Yamaha XT660R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha XT660R
Anakee Wild toimi hienosti XTR:än alla mutta saa varautua vaihtamaan takarengasta 3000-4000km välein. Jos kulutuksen kestoa haluat niin Pirelli Rally STR joka on vähän katumaisempi kuviolta mutta toimii hyvin soralla ainakin T7 alla ja kestää kilsojen enemmän kun Wild. Noiden yhdistelmä voi olla myös toimiva, Wild eteen ja STR taakse.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha XT660R
Tuohan kuulostaa hyvältä kombolta. Näyttää olevan setillä hintaa n. 255€ + allelaitto.
Re: Yamaha XT660R
Ihmettelin tuota XT660R ohjausta.
Tilasin laakerit ja purin keulan. Ohjainlaakerit oli kasattu melkein kuivina mutta olivat kunnossa joten rasvasin ja kasasin vanhat osat (hyvä niin, osien tilauksesta on reilu kuukausi ja ne eivät ole vielä tulleet, tosin ihan hyväksyttävästä syystä). Kiristin hieman alle ohjekirja-arvoon että ei ahdista.
Keula parani hiukan mutta kummallinen ohjaustuntuma säilyi. Tuntuma on kuin loivakeulaisilla amerikanmopoilla, tai kun ajaa Husabergillä Josemoran krossiradan rantahiekassa vähän liian hiljaa: keula pyrkii ylikääntymään ja tankoa pitää painaa vastaan että se ei haukkaisi. Lueskelin XT660Z Tenere-ketjua, ja siellä Koheltaja mainitsi tuon saman ylikääntymisominaisuuden.
Olen yrittänyt tottua keulan tuntumaan ja kai siihen mukautuu. Poikasta ominaisuus ei haitannut yhtään, minä en tykkää. Mutkaisella pikitiellä pitää ajaa kuten asfalttikuskit mainoskuvissa, pyörä kuskia pystymmässä, silloin ylikääntymistä ei tunnu. Muilla mopoilla saa ajaa ihan suorana, pyörän keskilinjalla istuen. Samaten muilla pyörillä toimii tönäisyohjaus, ja XTR:llä pitää työntää tangosta koko mutkan mitta.
Nyt odottelen tuota OTR pakettia että pääsen laittamaan tavaratelineen ja rakentamaan siihen päälle laukkusarjaa. Tilasin myös OTR:ltä hengittävän suodatinkotelon kannen, suodattimen, kunnon jalkatapit, pohjapanssarin ja vähän pienosaa. XL-motosta ja 24MX:stä tuli monenlaisia laukkuja, Stormilta uusi rengaskerta. Tavoitteena on tehdä tästä matkapyörä, vähän sellainen ”Itälappi-special”.
Tilasin laakerit ja purin keulan. Ohjainlaakerit oli kasattu melkein kuivina mutta olivat kunnossa joten rasvasin ja kasasin vanhat osat (hyvä niin, osien tilauksesta on reilu kuukausi ja ne eivät ole vielä tulleet, tosin ihan hyväksyttävästä syystä). Kiristin hieman alle ohjekirja-arvoon että ei ahdista.
Keula parani hiukan mutta kummallinen ohjaustuntuma säilyi. Tuntuma on kuin loivakeulaisilla amerikanmopoilla, tai kun ajaa Husabergillä Josemoran krossiradan rantahiekassa vähän liian hiljaa: keula pyrkii ylikääntymään ja tankoa pitää painaa vastaan että se ei haukkaisi. Lueskelin XT660Z Tenere-ketjua, ja siellä Koheltaja mainitsi tuon saman ylikääntymisominaisuuden.
Olen yrittänyt tottua keulan tuntumaan ja kai siihen mukautuu. Poikasta ominaisuus ei haitannut yhtään, minä en tykkää. Mutkaisella pikitiellä pitää ajaa kuten asfalttikuskit mainoskuvissa, pyörä kuskia pystymmässä, silloin ylikääntymistä ei tunnu. Muilla mopoilla saa ajaa ihan suorana, pyörän keskilinjalla istuen. Samaten muilla pyörillä toimii tönäisyohjaus, ja XTR:llä pitää työntää tangosta koko mutkan mitta.
Nyt odottelen tuota OTR pakettia että pääsen laittamaan tavaratelineen ja rakentamaan siihen päälle laukkusarjaa. Tilasin myös OTR:ltä hengittävän suodatinkotelon kannen, suodattimen, kunnon jalkatapit, pohjapanssarin ja vähän pienosaa. XL-motosta ja 24MX:stä tuli monenlaisia laukkuja, Stormilta uusi rengaskerta. Tavoitteena on tehdä tästä matkapyörä, vähän sellainen ”Itälappi-special”.
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
Re: Yamaha XT660R
Tämä riippuu ainakin teneressä paljolti käytetystä renkaasta ja sen paineesta. Tähän mennessä kaksi eri merkkistä rengasta tullut vastaan, jotka tuntuu todella kulmikkaalle kovemmalla paineella. Painetta laskemalla 1,5 kiloon tai alle ongelma on poistunut.
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha XT660R
Just noin, Tenessä ylikääntyminen rauhoittui kun vaihtoi orkkis renkaat pois alta. Nykyinen Tene on hieman ylikääntyvä kun vaihdoin uuden samanlaisen renkaan taakse ja jätin vanhan etusen, rauhoittuu takasen kuluessa.
Sagit kannattaa mitata, jos on vakiojouset keulassa niin voi tarvita 20-30mm korotusholkit jos jouset on sallituissa mitoissa eikä kuoleentuneet.
Ex XTR:ssä ei ollut missään vaiheessa ylikääntymisen oireita vaikka alla oli jos jonkinlaista rengasta.
Sagit kannattaa mitata, jos on vakiojouset keulassa niin voi tarvita 20-30mm korotusholkit jos jouset on sallituissa mitoissa eikä kuoleentuneet.
Ex XTR:ssä ei ollut missään vaiheessa ylikääntymisen oireita vaikka alla oli jos jonkinlaista rengasta.
Kylätason kurapyöräilijä.
- kenobiitti
- Viestit: 248
- Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 10:14 pm
- Pyörä: XT660RR
- Paikkakunta: Tampere
Re: Yamaha XT660R
Jos jollain on tarvetta virtalukkosetille, täältä löytyisi yksi käyttämätön.
Ostin joskus varalle, mutta en koskaan tarvinnut. Eikä ole enää pyörääkään.
Setissä:
- Virtalukko
- Kaksi avainta
- Bensatankin korkki
- Satulan lukko
30 Euroa jos noudat
37 Euroa jos postitan
Laita YV jos kiinnostaa.
Maksu käteisellä tai MobilePaylla noutaessa tai etukäteen.
Ostin joskus varalle, mutta en koskaan tarvinnut. Eikä ole enää pyörääkään.
Setissä:
- Virtalukko
- Kaksi avainta
- Bensatankin korkki
- Satulan lukko
30 Euroa jos noudat
37 Euroa jos postitan
Laita YV jos kiinnostaa.
Maksu käteisellä tai MobilePaylla noutaessa tai etukäteen.