Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mursu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja mursu »

Istuin korkeus 890mm tuossa hiukan arveluttaa meikää (174cm). Vakiomalli sen sijaan tuntui oikein soppelilta; laitteen keveys ja varmaan 15mm matalampi istuin korkeus vaikuttaa asiaan kovasti.

Pitää käydä istumassa, kun noita ilmestyy Suomeenkin. Toki, ensin mönkkäri myyntiin, kun puuhommat on tehty :)
Avatar
-JHS-
Viestit: 19
Liittynyt: La Huhti 23, 2022 11:12 am
Pyörä: Tenere 700 World Raid
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja -JHS- »

Willy76 kirjoitti: Ma Touko 09, 2022 11:18 pm Hienoa. Näkyy olevan saatavilla mm. pohjapanssari mustana sekä Tenere 700 High-lokasuojasarja.
Nyt on koneelle rakennettu oman näköinen pyörä haluamallani lisävarusteilla. Huomenna heti osat tilaukseen.
Jos olisi kaikki palikat tuolloin paikallaan kun saa pyörän ajoon. Ai ai, rupes polttelee 8)
Saako kuvaa konfiguraattorista millaista on tulossa? High lokasuoja oli itellä kans ajatuksissa. Mistä kannattaa tilata osat? Onko suoraan japanista halvempaa?
KTM 690 Enduro R -11
Yamaha T7 World Raid -22
slip
Viestit: 112
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:26 am
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Österbotten

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja slip »

Komea laite tuo World Raid kyllä on. ABS valinnat hyvä uudistus. Alkaa saada bensaakin mukaan sen verran että voi eksyä reitiltä ihan rauhallisin mielin :D
Willy76
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 30, 2017 10:36 am
Pyörä: Ténéré 700 World Raid -22
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Willy76 »

-JHS- kirjoitti: Ti Touko 10, 2022 9:34 am
Willy76 kirjoitti: Ma Touko 09, 2022 11:18 pm Hienoa. Näkyy olevan saatavilla mm. pohjapanssari mustana sekä Tenere 700 High-lokasuojasarja.
Nyt on koneelle rakennettu oman näköinen pyörä haluamallani lisävarusteilla. Huomenna heti osat tilaukseen.
Jos olisi kaikki palikat tuolloin paikallaan kun saa pyörän ajoon. Ai ai, rupes polttelee 8)
Saako kuvaa konfiguraattorista millaista on tulossa? High lokasuoja oli itellä kans ajatuksissa. Mistä kannattaa tilata osat? Onko suoraan japanista halvempaa?
Pari kuvaa konfiguraattorista, jos linkit toimivat ⬇️
Osat tilaan suoraan myyjältä. Saa mahdollisimman nopeasti käyttöön.
Viimeksi muokannut Willy76, Ti Touko 10, 2022 5:58 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Willy76
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 30, 2017 10:36 am
Pyörä: Ténéré 700 World Raid -22
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Willy76 »

Willy76
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 30, 2017 10:36 am
Pyörä: Ténéré 700 World Raid -22
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Willy76 »

Ensimmäiset lehdistökoeajot ajettu Esapanjassa sekä ensimmäinen koeajo arvostelu. Positiivisen arvostelun saanut.

https://www.1000ps.at/testbericht-30092 ... -test-2022
Avatar
-JHS-
Viestit: 19
Liittynyt: La Huhti 23, 2022 11:12 am
Pyörä: Tenere 700 World Raid
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja -JHS- »

On se komia!

Omaan lisänä tulee "kaatumaraudat" eteen ja taakkateline taakse, syylärin suoja + keskiseisonta jalka + kaatumasuojasarja. Seuraavia harkinnassa: ketjun ohjari, ylälokari, lämpökahvat, adventure jalkatapit.

WR tulee olemaan mun ensimmäinen "kurapyörä" joten todennäköisesti ensimmäiset tuhannet mennään sorateillä ja sieltä sitten pikkuhiljaa pienemmille poluille.. (Kuivaniemen tenere-ralli kiinnostaa mutta en tiedä onko pyörää tai ajotaitoa vielä tuolloin; Oulusta lyhyt matka paikalle...) Koeajoin Vantaan Yamaha centerin normi Teneren ja oli heti olo että tää on mun mitoille tehty pyörä; korkeampia penkki, öhlins säädettävä takaiskari.
Willy76 kirjoitti: To Touko 12, 2022 12:58 pm Ensimmäiset lehdistökoeajot ajettu Esapanjassa sekä ensimmäinen koeajo arvostelu. Positiivisen arvostelun saanut.

https://www.1000ps.at/testbericht-30092 ... -test-2022
Mielenkiinnolla odotan lisää arvosteluja kun alkaa tuotanto toimituksia tipahtelemaan kotipihoille... Oma pyöräkuume vain kasvaa...
KTM 690 Enduro R -11
Yamaha T7 World Raid -22
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja mek »

Tenere näkyy kestävän aika kovaa käyttöä ilman kaatumarautojakin.

https://youtube.com/c/NomadSweden
pittss2
Viestit: 2
Liittynyt: La Marras 13, 2021 9:38 pm
Pyörä: Yamaha Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja pittss2 »

JKon kirjoitti: La Touko 07, 2022 10:32 pm
pittss2 kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:15 pm
JKon kirjoitti: Ti Huhti 12, 2022 9:10 pm Juu kiitos täytyypä katsoa. Tuohan ei olisi kovin kallis investointi kyllä tilatakkaan. Pitää vähän miettiä.
Terve, saitko selvitettyä ja kuitattua vikakoodin? Minulla on myös ongelmia. Talvella vaihdoin koko pakoputkiston ilman kattia mutta happisensori on paikallaan, nyt palaa moottorin vikavalo, mutta pyörä toimii ja kukkuu ihan normaalisti. Yammulla ei saatu valoa kuitattua, mutta epäilivät, että valo voisi kuitenkin liittyä happisensoriin. Pyörä on euro5. Onko kellään neuvoja tai vinkkiä, muuta kuin, että laittaisi takaisin alkuperäisen pakoputkiston?
En ole vielä selvittänyt. pitää viedä pyörä muutenkin yamahalle kun vaihtavat ruostuneen tankin takuuseen. Samalla vaihdatan renkaiden laakerit varmaankin. Mutta minulla on 2019 tenere eli putkisto erilainen euro4 versio vielä. Luulen että minulla se tuli ABS:n takia kun pyörittelin renkaita väärään suuntaan kun putsasin jarrulevevyjä samalla kun pyörä oli juuri käynnistetty. Sehän testailee aina ABS:ää aina jotenkin käynnistyksen jälkeen.

Tuosta sinun ongelmasta mietin että eikö se testeri kerro suoraan mikä se vikakoodi on ja mihin se liittyy? Vähän outoa että epäillään eikä ole varmaa tietoa?
Terve,
Tällä välin kokeilin vaihtaa katin takaisin, ja noin 50 kilometrin ajon jälkeen valo sammui. Eli tältä erää ongelma ratkesi.
Joukahainen
Viestit: 103
Liittynyt: Ti Elo 13, 2019 5:09 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Joukahainen »

mursu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
Paikkakunta: Alajärvi

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja mursu »

Onko joku nähnyt näitä jo marmoritiskien lähellä? Koeistunta pitäisi tehdä ja kysellä vaihtotarjousta.
Willy76
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 30, 2017 10:36 am
Pyörä: Ténéré 700 World Raid -22
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Willy76 »

mursu kirjoitti: Pe Touko 20, 2022 1:37 pm Onko joku nähnyt näitä jo marmoritiskien lähellä? Koeistunta pitäisi tehdä ja kysellä vaihtotarjousta.
Omani on tilattu julkaisupäivänä. Arvioitu toimitusaika kesäkuun ekalla viikolla jos ei tule mutkia matkaan.
Avatar
-JHS-
Viestit: 19
Liittynyt: La Huhti 23, 2022 11:12 am
Pyörä: Tenere 700 World Raid
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja -JHS- »

Willy76 kirjoitti: La Touko 21, 2022 12:16 pm
mursu kirjoitti: Pe Touko 20, 2022 1:37 pm Onko joku nähnyt näitä jo marmoritiskien lähellä? Koeistunta pitäisi tehdä ja kysellä vaihtotarjousta.
Omani on tilattu julkaisupäivänä. Arvioitu toimitusaika kesäkuun ekalla viikolla jos ei tule mutkia matkaan.
Nyt alkaa tulemaan yksityisten testivideoita ympäri eurooppaa. Tässä yksi koeajo https://www.youtube.com/watch?v=NwnUUFHVR1E

Pyöräkuume kasvaa, vois se jo tulla niin ehkä kerkeää vielä mukaan tenere ralliin..
KTM 690 Enduro R -11
Yamaha T7 World Raid -22
Jortsi
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Loka 20, 2020 9:21 pm
Pyörä: Tenere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Jortsi »

Ensiasennus Pirellit vaihtui Motoz Tractionator Rallz renkaisiin, joilla nyt pari lenkkiä takana. Ihan kuin eri pyörällä ajais :D hiekkamontun laitojakin pääsee jo ylös, kun ennen ei viitsinyt edes yrittää. Asfaltilla tietysti ulisee ja on levottomat, mutta ihan siedettävä mitä nyt vähän siirtymiä ehti ajaa.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Levottomuus rauhoittuu jonkun sadan kilsan jälkeen jos ne on TL renkaat, TT pysyy levottomana asfaltilla. TL renkaat on jäykät ja paineet saa laskea aika alas joka vähentää levottomuutta ja lisää renkaan joustoa, taisi olla TL:ssä edessä 1,8 ja takana 1,6, vastaavasti TT:sä 2.0 molemmissa päissä.

Onhan noi makeet renkaat jos haluaa pitoa soralle ja maastoon, eturengas on yksi parhaista mitä on alla ollut. Takarengas on myös hyvä mutta järkyn jäykällä rungolla joka tekee omat miinukset renkaan käytökseen, mutta se pito ja pidon tasaisuus :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin