Husqvarna 701 enduro
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Husqvarna 701 enduro
Mulla olleet kotarit oli yksilöitä tärinöiden ja äänien osalta. -12 690 tärisi ja kolisi niin kerpeleesti kun -13 690 oli tärisi vähemmän eikä kolinoitakaan kuulunut. EXC400 oli tärinätön ja hiljainen kun japsikoneet, kun kaverin vastaava tärisi ja rallatti "kuten kotarin kuuluukin".
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Husqvarna 701 enduro
"1700km jo alla ja juuri siksi mietin. En usko että niin dramaattisesti enää itsekseen muuttuu tämä tärinätaso. Jotain mekaanista parannusta täytyy löytää. On kyllä muuten hauska vehje!"
Aikanaan omistamani 640 LC4 oli sellainen tärräävä yksilö. Ajotauoilla juotiin vain puolikkaita kahvikuppeja...
Muutamia erilaisia kokeilin ja https://progrip.com/en/product/rally-grips-714-102/ tuntui syövän parhaiten tankovibroja.
Ei pelkillä kahvakumeilla kuuhun mennä, mutta pienin askelin.
Aikanaan omistamani 640 LC4 oli sellainen tärräävä yksilö. Ajotauoilla juotiin vain puolikkaita kahvikuppeja...
Muutamia erilaisia kokeilin ja https://progrip.com/en/product/rally-grips-714-102/ tuntui syövän parhaiten tankovibroja.
Ei pelkillä kahvakumeilla kuuhun mennä, mutta pienin askelin.
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
Re: Husqvarna 701 enduro
Roxilta löytyy anti-vibe riserit joissa on kumilla eristetty metalliosat toisistaan. Tuo auttaa ameriikan isojen poikien mukaan jonkin verran tärinään. Miinuksena tietysti aika raju 2" korotus, mutta pivotoivana noita luulis saavan viritettyä vähän matallammallekin. Ei tosin hussea löydy fitment chartista joten sopivuus kannattaa varmistaa ennen tilaamista, jos noista innostuu.
Re: Husqvarna 701 enduro
Niin minkälaisia välejä sitä on käytännössä pijetty? Ohjekirjan suositukset on luettu. Samat huollotha ne on 690.
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Husqvarna 701 enduro
2500-3000 km.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Husqvarna 701 enduro
Kaveri rakentelee paljon kurapyörien moottoreita. Sanoi että kotarilla yllättävän kieroja kampiakseleita joissakin yksilöissä tehtaan jäljiltä. Voi vaikuttaa tärinätasoon.Koheltaja kirjoitti: ↑To Touko 20, 2021 5:39 am Mulla olleet kotarit oli yksilöitä tärinöiden ja äänien osalta. -12 690 tärisi ja kolisi niin kerpeleesti kun -13 690 oli tärisi vähemmän eikä kolinoitakaan kuulunut. EXC400 oli tärinätön ja hiljainen kun japsikoneet, kun kaverin vastaava tärisi ja rallatti "kuten kotarin kuuluukin".
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Husqvarna 701 enduro
Jotain tuollaista epäiltiin mutta huollon kanta oli että kyllä se sitten hajoaa jos on vikaa, sitä ennen ei tehdä mitään. Siinä yksi syy miksi lähti vaihtoon yhden kesän jälkeen.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Husqvarna 701 enduro
Oma on melko vähätärinäinen yksilö. Jo ostotapahtumassa koeajolla kiinnitti huomiota, että tärisee mielestäni aika vähän isoksi yksimukiseksi. Tosiaankin kaverin mukaan on ollut suht isoa vaihtelua kampiakselin suoruudessa. Siitä ne erot eri yksilöiden tärinöissä saattaa hyvinkin tulla. En kyllä osaa sanoa, minkä verran moinen vaikuttaa koneen yleiseen kestävyyteen. Ei se ainakaan paranna, mutta lyhentääkö ikää sitten vähän vai paljon. Muutenhan noista kotarin koneista on ollut kaikenlaista tarinaa. Teoriassa ihan vankka moottori, mutta kaikkea mahdollista on maailmalla ihmisille sattunut noiden kanssa. Tuurista ja muista asioista riippuu. Moottorin osien hinnat nousseet rapeat 50% pariin vuoteen.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2019 6:15 am
- Pyörä: Husse 701 enduro -16
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Husqvarna 701 enduro
Pystyykö -16 koneelle tekeen mitään että sais tärinöitä vähennettyä? Muuten tää 701 on hauska prätkä, kevyehkö ja hyvä alusta ja iskärit. Tankit täynnä 172kg (13+6 lit. ja Nomad lite katesarja)
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Husqvarna 701 enduro
Pitäisi jonkun jolla kokemusta (Koheltaja) ajaa, että onko paljon vai vähän tärisevä yksilö. Jos vähän tärisevä, niin eipä sille ihmeitä voi. Jos paljon tärisevä, niin kone auki ja kampuran kellotus ja naputtelu heitottomaksi. Olisi mielenkiintoinen experimentti kyllä.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2019 6:15 am
- Pyörä: Husse 701 enduro -16
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Husqvarna 701 enduro
Hmm... mun logiikka sanoo näin: jos tärisee vähän niin sille pystyy helpommin jotain tekee. Jos tärisee paljon niin se vaikeempaa - isompia massoja poistettava/lisättävä ja isompia heittoja korjattava?
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Husqvarna 701 enduro
Tärinän sieto on yksilöllistä, toiselle vähän tärisevä on liikaa ja toiset ajaa vuosikausia katuporalla ilman negatiivisiä tuntemuksia. Sen verran oli omissa 690:ssä eroa että tärisevällä versiolla taustapeileistä ei näkynyt kun auton hahmoja ja tuntui että se ravistaa peilit hajalle, toisella pyörällä ei ollut kun lievää peilien tärinää kun jollain kierrosalueella. Jälkimmäisen kanssa tuli toimeen eikä juurikaan häirinnyt vaikka olen allerginen tärinöille.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 444
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Husqvarna 701 enduro
Jos on vähän tärisevä, niin silloin kaikki on kohdallaan, heitottomia ja tasapainossa. Koneelle ei silloin voi tehdä mitään, koska se jo on niin hyvä kuin siitä saa.
Jos taas on kiero akseli tms ja sen takia tärrää, niin silloin voi korjata tilanteen ja lopputulos vastaa vähätärinäistä. Puhuit moottorista. Tangolle ja painoille tms pystyy tekemään ja kokeilemaan mutta hyvästä koneesta ei juurikaan parempaa enää saa. Tärinän sieto on hyvin yksilöllistä kuten Koheltajakin sanoi.
Kotarilla on muuten kampuran laakereina SKF Explorerit, jotka sietävät jopa 5 astetta kulmavirhettä. Liekö ennakoitu.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2019 6:15 am
- Pyörä: Husse 701 enduro -16
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Husqvarna 701 enduro
Voihan olla niinkin että totuin Tigerin tärinättömyyteen ja tää Husee nyt vaan on tällänen kun on ykssylinterinen Tarvii vaan antaa hanaa ja nauttia ajamisesta....
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Ke Touko 01, 2019 6:15 am
- Pyörä: Husse 701 enduro -16
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Husqvarna 701 enduro
Vaihdoin kaasuun vastaavuuden "normaaliksi", oli "pehmeä", ja moottori tärisee mielestäni vähemmän. Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia?