tarjousta Tenere 700 World Raid:stä. Ainoa ongelma on istumakorkeus, mutta tarvikkeena löytyy madalluspalikoita 25mm tai 45mm (laitteen perästä mitattuna).... eli esim. 25mm madallus istumakohdasta saattaa olla vain 15mm? Alkoi kiinnostamaan jonkin verran .
Tavarateline; kannattaako sellaista ottaa jos ei vielä tiedä millaiset laukut pyörään joskus laittaa vai onko asialla merkitystä vain pehmeiden laukkujen osalta enemmänkin? Esim. pehmeitä tyyliin tällaiset: https://sw-motech.com/Produkte/Gepaeck/ ... 041178.htm tai kovia laukkuja... mitä tahansa?
Keskiseisontatuki olisi varmaan "must" valita? Helpottaahan se elämää monella tavalla ja noiden madalluspalikoiden asennus on kuulemma helpompaa. Mielestäni WR:n paketit on suht' kalliita siihen nähden mitä tavaraa niihin saa, mutta makuasia....
Koska itsellä ei ole koskaan ollut tämän tyylistä pyörää vaan 6 kpl katulaitteita 125cc - 1300cc niin voi olla, että kyselen tyhmiä . Mutta vastailkaa (ja vinoilkaa) jos ehditte.
Tein sitten tänään kaupat Honda 1100 Africa Twin AS:stä, jossa istumakorkeus sopii minulle täysin. Haen Africa Twin keskusteluista sitten jatkossa sympatiaa, olkapäätä ja ryhmähaleja .
Re: Yamaha Ténéré 700
Olet valintasi tehnyt, mutta lisävarusteet jotka ovat Yamahan virallisella lisävarustelistalla eivät rajaa takuuta millään lailla. Tietysti olettaen että ne ovat asiallisesti asennetut.
Taas viikolla keskustelin asiasta Yamaha myyjän kanssa.
Taas viikolla keskustelin asiasta Yamaha myyjän kanssa.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
- Paikkakunta: Alajärvi
Re: Yamaha Ténéré 700
World Raid:iin nuo linkut eivät ole Yamahan virallisia lisävarusteita.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: To Tammi 20, 2022 12:03 am
- Pyörä: XT 660Z
- Paikkakunta: Lahti
Re: Yamaha Ténéré 700
Onpahan muuten suosittu kampe tuo T7 ainakin Youtuben adventure videoiden perusteella. Valittelevat ettei niitä tahtonut löytyä myymälöistä amerikassa kun kaikki meni kuin kuumille kiville. Tällä hetkellä suomessa näyttää olevan aika hyvin tarjolla uusia ja käytettyjä. Vähän kiinnostelisi mutta maltetaan vielä. Pidän Yamahan lähestymistavasta T7:n kanssa. Ei mitään turhaa tekniikkaa vaan suht simppeli peruspyörä, hintakin on järkevällä tasolla.
Re: Yamaha Ténéré 700
Perusmallin istuinkorkeus 875mm on 1,5 cm matalampi, mutta ehkä vähän leveämpi penkki kuin world raid mallissa jossa istuinkorkeus 890mm.
https://www.youtube.com/watch?v=GD0aZep_nK8 kolmea eri penkinkorkeutta saa tuohon perusmalliin.
https://www.youtube.com/watch?v=GD0aZep_nK8 kolmea eri penkinkorkeutta saa tuohon perusmalliin.