Tuohon saa tilaa lisää kun nostaa takarunkoa hieman pystympään, eli alapultit pois ja yläpultin löysäys ja sopiva lankunpätkä takarenkaan ja lokarin väliin. Putsari kotelo kurkkuineen siirtyy hieman kauemmaksi kaasarista.Juice kirjoitti: ↑Ma Syys 20, 2021 8:31 am Kaasuttimen sovitus on jokseenkin sama kuin harakka tervassa, kun saa pyrstön irti tarraa nokka kiinni... Eli kun imukurkun puoli on hyvä, putsarin puoli ei ole hyvä ja päinvastoin, toki nuo 20v vanhat kumiosat lienevät jo vähän kuivahtaneet. Ilmanputsariliitoksen istuvuutta myös todella vaikea tutkailla oikealta puolelta, kaikki rojut hienosti edessä.
Suzuki drz 400
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Suzuki drz 400
- MIL
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
- Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Suzuki drz 400
Niin, pitänee mitata se ihan perinteisesti kun en löytänyt mistään mikä se korkeus fcr: ssä pitäisi tuolla letku systeemillä olla. Sinänän olisi helppo tapa mitata se.
- MIL
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
- Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Suzuki drz 400
Vähän vielä pohdinta fcr:n säädöistä. Tarkistin ja ehkä millin laskin bensan pintaa ja vaihdon pilotin 38: ssi. Niillä tuli hieman taas pirteyttä mutta edelle kaasun avauksessa vähän empii ja sitten lähtee vetämään hyvin. Katsoin sitten vielä neula ja se oli aika ylhäällä, 5/7, laskin sen 3/7 loveen. Nyt vetää vielä pirteämmi mutta edelleen miettii avauksessa ja pari kerttaa teki nopealla avauksella nykäsyn ja poksautuksen, ei varsinaisesti ampunut. Sopivalla vaihteella vaikka kakkosella vetää hyvin alhaalta asti, lähinnä miettii isommilla vaihteilla. Äsken vaihdoin 50 leak jetin 60 jos saakin liikaa soppaa avauksessa. Sen vaikutusta en vielä ole testannut. Mietin myös toisaalta että voisikohan pilotti olla nyt isompi kun laskin neulaa ja nyt ei enää siedä kääntää seosruuvia kiinni. Tuli pitkä selostus, mutta jos joku muukin vielä/ enää kaasuttimien säätöjä miettii niin otan mielläni vinkkejä vastaan.
Re: Suzuki drz 400
Takapyörän laakerit yhtä puuta = jumissa. Etuset suht ok mutta vaihtoon samalla vaivalla. Onko hyviä konsteja jolla nuo saa lähtemään (etu+taka)? Ulosvetäjää ei itseltä noille löydy.
Prox laakerisarjat eteen / taakse oli tarjouksessa 24mx:llä 19.99 eur / sarja, aika edullista mutta laatu on kysymysmerkki. Uskoisin kestävän tulevassa käytössä. Vaikka olisi ostanut laakerit esim. laakerinetistä ja stefat orkkiksena olisi hintalappu ollut ihan toinen.
Takapyörän jarrulevyn puoleinen stefa oli "väärinpäin" eli se jousirenkula ulospäin ja myös korjauskäsikirjassa se on näin päin, mikä taika tuossa mahtaa olla?
Mitä enempi tuota on tutkinut, mittarissa olevat 14000km taitaa pitää paikkansa. Mekaaninen jakoketjunkiristin on ehditty joskus muinoin vaihtaa (onneksi).
Prox laakerisarjat eteen / taakse oli tarjouksessa 24mx:llä 19.99 eur / sarja, aika edullista mutta laatu on kysymysmerkki. Uskoisin kestävän tulevassa käytössä. Vaikka olisi ostanut laakerit esim. laakerinetistä ja stefat orkkiksena olisi hintalappu ollut ihan toinen.
Takapyörän jarrulevyn puoleinen stefa oli "väärinpäin" eli se jousirenkula ulospäin ja myös korjauskäsikirjassa se on näin päin, mikä taika tuossa mahtaa olla?
Mitä enempi tuota on tutkinut, mittarissa olevat 14000km taitaa pitää paikkansa. Mekaaninen jakoketjunkiristin on ehditty joskus muinoin vaihtaa (onneksi).
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Re: Suzuki drz 400
Laakerit oon irroittanut terävä reunaisella pyörötangosta tehdyllä tuurnalla tai joskus myös purkuraudalla. Periaate on se, että väliholkkia väännetään sivuun, jolloin tuurnalla pääsee lyömään sisäkoolista laakerin ulos. Takana muistaakseni on rattaan puolella kaksi laakeria, joten kannattaa lyödä ensin se jarrulevyn puoleinen pois.
Proxin tarvikkeet on kyllä ihan hyvälaatuisia, joten ei huolta sen suhteen.
Stefat on noin päin kaiketi ajatuksella ettei vesi mene sisään niin helposti, mutta kyllä se sinne menee olipa mitenpäin vaan.
Proxin tarvikkeet on kyllä ihan hyvälaatuisia, joten ei huolta sen suhteen.
Stefat on noin päin kaiketi ajatuksella ettei vesi mene sisään niin helposti, mutta kyllä se sinne menee olipa mitenpäin vaan.
-
- Viestit: 2210
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Suzuki drz 400
Tuo väärinpäin oleva stefa jättää vähemmän tilaa kaikenlaiselle sonnalle ja kuravedelle kertyä sinne laakerin kylkeen. Kyllä sitä sinne aina menee mutta em syystä painan ne itsekkin nykyisin "väärinpäin".
Re: Suzuki drz 400
Laakerit askarreltu paikalleen, seuraavana öljynvaihtoa, syylärin oikomista (lopputulos kysymysmerkki) ja PAIR-valven tukkiminen. Siihen on saatavissa valmista peitelevyä https://smartmoto-electronics.com/pair- ... blp-205-en mutta kohtuullisen kova kilohinta on kyseisellä palasella, 28eur rahteineen
Päänvaivaa aiheuttaa muovit / väritys. Tämähän on sellainen ihmeellinen musta-hopea jossa muovit mustia mutta tankki hopea johon orkkistarroitus jatkuu. Acerbiksen muovisarjan saa alle satasella mutta alkuperäisiä tarroja ei mistään, kaikki on jotain energy drink - tribaali - kävelevä mainos -hyper tuning tyylisiä jotka on varmasti 18-20 vuotiaiden suunnattomassa suosiossa. No luultavasti orkkiksena tarroja voisi saada mutta hinta on tähtitieteellinen.
Värinvaihtoa ajatellessa ehdin jo ostaa keltaisen lampunkopan, keltainen muovisarja taas oikeastaan vaatisi myös keltaisen tankin jostain. Acerbiksen 15 litrainen pönikkä maksaa yli 300 eur, ei taida lompakko taipua. Olisiko jollekin jäänyt mustaa tai keltaista peltitankkia jouten?
Päänvaivaa aiheuttaa muovit / väritys. Tämähän on sellainen ihmeellinen musta-hopea jossa muovit mustia mutta tankki hopea johon orkkistarroitus jatkuu. Acerbiksen muovisarjan saa alle satasella mutta alkuperäisiä tarroja ei mistään, kaikki on jotain energy drink - tribaali - kävelevä mainos -hyper tuning tyylisiä jotka on varmasti 18-20 vuotiaiden suunnattomassa suosiossa. No luultavasti orkkiksena tarroja voisi saada mutta hinta on tähtitieteellinen.
Värinvaihtoa ajatellessa ehdin jo ostaa keltaisen lampunkopan, keltainen muovisarja taas oikeastaan vaatisi myös keltaisen tankin jostain. Acerbiksen 15 litrainen pönikkä maksaa yli 300 eur, ei taida lompakko taipua. Olisiko jollekin jäänyt mustaa tai keltaista peltitankkia jouten?
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Re: Suzuki drz 400
Tuo peitelevy on helppo tehdä 4-5mm alumiinilevystä. Otat vaan sen rautaputken irti kannesta ja käytät sen laippaa kaavana, muistaakseni ulkomitat sai olla hieman suuremmat. Mulla on sama levy ollut sen 15 vuotta paikoillaan, joten toimii eikä maksa paljoa.Juice kirjoitti: ↑Ma Loka 18, 2021 12:07 pm Laakerit askarreltu paikalleen, seuraavana öljynvaihtoa, syylärin oikomista (lopputulos kysymysmerkki) ja PAIR-valven tukkiminen. Siihen on saatavissa valmista peitelevyä https://smartmoto-electronics.com/pair- ... blp-205-en mutta kohtuullisen kova kilohinta on kyseisellä palasella, 28eur rahteineen
Yksi asia mikä kannattaa noin kauan seisseestä pyörästä tarkastaa on takahaarukan akseli, vaikka laakerit tuntuisivatkin olevan kunnossa. Sillä on nimittäin taipumusta hapettua lohkon teräsholkkeihin kiinni. Itse oon vähintään kerran vuoteen sen irroittanut, puhdistanut ja kasannut reilun vaseliinin kanssa.
Re: Suzuki drz 400
Projekti etenee, peitelevy tehty alumiinista ja pair poistettu. Lintassa oleva syylärikin oikeni oikein mainiosti, uutta siitä ei tietysti saa mutta jää aika hyvin piiloon muovien alle. Ei vuoda joka lienee pääasia.
Katteet kävi tmi machin kunnostuksessa ( www.mach.fi ). Hintataso ihan kohtuullinen, samaan rahaan olisin ehkä saanut uudet acerbiksen katteet mutta tarrasarja olisi jäänyt hankkimatta + tarvikemuovien sopivuus ei ole niin hyvä kuin orkkiksissa. Työn jälki... No ei ehkä näyttelyyn mutta kurapyörässä menee todella hienosti, likaisiahan nämä yleensä on. Etulokari + putsarin kansi oli niin hyvät että niille ei tehty mitään.
Oikeastaan enää ei puutu kuin kaikenlaisen pikkunippelin tilaus, pulttia, prikkaa jne. jotka nylpätty tai kadonneet. Yllättävän äkkiä parisataa hupenee vaikka ajattelisi ettei pultit ole kalliita. Nakkilassa hinnat 1.5 kertaiset euroopan hintatasoon verrattuna. Tilaus taitaa lähteä Saksaan Motorrad Mayerille ( https://www.suzukiersatzteile.com/ ) josta jo edellisen tohtorin aikana tilailin osia.
Myös jonkunlaista tavaratelinettä olen tähän haaveillut, kiinanpoikien mallit kiinnostaa erityisesti tämä:
https://www.ebay.com/itm/233933847732?h ... SwGAhgUqZJ
Mietityttää vaan kun ei missään tahdo olla kuvaa siitä että teline on pyörässä kiinni, vai onko niillä googlen kuvahausta drz:n kuva mallina tekovaiheessa
Katteet kävi tmi machin kunnostuksessa ( www.mach.fi ). Hintataso ihan kohtuullinen, samaan rahaan olisin ehkä saanut uudet acerbiksen katteet mutta tarrasarja olisi jäänyt hankkimatta + tarvikemuovien sopivuus ei ole niin hyvä kuin orkkiksissa. Työn jälki... No ei ehkä näyttelyyn mutta kurapyörässä menee todella hienosti, likaisiahan nämä yleensä on. Etulokari + putsarin kansi oli niin hyvät että niille ei tehty mitään.
Oikeastaan enää ei puutu kuin kaikenlaisen pikkunippelin tilaus, pulttia, prikkaa jne. jotka nylpätty tai kadonneet. Yllättävän äkkiä parisataa hupenee vaikka ajattelisi ettei pultit ole kalliita. Nakkilassa hinnat 1.5 kertaiset euroopan hintatasoon verrattuna. Tilaus taitaa lähteä Saksaan Motorrad Mayerille ( https://www.suzukiersatzteile.com/ ) josta jo edellisen tohtorin aikana tilailin osia.
Myös jonkunlaista tavaratelinettä olen tähän haaveillut, kiinanpoikien mallit kiinnostaa erityisesti tämä:
https://www.ebay.com/itm/233933847732?h ... SwGAhgUqZJ
Mietityttää vaan kun ei missään tahdo olla kuvaa siitä että teline on pyörässä kiinni, vai onko niillä googlen kuvahausta drz:n kuva mallina tekovaiheessa
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Re: Suzuki drz 400
Dertsin työkalulaukku on normaalisti takalokarin päällä mutta tästä yksilöstä se oli kadonnut.
Väänsin sitten adapterin alumiinista DR350 / DR650 työkaluboksille joka löytyi foorumin kautta (kiitokset vielä helsingin suuntaan!)
Työpaikan vaihdon myötä adapteria ei saa enää anodisoitua tai pulverimaalattua joten saa kelvata tuollaisena.
Tilasin myös edellisessä postissa mainitun tavaratelineen kiinasta pari viikkoa sitten, saas nähdä koska saapuu.
Väänsin sitten adapterin alumiinista DR350 / DR650 työkaluboksille joka löytyi foorumin kautta (kiitokset vielä helsingin suuntaan!)
Työpaikan vaihdon myötä adapteria ei saa enää anodisoitua tai pulverimaalattua joten saa kelvata tuollaisena.
Tilasin myös edellisessä postissa mainitun tavaratelineen kiinasta pari viikkoa sitten, saas nähdä koska saapuu.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Re: Suzuki drz 400
Jokohan tämän saisi julistaa valmiiksi Kiinalainen tavarateline tuli ebay:n kautta noin 6 viikossa. Alvin maksoin ostohetkellä ja tuli suoraan postilaatikkoon. Oli tehnyt välilaskun Saksaan jonne alvi oli ilmeisesti maksettu. Hinta/laatusuhde vaikuttaisi olevan hyvä, tosin mikä tahansa varuste kestää ajamattomana tallissa
Ohjauslukko tästä on aikoinaan poistettu, liittynee varkauteen/varkauden yritykseen jonka pyörä on kokenut vuonna 2005. Samassa rytäkässä virtalukko on uusittu. Kysymys kuuluu kannattaako uutta ohjauslukkoa väkästellä paikalleen vai antaa vaan olla? Varaosanumeron perusteella PV50 ohjauslukko on ihan sama, saa parilla kympillä moposportista.
Virta- ja vesipuolen suojat tuli italian ebay:n kautta. Nehän tuli joskus 2005 paikkeilla mutta näissä ekoissa on jo runkoputkissa valmiit paikat ja kierteet niille. Samoin kauan odotettu alkuperäinen työkalusarja saapui viikkojen odottelun jälkeen motorrad mayeriltä (noheva liike, suosittelen). Takajarrulevyn suojankin ostin turhuuksissani vaikka tämän ikäisessä sitä ei vielä ole, kierteet kyllä on valmiina. Kirkkaat vilkut samoin on uudemmasta mutta sopii mielestäni paremmin kuin keltaiset.
Käsisuojat löytyi NOS varaosana saksalaisesta mp-iiikkeestä (ebay), oli aika harvinainen löytö tehtaan pussissa ja huikeaan 20 euron hintaan. Peilit löytyi yksityiseltä Saksasta, käytännössä uudenveroiset. Helppo pyörä osien kannalta, löytyy mitä vaan mistä vaan, etenkin kun tätä vielä(kin) myydään uutena valtameren takana.
Alkuperäinen rekisteritunnuskin oli vielä vapaana eli "kilvitetty uusiksi". Kovaa ajoa ja silleen?
Ohjauslukko tästä on aikoinaan poistettu, liittynee varkauteen/varkauden yritykseen jonka pyörä on kokenut vuonna 2005. Samassa rytäkässä virtalukko on uusittu. Kysymys kuuluu kannattaako uutta ohjauslukkoa väkästellä paikalleen vai antaa vaan olla? Varaosanumeron perusteella PV50 ohjauslukko on ihan sama, saa parilla kympillä moposportista.
Virta- ja vesipuolen suojat tuli italian ebay:n kautta. Nehän tuli joskus 2005 paikkeilla mutta näissä ekoissa on jo runkoputkissa valmiit paikat ja kierteet niille. Samoin kauan odotettu alkuperäinen työkalusarja saapui viikkojen odottelun jälkeen motorrad mayeriltä (noheva liike, suosittelen). Takajarrulevyn suojankin ostin turhuuksissani vaikka tämän ikäisessä sitä ei vielä ole, kierteet kyllä on valmiina. Kirkkaat vilkut samoin on uudemmasta mutta sopii mielestäni paremmin kuin keltaiset.
Käsisuojat löytyi NOS varaosana saksalaisesta mp-iiikkeestä (ebay), oli aika harvinainen löytö tehtaan pussissa ja huikeaan 20 euron hintaan. Peilit löytyi yksityiseltä Saksasta, käytännössä uudenveroiset. Helppo pyörä osien kannalta, löytyy mitä vaan mistä vaan, etenkin kun tätä vielä(kin) myydään uutena valtameren takana.
Alkuperäinen rekisteritunnuskin oli vielä vapaana eli "kilvitetty uusiksi". Kovaa ajoa ja silleen?
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
- Totti
- Viestit: 1073
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Suzuki drz 400
Hyvin toteutettua ja dokumentoitua projektointia on ilo seurata. Kiitos että jaot tämän meille.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: Suzuki drz 400
Moro!
Keulatietoutta kaipailisin. Itselläni suzuki drz400s vm. 2000. Näissä ilmeisesti keula vailla ilman mitään säätöjä, huomasin asian kun katsoin netistä purkuvideota joka oli uudemman mallin keulaan.Keula ilmeisesti muuttunut 2002 eteenpäin. Onko käytännön merkitystä? Toiminnan kannalta uuden ja vanhan mallin keulan välillä? Toisin sanoen maksaako vaivaa alkaa metsästämään noita uudempia keulaputkia? Vai onko sitten jo sama alkaa sovittamaan jotain upsidedown mallin keulaa? Jos haluaa parantaa keulan jousitusta? Käyttö lähinnä soratiet ja polut.Huollatin takaiskarin ja laitoin jäykemmän jousen. Nyt keulan huoltohommat menossa,huolto-osat hankittu ja myös jäykemmät etujouset.
-Jouni-
Keulatietoutta kaipailisin. Itselläni suzuki drz400s vm. 2000. Näissä ilmeisesti keula vailla ilman mitään säätöjä, huomasin asian kun katsoin netistä purkuvideota joka oli uudemman mallin keulaan.Keula ilmeisesti muuttunut 2002 eteenpäin. Onko käytännön merkitystä? Toiminnan kannalta uuden ja vanhan mallin keulan välillä? Toisin sanoen maksaako vaivaa alkaa metsästämään noita uudempia keulaputkia? Vai onko sitten jo sama alkaa sovittamaan jotain upsidedown mallin keulaa? Jos haluaa parantaa keulan jousitusta? Käyttö lähinnä soratiet ja polut.Huollatin takaiskarin ja laitoin jäykemmän jousen. Nyt keulan huoltohommat menossa,huolto-osat hankittu ja myös jäykemmät etujouset.
-Jouni-
Re: Suzuki drz 400
Terves,
Vähän eloa tähänkin topic:Iin. Olen selaillut tätä jonkin verran ja mielessä olisi DRZ400 laitto.
Alkupään pyörissä oli vissiin ongelmia imuventtiilie, jakoketjun kiristäjän kanssa. Keula oli myös vissiin myöhemmästä tuotannosta poikkeava. Lähinnä haeskelen sellaista nostalgia projektia minkä kävisi kunnolla läpi.
Onko noihin alkupään tuotannon moottorin ongelmiin olemassa korjaussarjoja ja mistä yleensäkään kannattaa osia kattella?
Mikä tuon alkupään keulan ongelma oli ja onko siihen olemassa päivitys pakettia?
Tämä tuntuu ainakin jenkkifoorumeiden ja YouTube perusteella olevan potentiaalinen NS. Light adventure alusta?
Vähän eloa tähänkin topic:Iin. Olen selaillut tätä jonkin verran ja mielessä olisi DRZ400 laitto.
Alkupään pyörissä oli vissiin ongelmia imuventtiilie, jakoketjun kiristäjän kanssa. Keula oli myös vissiin myöhemmästä tuotannosta poikkeava. Lähinnä haeskelen sellaista nostalgia projektia minkä kävisi kunnolla läpi.
Onko noihin alkupään tuotannon moottorin ongelmiin olemassa korjaussarjoja ja mistä yleensäkään kannattaa osia kattella?
Mikä tuon alkupään keulan ongelma oli ja onko siihen olemassa päivitys pakettia?
Tämä tuntuu ainakin jenkkifoorumeiden ja YouTube perusteella olevan potentiaalinen NS. Light adventure alusta?
Re: Suzuki drz 400
Ainoa ongelma alkupään pyörissä on se jakoketjun kiristin. Venttiilin lautasia on irronnut vasta todella rankalla virittämisellä ja kovilla puristuksilla, koska alkuperäiset on kaksiosaiset venttiilit. Tämä korjaantuu vaihtamalla yksiosaiset venttiilit tilalle. Vaan normaali käytössä ei ole mikään ongelma. Perus FCR, ilmanotto ja pakoputki viritykset saa tehdä ihan huoletta.
Kiristimistä on ollut juttua viimeksi pari sivua sitten, joten sieltä löytyy ja varmasti pitkin ketjua moneen kertaan samat asiat.
Vanhemmista iskarit on muuten samat, mutta niistä puuttuu paluuvaimennuksen säätö ja 2002 eteenpäin on täysin säädettävä.
Kiristimistä on ollut juttua viimeksi pari sivua sitten, joten sieltä löytyy ja varmasti pitkin ketjua moneen kertaan samat asiat.
Vanhemmista iskarit on muuten samat, mutta niistä puuttuu paluuvaimennuksen säätö ja 2002 eteenpäin on täysin säädettävä.