Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
Mulla on sellainen fiilis että pajoilla kohelletaan miten sattuu. Juuri tuo ettei käytetä momenttiavaimia kuvaa hyvin kulttuurin hälläväliäasennetta.
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ti Elo 13, 2019 5:09 pm
- Pyörä: Tenere 700
Re: Yamaha Ténéré 700
Kokemuksia eri renkaista: https://www.youtube.com/watch?v=04ZbGfcANWs
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Eilen vaihdoin 16 tilalle 15 eturattaan ja jopas oli mutteri tiukassa vaikka se oli momenttivarrella kiristetty. Boschin akkumopo ei tehnyt muuta kun lämmitti hylsyä, vaihde/jarru päälle ja jatkovarrella vääntöä eikä tapahdu muuta kun jarru luistaa ja kone pyörii. Lopulta turvauduin vanhaan kikkaan joka on monesti pelastanut tilanteen, vasaralla ja tuurnalla herättelin mutteria ja ratasta terävillä napautuksilla akselin suuntaisesti jonka jälkeen mutteri lähti nätisti auki vääntövarrella ekalla yrityksellä, olisi varmaan lähtenyt akkumopollakin.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Voisiko joku ystävällisesti tehdä pari mittausta vanteesta? Viime talvena vaihdettiin vanteiden kehät ja haluaisin varmistaa että ne on keskitetty, korjausmanuaalista en löytänyt mitään mittoja vanteiden keskittämisestä. Pinnat pitäisi kiristää ja samalla saisi rihdattua vanteet linjaan jos niissä on heittoa.
Viivotin tai kulmarauta kiinni edessä oikean puoleiseen jarrulevyyn ja mittaa etäisyyden vanteeseen ja samalla tavalla takavanne. Mulla oli edessä 26mm ja takana 27mm.
Etuvanne
Takavanne
Viivotin tai kulmarauta kiinni edessä oikean puoleiseen jarrulevyyn ja mittaa etäisyyden vanteeseen ja samalla tavalla takavanne. Mulla oli edessä 26mm ja takana 27mm.
Etuvanne
Takavanne
Viimeksi muokannut Koheltaja, Ti Kesä 29, 2021 7:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Jos joku muu ei kerkeä, ennen meikäläistä, niin voin mittailla samalla kun vaihdan uudet kumit alle. Työ vaan haittaa harrastustoimintaa, niin en oo ihan vielä varma, että milloin tällä viikolla ehdin.
Re: Yamaha Ténéré 700
25 mm joka puolella
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Ok, kiitos.
Etuvanne oli ennen kuvan ottoa 2mm toispuoleinen ja kun rihtasin vanteen keskelle niin pyörä alkoi kääntymään oikealle herkemmin kun vasemmalle. Nyt kun on mitat tiedossa niin pitää ottaa takavanne vielä käsittelyyn että saa pyörät kulkemaan linjassa ja kääntymisen balanssiin.
EDIT: Jarrulevyistä mitattuna etuvanne on keskellä, mutta kun mittaa keulaputkista niin vanne on 2mm vasemmalla. Eli rihdataan vanne takaisin siihen missä se oli ennen kun tehdään takavanteelle mitään.
Etuvanne oli ennen kuvan ottoa 2mm toispuoleinen ja kun rihtasin vanteen keskelle niin pyörä alkoi kääntymään oikealle herkemmin kun vasemmalle. Nyt kun on mitat tiedossa niin pitää ottaa takavanne vielä käsittelyyn että saa pyörät kulkemaan linjassa ja kääntymisen balanssiin.
EDIT: Jarrulevyistä mitattuna etuvanne on keskellä, mutta kun mittaa keulaputkista niin vanne on 2mm vasemmalla. Eli rihdataan vanne takaisin siihen missä se oli ennen kun tehdään takavanteelle mitään.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Moi
Huollossa kävin omalla ja odotellessa Kävin ajamassaTenere Tämän vuoden mallia johon oli laitetettu Öhlings takaiskari jousi 90 N. Ja vaihdettiin rally penkki koeajoon ja kyseli mielipidettä, jousitusta oli ehkä kovan tuntuinen vaikka mennään yli 100 kg, varmaan hyvä kun olis ajannut enemmän, mutta se Rally PENKKI jätti loistavan vaikutuksen. Taitaa mennä hankintoihin.
Ai että tykkäsin penkistä ja minkä ajoasennon sai. Sopi yli 190 cm. Siinä lopussa piti kysyä ja kuumassa unohtui että minkähän hintaisia Rally seat on. Saako jostain halvemmalla kun Suomesta.
Oma oli 20 tht km huollossa.
10 tht takarenkaalla, ja etu rengas 16,5 tht km tuli ajettua loppuhan se oli, tappion ajettiin etu renkaalla.
Huollossa kävin omalla ja odotellessa Kävin ajamassaTenere Tämän vuoden mallia johon oli laitetettu Öhlings takaiskari jousi 90 N. Ja vaihdettiin rally penkki koeajoon ja kyseli mielipidettä, jousitusta oli ehkä kovan tuntuinen vaikka mennään yli 100 kg, varmaan hyvä kun olis ajannut enemmän, mutta se Rally PENKKI jätti loistavan vaikutuksen. Taitaa mennä hankintoihin.
Ai että tykkäsin penkistä ja minkä ajoasennon sai. Sopi yli 190 cm. Siinä lopussa piti kysyä ja kuumassa unohtui että minkähän hintaisia Rally seat on. Saako jostain halvemmalla kun Suomesta.
Oma oli 20 tht km huollossa.
10 tht takarenkaalla, ja etu rengas 16,5 tht km tuli ajettua loppuhan se oli, tappion ajettiin etu renkaalla.
Re: Yamaha Ténéré 700
Moro. Onko kellään kokemuksia tästä GKA 5 l kannusta? Saako mitenkään mahtumaan vas. sivulaukkurautojen sisäpuolelle? Joku muu kätevä paikka? Ja yleensäkin onko nuo osoittautunut kestäviksi reissurytkytyksissä? Kauppojen sivuilta ei löydy tuolle mittoja.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... 2EQAvD_BwE
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... 2EQAvD_BwE
Re: Yamaha Ténéré 700
Rallypenkki on muistaakseni jossain 350€ kinttaalla. Koska kyseessä on tehtaan oma penkki, niin tuossa hintaluokassa se pyörii Suomessa ja ulkomailla. Myös Seat Conceptsin penkkejä ovat monet kehuneet (https://seatconcepts.com/pages/product- ... ha~md_t700) tulee samalla hinnalla tulleineen kuin tuo rally penkki. Itelläni tuo on ja onhan to mukava orkkispenkkiin verrattuna, mutta ei se siltikään fantastinen ole. Tosin mulla on vähän haastava ahteri penkkien suhteen ylipäätään. Talven pimeinä tunteina alkaa itelläni uuden penkin tekeminen, niin kuin jokaisen pyörän kohdala on käynyt.Timsa kirjoitti: ↑Ke Kesä 30, 2021 6:49 pm Moi
Huollossa kävin omalla ja odotellessa Kävin ajamassaTenere Tämän vuoden mallia johon oli laitetettu Öhlings takaiskari jousi 90 N. Ja vaihdettiin rally penkki koeajoon ja kyseli mielipidettä, jousitusta oli ehkä kovan tuntuinen vaikka mennään yli 100 kg, varmaan hyvä kun olis ajannut enemmän, mutta se Rally PENKKI jätti loistavan vaikutuksen. Taitaa mennä hankintoihin.
Ai että tykkäsin penkistä ja minkä ajoasennon sai. Sopi yli 190 cm. Siinä lopussa piti kysyä ja kuumassa unohtui että minkähän hintaisia Rally seat on. Saako jostain halvemmalla kun Suomesta.
Oma oli 20 tht km huollossa.
10 tht takarenkaalla, ja etu rengas 16,5 tht km tuli ajettua loppuhan se oli, tappion ajettiin etu renkaalla.
T7:n alusta on ihan tarkoituksella pehmeäksi säädetty jo tehtaalla. Siihen kun tottuu, niin sitten napakka alusta tuntuu herkästi kovalta. Nopeesti siihen kuitenkin tottuu ja sen jälkeen pehmeämpi alkaa tuntumaan lullalta Mutta nämä nyt on myös henkilökohtaisia preferensejä, niin kauan kun sekuntikelloa vastaan ei ajeta.
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Yamaha Ténéré 700
Pehmeä se on. Ainakin takakeppi. Kun käyttää takakepin huollossa niin tulee parempi.
Omassa oli 6bar paine kun pitäisi olla 10bar
Nestettä ei ollut kun nimeksi ja sekin oli vaahtoa.
Turhaa moni vaihtanut jousen ensiksi.
Kun sen huoltaa voi jo jäykällä jousella tulla keppi liian jäykäksi.
Ja toimiihan se silloin niin kun se on tarkoitettu kun on täytöt oikein.
Omassa oli 6bar paine kun pitäisi olla 10bar
Nestettä ei ollut kun nimeksi ja sekin oli vaahtoa.
Turhaa moni vaihtanut jousen ensiksi.
Kun sen huoltaa voi jo jäykällä jousella tulla keppi liian jäykäksi.
Ja toimiihan se silloin niin kun se on tarkoitettu kun on täytöt oikein.
Re: Yamaha Ténéré 700
Oho . Olikohan tossa kyseessä vaan joku maanantaikappale, vai onko muillakin samankaltaisia kokemuksia?
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Yamaha Ténéré 700
Kaikissa on ollut samat lukemat mitä silvan motorsport on huoltanut ja sillä niitä on käynyt useita huollossa.
Facebookin tenere ryhmässä moni kirjoitti samaa.
Suosittelen huoltoa. Maksoi silvanilla 140€ huolto.
Mun kepillä ei ollut kilometrejä kun vajaa 3000km kun käytin sen.
Facebookin tenere ryhmässä moni kirjoitti samaa.
Suosittelen huoltoa. Maksoi silvanilla 140€ huolto.
Mun kepillä ei ollut kilometrejä kun vajaa 3000km kun käytin sen.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Öhlinsistä en osaa sanoa mutta vakio iskarilla 85-95 jouset tuntuu jäykiltä varsinkin jos comp säätö on vedetty tiukalle, kyseinen säätö vaikuttaa lähinnä nopeaan puoleen eli mitä enemmän ruuvi on kiinni, sitä enemmän terävät patit alkaa lyömään persiille. Vakio iskareissa on 85-95N jousella comp säätö yleensä porukoilla ollut aika löysänä ettei mene liian kovaksi.
Tuo oli hyvä tieto että takaiskarissa on paineita liian vähän. Vielä ei ollut tarkoitus avata takaiskaria mutta se pitää tehdä ennen kun jatkan testejä keulan shimmitysten kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Eikös se jousi kannata valita niin, että saa sagin kohdalleen sillä kuormalla mikä on eniten päällä ?Koheltaja kirjoitti: ↑To Heinä 01, 2021 11:01 amÖhlinsistä en osaa sanoa mutta vakio iskarilla 85-95 jouset tuntuu jäykiltä varsinkin jos comp säätö on vedetty tiukalle, kyseinen säätö vaikuttaa lähinnä nopeaan puoleen eli mitä enemmän ruuvi on kiinni, sitä enemmän terävät patit alkaa lyömään persiille. Vakio iskareissa on 85-95N jousella comp säätö yleensä porukoilla ollut aika löysänä ettei mene liian kovaksi.
Tuo oli hyvä tieto että takaiskarissa on paineita liian vähän. Vielä ei ollut tarkoitus avata takaiskaria mutta se pitää tehdä ennen kun jatkan testejä keulan shimmitysten kanssa.
Sivuhuomautuksena vaikkei itsella Tenerestä ole kokemusta niin kotarin exc500:ssa ei takaiskarin o-renkaissa eikä muuallakaan ollut rasvaa juuri ollenkaan. Siitä jollain reissulla hävis paineet ja sain iskarin melkein hajalle. Kun sen huolsi kunnolla niin tuli ihan erilainen perä. Ajettu oli ehkä 20 tuntia, eli ei ollut ready to race vaan ready to service. Mutta vähän on semmonen kutina, että tänä päivänä koitetaan maksimoida myyntikatteet ja tämmösissä perusasioissakin mennään rimaa hipoen.... nyt on kuiteskin pitkästi toistasataa tuntia takana ja on pelannut hyvin.