Älkää nyt ihan surutta ajako tolla AXP:n panssarilla kiveen. Nätisti tuli T7:n öljypohjaan reikä kiven ja pohjapanssarin kohtaamisessa. Ei siis minulle, olin vain todistamassa tapahtunutta.
Happi
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Älkää nyt ihan surutta ajako tolla AXP:n panssarilla kiveen. Nätisti tuli T7:n öljypohjaan reikä kiven ja pohjapanssarin kohtaamisessa. Ei siis minulle, olin vain todistamassa tapahtunutta.
Oliko tää se Jannen pyörä? En tiennytkään että oli AXP. Minulla on ollut kaikissa vehkeisttä kumimattoa koneen ja panssarin välissä jakamassa voimaa isommalle alalla. Sinällään juuri Tennarin öljypohjasta en tiedä mitään.
Juu, tähän viittasin. Kumimatto oli meidänkin raadin tulos parannukseksi.
Sitä haljennutta öljypohjaa kun ihmeteltiin niin panssarissa on aika iso tasainen osuus jossa ei ole muotoja niin joustaa kun saa runtua ja öljypohjassa on tasainen osuus pohjassa joka putoaa likimain kiinni panssariin niin sitten nämä olivat antaneet myöten.
Tätä vaivaa on ollut ennenkin havaittavissa.Viuh kirjoitti: ↑Pe Huhti 19, 2024 12:27 pmSitä haljennutta öljypohjaa kun ihmeteltiin niin panssarissa on aika iso tasainen osuus jossa ei ole muotoja niin joustaa kun saa runtua ja öljypohjassa on tasainen osuus pohjassa joka putoaa likimain kiinni panssariin niin sitten nämä olivat antaneet myöten.
Siinä paikan päällä spekuloitiin myös, että olisiko mennyt sopivan kokoinen kivi panssarin ja öljypohjan väliin, jolloin ei kummoista iskua tarvita muovisen vaikkakin paksun panssarin pohjaan. Tähänkin olisi auttanut kumimatto panssarin ja öljypohjan välissä.
Eikö sitä omaansa yleensä suositella?
Sain venttiilit säätöihin. Vain kaksi imuventtiiliä oli alunperin toleranssissa, kaikki muut hieman alle toleranssin. Stormilta sai pro X säätöpaloja (Ø7,48) 0,025mm välein. Näillä oli helpomi tähdätä toleranssi-alueen ylempään päähän pienellä pelivaralla, kuin OEM 0,05mm välein olevilla paloilla. Jospa seuraava kerta menisi vain mittauksella ilman nokkien irroittamista.
Totti kirjoitti: ↑Pe Huhti 12, 2024 9:36 pm Eihän sulla nyt vain ole moottori pako-TDC:ssä?
Mielestäni huoltomanuaali on kaikkea muuta kuin selkeä tämän asian suhteen.
Venttiilivälysten tarkistuksessa (luku 3) puhutaan vain kampiakselin ajoitusmerkistä ja TDC:stä.
Mainitsemistasi nokka-akseleiden ajoitusmerkeistä puhutaan vasta nokka-akseleiden irroituksessa ja välysten säätämisessä (luku 5).
Itsekin katsoin parikin videota, hakuhistoria muistaa ainakin "Nerb1" ja "MVDBR Enduro", tästä aiheesta ja ainakin nimimerkki "Nerb1":n videoiden kommenteissa sanotaan, että hänen videollaan kone on väärässä kohtaa välysten mittaamiseksi.
Jos sinulla ei ole virallista huoltomanuaalia, niin heitä YV:llä, saat sen minulta.
Täältä kuvakaappaukset mainitsemistani sivuista:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Kiitos näistä vinkeistä!Koheltaja kirjoitti: ↑La Huhti 13, 2024 6:15 am Ei venttiilivälysten tarkastukseen tarvita ajoitusmerkkiä, katsoo että nokka on ylöspäin mitattavasta venttiilistä. Säätö ja nokan irrotus on sitten eri asia, ja silloin voi katsoa ennen purkua miten nokan ja kampuran merkit on, ja laittaa merkit kasatessa samoihin kohtiin.