Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
PAH
Viestit: 931
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja PAH »

Alkuperäisvaimentimen polttava kuumuus voi olla myös syy vaimentimen vaihtoon.
En tiedä Tenerestä mutta ainakin 701/690:n vaimentimet käyvät niin kuumana ajohousut tai hanskat kärähtää jo pienestä hipaisusta.
Heikki
Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Kode »

Koheltaja kirjoitti: Ti Huhti 04, 2023 8:00 pm Niinpä, siihen olen etsinyt vastausta mutta en ole vielä löytänyt, on jopa joskus tehty sokkotestejä siitä huomaako kuski onko pyörässä 5kg enemmän painoa vai ei. Siitä huolimatta niitä vaihdetaan että saa 160-260kg pyörästä muutaman kilon pois... Taitaa ne äänet sekä ulkonäkö (uskottavuus) olla se suurin syy mutta ei kehdata sitä myöntää :D
Hei!
Johan se että putki on vaihdettu saa pyörän sutimaan ja keulimaan. :mrgreen:

Itse vaihdoin 8GS,ään Leovincen vaimentimen alkuperäisen( lähinnä tiekarhuun) suunnitellun tilalle, jotta sain laukkuraudoista symmetriset ja täten perästä paaaljon kapeamman. Yllättävää kyllä, myös äänet on hiljaisemmat A -painotettuna. Mielenkiinnosta mittasin duunissa.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vaimentimet vaihtuu eri syistä ja on niitä hiljaisia tarvikevaimentimia olemassa, kunhan piruuttani nostin tämän paino asia esille kun se särähtää aina korvaan.

Pariin pyörään olen vaihtanut vaimentimen ihan ulkonäkö syistä ja bonuksena on saanut moottorin toiminnan paremmaksi, joskus miinuksena kovemmat äänet.
Kylätason kurapyöräilijä.
JoHalt
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Syys 21, 2021 8:27 pm
Pyörä: Yamaha Tenere 700
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja JoHalt »

Monesti ollaan tähän painoon ja sen vähentämiseen tallilla naureskeltu, että helpompi on saada kuski kisapainoihin kun pyörä. 4 kiloa lähtee melkeen kuskista kun kuskista, sehän ei pyörän painoa vähennä, mutta vähentää jousilla olevan kuorman määrää.
SamjasT7
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2023 7:08 pm
Pyörä: T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja SamjasT7 »

Mitä mieltä olette 10000km öljyn vaihto välistä?
16000 mittarissa ja 20000ois seuraava huolto. Eikö sekin ole ihan perus huoltoa ja oliko 40000km venttiilien säätö?
Avatar
Totti
Viestit: 1075
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Totti »

20 tkm huollossa vaihdetaan öljyjen lisäksi tulpat. Ei muuta ’ylimääräistä’.
Jos mennään Yamahan manuaalin mukaan niin öljysuodatin vaihdetaan vain joka toisessa öljynvaihdossa :shock:
Minusta öljyjen vaihtoväli on ihan ok. Ei öljy ole huonoa vaihtovälin lopussa, verrattuna vaikka 990 Adventure.
Toki tiheämminkin saa vaihtaa jos haluaa.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
an13
Viestit: 1090
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja an13 »

Painon vähentämiseen oli myös sanonta että ei se kilon vähennys tunnu, mutta 15 kilon tuntuu ja silloinkin pitää aloittaa siitä ensimmäisestä kilosta.
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Maastohommissa se kuskin paino yleensä tekee aika paljon muutakin kuin vain makaa jousten päällä. Mitä raskaampi pyörä, sitä isommilla liikkeillä joutuu ruhoa heiluttamaan että menee komennot täysimääräisinä perille. Eli vaikka osin jousituksen kuormituksessa, sekä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa paino rasitusta kasvattaakin, on siitä myös merkittävä hyöty ajossa, ellei se nyt ihan pelkkää rasvakudosta ole.
Eläin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Eläin »

JoHalt kirjoitti: To Huhti 06, 2023 7:38 am Monesti ollaan tähän painoon ja sen vähentämiseen tallilla naureskeltu, että helpompi on saada kuski kisapainoihin kun pyörä. 4 kiloa lähtee melkeen kuskista kun kuskista, sehän ei pyörän painoa vähennä, mutta vähentää jousilla olevan kuorman määrää.
Jonkun kerran ollaan tätä painoa ja sen vähentämistä kaverin kanssa naureskeltu, että helpompi on saada 4 kiloa pyörästä kuin kuskista. Semmonen lähtee katu-ducatista alumiinirattailla, hiilikuitu-osilla ym. Lompakko kevenee myös mutta onhan se helpompaa kuin laihduttaminen.

Jos ennen ajosuoritetta käy kakalla, niin se auttaa myös.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Jani M
Viestit: 2109
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tavarateline, laukkuraudat ja pohjapanssari sun muut varusteet lisää pyörään painoa, niin onhan sitä hyvä saada myös vähän kompensoituakin jotenkin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
tart
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2023 9:26 am
Pyörä: T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja tart »

Onkohan kukaan hankkinut Touratechin Comfort - satulaa Tenereen? Itse olen harkinnut mutta en ole löytänyt mistään kokemuksia kyseisestä penkistä. Hinta on sen verran korkea ettei aivan turhaa tekelettä viitsi alkaa tilailemaan.

https://www.touratech.com/magazine/post ... e-700.html
Timsa
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2016 1:48 pm
Pyörä: Tenere T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Timsa »

Moi
Rally satula oli mulla, ja on myynnissä nyt ns. Normaali korkuinen.
Sekä sivutuuliohjaimet tykkäsin myös.
Joku kysyy miksi myyt, kun ei ole pyörää enää ja otin talteen jos tulee hankittua T7.
Sen verran toimi itselläni.
tart
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2023 9:26 am
Pyörä: T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja tart »

Timsa kirjoitti: La Huhti 08, 2023 10:10 am Rally satula oli mulla, ja on myynnissä nyt ns. Normaali korkuinen.
Voisin olla kiinnostunut kyseisestä penkistä jos on vielä myynnissä.
Haato
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2012 6:40 pm
Pyörä: BMW 1200 GSA Yamaha T7 Honda Transalp

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Haato »

Reilu 500km takana sisäänajoa, ja totuttelua. Vielä ei pääse kaikille hiekkateille, koska liikaa lunta. Eka autokin jo veti kaupungilla kolmion takaa eteen. :x

Mites porukalla noi ketjut, aamulla kiristin, ja kävin reilu 100km ajamassa, ja taas löysät. Mikään ei ole liikkunut, ja kaikki säädöt on ok. Olikos se niin että alussa aina venyvät sen minkä venyy, ja sitten se tasaantuu, vai onko Yamaha laittanut jotkut purkkaketjut ensiasennusketjuiksi? Uusi ketjuohjuri olis myyjältä tulossa, toivottavasti siinä on reiät kohdallaan.
-Haato-
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ohjekirjan ilmoittama ketjun välys on tiukahko ja mielummin sentti lisää liikevaraa kun sentti vähemmän tai minimi mittaan. Ketjuohjurin kun laittaa niin ketjut voi huoletta olla hieman löysemmällä. Eiköhän noilla kilsoilla ketju ole hakenut paikkansa ja seuraava kiristys sitten joskus, aika vähän noi venähtää normi ajossa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin