Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
Alkuperäisvaimentimen polttava kuumuus voi olla myös syy vaimentimen vaihtoon.
En tiedä Tenerestä mutta ainakin 701/690:n vaimentimet käyvät niin kuumana ajohousut tai hanskat kärähtää jo pienestä hipaisusta.
En tiedä Tenerestä mutta ainakin 701/690:n vaimentimet käyvät niin kuumana ajohousut tai hanskat kärähtää jo pienestä hipaisusta.
Heikki
Re: Yamaha Ténéré 700
Hei!Koheltaja kirjoitti: ↑Ti Huhti 04, 2023 8:00 pm Niinpä, siihen olen etsinyt vastausta mutta en ole vielä löytänyt, on jopa joskus tehty sokkotestejä siitä huomaako kuski onko pyörässä 5kg enemmän painoa vai ei. Siitä huolimatta niitä vaihdetaan että saa 160-260kg pyörästä muutaman kilon pois... Taitaa ne äänet sekä ulkonäkö (uskottavuus) olla se suurin syy mutta ei kehdata sitä myöntää
Johan se että putki on vaihdettu saa pyörän sutimaan ja keulimaan.
Itse vaihdoin 8GS,ään Leovincen vaimentimen alkuperäisen( lähinnä tiekarhuun) suunnitellun tilalle, jotta sain laukkuraudoista symmetriset ja täten perästä paaaljon kapeamman. Yllättävää kyllä, myös äänet on hiljaisemmat A -painotettuna. Mielenkiinnosta mittasin duunissa.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Vaimentimet vaihtuu eri syistä ja on niitä hiljaisia tarvikevaimentimia olemassa, kunhan piruuttani nostin tämän paino asia esille kun se särähtää aina korvaan.
Pariin pyörään olen vaihtanut vaimentimen ihan ulkonäkö syistä ja bonuksena on saanut moottorin toiminnan paremmaksi, joskus miinuksena kovemmat äänet.
Pariin pyörään olen vaihtanut vaimentimen ihan ulkonäkö syistä ja bonuksena on saanut moottorin toiminnan paremmaksi, joskus miinuksena kovemmat äänet.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Syys 21, 2021 8:27 pm
- Pyörä: Yamaha Tenere 700
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yamaha Ténéré 700
Monesti ollaan tähän painoon ja sen vähentämiseen tallilla naureskeltu, että helpompi on saada kuski kisapainoihin kun pyörä. 4 kiloa lähtee melkeen kuskista kun kuskista, sehän ei pyörän painoa vähennä, mutta vähentää jousilla olevan kuorman määrää.
Re: Yamaha Ténéré 700
Mitä mieltä olette 10000km öljyn vaihto välistä?
16000 mittarissa ja 20000ois seuraava huolto. Eikö sekin ole ihan perus huoltoa ja oliko 40000km venttiilien säätö?
16000 mittarissa ja 20000ois seuraava huolto. Eikö sekin ole ihan perus huoltoa ja oliko 40000km venttiilien säätö?
- Totti
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
20 tkm huollossa vaihdetaan öljyjen lisäksi tulpat. Ei muuta ’ylimääräistä’.
Jos mennään Yamahan manuaalin mukaan niin öljysuodatin vaihdetaan vain joka toisessa öljynvaihdossa
Minusta öljyjen vaihtoväli on ihan ok. Ei öljy ole huonoa vaihtovälin lopussa, verrattuna vaikka 990 Adventure.
Toki tiheämminkin saa vaihtaa jos haluaa.
Jos mennään Yamahan manuaalin mukaan niin öljysuodatin vaihdetaan vain joka toisessa öljynvaihdossa
Minusta öljyjen vaihtoväli on ihan ok. Ei öljy ole huonoa vaihtovälin lopussa, verrattuna vaikka 990 Adventure.
Toki tiheämminkin saa vaihtaa jos haluaa.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: Yamaha Ténéré 700
Painon vähentämiseen oli myös sanonta että ei se kilon vähennys tunnu, mutta 15 kilon tuntuu ja silloinkin pitää aloittaa siitä ensimmäisestä kilosta.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Yamaha Ténéré 700
Maastohommissa se kuskin paino yleensä tekee aika paljon muutakin kuin vain makaa jousten päällä. Mitä raskaampi pyörä, sitä isommilla liikkeillä joutuu ruhoa heiluttamaan että menee komennot täysimääräisinä perille. Eli vaikka osin jousituksen kuormituksessa, sekä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa paino rasitusta kasvattaakin, on siitä myös merkittävä hyöty ajossa, ellei se nyt ihan pelkkää rasvakudosta ole.
Re: Yamaha Ténéré 700
Jonkun kerran ollaan tätä painoa ja sen vähentämistä kaverin kanssa naureskeltu, että helpompi on saada 4 kiloa pyörästä kuin kuskista. Semmonen lähtee katu-ducatista alumiinirattailla, hiilikuitu-osilla ym. Lompakko kevenee myös mutta onhan se helpompaa kuin laihduttaminen.
Jos ennen ajosuoritetta käy kakalla, niin se auttaa myös.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha Ténéré 700
Tavarateline, laukkuraudat ja pohjapanssari sun muut varusteet lisää pyörään painoa, niin onhan sitä hyvä saada myös vähän kompensoituakin jotenkin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Yamaha Ténéré 700
Onkohan kukaan hankkinut Touratechin Comfort - satulaa Tenereen? Itse olen harkinnut mutta en ole löytänyt mistään kokemuksia kyseisestä penkistä. Hinta on sen verran korkea ettei aivan turhaa tekelettä viitsi alkaa tilailemaan.
https://www.touratech.com/magazine/post ... e-700.html
https://www.touratech.com/magazine/post ... e-700.html
Re: Yamaha Ténéré 700
Moi
Rally satula oli mulla, ja on myynnissä nyt ns. Normaali korkuinen.
Sekä sivutuuliohjaimet tykkäsin myös.
Joku kysyy miksi myyt, kun ei ole pyörää enää ja otin talteen jos tulee hankittua T7.
Sen verran toimi itselläni.
Rally satula oli mulla, ja on myynnissä nyt ns. Normaali korkuinen.
Sekä sivutuuliohjaimet tykkäsin myös.
Joku kysyy miksi myyt, kun ei ole pyörää enää ja otin talteen jos tulee hankittua T7.
Sen verran toimi itselläni.
Re: Yamaha Ténéré 700
Reilu 500km takana sisäänajoa, ja totuttelua. Vielä ei pääse kaikille hiekkateille, koska liikaa lunta. Eka autokin jo veti kaupungilla kolmion takaa eteen.
Mites porukalla noi ketjut, aamulla kiristin, ja kävin reilu 100km ajamassa, ja taas löysät. Mikään ei ole liikkunut, ja kaikki säädöt on ok. Olikos se niin että alussa aina venyvät sen minkä venyy, ja sitten se tasaantuu, vai onko Yamaha laittanut jotkut purkkaketjut ensiasennusketjuiksi? Uusi ketjuohjuri olis myyjältä tulossa, toivottavasti siinä on reiät kohdallaan.
Mites porukalla noi ketjut, aamulla kiristin, ja kävin reilu 100km ajamassa, ja taas löysät. Mikään ei ole liikkunut, ja kaikki säädöt on ok. Olikos se niin että alussa aina venyvät sen minkä venyy, ja sitten se tasaantuu, vai onko Yamaha laittanut jotkut purkkaketjut ensiasennusketjuiksi? Uusi ketjuohjuri olis myyjältä tulossa, toivottavasti siinä on reiät kohdallaan.
-Haato-
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Ohjekirjan ilmoittama ketjun välys on tiukahko ja mielummin sentti lisää liikevaraa kun sentti vähemmän tai minimi mittaan. Ketjuohjurin kun laittaa niin ketjut voi huoletta olla hieman löysemmällä. Eiköhän noilla kilsoilla ketju ole hakenut paikkansa ja seuraava kiristys sitten joskus, aika vähän noi venähtää normi ajossa.
Kylätason kurapyöräilijä.