Suzuki V-Strom 1000 2014

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Alkuperäiset Battlewingsit vaihtui Anakee3:iin, on hurja ero märkäpidossa Anakeen hyväksi! Kuivalla asfaltilla ja hiekalla en vielä ole kerennyt ajamaan. Jos noi Anakeet kestää sen lähemmäs 10tkm, niin noita vois ostaa jatkossakin.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mek »

strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Mitä.. eihän V-Strommilla pitänyt pystyä kuin nippanappa hiekkatietä ajamaan.. ;)
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mek »

V-Strom tuli maaliin Motorradin 50 000 km kestotestissä. Hyvin kesti, 2400 km kohdalla vaihdettiin ajovalon johdon liitin ja ajovalon lasi, 37 800 km kiristettiin ohjauslaakeri.
http://www.motorradonline.de/dauertest/ ... 000/705248
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

strom1000 kirjoitti:Mitä.. eihän V-Strommilla pitänyt pystyä kuin nippanappa hiekkatietä ajamaan.. ;)
Eikös tuo ollut kuin perinteistä Suomalaista hiekkatietä :wink:
Kylätason kurapyöräilijä.
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja TLi »

Saksan kielestä en ymmärrä juuri mitään. Millaisia nuo Motorradin mittaukset on testin jälkeen, mitataanko moottorin sisukalut? vrt. TM testi Yamahan MT-09 Tracer.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mek »

TLi kirjoitti:Saksan kielestä en ymmärrä juuri mitään. Millaisia nuo Motorradin mittaukset on testin jälkeen, mitataanko moottorin sisukalut? vrt. TM testi Yamahan MT-09 Tracer.
Latasin Motorradin sivuilta V-Stromin testin, mutta siinä ei ollut vielä mitään mittaustuloksia, ilmeisesti ei ole vielä julkaistu painettuna. MT-09:n osalta ei ainakana puhuttu nettijutussa mitään koneongelmista, en ladannut vielä MT:n testiä itselleni. Täytyy ladata molemmat uudelleen kunhan tulee täydelliset testiraportit mittaustuloksineen jakoon.
VeiSa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 12:42 pm
Pyörä: Moto Guzzi V85 TT
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja VeiSa »

"Millaisia nuo Motorradin mittaukset on testin jälkeen, mitataanko moottorin sisukalut?"

50 000 km kun on lähellä, pyörä käytetään dynamometrissä ja suorituskykymittauksissa. Kun 50 000 km on täynnä, pyörä puretaan osiksi. Joskus tämä tapahtuu aiemmin teknisistä ("nyt se paukahti...") tai hallinnollisista syistä (ohjelmamme mukaan otamme ajoneuvon takaisin määräajan jälkeen, totesi eräs saksalainen valmistaja skootteristaan).

Joka tapauksessa moottori ja vaihteisto puretaan kutakuinkin yksiksi osiksi, muilta osin (esim. jousitus) puretaan rakenteita vain tarpeen mukaan, esim. jos on vikaa tai häiriötä. Moottorista, kytkimestä ja vaihteiston tärkeimmistä osista mitataan kuluneisuus, joka ilmoitetaan liukuvalla skaalalla (osa) asennusmitoissa -- käyttöön kelpaavissa mitoissa -- kulunut (= uusittava). Lisäksi on sanallinen kuvaus kunnosta, esim. sylinterinkansi, sylinterit/männät, kampiakseli, voimansiirto, runko/alusta. Muutama edustava kuva moottorin tai vaihteiston osista kuuluu asiaan.

Lisäksi on yksityiskohtainen luettelo huolloista ja korjauksista. Muistuttaa paljolti Tekniikan Maailman vastaavaa. Tai todennäköisesti toisin päin: Ernst Klacks Leverkus teki Motorradille jo 1970-luvun alussa Langstreckentestejä, TM:n ensimmäiset käyttötestit löytyvät vasta vuoden 1980 numeroista.
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

mek kirjoitti:V-Strom tuli maaliin Motorradin 50 000 km kestotestissä. Hyvin kesti, 2400 km kohdalla vaihdettiin ajovalon johdon liitin ja ajovalon lasi, 37 800 km kiristettiin ohjauslaakeri.
http://www.motorradonline.de/dauertest/ ... 000/705248
Onkohan toi testi tulossa painettuun lehteen? Kiinnostais todella paljon!
GSR600
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
Paikkakunta: Huittinen

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Jos tarkoitat suomen versiota eli MP-Maailma By Motorrad niin tosi pieni osa näistä 50 000 km
Motorrad käyttötesteistä julkaistaan täällä.

Sinänsä harmi juttu sillä ne olisi kyllä mielenkiintoista luettavaa.
strom1000
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 01, 2015 5:42 pm
Pyörä: DL1000 V-Strom 2014

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja strom1000 »

Kelpais ihan ulkomaan versiokin, kunhan vaan lehtikaupasta löytyy. Mielummin tietty lukis ihan Suomenkielisestä lehdestä.
VeiSa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 12:42 pm
Pyörä: Moto Guzzi V85 TT
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja VeiSa »

"Kelpais ihan ulkomaan versiokin, kunhan vaan lehtikaupasta löytyy. Mielummin tietty lukis ihan Suomenkielisestä lehdestä"

Motorradin (saksankielisen) irtonumeroita on myyty kautta aikojen R-kioskeista (ensimmäisen Das Motorradini ostin Kiuruveden torin Rautatiekirjakaupan kioskista vuonna 1970). Myös Akateemisen kirjakaupan hyllystä löytyy, ainakin Helsingissä.

Ison V-Stromin Langstreckentestin raportti on työn alla, kertoi lehti taannoin. Käyttäjiä pyydettiin ilmoittautumaan ja kertomaan kokemuksistaan. Ei kuitenkaan paljastettu, missä numerossa raportti julkaistaan. Suomen MP-Maailma + Motorradin julkaisusuunnitelmista en tiedä.

Asiasta toiseen: Motorrad News -nimisen saksalaislehden tuoreimmassa numerossa on BMW F 800 GS:n ja uuden Honda Africa Twinin vertailutesti.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mek »

Muutama takaisinkutsu tuolle 1000 V-Stromille, ADVRider-palstalla joku raportoi, että johtosarja oli vaihdettu. En osaa sanoa, koskeeko Suomeen tuotuja pyöriä.
mosku
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 06, 2008 1:43 pm

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja mosku »

Miten navi kannattaa kytkeä tässä härvelissä, niin että virran ulosotto toimii vain pyörän käydessä? Onko virtalukon lähistöllä valmista kytkentänastaa kuten Kotarissa?
VeiSa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 12:42 pm
Pyörä: Moto Guzzi V85 TT
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suzuki V-Strom 1000 2014

Viesti Kirjoittaja VeiSa »

Motorrad-lehden kestotestiraportti on lehden numerossa 8/2016, joka on ilmestynyt Saksassa 1.4.2016. Tänne tulee myöhemmin (tänään tuli nro 7).

Ennakkotietona kerrotaan numerossa 7, että V-Strom läpäisi 50 000 km:n maratonin hyvin lyhyessä ajassa (so. testaajaporukka ajoi sillä mielellään) ja ilman oikkuja.
Vastaa Viestiin