AfricaTwinin kilometrikestävyys?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

PAH
Pyörä: 890 R

AfricaTwinin kilometrikestävyys?

Viesti Kirjoittaja PAH »

Kuinka suuria kilometrimääriä Afrikkalaisilla on ajettu ilman koneen remonttia. Paljonko on foorumin eniten ajettu yksilö. Mulle on tarjottu 84tkm taivaltanut AT ja mietin onko se paljon vai vähän?
alepos
Pyörä: Wee-Strom

Viesti Kirjoittaja alepos »

Aloitan vastaamisen omalla vaatimattomalla km-määrällä, eli 83tkm ajettu on tämä omani. Konetta ei ole minulle kerrottujen tarinoiden mukaan vielä availtu. Ei tarvitse lisäillä öljyä ja hyvin tuntuu kone vetävän. Olen ollut kovin tyytyväinen pyörääni. Raskas se hieman on, mutta kovin on tukevakin ajella.
praatika

Viesti Kirjoittaja praatika »

Minulla on 49 500 km koneessa eikä mitään ongelmia. Bensapumppu hajosi kerran, heti alussa.

+Pasi
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Re: AfricaTwinin kilometrikestävyys?

Viesti Kirjoittaja Hannu »

PAH kirjoitti:Kuinka suuria kilometrimääriä Afrikkalaisilla on ajettu ilman koneen remonttia.
No ainakin 200tkm raja on ylitetty. Eräästä yksilöstä kertoo Motorrad-lehden artikkeli "10 years of Africa Twin, The Indestructible" vuodelta -98 seuraavasti:
Motorrad (Englanniksi kääntänyt Michael Selg) kirjoitti: So it's no wonder that a lot of bikes show 6 digit mileages. Best example is the swiss Dirk Egli. A long trip to work as well as 5 tours to Corsica and countless travels through Europe made him and his Twin a km-eater. At 130000 km he located a noise in the motor and thought the engine would die within the next days. A sheer false diagnosis. Today his Twin got 243000 km on her - and over 100000 of them without oilchange or any other service. Salt of seven winters keeps her together and the chain was changed when it was torn. Three chains have had it. "I want a bike to ride not to service", was his comment.
PAH kirjoitti:Paljonko on foorumin eniten ajettu yksilö.
Taitaa olla Arin twini kärjessä, ks. aiempaa keskustelua täältä.

Omallani on ajettu ~61tkm. Kytkinkori on vaihdettu, mutta sekin vain kosmeettisista syistä. Pelaa aivan yhtä hienosti kuin ostohetkellä, 36tkm sitten.
Hannu
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Re: AfricaTwinin kilometrikestävyys?

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

PAH kirjoitti:Kuinka suuria kilometrimääriä Afrikkalaisilla on ajettu ilman koneen remonttia. Paljonko on foorumin eniten ajettu yksilö. Mulle on tarjottu 84tkm taivaltanut AT ja mietin onko se paljon vai vähän?
No myyjälle voit varmaan sanoa, että se on tosi paljon.
Mutta noin mataviritteiselle moottorille se ei ole varmaan kovinkaan paljon.
Kyllä se kestää vielä 50.000 km ilman sen suurempia remontteja.

Siis osta pois, jos saat halvalla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

38000 km ajettu eli sisäänajo on vielä pahasti kesken. Vikoja ei pyörään ole vielä ilmaantunut, bensapumppu on varalta vaihdettu.

Tässä samalla voisi kysyä, tietääkö kukaan AT:n moottorin rikkoontuneen asianmukaisilla huolloilla? Jos tietää, niin miten?
404 HTTP Error File not found
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

MOron,

91-mallisella twinillä ajoin mittariin 91tkm ilman minkäänlaisita murheita, eikä siinä ollut mitään kulumisen saati hajoamisen oireita, eikä yhtäkään käyntihäiriötä. Nykyinen omistaja on raportoinut tyytyväisenä ajeluistaan, ja ilometrejä täytyy olla jo toistasataatuhatta.

Uudemmassa 97-mallissa ei myöskään ole ollut muuta sanottavaa kuin kytkinkorin räminä, mutta kuten Hannu jo mainitsikin, se on kosmeettista. Tässä on mittarissa n. 70tkm, joista itse olen ajanut 23tkm.

Kaipa AT:n kone hajoaa sekin, kun riittävästi ajetaan, mutta korviini ei ole kantautunut ainuttakaan tapausta. KOP KOP.

Terveisin Make & Laku
Lakupilotti

Tässä muuten kuvallinen todiste siitä, että mopolla pääsee. Pyörä ei tosin ole AT. Kaveri on ostanut pyörän melkein uutena ja ajanut lähes kaikki kilsat itse, joten lukema on varmasti oikein. Ja huom: konetta ei vielä ole avattu!

Make & Laku
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Lakupilotti kirjoitti:Pyörä ei tosin ole AT. Kaveri on ostanut pyörän melkein uutena ja ajanut lähes kaikki kilsat itse, joten lukema on varmasti oikein. Ja huom: konetta ei vielä ole avattu!
Isompi ihme kuin moottorin avaustarve, on K-bemarin mittarin kestäminen tuohon pisteeseen asti :)

Jotenkin tuntuu siltä, että jos mitään haaveria ei satu, niin Twinin moottorille ensimmäinen avaus tehdään vasta 150 tkm jälkeen. Dominaattorikin kesti 60 tuhatta, ja silloinkin itse kone oli kunnossa, mutta XR-hondien perusjuttu, eli kolmosvaihde kilahti. Ja Twinit ja Transalpit on sentään nestekoneita, ja matalaviritteisiä.

Kuski taitaa kyllästyä ajokkiinsa ennen kuin hondan V2:n loppuu :) Sanoo mies, jonka tavoite on saada ilmajäähdytteinen ja kardaanivetoinen Africa Twini talliin...Siksi siis Kantturassa on mm. Twinin keula...
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Lakupilotti

Raimo kirjoitti:Isompi ihme kuin moottorin avaustarve, on K-bemarin mittarin kestäminen tuohon pisteeseen asti
Heh, ajattelinkin, että joku varmasti tunnistaa pyörämallin pian. Se on muuten K75. Joku varmaan tunnistaa tuosta kuvasta omistajankin, ei noin paljoa ajettuja kovin montaa ole.

Make & Laku
Lauri

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Raimo kirjoitti: Sanoo mies, jonka tavoite on saada ilmajäähdytteinen ja kardaanivetoinen Africa Twini talliin...Siksi siis Kantturassa on mm. Twinin keula...
Tuo kuvaushan on jokseenkin tarkkaan Honda XLV750R, afrikkalaisen edeltäjiä...?
timoteus58
Pyörä: GS

Viesti Kirjoittaja timoteus58 »

122 tkm, käy ja kukkuu. Öljyn kulutus n. 1-1.5 dl/ 1000 km.
jaket
Pyörä: CRF300rally, 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

luotettavan perusmoottorin kilometrikestävyys määrittyy loppupeleissä huolloista, eli ajaako koneella hyvillä öljyillä ja mikä on öljynvaihtoväli. myös lämpötila ja ajon tyyli vaikuttaa paljon, jossain suohaudassa ylikuumentunut kone kärsii ja kuluu huomattavasti verrattuna tasaiseen maantievauhtiin viileässä ilmassa. myös hyvä ilmanputsari rupeaa vaikuttamaan ja se että se on öljytty oikein(jos on joku k&n)
ISOANTTI
Pyörä: Cagiva Elefant 900 ie

Afrikkalainen -90

Viesti Kirjoittaja ISOANTTI »

ajettu 93800 km ei mitään suurempia vikoja. Poistui keskuukestamme :( 22.5.2006 Transitin takanurkan takia (tuli pihasta). HYvä peli.

Ps. Jos jollain on hyvä kaupan niin ota yhteyttä.
wasimo

Viesti Kirjoittaja wasimo »

Täältä löytyy at 98 ajettu 52000 eli kohta sisäänajettu
Vastaa Viestiin