Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
sivuluisu
Viestit: 173
Liittynyt: La Touko 23, 2020 5:51 pm
Pyörä: Duke

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja sivuluisu »

Mulla on sellainen fiilis että pajoilla kohelletaan miten sattuu. Juuri tuo ettei käytetä momenttiavaimia kuvaa hyvin kulttuurin hälläväliäasennetta.
Joukahainen
Viestit: 103
Liittynyt: Ti Elo 13, 2019 5:09 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Joukahainen »

Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Eilen vaihdoin 16 tilalle 15 eturattaan ja jopas oli mutteri tiukassa vaikka se oli momenttivarrella kiristetty. Boschin akkumopo ei tehnyt muuta kun lämmitti hylsyä, vaihde/jarru päälle ja jatkovarrella vääntöä eikä tapahdu muuta kun jarru luistaa ja kone pyörii. Lopulta turvauduin vanhaan kikkaan joka on monesti pelastanut tilanteen, vasaralla ja tuurnalla herättelin mutteria ja ratasta terävillä napautuksilla akselin suuntaisesti jonka jälkeen mutteri lähti nätisti auki vääntövarrella ekalla yrityksellä, olisi varmaan lähtenyt akkumopollakin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Voisiko joku ystävällisesti tehdä pari mittausta vanteesta? Viime talvena vaihdettiin vanteiden kehät ja haluaisin varmistaa että ne on keskitetty, korjausmanuaalista en löytänyt mitään mittoja vanteiden keskittämisestä. Pinnat pitäisi kiristää ja samalla saisi rihdattua vanteet linjaan jos niissä on heittoa.

Viivotin tai kulmarauta kiinni edessä oikean puoleiseen jarrulevyyn ja mittaa etäisyyden vanteeseen ja samalla tavalla takavanne. Mulla oli edessä 26mm ja takana 27mm.

Etuvanne
Kuva

Takavanne
Kuva
Viimeksi muokannut Koheltaja, Ti Kesä 29, 2021 7:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Jos joku muu ei kerkeä, ennen meikäläistä, niin voin mittailla samalla kun vaihdan uudet kumit alle. Työ vaan haittaa harrastustoimintaa, niin en oo ihan vielä varma, että milloin tällä viikolla ehdin.
Aatos
Viestit: 353
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 11:57 am
Pyörä: Moto Guzzi Cali III, Yamaha T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Aatos »

25 mm joka puolella
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ok, kiitos.

Etuvanne oli ennen kuvan ottoa 2mm toispuoleinen ja kun rihtasin vanteen keskelle niin pyörä alkoi kääntymään oikealle herkemmin kun vasemmalle. Nyt kun on mitat tiedossa niin pitää ottaa takavanne vielä käsittelyyn että saa pyörät kulkemaan linjassa ja kääntymisen balanssiin.

EDIT: Jarrulevyistä mitattuna etuvanne on keskellä, mutta kun mittaa keulaputkista niin vanne on 2mm vasemmalla. Eli rihdataan vanne takaisin siihen missä se oli ennen kun tehdään takavanteelle mitään.
Kylätason kurapyöräilijä.
Timsa
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2016 1:48 pm
Pyörä: Tenere T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Timsa »

Moi
Huollossa kävin omalla ja odotellessa Kävin ajamassaTenere Tämän vuoden mallia johon oli laitetettu Öhlings takaiskari jousi 90 N. Ja vaihdettiin rally penkki koeajoon ja kyseli mielipidettä, jousitusta oli ehkä kovan tuntuinen vaikka mennään yli 100 kg, varmaan hyvä kun olis ajannut enemmän, mutta se Rally PENKKI jätti loistavan vaikutuksen. Taitaa mennä hankintoihin.
Ai että tykkäsin penkistä ja minkä ajoasennon sai. Sopi yli 190 cm. Siinä lopussa piti kysyä ja kuumassa unohtui että minkähän hintaisia Rally seat on. Saako jostain halvemmalla kun Suomesta.
Oma oli 20 tht km huollossa.
10 tht takarenkaalla, ja etu rengas 16,5 tht km tuli ajettua loppuhan se oli, tappion ajettiin etu renkaalla.
Amira
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Touko 24, 2021 10:13 am
Pyörä: Tenere 700 WR

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Amira »

Moro. Onko kellään kokemuksia tästä GKA 5 l kannusta? Saako mitenkään mahtumaan vas. sivulaukkurautojen sisäpuolelle? Joku muu kätevä paikka? Ja yleensäkin onko nuo osoittautunut kestäviksi reissurytkytyksissä? Kauppojen sivuilta ei löydy tuolle mittoja.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... 2EQAvD_BwE
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Timsa kirjoitti: Ke Kesä 30, 2021 6:49 pm Moi
Huollossa kävin omalla ja odotellessa Kävin ajamassaTenere Tämän vuoden mallia johon oli laitetettu Öhlings takaiskari jousi 90 N. Ja vaihdettiin rally penkki koeajoon ja kyseli mielipidettä, jousitusta oli ehkä kovan tuntuinen vaikka mennään yli 100 kg, varmaan hyvä kun olis ajannut enemmän, mutta se Rally PENKKI jätti loistavan vaikutuksen. Taitaa mennä hankintoihin.
Ai että tykkäsin penkistä ja minkä ajoasennon sai. Sopi yli 190 cm. Siinä lopussa piti kysyä ja kuumassa unohtui että minkähän hintaisia Rally seat on. Saako jostain halvemmalla kun Suomesta.
Oma oli 20 tht km huollossa.
10 tht takarenkaalla, ja etu rengas 16,5 tht km tuli ajettua loppuhan se oli, tappion ajettiin etu renkaalla.
Rallypenkki on muistaakseni jossain 350€ kinttaalla. Koska kyseessä on tehtaan oma penkki, niin tuossa hintaluokassa se pyörii Suomessa ja ulkomailla. Myös Seat Conceptsin penkkejä ovat monet kehuneet (https://seatconcepts.com/pages/product- ... ha~md_t700) tulee samalla hinnalla tulleineen kuin tuo rally penkki. Itelläni tuo on ja onhan to mukava orkkispenkkiin verrattuna, mutta ei se siltikään fantastinen ole. Tosin mulla on vähän haastava ahteri penkkien suhteen ylipäätään. Talven pimeinä tunteina alkaa itelläni uuden penkin tekeminen, niin kuin jokaisen pyörän kohdala on käynyt.

T7:n alusta on ihan tarkoituksella pehmeäksi säädetty jo tehtaalla. Siihen kun tottuu, niin sitten napakka alusta tuntuu herkästi kovalta. Nopeesti siihen kuitenkin tottuu ja sen jälkeen pehmeämpi alkaa tuntumaan lullalta :D Mutta nämä nyt on myös henkilökohtaisia preferensejä, niin kauan kun sekuntikelloa vastaan ei ajeta.
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Pehmeä se on. Ainakin takakeppi. Kun käyttää takakepin huollossa niin tulee parempi.
Omassa oli 6bar paine kun pitäisi olla 10bar
Nestettä ei ollut kun nimeksi ja sekin oli vaahtoa.
Turhaa moni vaihtanut jousen ensiksi.
Kun sen huoltaa voi jo jäykällä jousella tulla keppi liian jäykäksi.
Ja toimiihan se silloin niin kun se on tarkoitettu kun on täytöt oikein.
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Oho :shock: . Olikohan tossa kyseessä vaan joku maanantaikappale, vai onko muillakin samankaltaisia kokemuksia?
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Kaikissa on ollut samat lukemat mitä silvan motorsport on huoltanut ja sillä niitä on käynyt useita huollossa.
Facebookin tenere ryhmässä moni kirjoitti samaa.
Suosittelen huoltoa. Maksoi silvanilla 140€ huolto.
Mun kepillä ei ollut kilometrejä kun vajaa 3000km kun käytin sen.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Timsa kirjoitti: Ke Kesä 30, 2021 6:49 pmHuollossa kävin omalla ja odotellessa Kävin ajamassaTenere Tämän vuoden mallia johon oli laitetettu Öhlings takaiskari jousi 90 N. Ja vaihdettiin rally penkki koeajoon ja kyseli mielipidettä, jousitusta oli ehkä kovan tuntuinen vaikka mennään yli 100 kg
Öhlinsistä en osaa sanoa mutta vakio iskarilla 85-95 jouset tuntuu jäykiltä varsinkin jos comp säätö on vedetty tiukalle, kyseinen säätö vaikuttaa lähinnä nopeaan puoleen eli mitä enemmän ruuvi on kiinni, sitä enemmän terävät patit alkaa lyömään persiille. Vakio iskareissa on 85-95N jousella comp säätö yleensä porukoilla ollut aika löysänä ettei mene liian kovaksi.

Tuo oli hyvä tieto että takaiskarissa on paineita liian vähän. Vielä ei ollut tarkoitus avata takaiskaria mutta se pitää tehdä ennen kun jatkan testejä keulan shimmitysten kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
jiknnn
Viestit: 324
Liittynyt: To Syys 16, 2010 10:21 pm
Pyörä: kameli

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja jiknnn »

Koheltaja kirjoitti: To Heinä 01, 2021 11:01 am
Timsa kirjoitti: Ke Kesä 30, 2021 6:49 pmHuollossa kävin omalla ja odotellessa Kävin ajamassaTenere Tämän vuoden mallia johon oli laitetettu Öhlings takaiskari jousi 90 N. Ja vaihdettiin rally penkki koeajoon ja kyseli mielipidettä, jousitusta oli ehkä kovan tuntuinen vaikka mennään yli 100 kg
Öhlinsistä en osaa sanoa mutta vakio iskarilla 85-95 jouset tuntuu jäykiltä varsinkin jos comp säätö on vedetty tiukalle, kyseinen säätö vaikuttaa lähinnä nopeaan puoleen eli mitä enemmän ruuvi on kiinni, sitä enemmän terävät patit alkaa lyömään persiille. Vakio iskareissa on 85-95N jousella comp säätö yleensä porukoilla ollut aika löysänä ettei mene liian kovaksi.

Tuo oli hyvä tieto että takaiskarissa on paineita liian vähän. Vielä ei ollut tarkoitus avata takaiskaria mutta se pitää tehdä ennen kun jatkan testejä keulan shimmitysten kanssa.
Eikös se jousi kannata valita niin, että saa sagin kohdalleen sillä kuormalla mikä on eniten päällä ?

Sivuhuomautuksena vaikkei itsella Tenerestä ole kokemusta niin kotarin exc500:ssa ei takaiskarin o-renkaissa eikä muuallakaan ollut rasvaa juuri ollenkaan. Siitä jollain reissulla hävis paineet ja sain iskarin melkein hajalle. Kun sen huolsi kunnolla niin tuli ihan erilainen perä. Ajettu oli ehkä 20 tuntia, eli ei ollut ready to race vaan ready to service. Mutta vähän on semmonen kutina, että tänä päivänä koitetaan maksimoida myyntikatteet ja tämmösissä perusasioissakin mennään rimaa hipoen.... nyt on kuiteskin pitkästi toistasataa tuntia takana ja on pelannut hyvin.
Vastaa Viestiin