Ulkonako sitä säilytät jos ei jää ollut vielä sulanut? Mulla ei käynyt mielessäkään että joku potkisi talvella ulkoruokinnassa olevaa teeteeärrää käyntiin kun oma tahtoi syksylläkin aiheuttaa ärräpäitä pidemmän tauon jälkeenJari S kirjoitti:Ilmeisesti kyse oli jäästä kaasuttimessa? Vaihdoin kyllä samalla alkuperäisen "mehupilli" DB-killerin paikoilleen. Liekö sitten sillä osuutta asiaan?
Käyttelin pyörää ajellen pientä mutkaa edes takasin ja silloin vielä paukutteli putkeen hetkittäin. Kun sain lämpöjä hieman koneeseen suihkin starttipilottia kaasarin kumeihin samalla kaasutinta tönien ja vääntäen ilman vaikutusta eli kumit vaikuttaisi ehjiltä. Seuraavaksi lämmitin hiustenkuivaajalla kaasareita reilun tovin samalla kun pyörä puksutteli tyhjäkäynnillä. Tämän jälkeen koeajolle eikä minkäänlaista häiriötä.
Ehkä tämä tästä...!?
jammu TT-R 600
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: jammu TT-R 600
Re: jammu TT-R 600
Ei nyt ihan taivasalla, mutta kylmässä kuitenkin.epoksi kirjoitti:Ulkonako sitä säilytät jos ei jää ollut vielä sulanut? Mulla ei käynyt mielessäkään että joku potkisi talvella ulkoruokinnassa olevaa teeteeärrää käyntiin kun oma tahtoi syksylläkin aiheuttaa ärräpäitä pidemmän tauon jälkeen
Tuo kyllä lähtee käyntiin ihan kohtuudella, kun polkee muutaman ekstra polkaisun. Saapa alkulämmöt kuskille ennen kuin lähtee pakkaseen palelemaan
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Re: jammu TT-R 600
Komppaisin tätä. Ajelin ensimmäisiä ajoja tuolla uudella hankinnalla Kainuussa ja tupsi ja paukkoi kuten jäätävä jokkisauto aikanaan jääradalla. Kaasukahvassakin olin tuntevinani jään muodostumisen kurkkuun. Kastepistekin näyttää olleen tuohon aikaan kuurottavan puolella, joten sekin tukee asiaa.Jari S kirjoitti:Ilmeisesti kyse oli jäästä kaasuttimessa?
Talviajoja varten voisi jonkinlainen putken pätkä pakoputken kupeesta putsarille tehdä gutaa.
Re: jammu TT-R 600
Kiinnostaisi nypätä tuo penkin alta löytyvä maaginen musta/punainen johto irti alaväännön lisääntymisen toivossa. Tämän topikin ensimmäisillä sivuillahan tuosta jotain juttua olikin, mutta onko kenelläkään pidempiaikaisesta toiminnasta kokemusta johto irroitettuna? Onko tullut vastaan jotain negatiivisia vaikutuksia esim. käyntiinlähdössä tms.?
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Re: jammu TT-R 600
Kolme vuotta ollut irti enkä ole huomannut eroa toiminnassa (myöskään väännössä)Jari S kirjoitti:Kiinnostaisi nypätä tuo penkin alta löytyvä maaginen musta/punainen johto irti alaväännön lisääntymisen toivossa. Tämän topikin ensimmäisillä sivuillahan tuosta jotain juttua olikin, mutta onko kenelläkään pidempiaikaisesta toiminnasta kokemusta johto irroitettuna? Onko tullut vastaan jotain negatiivisia vaikutuksia esim. käyntiinlähdössä tms.?
Re: jammu TT-R 600
Liekö näissä on ollut eroja vientimaan tms. suhteen, kun toisaalta lukee että ei ole mitään eroa ja toisaalta taas että ero on huomattava. Tai voisiko olla että esim. kaasuttimen suuttimien vaihto vaikuttaisi tuohon eron huomattavuuteen?epoksi kirjoitti:Kolme vuotta ollut irti enkä ole huomannut eroa toiminnassa (myöskään väännössä)
Tuolta tt600r.eu sivuilta kun katsoo tuota tehokäyrää niin punaisessa (=johto kytkettynä) käyrässä 4500rpm kohdalla oleva nyökähdys tuntuu selvästi ainakin meikäläisen kulkineessa. Tuo sininen käyrä näyttäisi jatkuvan suorana myös tuolla kierrosalueella. Oletko epoksi huomannut tuota nyökähdystä omassasi?
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Re: jammu TT-R 600
Kävin pienen testilenkin ajamassa tuo musta/punainen johto irroitettuna ja kyllä tuossa selkeästi alavääntö kasvoi.
Nyt vääntöä löytyy kunnolla heti tyhjäkäynniltä alkaen, kun johto kytkettynä joutui liikkeelle lähtiessä hieman kaasulla varmistamaan, että moottori ei sammahda kytkintä nostaessa. Käyntiääni muuttui myös jonkinverran terävemmäksi.
Tehokäyrän nyökähdys tai sen katoaminen täytyy testata sitten kesäkelillä kun pääsee kunnolla ajamaan.
Tuossa ajellessa mietin samalla mistä voisi johtua se, että osalla ei muutosta huomaa johdon irroittaessa ja muutaman mahdollisen skenaarion keksin:
-Johtoliitoksessa on alunperin ollut huono kontakti, eli vaikka johto on ollut fyysisesti kytkettynä niin käytännössä sähkö ei ole siellä kulkenut?
-CDI on vaihdettu tarvikemalliseen tai jostain toisesta yhteensopivasta pyörästä jossa k.o. ominaisuutta ei ole?
-CDI:ssä on ollut eroja esim. vuosimallissa, kohdemaassa tms. ja kaikkiin ei ole tätä ominaisuutta tehty?
Nyt vääntöä löytyy kunnolla heti tyhjäkäynniltä alkaen, kun johto kytkettynä joutui liikkeelle lähtiessä hieman kaasulla varmistamaan, että moottori ei sammahda kytkintä nostaessa. Käyntiääni muuttui myös jonkinverran terävemmäksi.
Tehokäyrän nyökähdys tai sen katoaminen täytyy testata sitten kesäkelillä kun pääsee kunnolla ajamaan.
Tuossa ajellessa mietin samalla mistä voisi johtua se, että osalla ei muutosta huomaa johdon irroittaessa ja muutaman mahdollisen skenaarion keksin:
-Johtoliitoksessa on alunperin ollut huono kontakti, eli vaikka johto on ollut fyysisesti kytkettynä niin käytännössä sähkö ei ole siellä kulkenut?
-CDI on vaihdettu tarvikemalliseen tai jostain toisesta yhteensopivasta pyörästä jossa k.o. ominaisuutta ei ole?
-CDI:ssä on ollut eroja esim. vuosimallissa, kohdemaassa tms. ja kaikkiin ei ole tätä ominaisuutta tehty?
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
-
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 11:17 pm
- Pyörä: Yamaha TT600R
- Paikkakunta: Vantaa
Re: jammu TT-R 600
Irrottamalla musta/punaisen johdon liittimen (=poistat maadoituksen) CDI antaa enemmän sytytysennakkoa koko kierrosalueelle:Jari S kirjoitti:Kiinnostaisi nypätä tuo penkin alta löytyvä maaginen musta/punainen johto irti alaväännön lisääntymisen toivossa. Tämän topikin ensimmäisillä sivuillahan tuosta jotain juttua olikin, mutta onko kenelläkään pidempiaikaisesta toiminnasta kokemusta johto irroitettuna? Onko tullut vastaan jotain negatiivisia vaikutuksia esim. käyntiinlähdössä tms.?
.
Vaikutuksia ovat:
- hieman lisää vääntöä
- kiksikäynnistäminen voi vaikeutua, herkemmin antaa takapotkun
- modatussa moottorissa (=enemmän puristusta) nakutusherkkyys lisääntyy, käytä 98E
Omassa isolohkossa liitin on kytketty. Kone on korkeapuristeinen 12.5 : 1 ja alkoi nakuttamaan johtoliitin irroitettuna.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000
Re: jammu TT-R 600
Terve,
Tuli ostettua jammun TT600 vuosimalli 1995... Sellaista heti alkuun, että kone pitäs avata ja tietenkin tiivisteet uusia, veivi vaihtaa. Mistähän näitä tiivistesarjoja/varaosia saa kohtuulliseen hintaan? Englannissa näkyy olevan, n 120€urolla, italiassa myös(ebay). Mitä tästä koneesta olisi hyvä tietää näin etukäteen ja mitä sieltä yleensäkin menee rikki tai kuluu? En ole vielä saanut sitä siirrettyä Kemijärveltä tänne Järvenpäähän, niin hankala kysellä enempää.
Ja mikähän tällaisen mallimerkintä on (TT600S/TT600E, mitä eroa näissä?)??? Valmistenumero BL4G-V003740, selviääkö siitä jotain tärkeää tietoa... näin toinen jammu vasta menossa, niin ei ihan kaikkea asioita vielä osaa yhdistää, eikä osaa hakea oikeita asioita. Varaosien löytäminenkin on vähän hakusessa. Kiitos!
-Esa
Tuli ostettua jammun TT600 vuosimalli 1995... Sellaista heti alkuun, että kone pitäs avata ja tietenkin tiivisteet uusia, veivi vaihtaa. Mistähän näitä tiivistesarjoja/varaosia saa kohtuulliseen hintaan? Englannissa näkyy olevan, n 120€urolla, italiassa myös(ebay). Mitä tästä koneesta olisi hyvä tietää näin etukäteen ja mitä sieltä yleensäkin menee rikki tai kuluu? En ole vielä saanut sitä siirrettyä Kemijärveltä tänne Järvenpäähän, niin hankala kysellä enempää.
Ja mikähän tällaisen mallimerkintä on (TT600S/TT600E, mitä eroa näissä?)??? Valmistenumero BL4G-V003740, selviääkö siitä jotain tärkeää tietoa... näin toinen jammu vasta menossa, niin ei ihan kaikkea asioita vielä osaa yhdistää, eikä osaa hakea oikeita asioita. Varaosien löytäminenkin on vähän hakusessa. Kiitos!
-Esa
Re: jammu TT-R 600
Tasea lainaten...Tojari kirjoitti:Mistähän näitä tiivistesarjoja/varaosia saa kohtuulliseen hintaan?
Näkyisi Kedolla olevan 76.90€ + 4.54€ moottorin tiivistesarja.Tase kirjoitti:TTR:n osat ruukataan hankkia niityltä, eiku kedolta.
http://www.kedo.de
Lieköhän tässä mallissa on tuota samaa tasapainoakselin ja kampiakselin mutterin löystymis ongelmaa kuin noissa muutaman vuoden uudemmissa TTR:ssä? Varmaan kannattaa nuo mutterit, niiden lukituslevyt ja akselilla olevat kiilat tarkistaa jokatapauksessa jos koneen avaa.Tojari kirjoitti:Mitä tästä koneesta olisi hyvä tietää näin etukäteen ja mitä sieltä yleensäkin menee rikki tai kuluu?
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Re: jammu TT-R 600
Eiks toi TT600E ole ainakin sähköstartillinen kone ja oliks tää TT600E ole myöskin jousituskomponenteiltaan vähän kekkulimpi. Korjatkaa ,jos oon väärässä.Tojari kirjoitti:Terve,
Tuli ostettua jammun TT600 vuosimalli 1995... Sellaista heti alkuun, että kone pitäs avata ja tietenkin tiivisteet uusia, veivi vaihtaa. Mistähän näitä tiivistesarjoja/varaosia saa kohtuulliseen hintaan? Englannissa näkyy olevan, n 120€urolla, italiassa myös(ebay). Mitä tästä koneesta olisi hyvä tietää näin etukäteen ja mitä sieltä yleensäkin menee rikki tai kuluu? En ole vielä saanut sitä siirrettyä Kemijärveltä tänne Järvenpäähän, niin hankala kysellä enempää.
Ja mikähän tällaisen mallimerkintä on (TT600S/TT600E, mitä eroa näissä?)??? Valmistenumero BL4G-V003740, selviääkö siitä jotain tärkeää tietoa... näin toinen jammu vasta menossa, niin ei ihan kaikkea asioita vielä osaa yhdistää, eikä osaa hakea oikeita asioita. Varaosien löytäminenkin on vähän hakusessa. Kiitos!
-Esa
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: To Kesä 20, 2013 8:25 am
- Pyörä: Transalp, Yamaha TT600R
- Paikkakunta: Porvoo
Re: jammu TT-R 600
Tuolta voi pähkäillä mallien specsejä:Tojari kirjoitti: Ja mikähän tällaisen mallimerkintä on (TT600S/TT600E, mitä eroa näissä?)??? Valmistenumero BL4G-V003740, selviääkö siitä jotain tärkeää tietoa...
http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Yamaha%205.htm
Muoks:
Ja tuon R-mallin alta ainakin löytyy vähän stooria mallisarjasta ja siellä mainitaan nuo sinunkin mallimerkintäsi
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2097.htm
Re: jammu TT-R 600
Noniin, kiitos vastanneille. Aamun palstaa selanneena olen paljon viisaampi. Malli taitaa tosiaankin olla TT600S (potkimalla käyntiin). Yamaha ei ole tehnyt tiivistesettiä tähän malliin, on yksitellen ostettavia, mutta tuo kedo on hyvä tieto, että sieltä löytyy. Veivin metsästys ja pitäs se kuljetus alkaa järjestämään, että saa kädet ikaiseksi. Viikonloppuja!
Re: jammu TT-R 600
Mitenkäs tälläiseen akuttomaan mopoon saisi paremman valaistuksen? Olisiko mahdollista asentaa esimerkiksi tuollainen ?
Re: jammu TT-R 600
Akuttomuus ei käsittääkseni rajoita valaistusta sen kummemmin kunhan pysytään laturin tuotannon rajoissa.
Service manuaali tietää kertoa, että AC-generaattorin normaali outputti on 14v 13A at 5000rpm.
Enemmän sähköstä ymmärtävät korjannevat/tarkentavat edellistä lausuntoa tarvittaessa.
Service manuaali tietää kertoa, että AC-generaattorin normaali outputti on 14v 13A at 5000rpm.
Enemmän sähköstä ymmärtävät korjannevat/tarkentavat edellistä lausuntoa tarvittaessa.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."