Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
https://www.kedo.com/ osanumero 31109 ( tällä hetkellä loppu, ei käy jos on keskituki,) ei sisällä jalkatappeja.
https://www.ebay.de/itm/363607994330?ha ... Swscthgp1d
jäi tilaamatta kun on tuo keskituki tiellä.
https://www.donner-tech.de/en/p/footpeg ... tenere-700
https://www.ebay.de/itm/363607994330?ha ... Swscthgp1d
jäi tilaamatta kun on tuo keskituki tiellä.
https://www.donner-tech.de/en/p/footpeg ... tenere-700
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 11:41 am
- Pyörä: XRV750 -93
Re: Yamaha Ténéré 700
Tekniikan maailma 13/22:
Eikö tuo nyt ole aivan höpöpuhetta ja cruisea ei ole vieläkään? Vai oonko mä aivan pihallaPerus-Teneren omistajat ovat kaipailleet vakionopeudensäädintä. Puute on korjattu World Raidissa. Siinä sellainen on, ja se toimii hienosti.
Honda XRV 750 RD07 -93
Husaberg FS650e -07
Yamaha WR426f -02
Husaberg FS650e -07
Yamaha WR426f -02
Re: Yamaha Ténéré 700
Koeajolla ei löytynyt cruisea. Kokkolan tarvikeskuksella on koeajopyöränä world raid tenere 700.
Jos vertaa tavalliseen malliin niin parempaa oli penkki ja polvikulma loivempi, näyttö tyylikkäämpi,ohjausiskari,jousitus tukevamman oloinen .
Miinusta lisääntynyt paino, mutta ajossa ei huomaa, myös istumakorkeus voi olla haasteellinen (890mm).
Jos vertaa tavalliseen malliin niin parempaa oli penkki ja polvikulma loivempi, näyttö tyylikkäämpi,ohjausiskari,jousitus tukevamman oloinen .
Miinusta lisääntynyt paino, mutta ajossa ei huomaa, myös istumakorkeus voi olla haasteellinen (890mm).
- Sotanorsu666
- Viestit: 95
- Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
- Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
- Paikkakunta: Rajamäki
Re: Yamaha Ténéré 700
Näyttää kyllä hyvältä. Tässähän alkaa jo odottelemaan muutaman vuoden päähän, että ensimmäiset käytetyt tulevat markkinoilletalkku kirjoitti: ↑Ti Elo 02, 2022 2:15 pm Koeajolla ei löytynyt cruisea. Kokkolan tarvikeskuksella on koeajopyöränä world raid tenere 700.
Jos vertaa tavalliseen malliin niin parempaa oli penkki ja polvikulma loivempi, näyttö tyylikkäämpi,ohjausiskari,jousitus tukevamman oloinen .
Miinusta lisääntynyt paino, mutta ajossa ei huomaa, myös istumakorkeus voi olla haasteellinen (890mm).
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke Tammi 04, 2012 3:58 am
- Pyörä: Tenere -22
- Paikkakunta: Hämeenkyrön Röllimetsä
Re: Yamaha Ténéré 700
…
Viimeksi muokannut Mäxä, Ti Elo 23, 2022 8:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lakupilotti
- Viestit: 1562
- Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
- Pyörä: Laku
- Paikkakunta: Päntäne
Re: Yamaha Ténéré 700
Onko venttiileissä palasäätö vai ruuvattava?
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !
Re: Yamaha Ténéré 700
PalasäätöLakupilotti kirjoitti:Onko venttiileissä palasäätö vai ruuvattava?
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Elo 30, 2017 10:36 am
- Pyörä: Ténéré 700 World Raid -22
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha Ténéré 700
Ei ole vakkaria.
talkku kirjoitti: ↑Ti Elo 02, 2022 2:15 pm Koeajolla ei löytynyt cruisea. Kokkolan tarvikeskuksella on koeajopyöränä world raid tenere 700.
Jos vertaa tavalliseen malliin niin parempaa oli penkki ja polvikulma loivempi, näyttö tyylikkäämpi,ohjausiskari,jousitus tukevamman oloinen .
Miinusta lisääntynyt paino, mutta ajossa ei huomaa, myös istumakorkeus voi olla haasteellinen (890mm).
Re: Yamaha Ténéré 700
Teneren renkaista asiaa.
Sain juhannuksen jälkeen World Raidini ja siinä eturengas pompotti ikävästi. Käytin paikallisella MP-korjaamolla, jossa tarkastettiin painotus. Ei muutosta, pinnapainoja oli tehtaalla laitettu +50gr. Kyllästyin Pirellin renkaaseen ja tilasin Heidenau K60 Rangerit.
Nyt tämä ranger pompottaa myös, ensimmäisellä asennuskerralla todella paljon, uudelleen asennus auttoi, väheni selvästi.
Painoja paljon vähemmän, kun Pirellissä. Vanne näyttää suoralta, siitä ei ole löydetty vikaa.
Onko Tenere jotenkin kovin herkkä renkaille, vai onko vaan osunut maanantai -kappaleet kohdalle
GSA:ssa ei koskaan mitään ongelmaa tasapainotuksen kanssa, tosin etupään rakennne erilainen
Sain juhannuksen jälkeen World Raidini ja siinä eturengas pompotti ikävästi. Käytin paikallisella MP-korjaamolla, jossa tarkastettiin painotus. Ei muutosta, pinnapainoja oli tehtaalla laitettu +50gr. Kyllästyin Pirellin renkaaseen ja tilasin Heidenau K60 Rangerit.
Nyt tämä ranger pompottaa myös, ensimmäisellä asennuskerralla todella paljon, uudelleen asennus auttoi, väheni selvästi.
Painoja paljon vähemmän, kun Pirellissä. Vanne näyttää suoralta, siitä ei ole löydetty vikaa.
Onko Tenere jotenkin kovin herkkä renkaille, vai onko vaan osunut maanantai -kappaleet kohdalle
GSA:ssa ei koskaan mitään ongelmaa tasapainotuksen kanssa, tosin etupään rakennne erilainen
Re: Yamaha Ténéré 700
Muistaakseni minulla ei se alkuperäinen STR uutena pompottanut, mutta alkoi sitten jossain vaiheessa pompottaa 60kmh nopeuksissa. Nyt alla Pirelli MT 21 Rallycross, joka on pompottanut ko. nopeudessa alusta asti varmaan pahemmin kuin se STR missään vaiheessa. Tasapainotuksella ei asiaan juuri vaikutusta ollut. Vanteessa on selkäheittoa reilusti alle 1mm, mutta nyt taisi sattua kumin ja vanteen heitot juuri samaan kohtaan, kun uutena mittasin asennettuna tuosta kombosta keskinappuloista yli 1mm selkäheittoa, joka kyllä sekin menee vielä kevyesti Yamahan toleransseihin. On niin pienellä nopeusalueella tuo häiritsevä pompotus, että en ole jaksanut välittää asiasta ja tuo kumikin on kohta loppuun ajettu. Pitää katsoa taas seuraavalla kumilla tilannetta uusiksi.MotoAuto kirjoitti:Teneren renkaista asiaa.
Sain juhannuksen jälkeen World Raidini ja siinä eturengas pompotti ikävästi. Käytin paikallisella MP-korjaamolla, jossa tarkastettiin painotus. Ei muutosta, pinnapainoja oli tehtaalla laitettu +50gr. Kyllästyin Pirellin renkaaseen ja tilasin Heidenau K60 Rangerit.
Nyt tämä ranger pompottaa myös, ensimmäisellä asennuskerralla todella paljon, uudelleen asennus auttoi, väheni selvästi.
Painoja paljon vähemmän, kun Pirellissä. Vanne näyttää suoralta, siitä ei ole löydetty vikaa.
Onko Tenere jotenkin kovin herkkä renkaille, vai onko vaan osunut maanantai -kappaleet kohdalle
GSA:ssa ei koskaan mitään ongelmaa tasapainotuksen kanssa, tosin etupään rakennne erilainen
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Elo 30, 2017 10:36 am
- Pyörä: Ténéré 700 World Raid -22
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha Ténéré 700
Valitin kanssa eturenkaan pystyheitosta, mutta en jaksanut alkaa soittaa asiasta kun ovat tulossa tiensä päähän.
Nyt uudet kumi hankittu ja ens viikolla uudet bs:t alle.
Malli Adventurecross AX41. Kaverini myy pyöriä ammatikseen ja kehui rengasta sen verran, että ensi viikolla on ajossa. Renkaat tuli juuri pihaan. Ajo on. 50/50 sora- ja maantietä. Rally STR on renkaana erittäin hyvä, mutta nykyiseen ajoon aavistuksen vääränlainen.
Mitä mieltä/ kokemuksia porukalla on bridgen renkaasta?
https://www.bridgestone.fi/our-products ... -ax41.html
Nyt uudet kumi hankittu ja ens viikolla uudet bs:t alle.
Malli Adventurecross AX41. Kaverini myy pyöriä ammatikseen ja kehui rengasta sen verran, että ensi viikolla on ajossa. Renkaat tuli juuri pihaan. Ajo on. 50/50 sora- ja maantietä. Rally STR on renkaana erittäin hyvä, mutta nykyiseen ajoon aavistuksen vääränlainen.
Mitä mieltä/ kokemuksia porukalla on bridgen renkaasta?
https://www.bridgestone.fi/our-products ... -ax41.html
Re: Yamaha Ténéré 700
Tasan kk sitten sain WR n ja nyt 5600 km. Ei ole ollut pompotusongelmaa.
Edellisessä Tenere Rally ssä oli nuo AX, hyvät kumit seka-ajoon.
Edellisessä Tenere Rally ssä oli nuo AX, hyvät kumit seka-ajoon.
Re: Yamaha Ténéré 700
Vaihtoivat ohjauslaakerin takuuseen.Pturu kirjoitti:Pyörä meni tänään 10tkm huoltoon ja tarkistavat samalla tuon laakerin. Eivät uskoneet/Yamahalla eivät olleet uskoneet suorilla, että voi olla ohjauslaakeri mennyt, kun niitä ei kuulemma ole aiemmin mennyt noista. Tiedä sitten… En minä kyllä oikein muuta keksi kuin laakerivian, jos ohjauksessa on selvä pykälä keskellä. Tein kyllä huoltoon varsin selväksi, että teen työn itse, jos ei mene takuuseen, joten jospa tuosta nyt ei mitään ylimääräisiä kuluja koidu itselle. Minulle on ihan fine vaikka laakerin joutuisinkin itse ostamaan ja vaihtamaan, mutta on kiva saada tietää maahantuojan kanta tässä asiassa. Toivottavasti saan selkeän vastauksen asiaan enkä ympäripyöreätä kiertelyä.Pturu kirjoitti:Pitää soittaa maanantaina paikalliseen valtuutettuun huoltoon ja kysellä aiheesta, mutta mitäpä olette mieltä, että voisiko kuulua takuun piiriin, kun syyskuussa 2020 ostetussa Ténéréssä, jolla on nyt ajettu n. 8tkm on ohjauslaakerissa ihan selvä pykälä keskellä. En ole ajossa mitään erikoista huomannut, mutta tänään renkaanvaihdon yhteydessä ilman rengasta kääntelin ohjausta keula ylhäällä, niin keskiasennossa tuntuu varsin selkeästi pykälä. Eikös siinä TM:n kestotestipyörässä mennyt pyöränlaakereitakin takuuseen vielä yllättävän myöhäisessä vaiheessa? Vai vaikuttiko asiaan, että kyseessä tosiaan oli TM:n kestotestipyörä ja yksittäiselle kuluttajalle on sitten eri säännöt ;D Saisivat vaihtaa samalla 10tkm. huollossa tuon, mutta jos ei mene takuuseen, niin sitten vaihdan kyllä itse.
Re: Yamaha Ténéré 700
Michelin anakee wild tuli eteen ja pomputus hävisi, STR uusi taakse.
Viimeksi muokannut talkku, Pe Elo 12, 2022 12:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Yamaha Ténéré 700
Sama itellä. Valitin uutena eturenkaan pompotuksesta, kun jotku oli saanu niitä takuuseen. Ranuan TK ei korvaansa lotkauttanu. Anakee wild on kyllä loistava rengas edessä. Huolellisesti ku sen asentaa ja tasapainottaa, niin kestää kilsoja mahtavasti. Minulla on nyt +9000 km lasissa ja vielä on pintaa hyvinki. Toki kyllä toi nyt vaihtoon menee. Mutta eipä tarvi arpoa mikä tulee tilalle.
Soratiellä anakee on tosin huonompi kuin vakio Pirelli, mutta muualla mukaaluetuna assu, Misukka vie voiton.