Juunass kirjoitti:Vielä pitäs nesteet ja öljyt kaataa sisään niin pääsis kokeilemaan lähteekö käyntiin. Osaako joku kiksin omistava neuvoa tyylin kun ei tuota puolipuristinta ole?
Jos seisonnasta käynnistät, niin muutaman painalluksen veltosti painelet että paikat saadaan notkeaksi. Sitten asettelet kiksin niin että tuntuu "otti" eli tiukka kohta polkimen ollessa hiukan yläkohdasta menosuuntaan. Loikkapotku, eli nouset itse ilmaan ja annat jalan suoristumisen lisäksi massan hoitaa potkua. Yleensä lähtee hyvinkin ykkösellä tai ainakin muutamalla. Toki jos on kaasari huonona tai ilmansuodatin tukossa niin että sähkölläkin pitää sahata, niin potkujakin tarvitaan samassa suhteessa. Herkästi napista käynnistyvä lähtee herkästi jalallakin.
Laita kuitenkin kunnon ajosaapas jalkaan jos koneella on asiaa takaisinpäin. Minulla on kerran antanut takaisin niin että lenkkarin läpi tuli kunnon mustelma jalkapohjaan. Vaikka S-malli ei olekaan kisakireä, niin on siellä voimaa sen verran.
Olen muuten ajellut kiksikäynnistyksellä ilman akkua yhden loppureissun kotiin. Eipä olisi onnistunut ilman...
hako kirjoitti:asettelet kiksin niin että tuntuu "otti" eli tiukka kohta polkimen ollessa hiukan yläkohdasta menosuuntaan. Loikkapotku, eli nouset itse ilmaan ja annat jalan suoristumisen lisäksi massan hoitaa potkua.
Kiitos hako, näillä ohjeilla lähti ensimmäisellä potkulla Ihan luotettavuuden nimissä itsekin tuon hommasin.
Snif - myin Dertsini... Täytyy sanoa että 100+ kg lisää massaa pyörään vaikuttaa reitinvalintaan, vaikka rupulia onkin isossakin alla. Saa nähdä mitä tulevat vuodet tuovat (talliin) tullessaan.
Tietääkös kukaan mistä saisi Suzukiin valo,vilkku,torvi kytkimiltä tulevan johdon päässä olevalle 6- napaiselle liittimelle
uuden vastapelurin, eli pyörän johtosarjan päähän. Urosliittimet, neliskulmalmainen n.11mm x 13mm.
Etsitty ja kyselty monilta ja monista paikoista muttei vielä ole tärpännyt.
Liitin hiukka sulanut viime syksynä ja epäilen lievää vikaa siellä liittimen sisällä.
Jos ei löydy niin pitää tehdä yhdelle liittimessä olevalle ongelmajohdolle ohituskorjaus...
Rauta kirjoitti:Tietääkös kukaan mistä saisi Suzukiin valo,vilkku,torvi kytkimiltä tulevan johdon päässä olevalle 6- napaiselle liittimelle
uuden vastapelurin, eli pyörän johtosarjan päähän. Urosliittimet, neliskulmalmainen n.11mm x 13mm.
Etsitty ja kyselty monilta ja monista paikoista muttei vielä ole tärpännyt.
Liitin hiukka sulanut viime syksynä ja epäilen lievää vikaa siellä liittimen sisällä.
Jos ei löydy niin pitää tehdä yhdelle liittimessä olevalle ongelmajohdolle ohituskorjaus...
Jep juuri tuollainen, kiitti linkistä.
Tilasin, tosin sellaisen kuvan perusteella missä oli pinnit kuvissa mukana ettei vaan...
Ens viikolla pitäisi tulla.
Tulipa tuossa talvipuhteiksi vaihdettua keulaan öljyt, edellisestä vaihdosta onkin jo 2 vuotta. Tilasin myös iipeistä neopreenikortsut etuputkien suojaksi, alkuperäiset haitarit alkaa olla jo aika karussa kunnossa. Askartelin myös vanhasta raivuupleksistä suojan etuvalolle, tulipa ruma! Koitan laittaa kuvan naureskeltavaksi.
hako kirjoitti:Onko jollakulla tietoa myynnissä olevasta DR-Z:n koneesta (tai vastaavasta mönkkärin koneesta)? Kaverilla olisi tarvetta.
Aika tiukassa on moottorit. Yksi mönkkärin kone oli viime syksynä torissa, mutta siinä on erlaiset lohkot, ei käy pyörän runkoon.
Itsekkin etsinyt viime kevään lohkon hajoamisen jälkeen lisämoottoria. Ei vaan löytynyt, niin piti ostaa uudet lohkot, jotta saisin 470cc koneen taas nippuun, vakiokone nyt paikoillaan.